باید ها و نباید های چرت نوزاد
علت درد معده شبانه
علت درد معده شبانه
۱۴۰۰-۰۷-۲۶
فتق (به انگلیسی: Hernia) یا باد فتق به پیش رفتگی درونی و خروج بافت‌ها یا یکی از اندام‌ها (اندرونه) مانند روده بزرگ یا فاسیای اندام یا بخشی از آن از دیواره‌ای که به‌طور طبیعی آن را دربر می‌گیرد از طریق یک معبر یا کانال یا روزنه آناتومیک گفته می‌شود
راهنمای علل سوزش معده
۱۴۰۰-۰۷-۲۷

باید ها و نباید های چرت نوزاد

در این مقاله از بخش نوزاد مجله اینترنتی وبگردون به بررسی باید ها و نباید های چرت نوزاد می پردازیم.

انجام: خواب آلودگی نقطه ای

اگر بچه شما خمیازه می کشد، ممکن است بدانید که زمان چرت است. اما سرنخ های دیگری نیز وجود دارد: مالیدن چشم، گریه و سر و صدا می تواند نشانه خواب آلودگی در نوزادان باشد. نوزادانی که بیش از حد خسته هستند برای خوابیدن مشکل بیشتری دارند، بنابراین مراقب این نشانه ها باشید. نوزادان بزرگتر نیز ممکن است دست و پا چلفتی، چسبیده و بیش فعال عمل کنند.

انجام ندهید: کودک خود را روی صندلی ماشین خواب بگذارید!

اگر کودک شما روی صندلی ماشین خود بخوابد، چه می شود؟ یک چرت کوتاه خوب است، اما اجازه ندهید آنها یک شب در آنجا بخوابند. برای ایمن ترین روش برای خوابیدن، آنها را به پشت روی تشک سفت تخت کودک بگذارید. این می تواند خطر SIDS را کاهش دهد.

انجام دهید: بدانید نوزادان زیاد می خوابند!

شاید در ابتدا اینطور به نظر نرسد! اما نوزاد تازه متولد شده شما ممکن است حدود 16 ساعت در روز بخوابد و برای تغذیه بیدار شده و تغییر کند. با بزرگ شدن نوزادان، نیاز به خواب کمتری در طول روز و بیشتر در شب دارند. در 6 ماهگی برخی از نوزادان باید بتوانند شب را بخوابند و دو تا سه چرت کوتاه بزنند. اما در صورت عدم نگرانی نگران نباشید: هر نوزاد متفاوت است.

انجام ندهید: به چرت زدن برای رفتن تکیه کنید!

ممکن است وسوسه انگیز باشد که چرت بزنید و در زمان موکب زدن کار کنید، و هر چند وقت یکبار خوب است. اما چرت زدن مداوم در حال حرکت ممکن است به فرزند شما استراحت لازم را ندهد. اگر همیشه خسته به نظر می رسند و برنامه شما فشرده است، برنامه خود را کاهش دهید یا دوباره تنظیم کنید. یا می توانید از سرپناه استفاده کنید یا از یک دوست بخواهید به او کمک کند تا نوزاد به طور منظم چرت بزند.

انجام: تغذیه، استراحت، سپس چرت زدن

طبیعی است که نوزادان بعد از تغذیه به خواب بروند. پرستاری یا شیر دادن به نوزادان برای خوابیدن راهی عالی برای احساس نزدیکی به نوزاد است. اما با گذشت زمان، این می تواند تنها راهی باشد که آنها می توانند به خواب بروند. نوزادان باید یاد بگیرند که خود بخوابند. سعی کنید پرستاری را حتی در چند دقیقه از چرت زدن جدا کنید. در این بین داستان بخوانید یا پوشک بچه را عوض کنید.

انجام دهید: چرت زدن ها را بیرون بکشید!

آیا کودک شما بزرگتر از 6 ماه است و هنوز در طول روز 20 ساعت چرت می زند؟ آنها را تشویق کنید تا بیشتر بخوابند. سعی کنید کودک خود را بیدار نگه دارید. و بین چرت زدن نوزاد فاصله بیندازید و آن را ذره ذره طولانی کنید. ممکن است با چرت های طولانی مدت – در حالت ایده آل، هر یک تا دو ساعت – و خواب شبانه قوی تر، پاداش بگیرید.

انجام دهید: روتین تنظیم کنید!

یک برنامه چرت خوب بزنید و در صورت امکان به آن پایبند باشید. با خواب زیر به کودک خود کمک کنید تا بهتر بخوابد: داشتن چرت های یکسان در هر روز. اجتناب از چرت های بعد از ظهر. اگر کودک شما در خوابیدن در شب مشکل دارد ، زودتر چرت بزنید یا قبل از خواب او را از خواب بیدار کنید. از تخت کودک در شب و هنگام چرت زدن استفاده می کنند، بنابراین وقتی در آنجا هستند فکر می کنند “بخوابید”.

انجام ندهید: عجله کنید!

عطسه، سکسکه، ناله، آه و حتی جیغ زدن از صداهای رایج خواب نوزاد است. احتمالاً نیازی به عجله ندارید. حتی هیاهو و گریه ممکن است به این معنی باشد که کودک در حال آرام شدن است. کمی صبر کنید تا آنها را بررسی کنید- البته اگر فکر نمی کنید آنها ناامن، ناراحت کننده یا گرسنه هستند.

انجام دهید: هنگام بیدار شدن نوزاد را زمین بگذارید!

پس از گذشت چند هفته ، هنگام خوابیدن نوزاد لازم نیست که او کاملاً خوابیده باشد. خواب آلودگی به اندازه کافی خوب است. شما به کودک کوچک خود خواهید آموخت که چگونه به تنهایی بخوابد و نیازی به نگه داشتن، تکان دادن یا تغذیه نداشته باشد. این همچنین می تواند به آنها کمک کند که در صورت بیدار شدن در شب، خود بخوابند.

انجام دهید: به ایمنی فکر کنید

اگر کودک شما روی مبل، تخت خواب، تختخواب یا زمین به خواب می رود، آنها را جا به جا کنید. نوزاد و کودکان نباید درمکان هاییکه برای آنها امن نیست بخوابند. همیشه کودک را به پشت بخوابانید تا از سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) جلوگیری شود. پتو، بالش، حیوانات شکم پر، ضربه گیر و سایر چیزهای نرم را از گهواره یا گچ نوزاد جدا کنید. نوزادان را با کودکان دیگر یا حیوانات خانگی نخوابانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *