اگر خسته و کوفته اید این 10 غذا را بخورید!
قند
10 مصیبتی که قند به شما هدیه میکند!
۱۴۰۰-۰۲-۲۱
سیر تا پیاز روش مراقبت از پوست کره ای
سیر تا پیاز روش مراقبت از پوست کره ای
۱۴۰۰-۰۲-۲۱
اگر خسته و کوفته اید این 10 غذا را بخورید!

اگر خسته و کوفته اید این 10 غذا را بخورید!

اگر خسته و کوفته اید این 10 غذا را بخورید!

آیا ما برای مقابله با خستگی در غذاها انتخاب درستی داریم؟

در لحظه احساس کمبود انرژی یا خستگی، به نوشیدنی های کافئین دار یا میله های انرژی متوسل می شویم تا خود را بخوریم. یک فنجان قهوه، یک قوطی نوشیدنی انرژی زا، یک نوار گرانولا یا برخی از میان وعده های شیرین هنگام خستگی بسیار جذاب به نظر می رسند. اما آیا این انتخاب ها کمکی می کند؟ پزشکان و متخصصان تغذیه معتقدند که ممکن است آنها انرژی اولیه را زیاد فراهم کنند اما به زودی سطح آنها کاهش می یابد و در نهایت احساس خستگی بیشتری نسبت به قبل داریم. این مقاله از بخش سلامت مجله اینترنتی وبگردون را بخوانید تا با مضرات قند بیشتر آشنا شوید.

تو چیزی هستی که می خوری. بنابراین ، اگر می خواهید سالم باشید ، مجبورید محبوب ترین گزینه های میان وعده را کنار بگذارید و غذاهای هوشمندانه انتخاب کنید.

غذاهایی برای مبارزه با خستگی

1. میوه ها و سبزیجات تازه

قدرت یک کاسه سالاد یا یک وعده میوه را دست کم نگیرید. میوه ها و سبزیجات تازه پر از مواد مغذی حیاتی هستند که به ادامه متابولیسم و ​​بهبود سطح انرژی کمک می کنند. هرچه میوه یا سبزیجات تازه تر باشد، برای سلامتی شما بهتر است. همچنین، انرژی تأمین شده با سرعت سازگار تری است و این به بدن کمک می کند تا بهتر از عهده کار روحی و جسمی برآید. آنها غذاهای ایده آلی هستند که از خستگی و افسردگی جلوگیری می کنند.

 

2. غذای فرآوری نشده

همبرگر، ماکارونی، سیب زمینی سرخ کرده ، وعده های غذایی بسته بندی شده ، میان وعده های آماده و سایر موارد دیگر ممکن است در صورت کمبود انرژی گزینه های فریبنده ای به نظر برسند، اما برای سلامتی مضر هستند و هیچ تغذیه ای برای بدن ندارند. در عوض، باعث افزایش شدید قند و شیب در سطح قند می شوند و شما را دچار انفجار انرژی می کنند و احساس می کنید کاملاً شسته شده اید. گزینه های غذایی فرآوری نشده مانند غلات سبوس دار ، ساندویچ های نان قهوه ای یا یک لیوان شیر را انتخاب کنید، که گزینه های غذایی بهتری هستند که از خستگی جلوگیری می کنند.

 

3. با نوشیدنی های غیرکافئین دار هیدراته شوید

روزانه یک یا دو فنجان قهوه مشکلی ندارد، اما وقتی قهوه به نوشیدنی نوشیدنی تبدیل شود و هر ساعت بخورد، برای سلامتی مضر است. درعوض می توانید آب میوه های تازه، میلک شیک، چای سبز یا اسموتی ها را برای کمک به غلبه بر سطح کم انرژی انتخاب کنید. آنها گزینه های مغذی برای غذاهایی که از خستگی جلوگیری می کنند، ایجاد می کنند.

 

4. غلات کامل و کربوهیدرات های پیچیده

بیشتر ما برای کمی خواب اضافی از صبحانه صرف نظر می کنیم یا گزینه های ناسالم مانند نان شیرینی، دونات یا میان وعده های پرکالری را برای تأمین معاش انتخاب می کنیم. برای داشتن سطح انرژی پایدار در طول روز ، تصمیم بگیرید یک صبحانه بلغور جو دوسر بخورید یا گزینه های غلات کامل مانند پنکیک گندم کامل، ساندویچ چند دانه ای یا کینوا را انتخاب کنید. اینها دارای مقدار زیادی کربوهیدرات با کیفیت خوب هستند که سوخت مغز و عضلات ما را تأمین می کنند ، بنابراین آنها به طور موثر کار می کنند و غذاهای عالی برای مبارزه با خستگی می سازند.

 

5. آجیل

اگر بین وعده های غذایی احساس خستگی می کنید ، بهترین گزینه میان وعده ها مغزها و دانه هایی مانند بادام ، گردو ، دانه های چیا ، دانه های کتان و پسته هستند. همچنین می توانید به سراغ دانه های آفتابگردان ، آجیل برزیلی ، فندق ، اسپند یا تخمه کدو بروید. همه اینها باعث ایجاد غذاهای سالم می شوند که با خستگی مقابله می کنند. آنها مواد مغذی ضروری ، فیبر و تقویت انرژی را برای بدن خسته فراهم می کنند. دانه های چیا به عنوان ماده غذایی “دونده” شناخته شده اند زیرا در بهبود مقاومت و افزایش عملکرد بدنی کمک می کنند. بیشتر آجیل ها سرشار از منیزیم ، پتاسیم و سایر مواد مغذی حیاتی مانند اسیدهای چرب امگا 3 هستند که آنتی اکسیدان های قوی هستند. اینها غذاهای کاملاً ضد خستگی هستند.

 

6. پروتئین ها

هیچ چیز مانند پروتئین ها با خستگی مبارزه نمی کند. لوبیا، توفو ، پنیر دلمه و جوانه ها غذاهایی هستند که با خستگی مقابله می کنند. بیشتر اینها غنی از منیزیم است که به بازیابی سطح انرژی کمک می کند.

 

7. قارچ

قارچ منبع بی ادعایی از انرژی است. آنها غنی از پروتئین و فیبر هستند و مواد مغذی ضروری مانند فولات و ویتامین های گروه B مانند ریبوفلاوین ، نیاسین ، اسید پانتوتنیک و غیره را دوباره پر می کنند. آنها از آسیب به میتوکندری که نیروگاه سلول ها هستند جلوگیری می کنند. آنها همچنین با پشتیبانی از غدد فوق کلیوی با خستگی مقابله می کنند. آنها را می توان به عنوان بخشی از سالاد ، در ساندویچ یا به عنوان یک میان وعده در خود مصرف کرد.

 

8. آب

هر زمان که خسته شدیم ، تقریباً همیشه فراموش می کنیم کمبود آب بدن را در نظر بگیریم. آب به بدن کمک می کند تا بدون افزودن کالری بهینه عمل کند. هر زمان که احساس کمبود و ضعف می کنید نوشیدنی مناسبی را ایجاد می کند. روزانه دو لیتر آب پایین بیاورید تا سطح انرژی شما بالا بماند.

 

9. موز

موز یکی از بهترین مواد غذایی برای مبارزه با خستگی است. سرشار از پتاسیم، ویتامین ها و مواد معدنی، موز یکی از ارزان ترین و در دسترس ترین منابع انرژی در سراسر جهان است. یک اسموتی درست کنید، همانطور که هست یا در میلک شیک استفاده کنید تا دو برابر سود ببرید.

 

10. لوبیا

لوبیا که مملو از فیبر، کربوهیدرات و پروتئین است (یک ترکیب سه گانه خوب)، در بالای غذاهایی که با خستگی مقابله می کنند، قرار دارد. آنها غنی از فیبر هستند که به ثبات سطح قند خون کمک می کند و از افزایش ناگهانی یا افت سطح قند جلوگیری می کند. طیف وسیعی از گزینه ها مانند لوبیای کلیه، لوبیای خوشه ای، لوبیای معمولی فرانسوی و لوبیا گاربانزو در دسترس است. آنها را به عنوان میان وعده یا بخشی از کاری بخورید.

 

11. سیب زمینی شیرین

هنگامی که بدنبال کربوهیدرات مناسب برای حفظ عملکردهای بدن هستید، سیب زمینی شیرین گزینه سالم تری برای سیب زمینی است. آنها سرشار از فیبر و غنی از پتاسیم هستند. پتاسیم تعادل الکترولیت ها را حفظ کرده و با کاهش فشار خون به بدن کمک می کند. هنگامی که بدن شل می شود، به استرس و خستگی پاسخ بهتری می دهد. همچنین، درباره غذاهای استرس زا باید بدانید که نباید از آنها اجتناب کنید.

 

12. چای سبز یا سیاه

کافئین چای نسبت به قهوه بسیار کمتر است. همچنین، دارای یک آمینو اسید-تئانین است که به افزایش غلظت کمک می کند و فرد را هشدار می دهد. هر چند هشدار داده شود. اگر مقداری چای به ساعت خواب نزدیک دارید، ممکن است مانع از ضربه به موقع گونی شود.

 

جمع بندی:

خواب راحت، خوردن به موقع وعده های غذایی و انتخاب های سالم در مورد غذاهایی که باعث خستگی نمی شوند، کمک زیادی به شما در داشتن انرژی و تحرک خواهد کرد. هیچ چیز نمی تواند جایگزین یک سبک زندگی خوب برای مبارزه با خستگی در این دنیای پر سرعت شود. برای مقابله با خستگی، غذای ناخواسته و فرآوری شده را با آجیل و غلات کامل با غذاهای مناسب جایگزین کنید. اگر هنوز احساس خستگی یا کمبود انرژی دارید، با پزشک خود صحبت کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *