بعد از یائسگی همچنان میتوان به ارگاسم رسید! اما چطور؟

بعد از یائسگی همچنان میتوان به ارگاسم رسید! اما چطور؟

با نزدیک شدن به یائسگی ، ممکن است نگران باشید که زندگی جنسی شما در حال تغییر است – و نه برای بهتر. در این مقاله از بخش سلامت جسمی مجله اینترنتی وبگردون به بررسی باید و نباید های غذایی در طول پریود میپردازیم.

یائسگی زمانی اتفاق می افتد که به مدت 1 سال پریود نشوید. سالهای انتقالی قبل از آن ، که اغلب با علائمی مانند مشکلات خواب، گرگرفتگی، پریودهای نامناسب یا نامنظم همراه است، به عنوان دوره یائسگی شناخته می شوند.

این تغییرات کاملاً طبیعی هنوز هم می توانند ناامیدکننده باشند، تا حدی به دلیل این که بر احساس جنسی و همچنین میزان میل جنسی شما تأثیر می گذارد – کاهش میل جنسی علامت رایج در دوران یائسگی است.

با این اوصاف، اگر شنیده اید یا خوانده اید که پس از یائسگی قادر به ارگاسم نیستید، باید بدانید که کاملاً نادرست است. ارگاسم – و رابطه جنسی عالی – از طریق یائسگی و حتی بیشتر از آن هنوز کاملاً امکان پذیر است.

چند تغییر کوچک می تواند کمک زیادی به افزایش لذت شما در هنگام رابطه جنسی – انفرادی یا مشارکتی – و تقویت صمیمیت جسمی و عاطفی با شریک زندگی (همسر) خود کند.

بیشتر بخوانید: رابطه جنسی و یائسگی

 

اگر سعی در O دارید – مثل همین الان – این را امتحان کنید!

شما واقعاً می خواهید ارگاسم کنید ، اما به هر دلیلی ، به نظر نمی رسد که به آنجا برسید. این امر می تواند آنقدر دلسرد کننده باشد که سرانجام ، شما ممکن است تصمیم بگیرید که دیگر هیچ تلاشی نکنید و کاملاً تسلیم شوید. اگرچه می توانید چند چیز مختلف را برای تحقق ارگاسم امتحان کنید، اما باید توجه داشته باشید که حتی بدون رابطه نیز می توانید از زندگی خود لذت ببرید.

تمرکز بر لذتی که در لحظه تجربه می کنید بدون اینکه بر روی ارگاسم به عنوان یک هدف خاص متمرکز شوید، فقط به شما کمک می کند تا با سرعت بیشتری به آنجا برسید. برای رضایت بخشیدن به رابطه جنسی، انفرادی یا شراکت، این نکات را امتحان کنید.

مقداری لوب بگیرید

معمولاً احساس خشکی واژن در دوران یائسگی و پس از آن است. با شروع کاهش سطح استروژن و پروژسترون در بدن ، واژن شما حتی در هنگام برانگیختگی روانکاری کمتری ایجاد می کند. این کاهش روانکاری طبیعی می تواند باعث شود جنسیت نافذ احساس ناخوشایند ، حتی برای بعضی ها کاملاً دردناک باشد.

یک روان کننده شخصی می تواند راه را برای رابطه جنسی لذت بخش تر هموار کند. Lube همچنین می تواند در کاهش اصطکاک در مورد تحریک مستقیم کلیتور ، که می تواند به شما در رسیدن به ارگاسم تنها با لمس کمک کند ، کمک کند.

غرق گزینه ها هستید؟ راهنمای خرید ما می تواند به شما کمک کند روغن مناسب خود را پیدا کنید.
در حال حاضر در وسط زمان سکسی؟ این راهنما برخی از گزینه های خانگی برای روغن را ارائه می دهد – و چند مورد برای جلوگیری از آن.

 

تحریک مستقیم را امتحان کنید!

در طی دوره یائسگی، جریان خون به واژن و کلیتوریس کاهش می یابد. اگر معمولاً برای ارگاسم به تحریک کلیتروال نیاز دارید ، خوب ، کاهش حساسیت ناشی از آن دستیابی به ارگاسم را دشوارتر می کند.

دشوارتر به معنای غیرممکن نیست! فقط ممکن است کمی بیشتر طول بکشد یا نیاز به یک رویکرد جدید داشته باشد.

این نکات را امتحان کنید:

لمس کردن. با لمس ، مالش یا نوازش انسداد خود – یا درخواست شریک زندگی (همسران) خود را شروع کنید. Lube ، همانطور که در بالا ذکر کردیم ، می تواند با کاهش اصطکاک و افزایش لذت شما تفاوت ایجاد کند. اگر تازه در لمس مستقیم هستید ، راهنمای ما برای تحریک کلیتورال ایده های زیادی را برای شما و همسرتان در نظر می گیرد.

رابطه جنسی دهانی رابطه جنسی دهانی می تواند راهی عالی برای ادامه کار باشد. این باعث تحریک انسداد شما برای افراد مبتدی می شود، اما همچنین به شما روغن اضافی نیز می دهد.

ویبراتورها استفاده از ویبراتور به طور منظم ، در حین رابطه جنسی یا شخصی ، ممکن است به تقویت حساسیت و رطوبت کمک کرده و رسیدن به ارگاسم را آسان کند.

بیشتر بخوانید: یائسگی: 11 نکته ای که همه خانم ها باید بدانند!

 

برای بوسیدن و لمس کردن وقت بگذارید!

تغییر هورمون ها همچنین می توانند به معنای تحریک شدن یا احساس خلق و خوی برای رابطه جنسی بیشتر طول بکشد. صرف زمان بیشتر برای معاشقه و صمیمیت غیر جسمی فقط تحریک شما را افزایش نمی دهد. همچنین می تواند به شما کمک کند بیشتر با شریک زندگی خود ارتباط برقرار کنید.

تلاش کردن:

  • به نوبت ماساژهای نفسانی به یکدیگر بدهید با هم حمام با نور شمع می گیرند
  • درباره مسائل جنسی صحبت کنید (این می تواند به سادگی صحبت کردن از چیزهایی باشد که می خواهید امتحان کنید یا یادآوری تجربیات جنسی گذشته).

این ایده ها وقتی می خواهید خودتان را به یک رابطه جنسی انفرادی سوق دهید نیز به همان خوبی کار می کنند.

 

اتاق را خنک نگه دارید!

گرم و سنگین شدن می تواند شما را چسبناک و عرق کند. اگر گرگرفتگی هم داشته باشید، ممکن است احساس گرما کنید، که ادامه کار می تواند به سرعت روحیه صمیمی را از بین ببرد. افزودن پنکه در اتاق، نگه داشتن آب در مجاورت و هیدراته ماندن در طول روز می تواند به شما کمک کند تا با گرم شدن اوضاع بین شما و همسرتان خنک باشید.

حتی می توانید برخی از مکعب های یخ را بگیرید تا در حین رابطه جنسی با هم ترکیب کنید. احساس خنک کننده در طول بدن می تواند تحریک برخی افراد را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: نکاتی درباره یائسگی و تغییرات خلقی که باید بدانید!

 

این تصور غلط از کجا نشات می گیرد؟

این ایده که در صورت ابتلا به یائسگی، ارگاسم غیرممکن است، احتمالاً به این واقعیت مربوط می شود که بسیاری از افراد پس از شروع یائسگی ، در رسیدن به اوج خود مشکل بیشتری دارند.

همچنین معمولاً داشتن علاقه کمتر به رابطه جنسی معمول است، بنابراین ممکن است اولویت بندی در رابطه جنسی را متوقف کنید یا اصلاً وقت خود را برای آن اختصاص ندهید.

این افسانه همچنین ممکن است ربطی به ایده های منسوخ و کاملاً نادرست درباره جنسیت داشته باشد. یائسگی البته پایان سالهای باروری و گذار به میانسالی و پیری است.

بزرگسالی از نظر برخی، این تغییر ممکن است پایان مطلوبیت جنسی را مطرح کند.

با این حال، بر خلاف آنچه دیگران ممکن است باور کنند یا پیشنهاد دهند، رابطه جنسی و لذت جنسی ادامه دار در سنین میانسالی و مسن تر، عادی، سالم و کاملاً ممکن است.

 

چه چیزی ممکن است در این مدت ارگاسم را دشوارتر کند؟

هر یک از تغییرات یائسگی که تجربه می کنید ، می تواند باعث ایجاد چالش در ارگاسم شود. اما تغییر در میل جنسی و لذت جنسی معمولاً به ترکیبی از عوامل مربوط می شود.
علائم یائسگی جسمی

تغییر هورمون ها، همراه با تغییرات فیزیکی واژن ، می تواند منجر به علائمی شود که زندگی جنسی شما را تحت تأثیر قرار می دهد، از جمله:

  • تنگی واژن، خشکی و تحریک
  • نشت ادرار یا بی اختیاری
  • کاهش میل جنسی
  • حساسیت کلیتور کمتر
  • درد در هنگام رابطه جنسی

علاقه به رابطه جنسی همچنین ممکن است در پاسخ به تغییراتی که در جاهای دیگر بدن شما اتفاق می افتد کاهش یابد، از جمله:

  • مشکل خوابیدن
  • درد و دردهای عضلانی
  • سردردهای مکرر
  • خستگی
  • گرگرفتگی
  • تغییر در شکل و اندازه بدن

بیشتر بخوانید: 6 علامت طبیعی و رایج یائسگی

 

تغییرات احساسی

یائسگی همچنین می تواند علائم روحی و روانی داشته باشد، مانند:

  • تحریک پذیری افزایش یافته است
  • تغییرات مکرر خلقی
  • احساس اضطراب یا افسردگی
  • رابطه یا استرس در محل کار
  • نگرانی و استرس در مورد تغییرات زندگی یا بیماری

این علائم می تواند مربوط به تغییرات جسمی (جنسی و غیر جنسی) مرتبط با یائسگی یا تعداد زیادی از عوامل بیرونی باشد.

 

اگر دنبال لذت رابطه جنسی در دوران یائسگی هستید:

علائم یائسگی می تواند به روش های مختلفی نشان داده شود و همه نگرانی های یکسانی را تجربه نخواهند کرد. در اینجا چند استراتژی احتمالی آورده شده است که به شما کمک می کند تا هر تغییری را که تجربه می کنید برطرف کنید.

 

خشکی واژن

به طور کلی، بهترین راه حل برای خشکی، استفاده از روان کننده است. یک روان کننده ضخیم تر می تواند به افزایش لذت جنسی و کاهش ناراحتی و درد کمک کند. ( میتوانید از داروخانه تهیه نمایید و یا به صورت آنلاین سفارش دهید)

فقط مطمئن شوید که روغن خود را با دقت انتخاب کنید، زیرا برخی از روان کننده ها می توانند باعث تحریک یا حتی واکنش های آلرژیک شوند. برای کمک به کاهش احتمال تحریک واژن، از لوب های معطر یا طعم دار خودداری کنید.

ماندگاری روان کننده های مبتنی بر سیلیکون معمولاً بیشتر از انواع دیگر است و ضد حساسیت هستند.

همچنین می توانید با پزشک خود در مورد تهیه نسخه کرم استروژن صحبت کنید. استفاده از این کرم در دهانه واژن در صورت عدم نتیجه گیری روغن، می تواند به روغن کاری طبیعی کمک کند.

 

تنگی واژن

داشتن رابطه جنسی به طور منظم می تواند از گرفتگی ناراحت کننده واژن جلوگیری کند. رابطه جنسی منظم همیشه نباید با یک شریک زندگی انجام شود. رابطه جنسی انفرادی راهی عالی برای کسب راحتی بیشتر در جستجوی آنچه برای شما احساس خوبی دارد است.

با یک شریک زندگی خوبی دارید، دریغ نکنید که خلاق باشید. موقعیت های مختلف را امتحان کنید تا جایی که احساس راحتی کنید.

موقعیت هایی که می توانید در صورت احساس درد امتحان کنید عبارتند از:

  • زیاده روی
  • فشار شدید به جای رانش عمیق
  • شما در بالا باشید
  • نفوذ هنگام قاشق زدن

 

بی اختیاری

در هر مرحله از زندگی ممکن است کمی نشت ادرار رخ دهد، اما این اغلب با ورود به یائسگی بیشتر می شود. عطسه، خندیدن، فعالیت شدید یا حرکت ناگهانی می تواند منجر به کندن پوست غیر ارادی شود – کاری که احتمالاً می توانید در حین رابطه جنسی انجام ندهید.

تمرینات کگل می تواند به تقویت کف لگن شما و کاهش نشت ادرار کمک کند، اما همچنین می تواند منجر به ارگاسم بهتر شود. برد-برد، درسته؟

نگه داشتن حوله یا پارچه در این نزدیکی – و داشتن حس شوخ طبعی – نیز می تواند کمک کند. بالاخره رابطه جنسی شامل انواع مایعات است. چه چیزی بیشتر، در طرح بزرگ همه چیز؟

 

از دست دادن میل جنسی یا کاهش تحریک

تغییر سطح هورمون می تواند بر علاقه جنسی شما تأثیر بگذارد ، اما عوامل دیگر نیز می توانند در میل جنسی نقش داشته باشند.

از داروهای منظم استفاده می کنید؟ لازم است بررسی کنید که آیا هرکدام از آنها می توانند روی میل جنسی تأثیر بگذارند و یا از یک متخصص بهداشت در مورد آزمایش داروی متفاوت سوال کنید.

تغییرات طولانی در روحیه شما وجود دارد؟ استرس ، افسردگی و اضطراب همگی می توانند روی میل شما تأثیر بگذارند ، بنابراین اگر با تغییرات روحی روبرو هستید، هرگز صحبت با یک درمانگر یا متخصص بهداشت روانی آسیب نمی بیند.
به سختی روحیه می گیرید؟ سعی کنید اروتیکا را بخوانید یا تماشا کنید – به تنهایی یا با همسرتان – یا تخیلات جنسی را با یکدیگر به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید: بهترین دمنوش ها برای تسکین علائم یائسگی

 

آیا تغییرات جنسی مثبتی وجود دارد که در این مدت اتفاق بیفتد؟

ممکن است دریابید که یک جنبه روشن در این انتقال وجود دارد. در حال حاضر، شما احتمالاً درمورد آنچه انجام می دهید چیزهای زیادی می دانید و از جنسیت لذت نمی برید. احساس اعتماد به نفس و اعتماد به نفس شما ممکن است قویتر و توسعه یافته تر از دوره های ابتدایی زندگی شما باشد.

افزایش اعتماد به نفس و خودآگاهی می تواند به کاهش مهارها کمک کند، ارتباط و ارتباط با شریک زندگی خود را آسان تر می کند.

علاوه بر این، اگر فرزندانی را که از آن زمان خانه را ترک کرده اند تربیت کرده اید، می توانید از حریم خصوصی و آرامش صمیمانه بیشتری برخوردار شوید. برخوردها، به جای اینکه مجبور شوید در هنگام بیرون رفتن از خانه یا خواب خانواده، در همه چیز عجله کنید.

 

آیا در طول رابطه جنسی انفرادی چیزی را می توانید امتحان کنید؟

رابطه جنسی انفرادی فقط کاری نیست که وقتی شریک زندگی ندارید انجام دهید. این می تواند به تنهایی یک فعالیت لذت بخش و توانمند کننده باشد.

اگر عادت به خودارضایی منظم ندارید ، زمانی را برای برخی از خودآزمایی های بدنی اختصاص دهید تا کمی بهتر بدن خود را بشناسید. بر روی احساس خوب تمرکز کنید، و ممکن است متوجه شوید ارگاسم بدون سرخوردگی راحت تر است.

اسباب بازی های جنسی، مانند ویبراتورها و گوزن ها، می توانند برانگیختگی و رضایت جنسی را افزایش دهند – به خصوص هنگامی که خود را لمس کنید، شما را به آن سمت نمی رساند.

 

در مورد رابطه جنسی با شریک زندگی چطور؟

ارتباطات در هر مرحله از زندگی قسمت اساسی رابطه خوب است، اما اکنون اهمیت آن نیز بیشتر می شود. با شریک زندگی (همسران) خود در مورد تغییرات یائسگی و تأثیر آنها بر روی شما صحبت کنید تا به شما در کاهش استرس در مورد تأثیر این تغییرات بر روابط شما کمک کند.

ارتباط منظم همچنین می تواند صمیمیت عاطفی را افزایش دهد، روابط شما را تقویت کند و ارتباط فیزیکی شما را افزایش دهد.

مکالمه های آزاد امکان جستجو در کنار هم برای راه حل ها را فراهم می کند، مانند:

  • در صورت احساس ناخوشایند بودن موقعیت های متناوب یا انواع لمس
  • وقت بیشتری را صرف بازی های فرسایشی و برنامه های بیرونی کنید
  • برنامه ریزی و اختصاص وقت برای رابطه جنسی

سلامت جنسی در دوران یائسگی و بعد از آن

بارداری ممکن است در دوران یائسگی بیش از حد امکان پذیر باشد. متخصصان توصیه می کنند تا زمانی که یک سال کامل از آخرین قاعدگی شما سپری نشده است از کنترل بارداری استفاده کنید.

عفونت های مقاربتی (STI) در هر مرحله از زندگی امکان پذیر است. مکالمه با شرکای جدید در مورد سابقه سلامت جنسی و استفاده از روش های مانع در هر بار رابطه جنسی می تواند به کاهش خطر شما کمک کند. همیشه ایده خوبی است که قبل از برقراری رابطه جنسی با شریک زندگی جدید، از نظر STI آزمایش شوید.

بیشتر بخوانید: نکاتی درباره تیروئید و یائسگی که باید بدانید!

 

اگر هنوز در تجربه لذت یا ارگاسم مشکل دارید چطور؟

استراتژی های بالا ممکن است همیشه نتیجه ای را که شما امیدوارید نداشته باشید. اگر رابطه جنسی دیگر احساس لذت بخشی نمی کند و هنوز قادر به رسیدن به ارگاسم نیستید ، با یک پزشک یا OB-GYN صحبت کنید.

یک درمانگر رابطه جنسی یا سایر متخصصان بهداشت روان همچنین می توانند با شناسایی سایر دلایل بالقوه کاهش لذت جنسی و بررسی راه حل های احتمالی، راهنمایی ارائه دهند.

جمع بندی

رابطه جنسی خوب ، بدون توجه به اینکه در چه مرحله ای از زندگی هستید ، بدون دردسر اتفاق نمی افتد. لذت و رضایت جنسی می تواند با نزدیک شدن و یائسگی تغییر کند، بله. اما خلاقیت ، ارتباطات و تمایل به امتحان چیزهای جدید می تواند به شما در حفظ زندگی جنسی رضایت بخشی برای سالهای آینده کمک کند.

منبع

 

One thought on “بعد از یائسگی همچنان میتوان به ارگاسم رسید! اما چطور؟

  • چرا انقد تبلیغ رابطه جنسی میکنید؟ پول میگیرید؟ پیر زن پیزمن چه نیازی داره

    پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *