آیا سیگار کشیدن باعث ریزش مو می شود؟

آیا سیگار کشیدن باعث ریزش مو می شود؟

سیگار کشیدن به چندین مورد تهدید کننده زندگی مرتبط است، مانند مشکلات قلبی عروقی. اما این احتمال وجود دارد که شما از عوارض جانبی کمتر شناخته شده آن بی اطلاع باشید. ریزش مو یکی از این عوارض جانبی است.

برخی مطالعات ریزش مو را با سیگار کشیدن مرتبط می دانند. بعلاوه، عواملی مانند سابقه طاسی در خانواده، می تواند به طور قابل توجهی خطر یک فرد سیگاری را افزایش دهد. در این مقاله از بخش بهداشت و آرایش مجله اینترنتی وبگردون رابطه بین سیگار کشیدن و ریزش مو و آنچه می توانید برای جلوگیری از آن انجام دهید، بررسی شده است.

سیگار کشیدن و ریزش مو: ارتباط چیست؟

مطالعات در مورد تأثیرات سیگار کشیدن روی ریزش مو محدود است. با این حال، چند مطالعه برخی از ارتباطات احتمالی بین این دو را یافت. در این قسمت نحوه سیگار کشیدن ممکن است باعث ریزش مو شود:

 

1. ممکن است باعث آسیب DNA شود!

مطالعات حیوانی نشان داده است که توتون حاوی اجزای ژنوتوکسیک است که می تواند به DNA فولیکول مو آسیب برساند. این می تواند باعث ریزش مو شود. با این حال، این مطالعه قطعی نیست و نیاز به تحقیقات بیشتر دارد.

 

آیا سیگار کشیدن باعث ریزش مو می شود؟
آیا سیگار کشیدن باعث ریزش مو می شود؟

 

2. ممکن است باعث مسمومیت با فلزات سنگین شود!

سیگار کشیدن ممکن است باعث سمیت کادمیوم شود و چرخه مو را مختل کند. کادمیوم می تواند باعث استرس اکسیداتیو در مو شود و باعث ریزش مو شود. همچنین ممکن است در ایجاد ساقه مو اختلال ایجاد کرده و باعث ایجاد تلوژن افلوویوم شود.

 

3. ممکن است آلوپسی را تشدید کند!

اگرچه پیوند سیگار و آلوپسی به تحقیقات بیشتری نیاز دارد، اما یک مطالعه نشان داد که وضعیت و شدت استعمال سیگار از جمله عوامل اصلی تشدید آلوپسی آندروژنیک بوده و عوامل خطر بالقوه را در نظر گرفته است. با این حال، مطالعات بیشتری برای ایجاد انجمن لازم است.

این سوال را توضیح می دهد “سیگار کشیدن چگونه باعث ریزش مو می شود؟” با این حال، غیر از سیگار کشیدن، چندین عامل دیگر نیز ممکن است باعث ریزش مو شوند.

 

سایر عوامل محرک ریزش مو

سیگار کشیدن، همراه با سایر عوامل زمینه ای، ممکن است به ریزش مو کمک کند. آنها عبارتند از:

  • استرس روانشناختی
  • بارداری
  • عدم تعادل هورمونی (مشکلات تیروئید)
  • کمبودهای تغذیه ای

اگر سیگار می کشید و دچار ریزش مو هستید ، این عوامل نیز می توانند در ایجاد آن موثر باشند. اغلب، سیگار کشیدن، همراه با برخی از عوامل زمینه ای، ممکن است باعث ریزش مو شود. برای فهمیدن دلیل دقیق ریزش مو با پزشک مشورت کنید. در همین حال، ممکن است سیگار را ترک کنید و سعی کنید سلامت موهای خود را بهبود ببخشید.

 

در صورت ترک سیگار آیا موهای من دوباره رشد می کنند؟

در پاسخ باید گفت به عوامل زیادی بستگی دارد. اگر سیگار را ترک کنید، ممکن است موهای شما بهتر شود زیرا مو و بدن در معرض سموم آزاد شده توسط دخانیات قرار نمی گیرند. همچنین ممکن است سلامت کلی شما را بهبود بخشد. با این حال، اگر یک بیماری زمینه ای مسئول ریزش مو شما باشد، تا زمانی که آن را درمان نکنید، ممکن است بهبود نیابد.

از این رو بهتر است برای تشخیص صحیح با پزشک مشورت کنید. بگذارید در بخش بعدی روش های درمانی احتمالی برای ترمیم آسیب های ناشی از سیگار کشیدن را بررسی کنیم.

 

درمان های احتمالی ریزش مو برای افراد سیگاری و سیگاری ها

 

لیزر درمانی سطح پایین (LLLT):

لیزر درمانی سطح پایین (LLLT) روشی محبوب برای تحریک رشد مو است. این روش درمانی غیرتهاجمی زیر نظر پزشک انجام می شود و هیچ عارضه ای ندارد. با این حال ، عواقب طولانی مدت LLLT هنوز نیاز به پشتوانه تجربی بیشتری دارند.

 

آیا سیگار کشیدن باعث ریزش مو می شود؟
آیا سیگار کشیدن باعث ریزش مو می شود؟

 

جراحی کاشت مو

جراحی کاشت مو به یک روش بسیار پرطرفدار برای دستیابی به ظاهری طبیعی تبدیل شده است. با این حال، پزشک باید پوست سر شما را ارزیابی کند و تشخیص دهد که آیا شما کاندید مناسبی برای کاشت مو هستید یا خیر. برای تجزیه و تحلیل دقیق با یک متخصص پوست مشورت کنید.

 

داروهای تجویزی

پزشک شما ممکن است داروهایی مانند ماینوکسیدیل موضعی و فیناستراید یا دوز ترکیبی هر دو را برای درمان ریزش مو تجویز کند. این داروها DHT (نوعی آندروژن) را که باعث ریزش مو می شود مسدود می کنند.

اینها برخی از گزینه های درمانی است که می توانید برای کنترل ریزش مو تلاش کنید. با این حال، اگر قصد جراحی کاشت مو را دارید و فکر می کنید که آیا می توانید پس از آن سیگار کشیدن را دوباره شروع کنید، این چیزی است که باید بخاطر بسپارید.

 

کی می توانم بعد از جراحی کاشت مو سیگار بکشم؟

قبل از شروع سیگار کشیدن حداقل دو هفته صبر کنید.

جراحی های کاشت مو می توانند موفقیت بالایی داشته باشند ، به شرط رعایت موارد احتیاطی خاص. از آنجا که سیگار کشیدن می تواند بدن شما را در معرض هجوم سموم قرار دهد ، کمی به پوست سر خود فرصت دهید تا بهبود یابد. در غیر این صورت، ممکن است بیشتر در معرض عفونت در زخم باز باشید. علاوه بر این ، ممکن است منجر به تشکیل بافت اسکار شود.

نتیجه

اگرچه هیچ مدرک قطعی وجود ندارد، اما مطالعات نشان می دهد که ممکن است بین سیگار کشیدن و ریزش مو چه رابطه ای وجود داشته باشد. گرچه نمی توانیم خطرات استعمال دخانیات ، از جمله آسیب DNA و سلول، خطرات قلبی عروقی و کاهش جریان خون را انکار کنیم ، فولیکول های موی شما از این آسیب مستثنی نیستند. با این حال، شما باید فاکتورهای دیگری را که ممکن است باعث ریزش مو شوند نیز در نظر بگیرید. اگر سیگاری هستید و اخیراً متوجه ریزش بیش از حد مو شده اید، برای تشخیص و درمان بیشتر با پزشک مشورت کنید.

پاسخ های متخصص برای سوالات خوانندگان

آیا ارتباطی بین سیگار کشیدن و طاسی الگوی مردانه وجود دارد؟

بله ، مطالعات ارتباط احتمالی بین آلوپسی آندروژنیک (طاسی الگویی) و استعمال دخانیات را پیدا کرده اند.

چگونه تشخیص دهم که دچار طاسی الگو شده ام؟

در طاسی الگو ، کم پشتی مو از معبد و تاج شروع می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *