بصیرتی که تعبیر خواب ارائه میکند!

بصیرتی که تعبیر خواب ارائه میکند!

متخصصان رویا می گویند معنای واقعی پشت رویاهای ما چیست.آیا تا به حال رویای کلاسیک “معاینه” داشته اید؟ خواب می بینید که برای کلاس دیر شده اید و امتحان را از دست داده اید، یا کلاس درس را پیدا نکرده اید، یا درس نخوانده اید یا درس اشتباهی را مطالعه نکرده اید. شما وحشت. به محض بیدار شدن، ممکن است این رویا را بی ربط تلقی کنید – به هر حال شما سالها دانشجو نبوده اید. یا ممکن است فوراً احساس کنید که چگونه رویا آنچه را که در زندگی شما می گذرد منعکس می کند.
شاید این روایت نشان دهد که شما چقدر آمادگی بدی برای اداره یک پروژه کاری دارید یا به شما یادآوری می کند که گزارشی بنویسید که فراموش کرده اید. در این مقاله از بخش سلامت روانی مجله اینترنتی وبگردون به بصیرتی که تعبیر خواب ارائه میکند می پردازیم.

 

بسیاری از ما به رویاهایمان توجه کمی می کنیم. این تصور در جامعه غربی این است که رویاها استان روانکاوان هستند که به دنبال کشف اسرار روان رنجوری ها و روان پریشی ها هستند. اما در حقیقت، رویاها می توانند ابزارهای بسیار مفیدی برای کشف خود و حل مشکلات باشند. برای یادگیری تعبیر خواب فقط کمی تمرین لازم است.

 

معنای آن نمادهای رویایی چیست؟

بسیاری از کتابهای تعبیر خواب شامل فرهنگ لغت رویایی است. برخی از موضوعات رایج و معانی آنها عبارتند از:

  • زمین خوردن: ناامنی، از دست دادن کنترل، احساس خطر
  • تحت تعقیب قرار گرفتن: فرار از ترس های خود
  • افتادن دندان ها : اضطراب، از دست دادن چهره، نگرانی در مورد تصور از خود، ناتوانی در گرفتن چیزی
  • برهنه در ملاء عام: احساس آسیب پذیری، اضطراب در مورد اتفاقی که افتاده یا خواهد افتاد، تمایل به توجه
  • اقیانوس: انرژی احساسی ناخودآگاه
  • قطار: قدرت، آزادی
  • جزیره: انزوا، تنهایی، آرامش، اشتیاق برای استقلال
  • پرواز: میل به آزادی، آزادسازی انرژی خلاق، فراتر رفتن از محدودیت ها
  • یافتن یک اتاق جدید در خانه: کشف جنبه ای از خود که از آن بی خبر بودید

کارشناسان می گویند درک رویا از نظر تجربه شخصی بسیار آموزنده است تا اینکه سعی کنید معانی آن را در فرهنگ لغت های رویایی به کار ببرید. مارک فریمن، دکتری، که در زمینه تعبیر خواب تدریس می کند و از رویا در مشاوره شخصی در کالج رولینز در وینتر پارک، فلوریدا استفاده می کند، پیشنهاد می کند به کتابی با عنوان فرهنگ لغت نمادها، خوان ادواردو سیرلوت یا زبان مخفی مراجعه کنید. رویاها، توسط دیوید فونتانا، تنها پس از اینکه رویای خود را بررسی کردید و بین نمادهای رویایی و زندگی خود ارتباط برقرار کردید.

Gayle Delaney ، PhD، متخصص رویایی در عمل خصوصی در دره میل، کالیفرنیا، در مورد مکان لغت نامه های رویایی تأکید بیشتری دارد. او می گوید: “آنها را بیرون بیندازید. آنها بلای جان همه کارهای رویایی هستند. آنها آن را در سطل زباله جریان اصلی روشنفکری نگه داشته اند. بله، موضوعات مشترک رویایی وجود دارد، اما نه، همه آنها معنی یکسانی ندارند.

 

روندهای تعبیر خواب

فرهنگهای باستانی به عنوان ارتباط با خدا یا نبوت یا سفرهای خارج از بدن اهمیت زیادی به رویاها می دادند. بسیاری از نظریه های رویای قرن بیستم متأثر از سه رویکرد بود: فرویدی، یونگی و گشتالت. تفاوت های آنها در تفاسیری که در مورد تعقیب شدن رویایی نشان می دهند، نشان داده شده است. فرویدها می گویند این خواب نشان دهنده یک خواسته سرکوب شده برای اسیر شدن و داشتن رابطه جنسی است. یونگی ها می گویند تعقیب کننده بخشی از شخصیت رویاپرداز را رد می کند که ممکن است نیاز به پذیرش داشته باشد. نظریه پردازان گشتالت پیشنهاد می کنند که هر تصویری در خواب بخشی از رویاپرداز را نشان می دهد.

دلانی، نویسنده هفت کتاب در مورد رویاها، از جمله همه چیز درباره رویاها: همه چیزهایی که باید بدانید چرا ما داریم، می گوید: “کار رویای مدرن به سمت استعاره و حل مشکلات پیش رفته است و مردم باید تلاش خود را برای مطابقت با نظریه روانکاوی متوقف کنند. آنها، منظور آنها چیست و چگونه می توان آنها را برای شما کار کرد. “اگر آنها رویای خود را برای پنج نظریه پرداز متفاوت توصیف کنند، پنج تفسیر متفاوت خواهند داشت.

فریمن، که عمدتا از تعبیر خواب برای مشاوره دانش آموزان در مورد مشاغل و روابط استفاده می کند، می گوید که بیشتر رویاها جبران کننده روابط کج شده با دنیای خارج است. او می گوید: “به عنوان مثال، اگر ما خیلی خوب باشیم، خشم و خصومت ما می تواند در خواب ظاهر شود.” او زنی را توصیف می کند که بسیار مشغول باردار شدن بوداو از جنبه های دیگر زنانگی خود غفلت کرد. در خواب ، او در مهمانی بود و لباس بارداری پوشیده بود که یک زن اراده با مینی دامن نزدیک شد و یک نوشیدنی روی او ریخت. فریمن می گوید: “مشتری من در خواب بسیار ناراحت و عصبانی شد.” “این رویا جبران کننده وضعیتی نامطلوب بود که در آن بیش از حد به مادر خود توجه کرده بود و زنانگی خود را نادیده گرفته بود. رویاها می توانند به این طریق خود را تصحیح کنند و به ما اطلاع دهند که وقتی تعادل نداریم.

 

تعبیر خواب خود را انجام دهید!

هر دو دلنی و فریمن از رویکرد مصاحبه با مشتریانی استفاده می کنند که به گفته آنها افراد می توانند رویاهای خود را تعبیر کنند. اساساً مصاحبه استعاره رویا را کشف می کند تا دریابد که نمادهای رویایی برای رویاپرداز چه معنایی دارد و ارتباط رویا با زندگی امروزی رویاپرداز.

به عنوان مثال، مصاحبه دلانی با زنی که در خواب دیده بود با دوست پسر قدیمی خود، جورج، رابطه جنسی داشته است، ممکن است به این شکل باشد:

دلانی: جورج چگونه است؟

رویاپرداز: بسیار زیبا و جذاب، اما من نتوانستم به او نزدیک شوم.

دلانی: چرا جدا شدی؟

رویاپرداز: او انتقادی بود و مرا در بازو نگه داشت.

دلانی: آیا در زندگی شما کسی هست که شبیه جورج باشد؟

رویاپرداز: من با مایکل قرار گذاشتم. او زیبا و جذاب است، اما او بلوند است. او اصلا شبیه جورج نیست. دیشب قبل از اینکه بخوابم سعی کردم در مورد رابطه مان با او صحبت کنم، اما او دستانش را مستقیم دراز کرد و گفت نمی خواهد در این مورد صحبت کند.

دلانی: بنابراین آیا بین رویا و زندگی واقعی موازی وجود دارد؟

رویاپرداز: حالا که به آن اشاره کردید …

دلانی می گوید اگر دوستان به رویاپرداز می گفتند که مایکل درست مثل جورج است، تعصب ذهنی او مانع از مشاهده موازی می شود. اما سوگیری ذهنی را می توان در حالت رویا رد کرد. “رویاها عینی را به تجربه روزمره می رسانند ، و این رویا الگوی ناخودآگاه او را در انتخاب مردانی مانند جورج نشان داد.

فریمن می گوید: “رویاها کاملاً شفاف هستند، اما اکثر مردم هرگز سعی در رمزگشایی آنها ندارند. مثل یادگیری یک زبان جدید است. او یک کلاس تعبیر خواب چهار هفته ای تدریس می کند و می گوید وقتی دانش آموزان شروع می کنند، آنها نمادها را به معنای واقعی کلمه می بینند. او می گوید: “دیدن خوابیدن از پله ها به این معنی است که از پله ها پایین آمده اند.

وسیله ای که هم فریمن و هم دلانی از آن استفاده می کنند تا رویاپردازان را از نمادهای تحت اللفظی بگذرانند و دریابند که چگونه نمادها به عنوان استعاره ای از آنچه در زندگی آنها اتفاق می افتد عمل می کند. دوباره صحبت کردن با کسی از سیاره دیگر آنها می گویند رویاپردازان می توانند از تکنیک مصاحبه برای خود استفاده کنند، و دلانی سوالاتی را پیشنهاد می کند که می توانید بپرسید، به عنوان مثال، در مورد از دست دادن یک کیف یا کیف پول:

  • کیف یا کیف چیست؟ وانمود کنید من از سیاره دیگری آمده ام و نمی دانم سیاره چیست ، چرا انسانها از آنها استفاده می کنند و چه چیزی در آنها حمل می شود.
  • چرا یک انسان مانند شما اهمیت می دهد که کیف شما گم شود یا به سرقت برود؟
  • وقتی کیف شما گم می شود یا به سرقت می رود در خواب چه احساسی دارید؟
  • آیا جایی در زندگی شما وجود دارد که احساس کنید در خواب وقتی احساس می کنید کیف شما گم شده یا دزدیده شده است؟
  • چطور؟ تا جایی که می توانید خاص باشید.
  • با شناسایی حوزه مربوط به زندگی خود ، آیا می توانید کاری برای تغییر وضعیت انجام دهید؟

“اگر به تفسیرها نپردازید، بینش ها به راحتی با رویاها به دست می آیند، اما ابتدا تصاویر را توصیف می کنید و سپس می پرسید این چه چیزی مرا در زندگی من یادآوری می کند؟” دلانی می گوید. به دست آوردن تصاویر رویایی چندان دشوار نیست. آنچه دشوار است عمل به بینش های خود است.”

رویاها علاوه بر ارائه بینش، ممکن است به عنوان هشدار عمل کنند و شما را با چیزی که آگاهانه از آن آگاه نیستید، در ارتباط قرار دهند. فریمن از یک روانشناس مثال می زند که به رویاهایی توجه داشت که در مورد بیماری هشدار می داد، به پزشک مراجعه کرد و فهمید که در مراحل اولیه سرطان است
بسیاری از مردم خواب های روانی یا نبوی را تجربه کرده اند. نظریه یونگ رویاهای روانی را به ناخودآگاهی جمعی که همه مردم آن را به اشتراک می گذارند، و رویاهای نبوی را به گذشته، حال و آینده به عنوان موجود کمابیش همزمان نسبت می دهد. فریمن داستانهایی از چنین رویاهای غیرمعمول را جمع آوری می کند و یک مورد معروف در فلوریدا را توصیف می کند که در آن مادری در مورد دختر متوفی خود که کالبدش سوزانده شده بود کابوس مکرر می دید. او سر دختر را در کوزه ای دید. فریمن می گوید: او نزد کلانتری رفت که فکر می کرد دیوانه است، اما او اصرار کرد. سرانجام جمجمه دختر را روی قفسه ای در مطب پزشکی قانونی پیدا کردند.

رویاهای روانی و نبوی سوال زیادی را مطرح می کنند، اما پاسخ های کمی دارند، که به طور کلی در مطالعه رویاها مشکل ایجاد می کند. فریمن و دلانی می گویند که هنوز چیزهای زیادی درباره نحوه عملکرد رویاها باید آموخته شود، اما این حوزه از کمبود شدید سرمایه تحقیقاتی رنج می برد.

 

جوجه کشی رویایی

احتمالاً شما تجربه بیدار شدن صبحگاهی با یک ایده خلاقانه یا راه حلی برای یک مشکل را داشته اید. این یک احساس هیجان انگیز است. به جای اینکه منتظر وقوع آن باشید، می توانید با جوجه کشی رویاها از آن قدرت استفاده کنید. قبل از خواب یک مشکل یا سوال مطرح کنید، و ممکن است هنگام بیدار شدن از خواب پاسخ آن مشخص شود (صبور باشید. این کار به تمرین نیاز دارد). فریمن نحوه انجام این کار را توضیح می دهد. “با نوشتن افکار شروع کنید. من واقعاً می خواهم به چه چیزی پاسخ دهم؟ اگر در رابطه با هم مشکل دارید، بپرسید” چگونه می خواهم رابطه من با فلان فلان تکامل یابد؟ ” همانطور که به خواب می روید، سوال را بارها و بارها تکرار کنید. صبح پاسخ را بنویسید. “

“این سوال پیش می آید که چگونه در رویاهایمان باهوش تر هستیم؟” دلانی می پرسد. “من نمی دانم. اما همه فرهنگها عباراتی برای آن دارند، مانند” شب نصیحت خوبی می کند “و” روی آن بخواب.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *