الکل و بارداری : آنچه باید بدانید!

الکل و بارداری: آیا “کمی” بی خطر است؟

دریابید که متخصصان در مورد خطرناک بودن نوشیدن کم هنگام بارداری چه می گویند. پزشکان توصیه می کنند که در مواقع بارداری از مصرف الکل خودداری کنید. به احتمال زیاد دوستان شما نیز در این مورد اختلاف نظر دارند. ممکن است یکی اعتراف کند که آنها در دوران بارداری از نوشیدنی گاه به گاه لذت می برند  و احساس می کنند فرزندشان خوب شده است، در حالی که دیگری این کار را ریسک غیر ضروری می داند. در این مقاله از بخش بارداری مجله اینترنتی وبگردون  مواردی است که پزشکان می گویند زنان باردار هنگام تصمیم گیری در مورد نوشیدن سبک یا ترک کامل الکل باید به آن توجه داشته باشند.

برای چندین دهه ، محققان می دانند که نوشیدن زیاد الکل در دوران بارداری می تواند باعث نقایص مادرزادی شود. خطرات هر چه باشد ، بسیاری از مادران آینده تصمیم می گیرند که الکل را به طور کامل ترک نکنند. یک مطالعه اخیر CDC نشان داد که از هر هشت زن باردار در ایالات متحده یک نفر حداقل یک نوشیدنی الکلی در ماه گذشته مصرف کرده است. 

چقدر زیاد است؟

ژاک موریتز، پزشک متخصص زنان و زایمان در بیمارستان سنت لوک روزولت نیویورک می گوید: “مشکل نوشیدن الکل در دوران بارداری این است که هیچ مقدار بی خطر بودن آن ثابت نشده است.”

دیوید گری، DO ، دانشیار بالینی زنان و زایمان در دانشکده پزشکی آلبرت اینشتین و رئیس گروه ویژه اختلالات طیف الکلی جنینی برای کالج آمریکایی زنان و زایمان در ناحیه II/NY ، موافق است. او می گوید که محققان به اندازه کافی از اثرات احتمالی نوشیدن الکل در زمانهای خاص بارداری اطلاع ندارند تا بتوانند بگویند در هر زمان واقعاً بی خطر است.

همچنین پیش بینی تأثیر نوشیدن بر هر بارداری دشوار است زیرا برخی از زنان سطح بالاتری از آنزیم تجزیه کننده الکل دارند.

اگر یک زن باردار با میزان پایین این آنزیم نوشیدنی بخورد، ممکن است نوزادش بیشتر آسیب ببیند زیرا الکل ممکن است برای مدت طولانی تری در بدن او گردش کند. از آنجا که ناشناخته های زیادی وجود دارد، CDC، جراح عمومی ایالات متحده، کالج زنان و زایمان آمریکایی و آکادمی اطفال آمریکا به زنان باردار توصیه می کنند که به هیچ وجه الکل مصرف نکنند.

آنها در وب سایت های خود یادآور می شوند که زنان باردار که الکل مصرف می کنند، در معرض خطر به دنیا آوردن کودکی با اختلال طیف الکلی جنینی (FASD) هستند. این شرایط از خفیف تا شدید متغیر است و شامل تاخیر در گفتار و زبان، اختلالات یادگیری ، ویژگی های غیرطبیعی صورت ، اندازه کوچک سر و بسیاری مشکلات دیگر می شود. 

تحقیقات بیشتری مورد نیاز است!

اگرچه نوشیدن زیاد الکل می تواند مضر باشد ، اما خطرات نوشیدن ملایم و متوسط ​​چندان روشن نیست. برخی از زنان ممکن است با مطالعه ای که در اکتبر 2010 در مجله اپیدمیولوژی و سلامت جامعه منتشر شد، اطمینان خاطر داشته باشند.

در آن مطالعه، محققان در بریتانیا گزارش کردند که کودکان 5 ساله زنانی که در دوران بارداری حداکثر یک تا دو نوشیدنی الکلی در هفته یا هر مناسبت مصرف می کردند، در معرض افزایش مشکلات رفتاری یا شناختی نبودند. با این حال، نویسندگان خاطرنشان کردند که ممکن است مشکلات رشدی مرتبط با نوشیدن مادر در اواخر دوران کودکی ظاهر شود. آنها در حال برنامه ریزی یک مطالعه پیگیری برای نظارت بر کودکان در هنگام بزرگ شدن هستند.

 

یک بحث مستمر

بسیاری از پزشکان با موضع CDC و جراح عمومی موافقند و توصیه می کنند که بیماران باردار خود از نوشیدن مشروب خودداری کنند. “آنطور که من می بینم این است: اگر به یک کودک 2 ماهه یک لیوان شراب نمی دهید، پس چرا هنگام بارداری یک لیوان شراب می نوشید؟” گری می گوید.

حتی مقدار بسیار کمی از الکل می تواند روی مغز کودک در حال رشد یک تاثیر مخرب بگذارد.

ما می دانیم که اثرات الکل مغز سلول و کودک مغز به طور مداوم در طول کل دوران بارداری در حال توسعه، اثرات سو و مخربی می گذارد. بنابراین من به یک مادر باردار می گویم که بهتر است از مشروبات الکلی خودداری کنید.

 

بارداری ایمن

در نهایت، هر مادر آینده ای است که باید با پزشک خود مشورت کند و تصمیم بگیرد که آیا گاهی نوشیدنی کوچک بنوشد یا خیر. کسانی که ترجیح می دهند الکل را ترک کنند ، ممکن است با کوکتل آرامش خود را از دست بدهند ، اما آرچی فکر می کند از احتیاط پشیمان نخواهد شد.

“در زندگی شما و فرزندتان، زمان کمی است و فداکاری آنقدرها هم زیاد نیست. این قطعاً بزرگترین قربانی ای نیست که هنگام تربیت فرزند خود انجام می دهید. من فکر می کنم این مقدار احتیاط برای آوردن به چیزی است که بسیار معجزه آسا و زیبا است.”

کارشناسان می گویند زنانی که دارای عوامل خطرساز خاصی هستند باید از الکل در دوران بارداری پرهیز کنند و تحت نظارت پزشک  باشند. به عنوان مثال، اگر بیماری کبدی، سابقه اعتیاد دارید یا از داروهای ضد الکل مانند داروهای ضد افسردگی استفاده می کنید، مشروب نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *