بهترین دریاچه های اروپارا بشناسید!
آشنایی با پارک ملی بوهم سوئیس
آشنایی با پارک ملی بوهم سوئیس
۱۴۰۰-۰۶-۲۳
برترین جاذبه های گردشگری سوئیس
برترین جاذبه های گردشگری سوئیس
۱۴۰۰-۰۶-۲۴

بهترین دریاچه های اروپا را بشناسید!

آبهای یخبندان، تالابهای آلپ و طبیعت خیره کننده در اطراف – دریاچه های اروپا انواع و اقسام فعالیتها و جاذبه ها را ارائه می دهد ، مهم نیست که به کجا می روید یا به دنبال چه چیزی هستید.

 

دریاچه های اروپا مقصدهای ایده آل تابستانی برای کسانی است که می خواهند مکانی برای استراحت و خنک شدن داشته باشند بدون اینکه مجبور باشند به مقاصد شلوغ ساحلی سر بزنند. اما دریاچه ها همچنین فرصت های زیادی برای فعال ماندن، پیاده روی، و حتی انجام اسکی کراس کانتری در سواحل ارائه می دهند، اگر در فصل خلوت به آنجا سفر می کنید.

مهم نیست اهداف تعطیلات شما چه باشد، با لیستی از بهترین دریاچه های اروپا، سفری به یاد ماندنی را برنامه ریزی کنید.

 

 

1. دریاچه کومو ، ایتالیا

بهترین دریاچه های اروپا

شهر مناجیو در دریاچه کومو

دریاچه کومو یکی از عمیق ترین دریاچه های اروپا است. با عمق بیش از 400 متر، در موقعیت شماره پنج قرار دارد – چهار مورد برتر همه در نروژ هستند. این دریاچه از زمان روم تاجران ثروتمند، اعضای خانواده سلطنتی و بازدیدکنندگان را به خود جلب کرده است. امروزه سواحل آن محل زندگی بسیاری از ستارگان هالیوودی و بین المللی و همچنین روستاهای زیبا و آبگرم های مشهور جهان است.

کومو بهشتی برای دوستداران ورزش های آبی است که می توانند اسکی روی آب، ویک بورد، قایقرانی، موج سواری و حتی غواصی را امتحان کنند. در سواحل، زمینه ای از کوههای سبز در انتظار کوهنوردان و کاوشگران است – و به دلیل زمستانهای نسبتاً گرم دریاچه کومو، می توان آنها را در طول سال پیاده روی و کاوش کرد.

در حالی که قسمتهای شمالی دریاچه دارای بهترین سواحل هستند، تکه هایی از شن طلایی در سراسر دریاچه کومو یافت می شود. بیشتر آنها به طور کامل مجهز به چتر و صندلی های آفتابگیر هستند و برخی نیز رستوران هایی درست در ساحل و همچنین مکان هایی برای اجاره قایق رانی ارائه می دهند.

درست در خارج از ویلاهای باشکوه شهر و بسیاری از کافه ها، مزارع زیادی نیز وجود دارد (اکثر آنها برای بازدیدکنندگان باز است)، از روغن زیتون گرفته تا عسل تا پنیر را تولید می کنند.

 

2. دریاچه ژنو ، سوئیس

بهترین دریاچه های اروپا

قلعه شیلون در ساحل دریاچه ژنو

دریاچه ژنو هلالی شکل در کوه های آلپ، درست در مرز بین فرانسه و سوئیس قرار دارد. دریاچه ژنو به عنوان بزرگترین آب در سوئیس در تمام طول سال بازدیدکنندگان را به خود جذب می کند. آنها برای همه چیز از قایق سواری گرفته تا پیاده روی در خیابان های تپه ای سنگفرش گرفته تا خرید عتیقه به اینجا می آیند.

یکی از خیره کننده ترین مناطق دریاچه ساحل غربی است که در کنار قله های برفی مون بلان قرار گرفته است.

دریاچه ژنو به خودی خود 310 متر عمق چشمگیر دارد و این امر باعث می شود که بخارهای بزرگ تاریخی بتوانند آبهای اینجا را حرکت داده و روستاها را در طول مسیر به هم متصل کنند. در سواحل دریاچه ژنو 116 ساحل وجود دارد که اکثر آنها عمومی هستند و دسترسی به آنها رایگان است.

آبهای دریاچه علیرغم قرار گرفتن در برابر کوههای آلپ پوشیده از برف، بین ماههای ژوئن تا سپتامبر برای شنا و ورزشهای آبی به اندازه کافی گرم است.

 

 

3. دریاچه بلد، اسلوونی

بهترین دریاچه های اروپا

کلیسای معراج ، دریاچه بلد

آبهای سبز مایل به آبی دریاچه بلد تنها یکی از جاذبه های متعدد آن است. این دریاچه که در کوه های آلپ جولیان در شمال غربی اسلوونی واقع شده است، شاید بیشتر بخاطر جزیره کوچک در مرکز آن شناخته شده باشد. در اینجا، قلعه قرون قرون وسطایی و برج ناقوس قرن شانزدهم آن بر روی صخره ای، نماهایی جادویی از آبهای آرام اطراف ارائه می دهد. در ماه های گرمتر می توانید با یک قایق سنتی شبیه به تله کابین “پلنتا” به قلعه برسید. در زمستان، دریاچه اغلب یخ زده است.

گردشگران برای پیاده روی، دوچرخه سواری و تفریحات آبی متعدد به دریاچه بلد می آیند، اگرچه پس زمینه جنگل های ضخیم و قله های پوشیده از برف نیز آسیبی نمی رساند. مسیری عمدتا آسفالته و آسان به طول شش کیلومتر در اطراف دریاچه می چرخد ​​، اما کسانی که به دنبال پیاده روی پیشرفته تر هستند می توانند به سمت پارک ملی تریگلاو حرکت کنند، که مستقیماً از ساحل دریا قابل دسترسی است.

منطقه اطراف دریاچه از اوایل قرن بیستم به عنوان مقصد اصلی تفرجگاه درمانی در نظر گرفته شده است. امروزه، قسمت شمال شرقی دریاچه هنوز به چشمه های آب گرم دسترسی دارد و بازدیدکنندگان می توانند در هتلی تاریخی در ساحل اقامت کنند تا درمان های سلامتی را امتحان کرده یا از ساحل خصوصی لذت ببرند.

 

 

4. دریاچه هالستات (Hallstättersee)، اتریش

بهترین دریاچه های اروپا

روستای هالستات در دریاچه هالستات

 

دریاچه هالستات که به دوران یخبندان باز می گردد، یکی از چشمگیرترین چشم اندازهای آبی در اتریش است. نام این دریاچه از روستای کوچک و زیبای آلپی گرفته شده که در مقابل آن قرار گرفته است.

این دریاچه با عمق 125 متری، آبهای شفاف و اکوسیستم غنی، مقصد اصلی غواصان است. قایق های قایقرانی و پدالی نیز برای اجاره در دسترس هستند و کسانی که علاقه زیادی به پیاده روی دارند می توانند به سراغ دامنه های تند کوه های کارستی داچشتاین در اطراف بروند.

دریاچه هالستات سالانه بیش از یک میلیون بازدید کننده را به خود جذب می کند و ماه های جولای و آگوست می تواند شلوغ باشد، چه در آب و چه در سواحل کوچک، مانند اوبرترون، که در کنار سواحل قرار گرفته اند.

برای تجربه ای کاملاً متفاوت، بازدید از هالستات در زمستان را در نظر بگیرید – روستای کوچک آلپی با 800 نفر ساکن وقتی پوشیده از برف می شود به سرزمین عجایب زمستانی تبدیل می شود.

 

 

5. دریاچه لوسرن ، سوئیس

بهترین دریاچه های اروپا

روستای وگیس در دریاچه لوسرن

 

دریاچه لوسرن که به دریاچه چهار کانتون نیز معروف است، دیدنی ترین دریاچه سوئیس است. قایقرانی بر روی دریاچه لوسرن بر روی قایق های تاریخی دست و پا زدن شاید بهترین راه برای درک زیبایی چشم انداز زمستانی پوشیده از برف باشد.

بازدیدکنندگان همچنین می توانند مسیرهای دوچرخه سواری و اسکیت سواری را در امتداد ساحل امتحان کنند، به خرید عتیقه در شهر لوسرن بپردازند و از بسیاری از رویدادهای موسیقی و آشپزی که در ماه های گرم در اطراف دریاچه اتفاق می افتد، استفاده کنند.

این دریاچه خود 114 کیلومتر مربع مساحت دارد و قله های تندی آن را احاطه کرده است. برخی از قدیمی ترین جوامع سوئیس در اطراف دریاچه قرار دارند.

 

 

6. دریاچه های پلیتویچ ، کرواسی

دریاچه های پلیتویس

 

اگر یک دریاچه کافی نیست ، نگران نباشید – پارک ملی Plitvice شامل شانزده دریاچه است که توسط یک سری آبشارها به هم متصل شده اند. سدهای طبیعی غنی از خزه و جلبک دریاچه ها را جدا کرده و با رواناب کوهها ترکیب شده و رنگهای آبی متنوعی ایجاد می کنند – از لاجوردی تا سبز تا خاکستری یا آبی نقره ای. با تابش نور خورشید در زوایای مختلف در طول روز به آب ، دریاچه ها تغییر رنگ می دهند.

با مساحت تقریباً 300 کیلومتر مربع و هفت مسیر مختلف برای گشت و گذار در پارک، Plitvice زیبایی طبیعی استثنایی را ارائه می دهد که فقط برای گشت و گذار التماس می کند. این پارک بسیار جنگلی است، مسیرهایی در میان درختان، روی پل های چوبی و به سمت غارها و شیب های تند سرگردان هستند.

قایقرانی در بزرگترین دریاچه، کوزجاک مجاز است و بازدیدکنندگان می توانند پیاده روی زمستانی را نیز امتحان کنند، زیرا این پارک در تمام طول سال باز است و در زمستان پوشیده از برف است.

 

 

7. دریاچه آنسی ، فرانسه

دریاچه آنسی

 

سومین دریاچه بزرگ فرانسه که در قلب کوه های آلپ فرانسه قرار دارد، به عنوان یکی از تمیزترین دریاچه های اروپا شهرت یافته است. دریاچه آنسی با 82 متر عمق، در مقایسه با دیگر دریاچه های اروپایی کم عمق است، اما با آب های نفس گیر و آبی شفاف، که برای شنا مناسب است، جبران می کند.

دریاچه آنسی با کوه های پوشیده از برف و سواحل شنی فراوان احاطه شده است. این تضاد خیره کننده رنگ ها و بافت ها است که در حین کاوش در روستاهای قرون وسطایی کنار دریاچه ادامه می یابد.

در زمستان، دریاچه آنسی به یک افسانه زمستانی تبدیل می شود، دره ها و کوه های اطراف آن برای اسکی روی سطح کشور، کفش برفی و حتی پاراگلایدر در روزهای آفتابی مناسب است.

 

 

8. دریاچه گاردا ، ایتالیا

بهترین دریاچه های اروپا

لیمون سول گردا در دریاچه گردا

 

بزرگترین دریاچه ایتالیا در حاشیه دولومیت ها قرار دارد، مکانی مناسب برای علاقه مندان به فضای باز که به دنبال پیاده روی ، دوچرخه سواری یا فقط کاوش هستند. شهر سیرمیون یکی از محبوب ترین مقاصد در اطراف دریاچه است ، جایی که قلعه اسکالیگرو قرن سیزدهم و چند کلیسای قرون وسطایی جاذبه اصلی آن هستند. از اینجا، بازدیدکنندگان می توانند کشتی ها را به شهرهای دیگر مانند ریوا ببرند که در بین قایقرانان محبوب است.

دریاچه گردا همچنین میزبان چندین جزیره از جمله ایسولا دل گردا است. زمانی که بعنوان محل دفن رومیان مورد استفاده قرار می گرفت، اکنون محل ویلای نئوگوتیک ونزیایی است که توسط باغهای آراسته رسمی احاطه شده است.

منطقه اطراف دریاچه دارای آب و هوای معتدل است که آن را به مکانی مناسب برای بازدید در هر زمان از سال تبدیل می کند. همچنین یکی از دلایلی است که دریاچه گردا، با آبهای تمیز و آبی رنگ، مقصدی بسیار محبوب برای شنا و لذت بردن از سواحل مجهز است و مورد توجه کایاکران و موج سواران بادی است.

 

 

9. دریاچه های کیلارنی، ایرلند

بهترین دریاچه های اروپا

قایق ها روی دریاچه ای در پارک ملی کیلارنی پهلو گرفته اند

 

سه دریاچه – Lough Leane ، Muckross Lake و Upper Lake – در پارک ملی کیلارنی توسط ماسه سنگ MacGillycuddy’s Reeks ، بلندترین رشته کوه ایرلند احاطه شده است.

دریاچه ماکروس عمیق ترین دریاچه ایرلند با 75 متر است ، اما چون دریاچه ها در اعماق دره قرار دارند ، تنها 20 متر از سطح دریا بالاتر هستند. ماکرس مقصد مورد علاقه برای پیاده روی است ، زیرا با یک مسیر پیاده روی 10 کیلومتری احاطه شده است.

Lough Leane، بزرگتر از سه دریاچه، خانه بسیاری از جزایر است – برخی از آنها کوچک و پوشیده از جنگل سرسبز هستند. برخی از آنها ویرانه های صومعه ها و محوطه های باستانی عصر مس را در خود جای داده است. درست در ساحل، قلعه روس قرون وسطایی نه تنها یک مکان عالی برای بازدید بلکه مکانی عالی برای اجاره قایق است، بنابراین می توانید به تنهایی محیط اطراف را کشف کنید. هنگام غروب آفتاب در آبهای آرام، می توانید در غروب های تابستان نیز به یک تور راهنمای کایاک بپیوندید.

یکی از بهترین راه ها برای تحسین زیبایی واقعی دریاچه ها این است که از آنها دور شوید. تقریباً 19 کیلومتر از دریاچه ها فاصله دارد Ladies View ، منظره ای زیبا و یکی از مشهورترین نقاط عکس در ایرلند.

 

 

10. دریاچه لادوگا ، روسیه

بهترین دریاچه های اروپا

قلعه جزیره در دریاچه لادوگا

 

دریاچه لادوگا که در شرق سن پترزبورگ و در نزدیکی مرز فنلاند واقع شده است، بزرگترین دریاچه اروپا و یکی از بزرگترین دریاچه های جهان است. دریاچه و سواحل اطراف آن با مساحت 17،600 کیلومتر مربع طیف وسیعی از فرصت های بیرونی را فراهم می کند: کایاک سواری، صخره نوردی و پیاده روی در میان جنگل های ضخیم مایل به آبی. تقریبا 700 جزیره در سراسر دریاچه وجود دارد که در برخی از آنها ساختمانهای صومعه والام قرار دارد.

این دریاچه دارای تاریخ کمی آشفته است، آزمایشات هسته ای در آنجا در دهه 1950 انجام شد و دخالت انسان باعث فرسایش جدی در طول سالها شد. با این حال، در چند دهه اخیر، دریاچه سلامت خود را به دست آورده است و اکنون یکی از تنها سه دریاچه در جهان است که فوک ها در آن زندگی می کنند.

دریاچه لادوگا علاوه بر اندازه عظیم خود، فوق العاده عمیق است – حدود 50 متر عمیق تر از دریای بالتیک. در طول طوفان های الکتریکی، امواج عظیمی در دریاچه ایجاد می شود که شبیه طوفان دریا است.

 

11. Hornindalsvatnet ، نروژ

بهترین دریاچه های اروپا

کوههای پوشیده از برف در اطراف Hornindalsvatnet

 

عمیق ترین دریاچه اروپا در آبدره های نروژ واقع شده است که توسط کوه ها و یخچال های طبیعی احاطه شده است و در نزدیکی یکی از دیدنی ترین شاهراه های توریستی اسکاندیناوی قرار دارد.

با عمق 514 متر ، Hornindalsvatnet نه تنها عمیق ترین دریاچه در اروپا است بلکه تنها دریاچه ای است در عمق بیش از 500 متر. رتبه 12 را از نظر عمق در جهان دارد. هنگامی که یک ROV (وسیله نقلیه زیر آب از راه دور) برای کاوش در عمیق ترین نقطه دریاچه در سال 2006 ارسال شد، یک گونه ماهی جدید کشف کرد.

Hornindalsvatnet بی نظیر است زیرا پایین دریاچه شور است، اما قسمت بالای آن آب شیرین است. این امر ناشی از ورود آب شور از آبدره ها و سپس نشستن در پایین دریاچه است، در حالی که برف آب شده در بالای آن جریان دارد.

آب آنقدر شفاف است که می توان در ماه های گرم سال قایق رانی یا شنا کرد و در اعماق دریاچه دید. در طول زمستان، دریاچه یخ می زند و منظره ای خیره کننده از چراغ های گرداب را فراهم می کند.

برای حفاظت از چشم انداز طبیعی، دریاچه و خط ساحلی آن به جز چند اسکله کشتی عمدتا توسعه نیافته است. مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری متعددی به صورت زیگزاگی در اطراف تپه های دفن عصر آهن ، موزه های تاریخ و اصطبل های سواری در روستاهای مجاور وجود دارد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *