آنچه باید درباره بارداری بدانید!

آنچه باید درباره بارداری بدانید!

فهرست عناوین

ما محصولاتی را که فکر می کنیم برای خوانندگان ما مفید هستند، قرار می دهیم. در صورت خرید از طریق پیوندهای موجود در این صفحه، ممکن است کمیسیون کمی دریافت کنیم. در این مقاله از بخش بارداری مجله اینترنتی وبگردون روند کلی باداری وآنچه باید بدانید آورده شده است.

 

بررسی اجمالی

بارداری زمانی اتفاق می افتد که اسپرم تخمک را پس از تخلیه از تخمدان در زمان تخمک گذاری بارور می کند. سپس تخمک بارور شده به سمت پایین رحم حرکت می کند، جایی که لانه گزینی اتفاق می افتد. کاشت موفقیت آمیز منجر به بارداری می شود.

به طور متوسط​​، یک بارداری کامل 40 هفته طول می کشد. عوامل زیادی می توانند بر بارداری تأثیر بگذارند. زنانی که تشخیص زودهنگام بارداری و مراقبت های دوران بارداری را دریافت می کنند، احتمال بیشتری دارد که بارداری سالمی را تجربه کرده و نوزاد سالمی به دنیا آورند.

این که بدانید در دوران بارداری کامل چه انتظاری دارید، هم برای نظارت بر سلامت خود و هم برای سلامت نوزاد بسیار مهم است. اگر می خواهید از بارداری جلوگیری کنید، روشهای موثر پیشگیری از بارداری نیز باید در نظر داشته باشید.

 

علائم بارداری

ممکن است قبل از انجام آزمایش حاملگی متوجه برخی علائم و نشانه ها شوید. بقیه هفته ها بعد از تغییر سطح هورمون ظاهر می شوند.

پریود از دست رفته

از دست دادن قاعدگی یکی از اولین علائم بارداری (و شاید کلاسیک ترین آن) است. با این حال، از دست دادن قاعدگی لزوماً به این معنا نیست که شما باردار هستید، به خصوص اگر چرخه قاعدگی شما نامنظم باشد.

بسیاری از شرایط بهداشتی غیر از بارداری وجود دارد که می تواند باعث تاخیر یا از دست رفتن پریود شود.

سردرد

سردرد در اوایل بارداری شایع است. آنها معمولاً در اثر تغییر سطح هورمون و افزایش حجم خون ایجاد می شوند. اگر سردردهای شما برطرف نشد یا به خصوص دردناک است، با پزشک خود تماس بگیرید.

لکه بینی

برخی از زنان ممکن است در اوایل بارداری دچار خونریزی خفیف و لکه بینی شوند. این خونریزی اغلب در نتیجه کاشت است. کاشت معمولاً یک تا دو هفته پس از لقاح رخ می دهد.

خونریزی اولیه بارداری همچنین می تواند ناشی از شرایط نسبتاً جزئی مانند عفونت یا سوزش باشد. دومی اغلب بر روی سطح دهانه رحم (که در دوران بارداری بسیار حساس است) تأثیر می گذارد.

خونریزی همچنین گاهی اوقات می تواند علامت یک عارضه جدی حاملگی مانند سقط جنین ، حاملگی خارج رحمی یا جفت سرراهی باشد. در صورت نگرانی همیشه با پزشک خود تماس بگیرید.

 

افزایش وزن

شما می توانید انتظار داشته باشید که در چند ماه اول بارداری بین 1 تا 4 پوند وزن اضافه کنید . افزایش وزن در اوایل سه ماهه دوم بارداری بیشتر مشهود می شود.

فشار خون بالا ناشی از بارداری

فشار خون بالا یا فشار خون بالا ، گاهی اوقات در دوران بارداری ایجاد می شود. عوامل متعددی می توانند ریسک شما را افزایش دهند، از جمله:

  • اضافه وزن یا چاقی
  • سیگار کشیدن
  • داشتن سابقه قبلی یا سابقه خانوادگی فشار خون ناشی از بارداری

سوزش سردل

هورمون های ترشح شده در دوران بارداری می توانند دریچه بین معده و مری را شل کنند. هنگامی که اسید معده نشت می کند، این می تواند منجر به سوزش سر دل شود.

یبوست

تغییرات هورمونی در اوایل بارداری می تواند سیستم گوارش شما را کند کند. در نتیجه ممکن است دچار یبوست شوید.

گرفتگی عضلات

وقتی عضلات رحم شروع به کشش و انبساط می کنند ، ممکن است احساس کشش داشته باشید که شبیه گرفتگی های قاعدگی است. اگر لکه بینی یا خونریزی در کنار گرفتگی عضلات رخ دهد ، می تواند نشانه سقط جنین یا حاملگی خارج رحمی باشد.

کمردرد

هورمون ها و فشار بر ماهیچه ها بزرگترین علل کمردرد در اوایل بارداری هستند. بعداً، افزایش وزن و تغییر مرکز ثقل ممکن است به کمردرد شما بیفزاید. تقریبا نیمی از زنان باردار در دوران بارداری خود کمردرد گزارش می دهند.

کم خونی

خطر ابتلا به کم خونی در زنان باردار افزایش می یابد ، که باعث ایجاد علائمی مانند سبکی سر و سرگیجه می شود.

این بیماری می تواند منجر به زایمان زودرس و وزن کم هنگام تولد شود . مراقبت های دوران بارداری معمولاً شامل غربالگری کم خونی است.

افسردگی

بین 14 تا 23 درصد از کل زنان باردار در دوران بارداری دچار افسردگی می شوند. تغییرات بیولوژیکی و احساسی بسیاری که تجربه می کنید می تواند دلایل موثری باشد.

در صورتی که احساس می کنید مثل خودتان نیستید، حتماً به پزشک خود اطلاع دهید.

بیخوابی

بی خوابی یکی دیگر از علائم رایج در اوایل بارداری است. استرس، ناراحتی جسمی و تغییرات هورمونی می توانند علل دخیل باشند. رژیم غذایی متعادل، عادات خواب خوب و امتداد یوگا شما کمک می یک خواب خوب شب را دریافت کنید.

تغییرات سینه

تغییرات سینه یکی از اولین علائم قابل توجه بارداری است. حتی قبل از انجام آزمایش مثبت، سینه ها ممکن است حساس ، متورم و به طور کلی سنگین یا پر شوند. نوک سینه های شما نیز ممکن است بزرگتر و حساس تر شوند و ناحیه سینه ها تیره تر شوند.

آکنه

به دلیل افزایش هورمون های آندروژنی ، بسیاری از زنان در اوایل بارداری آکنه را تجربه می کنند. این هورمون ها می توانند پوست شما را چرب تر کرده و منافذ پوست را مسدود کنند. آکنه بارداری معمولاً موقتی است و پس از تولد نوزاد برطرف می شود.

استفراغ

استفراغ جزء ” تهوع صبحگاهی ” است، یک علامت رایج است که معمولاً در چهار ماه اول ظاهر می شود. تهوع صبحگاهی اغلب اولین علامت بارداری است. افزایش هورمون ها در اوایل بارداری علت اصلی است.

درد مفصل ران

درد مفصل ران در دوران بارداری شایع است و در اواخر بارداری افزایش می یابد. این می تواند دلایل مختلفی داشته باشد ، از جمله:

  • فشار بر رباط های شما
  • سیاتیک
  • تغییرات در وضعیت شما
  • رحم سنگین تر

اسهال

اسهال و سایر مشکلات گوارشی اغلب در دوران بارداری رخ می دهد. تغییرات هورمونی ، رژیم غذایی متفاوت و استرس اضافی همه توضیحات احتمالی هستند. اگر اسهال بیش از چند روز طول کشید ، با پزشک خود تماس بگیرید تا از کم آبی بدن مطمئن شوید.

 

استرس و بارداری

در حالی که بارداری معمولاً دوران خوشی است ، اما می تواند منبع استرس نیز باشد. تولد نوزاد جدید به معنای تغییرات بزرگ در بدن شما ، روابط شخصی شما و حتی مسائل مالی شما است . در صورت احساس خستگی بیش از حد از کمک پزشک خود دریغ نکنید.

 

نتیجه نهایی

اگر فکر می کنید ممکن است باردار باشید، برای تأیید نباید فقط به این علائم و نشانه ها اعتماد کنید. انجام آزمایش بارداری خانگی یا مراجعه به پزشک برای آزمایش آزمایشگاهی می تواند بارداری احتمالی را تایید کند.

بسیاری از این علائم و نشانه ها همچنین می توانند ناشی از سایر شرایط سلامتی مانند سندرم پیش از قاعدگی (PMS) باشند. با علائم اولیه بارداری بیشتر آشنا شوید – مانند اینکه بعد از از دست دادن قاعدگی چه مدت بعد از ظهور ظاهر می شوند.

 

بارداری هفته به هفته

هفته های بارداری در سه سه ماهه گروه بندی می شوند که هر یک از آنها دارای نقاط عطف پزشکی برای شما و نوزاد است.

سه ماهه اول

نوزاد در سه ماهه اول بارداری (هفته های 1 تا 12 ) به سرعت رشد می کند . جنین شروع به توسعه مغز، نخاع و اندام های خود می کند. قلب نوزاد نیز شروع به تپیدن می کند.

در سه ماهه اول بارداری ، احتمال سقط جنین نسبتاً زیاد است. طبق گزارش کالج متخصصان زنان و زایمان آمریکا (ACOG)، تخمین زده می شود که از هر 10 بارداری 1 مورد به سقط جنین ختم می شود و حدود 85 درصد از آنها در سه ماهه اول بارداری رخ می دهد.

در صورت مشاهده علائم سقط جنین، فوراً به دنبال کمک باشید.

سه ماهه دوم

در طول سه ماهه دوم بارداری (هفته های 13 تا 27 )، پزشک شما احتمالاً سونوگرافی اسکن آناتومی را انجام می دهد. این آزمایش بدن جنین را از نظر وجود هرگونه ناهنجاری رشدی بررسی می کند. اگر می خواهید قبل از تولد نوزاد بدانید، نتایج آزمایش نیز می تواند جنسیت نوزاد شما را نشان دهد.

احتمالاً احساس خواهید کرد که کودک در داخل رحم شما حرکت می کند، لگد می زند و مشت می زند.

پس از 23 هفته، نوزاد در رحم “زنده” در نظر گرفته می شود. این بدان معناست که می تواند در خارج از رحم شما زنده بماند. نوزادانی که زود به دنیا می آیند اغلب مشکلات پزشکی جدی دارند. هرچه بیشتر بتوانید حاملگی را تحمل کنید، نوزاد شما شانس بسیار بیشتری برای به دنیا آمدن سالم دارد.

سه ماهه سوم

در طول سه ماهه سوم (هفته های 28 تا 40)، افزایش وزن شما تسریع می شود و ممکن است احساس خستگی بیشتری کنید. اکنون کودک شما می تواند نور را حس کرده و چشمان خود را باز و بسته کند. استخوان های آنها نیز تشکیل شده است.

با نزدیک شدن به زایمان، ممکن است احساس ناراحتی در لگن داشته باشید و پاهای شما متورم شود. انقباضاتی که منجر به زایمان نمی شوند، به عنوان انقباضات براکستون-هیکس شناخته می شوند، ممکن است در هفته های قبل از زایمان شروع شوند.

نتیجه نهایی

هر بارداری متفاوت است، اما به احتمال زیاد تحولات در این بازه زمانی کلی رخ می دهد. در مورد تغییراتی که شما و فرزندتان در سه ماهه سوم بارداری تجربه خواهید کرد بیشتر بیاموزید.

 

آزمایشات بارداری

تست های حاملگی خانگی پس از اولین روز از دست رفته پریود بسیار دقیق است. اگر در آزمایش بارداری خانگی به نتیجه مثبت رسیدید، باید بلافاصله با پزشک خود قرار ملاقات بگذارید. از سونوگرافی برای تایید و تعیین تاریخ بارداری استفاده می شود.

بارداری با اندازه گیری سطح بدن گنادوتروپین کوریونی انسان (hCG) تشخیص داده می شود. همچنین به عنوان هورمون بارداری، hCG هنگام کاشت تولید می شود. با این حال، ممکن است تا بعد از از دست دادن پریود تشخیص داده نشود. پس از از دست دادن دوره، سطح hCG به سرعت افزایش می یابد. hCG از طریق ادرار یا آزمایش خون تشخیص داده می شود.

آزمایشات ادرار ممکن است در مطب پزشک ارائه شود و همان آزمایشهایی است که می توانید در خانه انجام دهید.

آزمایش خون را می توان در آزمایشگاه انجام داد. آزمایش خون hCG به اندازه آزمایشات بارداری خانگی دقیق است. تفاوت در این است که آزمایش خون ممکن است به محض شش روز پس از تخمک گذاری تجویز شود.

هر چه زودتر بارداری خود را تایید کنید ، بهتر است. تشخیص زودهنگام به شما این امکان را می دهد که از سلامت نوزاد خود مراقبت بهتری داشته باشید. اطلاعات بیشتری در مورد آزمایشات بارداری ، مانند نکاتی برای جلوگیری از نتیجه “منفی کاذب” دریافت کنید.

 

بارداری و ترشحات واژن

افزایش ترشحات واژن یکی از اولین علائم بارداری است. تولید خود را از ترشحات ممکن است در اوایل یک تا دو هفته بعد از افزایش برداشت ، قبل از اینکه حتی از دست رفته ام یک دوره.

با پیشرفت بارداری ، میزان ترشحات شما افزایش می یابد. ترشحات نیز غلیظ تر می شوند و بیشتر رخ می دهند. معمولاً در انتهای بارداری سنگین تر است.

در هفته های پایانی بارداری ، ترشحات شما ممکن است حاوی رگه هایی از مخاط و خون غلیظ باشد. به این می گویند ” نمایش خونین “. می تواند نشانه اولیه زایمان باشد. در صورت خونریزی باید به پزشک خود اطلاع دهید.

ترشحات طبیعی واژن یا لوکوره نازک و شفاف یا سفید شیری هستند. همچنین بوی ملایمی دارد.

اگر ترشحات شما زرد ، سبز یا خاکستری با بوی قوی و نامطبوع است ، غیر طبیعی تلقی می شود. ترشحات غیرطبیعی می تواند نشانه ای از عفونت یا مشکلی در بارداری شما باشد ، به ویژه اگر قرمزی ، خارش یا تورم فرج وجود داشته باشد.

اگر فکر می کنید ترشحات غیرطبیعی واژن دارید ، فوراً به پزشک خود اطلاع دهید. در مورد ترشحات واژن در دوران بارداری بیشتر بدانید.

 

بارداری و عفونت های مجاری ادراری (UTIs)

عفونت های دستگاه ادراری (UTIs) یکی از شایع ترین عوارضی است که زنان در دوران بارداری با آن روبرو می شوند. باکتری ها می توانند وارد مجرای ادراری یا مجاری ادراری زنان شوند و به سمت مثانه حرکت کنند . جنین فشار بیشتری به مثانه وارد می کند ، که می تواند باعث به دام افتادن باکتری ها شود و باعث عفونت شود.

علائم UTI معمولاً شامل درد و سوزش یا تکرر ادرار است . همچنین ممکن است تجربه کنید:

  • ادرار کدر یا رنگ آمیزی خون
  • درد لگن
  • درد پایین کمر
  • تب
  • تهوع و استفراغ

نزدیک به 18 درصد از زنان باردار دچار عفونت ادراری می شوند. شما می توانید با تخلیه مکرر مثانه، به ویژه قبل و بعد از رابطه جنسی، از این عفونت ها جلوگیری کنید. مقدار زیادی آب بنوشید تا هیدراته بمانید. از استفاده از دوش و صابون های تند در ناحیه تناسلی خودداری کنید.

در صورت بروز علائم عفونت مجاری ادراری، با پزشک خود تماس بگیرید. عفونت های دوران بارداری می توانند خطرناک باشند زیرا خطر زایمان زودرس را افزایش می دهند.

در صورت ابتلا به عفونت های عفونی، می توان با آنتی بیوتیک هایی که در برابر باکتری ها موثر هستند اما برای استفاده در دوران بارداری بی خطر هستند، درمان کرد. برای پیشگیری از عفونت های مجاری ادراری قبل از شروع ، توصیه های اینجا را دنبال کنید.

 

پیشگیری از بارداری

زنانی که شریک جنسی مرد دارند در صورت عدم علاقه به بارداری ، باید کنترل بارداری را در نظر بگیرند.

برخی از روشهای پیشگیری از بارداری برای افراد خاصی بهتر عمل می کند. با پزشک خود در مورد کنترل بارداری که برای شما مناسب است صحبت کنید. برخی از رایج ترین روشهای کنترل بارداری در زیر مورد بحث قرار گرفته است:

 

روش کنترل بارداری میزان اثربخشی
دستگاه های داخل رحمی (IUD) بالای 99 درصد
قرص 99 درصد با استفاده کامل ؛ حدود 91 درصد با استفاده معمولی
کاندوم مردانه 98 درصد با استفاده کامل ؛ دور و بر 82 درصد منبع معتبرمنبع معتبر با استفاده معمولی
کاندوم زنانه (یا کاندوم داخلی) 95 درصد با استفاده کامل م effectiveثر است . حدود 79 درصد با استفاده معمولی
قرص صبح بعد از ظهر حداکثر 95 درصد (ظرف یک روز پس از تماس جنسی گرفته می شود) ؛ 75 تا 89 درصد (ظرف سه روز گرفته شده است)
تنظیم خانواده طبیعی (NFP) در صورت استفاده مستقل 75 درصد

 

دستگاه های داخل رحمی (IUD)

دستگاههای داخل رحمی (IUDs) بیشتر با توقف لقاح کار می کنند. آنها در حال حاضر موثرترین روش پیشگیری از بارداری هستند. نکته منفی این است که آنها از بیماریهای مقاربتی (STDs) جلوگیری نمی کنند.

 

قرص و سایر روشهای پیشگیری از بارداری هورمونی

قرص های ضد بارداری، تکه ها و حلقه واژن با کنترل سطح هورمون ها در بدن زن عمل می کنند. آنها با نسخه در دسترس هستند. اقداماتی که می تواند اثربخشی این روش ها را کاهش دهد شامل فراموش کردن استفاده از آنها طبق دستورالعمل است. میزان اثربخشی که به “استفاده معمولی” اشاره می کند ، دلیل این نوع خطاهای انسانی است.

اشکال دیگر پیشگیری از بارداری هورمونی شامل تکه و حلقه واژن است. آنها همچنین با نسخه در دسترس هستند و میزان اثربخشی آنها مشابه قرص است.

کاندوم و سایر روشهای مانع

کاندوم ، دیافراگم و اسفنج اشکال راحت و ارزان پیشگیری از بارداری هستند که می توان آنها را بدون نسخه خریداری کرد.

آنها هنگامی که هر بار که رابطه جنسی دارید به درستی استفاده می شوند، موثرتر هستند. اگر برای جلوگیری از باردار شدن به این روش های مانع تکیه می کنید ، از روش های دیگر جلوگیری از بارداری مانند اسپرم کش یا قرص ضد بارداری نیز استفاده کنید .

سایر روشهای مانع شامل دیافراگم و اسفنج است . آنها را می توان بدون نسخه خریداری کرد.

پیشگیری از بارداری اورژانسی

چندین قرص صبح بعد از ظهر در دسترس است، چه بدون نسخه و چه با نسخه. این قرص ها به عنوان اشکال معمولی پیشگیری از بارداری در نظر گرفته نشده اند. در عوض، آنها می توانند به عنوان پشتیبان عمل کنند اگر شما رابطه جنسی محافظت نشده دارید یا استفاده از روش معمول خود را برای جلوگیری از بارداری فراموش کرده اید.

آنها باید در عرض 120 ساعت (پنج روز) از تماس جنسی استفاده شوند تا مثر واقع شوند. برخی از قرص ها در صورت مصرف در عرض 72 ساعت (سه روز) بیشترین تأثیر را دارند.

تنظیم خانواده طبیعی (NFP)

برنامه ریزی طبیعی خانواده (NFP) یا آگاهی از باروری، روش کنترل بارداری با بالاترین میزان شکست است. با استفاده از NFP، یک زن چرخه قاعدگی خود را پیگیری می کند تا بتواند زمان تخمک گذاری خود را پیش بینی کند. او سپس در طول پنجره بارور خود از رابطه جنسی اجتناب می کند.

حاملگی های اتفاقی می تواند رخ دهد زیرا متغیرهای زیادی بر چرخه زنان از ماه به ماه تأثیر می گذارد.

نتیجه نهایی

کاندوم تنها روش پیشگیری از بارداری است که هم از بارداری جلوگیری می کند و هم در برابر بیماریهای مقاربتی محافظت می کند. در اینجا امن ترین کاندوم های موجود در بازار را بیابید.

 

بارداری یا PMS

علائم اولیه بارداری اغلب می تواند علائم سندرم پیش از قاعدگی (PMS) را تقلید کند . ممکن است برای یک زن دشوار باشد که بفهمد باردار است یا به سادگی شروع قاعدگی دیگری را تجربه می کند.

برای یک زن مهم است که در اسرع وقت بداند که آیا باردار است یا خیر تا بتواند مراقبت های مناسب دوران بارداری را دریافت کند. او همچنین ممکن است بخواهد تغییراتی در شیوه زندگی خود ایجاد کند، مانند ترک الکل، مصرف ویتامین های دوران بارداری و بهینه سازی رژیم غذایی خود.

انجام آزمایش بارداری بهترین و ساده ترین راه برای تعیین اینکه آیا PMS است یا اوایل بارداری است. می توانید آزمایش خانگی انجام دهید یا به ارائه دهنده خدمات درمانی خود مراجعه کنید.

برخی از علائم رایج PMS و اوایل بارداری عبارتند از:

  • درد سینه
  • خون ریزی
  • تغییرات خلق و خوی
  • خستگی
  • حساسیت های غذایی
  • گرفتگی

اوایل بارداری و PMS اغلب دشوار است که از هم جدا شوند. یاد بگیرید که با کمک این نمودار ون ، بین این دو تفاوت قائل شوید.

رژیم بارداری

رژیم غذایی سالم بارداری باید بسیار شبیه رژیم غذایی معمولی شما باشد ، فقط با 340 تا 450 کالری اضافی در روز . ترکیب سالم غذاها را دنبال کنید ، از جمله:

  • کربوهیدرات های پیچیده
  • پروتئین
  • سبزیجات و میوه ها
  • غلات و حبوبات
  • چربی های سالم

اگر از قبل رژیم غذایی سالمی دارید ، فقط باید تغییرات جزئی را ایجاد کنید. مایعات ، فیبر و غذاهای غنی از آهن به ویژه در دوران بارداری اهمیت دارند.

ویتامین ها و مواد معدنی

زنان باردار نسبت به زنانی که باردار نیستند به مقادیر بیشتری ویتامین و مواد معدنی نیاز دارند. اسید فولیک و روی تنها دو نمونه هستند.

هنگامی که متوجه شدید باردار هستید، ممکن است بخواهید با کمک مکمل ها ویتامین و مواد معدنی خود را افزایش دهید. حتماً برچسب های تغذیه را بخوانید و قبل از استفاده از مکمل ها یا داروهای بدون نسخه (OTC) از پزشک خود مشورت بگیرید.

اگرچه نادر است، مصرف مکمل ها می تواند منجر به سمیت ویتامین یا مصرف بیش از حد شود. با این حال، یک ویتامین کامل قبل از تولد احتمالاً حاوی ترکیب خوبی از مواد مغذی مورد نیاز برای یک بارداری سالم است.

 

نتیجه نهایی

مراقبت از خود یکی از بهترین روش ها برای مراقبت از نوزاد در حال رشد است. 18 ویتامین و مواد معدنی را که پایه و اساس رژیم غذایی مطلوب بارداری هستند، کشف کنید.

 

بارداری و ورزش

ورزش برای حفظ تناسب اندام، آرامش و آمادگی برای زایمان ضروری است. حرکات یوگا به طور خاص به شما کمک می کند تا اندام خود را حفظ کنید. مهم این است که در کشش های خود زیاده روی نکنید، زیرا ممکن است آسیب دیدگی ایجاد شود.

سایر تمرینات خوب برای بارداری عبارتند از پیلاتس ملایم، پیاده روی و شنا .

ممکن است لازم باشد برنامه تناسب اندام فعلی خود را تغییر دهید تا بدن متغیر و سطح انرژی پایین تر شما را در خود جای دهد. با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی یا مربی شخصی خود کار کنید تا مطمئن شوید که بیش از حد به خودتان فشار نمی آورید. ایده های بیشتری برای حفظ تناسب اندام در سه ماهه اول بارداری خود دریافت کنید.

 

ماساژ بارداری

تمرین تکنیک های آرام سازی می تواند به کاهش برخی از استرس ها و اضطراب هایی که در طول دوران بارداری احساس می کنید کمک کند.

اگر به دنبال راه هایی برای حفظ آرامش خود هستید ، سعی کنید ماساژ قبل از زایمان را امتحان کنید. ماساژ قبل از زایمان برای رفع تنش خفیف خوب است. همچنین ممکن است به تسکین دردهای بدن و عضلات کمک کند.

ماساژ به طور کلی در هر زمان از بارداری شما بی خطر است. برخی از مراکز از انجام آنها در سه ماهه اول اجتناب می کنند زیرا احتمال سقط در این دوران بیشتر است.

گرفتن تاییدیه پزشک قبل از ماساژ ایده خوبی است ، به خصوص اگر در ناحیه ساق پا یا قسمت های دیگر ساق پا دچار درد شده اید.

روغن ضروری

استفاده از اسانس در دوران بارداری بحث برانگیز است. برخی از متخصصان مراقبت های بهداشتی می گویند که برخی روغن ها می توانند برای تسکین و تسکین درد در دوران بارداری و زایمان مفید و مفید باشند. با این حال، آنها در مورد استفاده از روغن ها در سه ماهه اول هشدار می دهند.

به گفته انجمن ملی غیرانتفاعی آروماتراپی جامع ، نکته اصلی مورد بحث این است که آیا روغن هایی که در دوران بارداری استفاده می شوند در صورت عبور از جفت به جنین در حال رشد آسیب می رسانند یا خیر.

تحقیقات بیشتری در مورد استفاده از روغنهای اساسی در دوران بارداری و زایمان مورد نیاز است. اگر قصد استفاده از آنها را دارید ، از ارائه دهنده خدمات درمانی خود راهنمایی بگیرید.

نتیجه نهایی

ماساژ قبل از زایمان می تواند بخشی آرام بخش و آرام از روال بارداری شما باشد، یا بدون روغنهای ضروری. در اینجا نحوه مقایسه آن با انواع دیگر ماساژ را ببینید.

چه زمانی باید به دنبال مراقبت های پزشکی بود

اکثر زنان در 20 سالگی یا اوایل 30 سالگی شانسی خوب برای بارداری بدون مشکل دارند. نوجوانان و زنان بالای 35 سال بیشتر در معرض عوارض سلامتی هستند.

شرایط زیربنایی

بیماریهای زمینه ای مانند فشار خون بالا، دیابت یا بیماریهای قلبی عروقی خطر عوارض بارداری را افزایش می دهد. نمونه های دیگر عبارتند از:

  • سرطان
  • بیماری کلیوی
  • صرع

اگر یکی از این شرایط را دارید، اطمینان حاصل کنید که در دوران بارداری به درستی کنترل و درمان می شود. در غیر این صورت، می تواند منجر به سقط جنین، رشد ضعیف جنین و نقایص مادرزادی شود .

عوامل خطر دیگر

عوامل دیگری که می توانند بر بارداری سالم تأثیر بگذارند عبارتند از:

  • حاملگی های چند قلو مانند دوقلو یا سه قلو
  • عفونتها ، از جمله بیماریهای مقاربتی
  • اضافه وزن یا چاقی
  • کم خونی

عوارض بارداری

عوارض بارداری می تواند شامل سلامت نوزاد، سلامت مادر یا هر دو باشد. آنها می توانند در دوران بارداری یا زایمان رخ دهند.

عوارض شایع بارداری عبارتند از:

  • فشار خون بالا
  • دیابت بارداری
  • پره اکلامپسی
  • زایمان زودرس
  • سقط جنین

رسیدگی زودهنگام به آنها می تواند صدمات وارده به مادر یا نوزاد را به حداقل برساند. در مورد درمان عوارض بارداری گزینه های خود را بشناسید.

 

بارداری و زایمان

مدتی پس از ماه چهارم بارداری ، ممکن است دچار انقباضات براکستون-هیکس یا زایمان کاذب شوید. آنها کاملاً طبیعی هستند و برای آماده سازی رحم شما برای کار قبل از زایمان واقعی استفاده می شود.

انقباضات براکستون-هیکس در فواصل منظم رخ نمی دهند و شدت آنها افزایش نمی یابد. اگر قبل از هفته 37 دچار انقباضات منظم شده اید، ممکن است زایمان زودرس باشد. اگر این اتفاق افتاد، برای کمک با ارائه دهنده خدمات درمانی خود تماس بگیرید.

 

زایمان اولیه

انقباضات کار به طور کلی به عنوان انقباضات اولیه کار و انقباضات زایمان فعال طبقه بندی می شوند. انقباضات اولیه زایمان بین 30 تا 45 ثانیه طول می کشد. ممکن است در ابتدا فاصله زیادی با هم داشته باشند، اما تا پایان زایمان اولیه، انقباضات حدود پنج دقیقه فاصله خواهند داشت.

آب شما ممکن است زود هنگام زایمان بشکند یا پزشک شما ممکن است بعداً در طول زایمان آن را برای شما بشکند. وقتی دهانه رحم شروع به باز شدن می کند، می بینید که ترشحات رنگی به پلاگین مخاط شما می پوشند.

 

کار فعال

در زایمان فعال، دهانه رحم متسع می شود و انقباضات به هم نزدیک شده و شدیدتر می شوند. اگر در حال زایمان فعال هستید ، باید با پزشک خود تماس بگیرید و به محل تولد خود بروید. اگر مطمئن نیستید که این زایمان فعال است یا خیر، باز هم ایده خوبی است که تماس بگیرید و حضور خود را اعلام کنید.

 

درد زایمان

درد هنگام زایمان فعال در اوج خود خواهد بود. با پزشک خود در مورد روش ترجیحی خود برای مقابله با درد بحث کنید. شما می توانید اقدامات بدون دارو مانند مدیتیشن ، یوگا یا گوش دادن به موسیقی را انتخاب کنید. اگر شما تصمیم می گیرید که درد خود را با دارو کنترل کنید ، پزشک باید بداند که از داروهای ضد درد یا بیهوشی استفاده کند.

مسکن ها ، مانند مپریدین (دمرول) ، درد را کاهش می دهند ، اما به شما اجازه می دهند تا کمی احساس خود را حفظ کنید. داروهای بیهوشی مانند اپیدورال از حرکت خاصی از ماهیچه جلوگیری کرده و درد را به طور کامل مسدود می کند.

 

نتیجه نهایی

این که آیا قصد زایمان طبیعی یا سزارین دارید ، ممکن است با نزدیک شدن به زایمان ، عصبی شوید. بدانید با این راهنمای مراحل مختلف زایمان چه انتظاری دارید.

 

پیش بینی

به احتمال زیاد هر هفته از بارداری خود را بدون مشکل زیاد پشت سر می گذارید. بارداری تغییرات زیادی را در بدن شما به همراه دارد ، اما این تغییرات همیشه بر سلامت شما تأثیر جدی نمی گذارد. با این حال ، برخی از شیوه های زندگی می تواند به رشد کودک شما کمک کند یا به طور جدی به آن آسیب برساند.

برخی از اقداماتی که می تواند شما و نوزاد شما را سالم نگه دارد عبارتند از:

  • مصرف مولتی ویتامین
  • خواب کافی
  • تمرین رابطه جنسی ایمن
  • گرفتن واکسن آنفولانزا
  • به دندانپزشک خود مراجعه کنید

برخی از مواردی که می خواهید از آنها اجتناب کنید عبارتند از:

  • سیگار کشیدن
  • نوشیدن الکل
  • خوردن گوشت خام ، گوشت شیرینی یا محصولات لبنی غیر پاستوریزه
  • نشستن در وان آب گرم یا سونا
  • افزایش وزن بیش از حد

داروها

تعیین اینکه چه داروهایی را می توانید در دوران بارداری مصرف کنید و از کدام داروها باید اجتناب کنید دشوار است . شما باید مزایای سلامتی خود را در برابر خطرات احتمالی برای نوزاد در حال رشد مقایسه کنید. از پزشک خود در مورد هرگونه دارویی که ممکن است مصرف کنید، حتی داروهای OTC برای بیماریهای جزئی مانند سردرد، بپرسید. بر اساس منبع معتمد سازمان غذا و دارو (FDA)منبع معتبر ، هر سال 50 درصد از زنان باردار در ایالات متحده گزارش می دهند که حداقل یک دارو مصرف کرده اند.

در دهه 1970 ، FDA ایجاد کرد سیستم نامه نامه معتبرمنبع معتبر طبقه بندی داروها و خطرات احتمالی آنها برای زنان باردار. با این حال ، آنها شروع به حذف این سیستم نامه (و استفاده از برچسب گذاری دارویی به روز) در سال 2015 کردند. قوانین جدید آنها برای برچسب زدن مواد مخدرمنبع معتبر فقط در مورد داروهای تجویزی اعمال می شود.

 

نتیجه نهایی

یادگیری یا یادگیری مجدد تمام قوانین بارداری می تواند بسیار سخت باشد ، به خصوص اگر شما اولین فرزند خود را دارید. با این لیست مفید بایدها و نبایدهای بارداری ، آمادگی بیشتری را احساس کنید.

جمع بندی

بر اساس قانون مراقبت مقرون به صرفه (ACA)، تمام برنامه های بیمه درمانی در ایالات متحده ملزم به ارائه سطحی از مراقبت های قبل از تولد هستند.

هنگامی که بارداری شما تأیید شد، با ارائه دهنده بیمه خود تماس بگیرید تا از آنچه در برنامه خاص شما تحت پوشش است مطلع شوید. اگر وقتی متوجه شدید که باردار هستید بیمه درمانی ندارید، در مورد اقداماتی که می توانید برای دریافت پوشش انجام دهید با پزشک خود مشورت کنید.

زمان اولین ویزیت قبل از زایمان ممکن است به سلامت کلی شما بستگی داشته باشد. اکثر زنان ممکن است اولین ملاقات خود را در هفته 8 بارداری داشته باشند. ممکن است از زنانی که بارداری آنها پرخطر است، مانند زنان بالای 35 سال یا دارای بیماری مزمن، خواسته شود زودتر به پزشک خود مراجعه کنند.

روشهای زیادی برای آمادگی ذهنی و جسمی برای زایمان وجود دارد. بسیاری از بیمارستان ها قبل از زایمان کلاس های زایمان را برگزار می کنند تا زنان علائم و مراحل زایمان را بهتر درک کنند.

در سه ماهه سوم بارداری، ممکن است بخواهید یک کیف بیمارستانی با لوازم بهداشتی، لباس خواب و سایر ملزومات روزمره تهیه کنید. این کیسه آماده است تا با شروع زایمان با خود ببرید. در طول سه ماهه سوم، شما و پزشک شما همچنین باید برنامه زایمان و زایمان خود را به تفصیل مورد بحث قرار دهید.

این که بدانید چه موقع باید به محل تولد بروید، چه کسانی در زایمان کمک خواهند کرد و اینکه پزشک شما در این فرآیند چه نقشی را ایفا خواهد کرد ، می تواند با ورود به هفته های پایانی، به آرامش بیشتر کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *