بهترین دریاچه های ایتالیا را بشناسید!
رنگهای مختلف مدفوع به چه معناست؟
رنگهای مختلف مدفوع به چه معناست؟
۱۴۰۰-۰۶-۰۸
16 جاذبه گردشگری برتر پالرمو
۱۴۰۰-۰۶-۰۹

بهترین دریاچه های ایتالیا را بشناسید!

بیش از 1500 دریاچه از چشم انداز ایتالیا، از استخرهای آلپ و سه دریاچه بزرگ در شمال گرفته تا تنها دریاچه طبیعی کالابریا، در ارتفاع 1040 متری در دامنه های Catena Costiera قرار دارد. دریاچه های شمالی همیشه برترین ها را دریافت می کنند و با اعداد برنده می شوند: کومو با 410 متر عمیق ترین و گرادا بزرگترین دریاچه، با مساحت 370 کیلومتر مربع میباشد. مگیوره دومین دریاچه بزرگ است و آبهای شمالی آن به منطقه تیچینو در سوئیس سرازیر می شود. در این این مقاله از بخش گردشگری مجله اینترنتی وبگردون به معرفی بهترین دریاچه های ایتالیا می پردازد.

تقریباً همه این دریاچه ها مراکز ورزشهای آبی هستند – شنا، قایقرانی، موج سواری، ماهیگیری، قایقرانی، قایقرانی، اسکی روی آب، حتی غواصی – و تفریحات محبوب برای تعطیلات محلی ها و گردشگران است. اکثر آنها هتل ها و استراحتگاه هایی دارند که مشرف به آنها و شهرهای مجاور هستند و دریاچه گردا به خاطر پارک های تفریحی در امتداد ساحل جنوبی شهرت دارد.

مشاهده دریاچه های ایتالیا به عنوان زمین بازی آسان است، اما از جاذبه های گردشگری متعددی که در سواحل آنها قرار گرفته است چشم پوشی نکنید – یا مناظر باشکوهی که اطراف آن را احاطه کرده است. در اینجا قلعه های تاریخی، کاخ های بزرگ، اماکن رومی، ویلاهای آرت نوو، کلیساهای قرون وسطایی و باغ های سرسبز را برای کاوش خواهید یافت. در دریاچه لدرو، می توانید بقایای یک دهکده دریاچه ای ماقبل تاریخ را کاوش کنید.

مسیرهای پیاده روی کوهنوردان را به سمت چشم اندازهای پانوراما و چالش برانگیز از طریق ferratas سوق می دهد، در حالی که تله کابین کوهستانی به باغهای آلپی منتهی می شود. می توانید با قایق به جزایر، از جمله بزرگترین جزیره دریاچه ای اروپا بروید و از یک کوه مقدس به نام ساکرا مونت که توسط یونسکو تحسین شده است، بالا بروید. در جنوب، دریاچه بولسنا، بزرگترین دریاچه آتشفشانی در اروپا، یک کالدره باستانی را پر می کند و مکان اصلی برای تماشای پرندگان است.

 

1. دریاچه کومو

نمای هوایی وارنا در دریاچه کومو

دختر جلد دریاچه های ایتالیایی، کوموی پر زرق و برق از زمانی که رومی ها زمانی که پلینی ویلا خود را در ساحل شرقی آن ساخت، جایی بود که افراد ممتاز برای بازی به آنجا می آمدند. اخیراً، این ستاره های هالیوود هستند که آن را برای سوراخ پیچ خود انتخاب می کنند. کامو بلند و باریک، در جنوب به دو بازو تقسیم می شود و شکل Y معکوس به آن می بخشد و شهر شیک و زیبا بلاجیو در نقطه ای در مرکز آن قرار دارد.

در دامنه دریاچه، و با قطار به میلان متصل می شود، شهر کومو یک شهر رومی سابق است که جاذبه های اصلی آن یک کلیسای جامع باشکوه رومانسک و یک تله کابین است که به چشم اندازهای دریاچه صعود می کند و کوه های برفی را در فراتر از آن پوشانده است.

از کومو، می توانید با قایق یا برای گردش در دریاچه زیبا و یا رسیدن به شهرهای آن سفر کنید. کشتی ها بین بلاژیو، ترمزو و شهرهای دیگر رفت و آمد می کنند، بنابراین رفت و آمد بدون ماشین آسان است.

“اثر دریاچه” سواحل کومو را به اقلیمی مناسب برای گیاهان معتدل و حتی نیمه گرمسیری تبدیل می کند: برجسته ترین آنها دو باغ دوست داشتنی در بلاجیو هستند. باغهای ویلا کارلوتا در ترمزو. باغ های طبقه ای ویلا Monastero در Varenna ؛ و باروک ویلا Balbianello در نقطه باغ پوشیده از آن، با قایق از Lenno. این مناظر پر گل با دریاچه و کوه های آلپ در لیست بهترین مکان ها برای بازدید در دریاچه کومو قرار دارند.

2. دریاچه گردا

بهترین دریاچه های ایتالیا را بشناسید!

مالسسین ، دریاچه گردا

اگرچه محدوده شمالی آن به زیبایی دریاچه کومو است، اما گردا بیشتر به عنوان دریاچه زمین بازی شناخته می شود. تقریباً می توانید هر ورزش آب شیرین را در اینجا پیدا کنید و در انتهای شمالی آن، Torbole برخی از بهترین موج سواری و بادبادک نوردی در اروپا را ارائه می دهد. بادها همچنین به این معنی است که دریاچه برای قایقرانی مورد علاقه است، اما آبهای آرام جنوبی آن برای قایقرانی محبوب است.

بسیاری از بهترین سواحل در قسمت جنوبی دریاچه قرار دارند و کوههای اطراف مسیرهای مختلفی را برای کوهنوردان به همراه دارد. گردشگرانی که چشم انداز کوه را بدون صعود سربالایی می خواهند می توانند تله کابین گردان را به قله مونته بالدو برسانند و مسیرهایی را در امتداد خط الراس پیاده روی کنند، جایی که باغ گیاه شناسی گیاهان آلپ وجود دارد.

گردا به دلیل داشتن آرامش، سواحل کم عمق، استراحتگاههای فراوان و اردوگاههای مناسب خانواده و پارکهای موضوعی بسیار مورد علاقه برای بازدید خانواده ها است. معروف ترین آنها Gardaland ، Gardaland Sea-Life و Caneva World هستند، با جاذبه هایی با موضوع فیلم.

بچه ها همچنین قلعه سیرمیون، یک شهر کوچک در انتهای یک شبه جزیره طولانی در ساحل جنوبی را دوست دارند. Sirmione بقایای وسیعی از آبگرم و تفرجگاه رومی دارد. تعداد زیادی مغازه و بوتیک های کوچک آن را به مکانی محبوب برای خرید تبدیل کرده است.

3. دریاچه مگیوره

بهترین دریاچه های ایتالیا را بشناسید!

ایزولا بلا ، دریاچه مگیوره

دومین دریاچه بزرگ ایتالیا، مگیوره با سوئیس مشترک است و شمالی ترین شهرهای آسکونا و لوکارنو در منطقه تیچینو سوئیس قرار دارند. اما قسمت اعظم دریاچه، جایی که جاذبه های اصلی مگیوره در آن قرار دارد، در ایتالیا است. شهرهایی در امتداد ساحل غربی آن در خط مستقیم قطار از میلان قرار دارند و قسمت پایینی دریاچه تنها چند کیلومتر با فرودگاه مالپنسا فاصله دارد.

اکثر مکان های اصلی برای دیدن در ساحل غربی قرار دارد، جایی که باغ های زیبا و نیمه گرمسیری و پارک ویلا تارانتو و ویلا پالاویچینو را در آنجا خواهید یافت. دومی دارای باغ های گیاه شناسی و نمایشی و باغ وحش با حیوانات عجیب و غریب است، و آن را به یکی از کارهای مورد علاقه در دریاچه مگیوره برای خانواده ها تبدیل کرده است.

شیک Stresa را پایگاه محبوب است، و از اینجا قایق گردشگران به جزایر سه گانه بروموئی. اگرچه هر یک از جزایر جذابیت خود را دارند، اما جاذبه اصلی آن Rocca Borromeo است، کاخی فوق العاده در ایزولا بلا. سالن ها و گالری های بزرگ آن ، شکوفه های تزئینی مجلل و مملو از طلا، بیشتر جزیره را در بر می گیرد، اما نکته برجسته یک تور، باغ رسمی پیچیده تر است که پس از ردیف بالاتر از دریاچه مرتفع می شود.

سواحل مگیوره کمتر از دریاچه گردا است، اما می توانید در چندین شهر قایق رانی و کایاک اجاره کنید. برای دیدن بهترین چشم اندازها، با یکی از کشتی های بخار دریاچه به یک قلعه بروید تا قلعه آنگرا، ویلاهای کنار دریاچه، و کوههای همیشه در حال تغییر در شمال را ببینید.

4. دریاچه اورتا

جزیره سان جولیو در دریاچه اورتا

جزیره سان جولیو در دریاچه اورتا

اورتا تا آنجا که عاشقانه ترین دریاچه ایتالیا است، معمولاً نادیده گرفته می شود، اگرچه تنها چند دقیقه با دریاچه مگیوره فاصله دارد. دریاچه کوچک اورتا که در دره ای در زیر دامنه های جنگلی غربی مونته متارونه قرار گرفته است، دارای یک جزیره کوچک به نام ایزولا سان جولیو است که با قایق از شهر اورتا سان گیلیو به آنجا می رسد.

تقریبا تمام سطح این جزیره است در ساختمان های سنگی از یک صومعه و 12th قرن تحت پوشش کلیسای دی سان جولیو و گفته شده توسط سنت خود ساخته شده است. برجسته ترین کلیسا منبر مرمری پیچیده آن و نقاشی های دیواری است. راه سکوت wends در میان ساختمان های قدیمی و زیر دیوار از صومعه.

ارتا سان جولیو در امتداد ساحل دریا گسترش یافته و در مسیرهای جذاب قرون وسطایی بر دامنه تپه صعود می کند. مغازه های کوچک در خیابان اصلی باریک آن و میدان موتا قرار دارند، جایی که می توانید سوار قایق به جزیره شوید.

در بالای شهر ، مسیرهایی در میان نمازخانه های ساکرا مونت، یکی از 9 پناهگاه دامنه تپه ای که منحصر به فرد در این منطقه است، می پیچد. بیست کلیسای کوچک دارای اشکال تراکوتا است که وقایع مربوط به زندگی سنت فرانسیس آسیزی را نشان می دهد.

5. دریاچه لوگانو

بهترین دریاچه های ایتالیا را بشناسید!

نمای هوایی Porlezza ، دریاچه لوگانو

با توجه به ویژگی های تاریخی و جغرافیایی، هر دو انتهای دریاچه لوگانو – و یک قطعه کوچک جدا شده در نزدیکی مرکز – در ایتالیا هستند. بقیه در منطقه Ticino ایتالیایی زبان سوئیس است. به غیر از چند روستایی که به ساحل آن چسبیده اند، تنها شهرهای اصلی عبارتند از لوگانو در سوئیس و Porlezza در انتهای شرقی ایتالیا. در جاهای دیگر، سواحل ناهموار، عمودی و جنگلی پرجمعیت است و به دریاچه احساس آرامش و وحشی می بخشد که توسط کوه هایی که پس زمینه ای باشکوه را تشکیل می دهند، تقویت شده است.

برای رسیدن به دریاچه لوگانو از ایتالیا، مسافت کوتاهی را از مناجیو تا Porlezza در انتهای ایتالیایی دریاچه طی کنید، یا برای یک ماجراجویی واقعی، مجموعه ای از جاده ها را از روی کوهها از Argegno، در دریاچه کومو، به Osteno در دریاچه لوگانو بروید. از اینجا، جاده ای ساحل دریا را به سمت Porlezza در آغوش می گیرد، بنابراین مجبور نیستید به عقب برگردید. در امتداد ساحل، از غارهای Grotte di Rescia عبور خواهید کرد.

شهر Porlezza بخاطر ساحل شنا و انتخاب مناسب اردوگاه ها معروف است که آن را به مکانی محبوب برای خانواده ها تبدیل کرده است. در Cima، در نزدیکی Porlezza ، می توانید قایق هایی را برای کاوش در دریاچه به تنهایی اجاره کنید، یا می توانید با یکی از بخارهای محبوب لوگانو، دریاچه را گشت و گذار کنید.

6. دریاچه ایسئو

بهترین دریاچه های ایتالیا را بشناسید!

جزیره لورتو ، دریاچه ایسئو

مانند دریاچه اورتا، ایسئو اغلب نادیده گرفته می شود و بین دریاچه های بزرگتر گرددا و کومو که بین شهرهای بزرگتر شناخته شده است تحت الشعاع قرار گرفته است. ایسئو توسط کوه ها احاطه شده است و مخصوصاً برای ورزشهای آبی از جمله قایقرانی، قایقرانی، ویک بورد، کایت سرفینگ، موج سواری با باد و پاراگلایدر بسیار محبوب است.

شهرهای کم حاشیه دریاچه امکانات و جاذبه های گردشگری را ارائه می دهند که شامل یک قلعه کوچک و کلیسای رومانسک قرن 12 در بندر کوچک ایسئو است. در نزدیکی شهر سولزانو تنها جزیره دریاچه آلپ قرار دارد که در دامنه های جنگلی مونته ایسولا به طور شیب دار بالا می آید. در قله آن، در ارتفاع بیش از 600 متر، کلیسای زیارتی Madonna della Ceriola قرار دارد. یک کشتی از سولزانو شما را به دهکده ماهیگیری جزیره کوچک Peschiera Maraglio می رساند.

در سال 2016 ، نصب اسکله های شناور به مردم اجازه داد تا روی آب راه بروند، و در سال 2022، یک نصب جدید با نام دنیای تو، توسط هنرمند معاصر لورنزو کوین، در سولزانو در ساحل شرقی ساخته می شود. این دو دست بزرگ که از آب بیرون می آیند و از زمین حمایت می کنند، شامل هر پنج قاره سبز رنگ برای نشان دادن جنگل ها خواهد بود. مانند کار 2016، شامل پیاده روهای شناور نیز می شود.

7. Pragser Wildsee (Lago di Braies)

Pragser Wildsee (Lago di Braies)

در محاصره قله های دولومیت در تیرول جنوبی آلمانی زبان ایتالیا، Pragser Wildsee یا به زبان ایتالیایی Lago di Braies، هنگامی ایجاد شد که رانش زمین از همسایه هرستاین سد ایجاد کرد. آبهای شدید آبی و زمردی احاطه شده توسط جنگل های انبوه سبز و قله های کوهی دندانه دار، منظره ای فراموش نشدنی در هر زمان از سال است. این و نمازخانه کوچک کنار دریاچه در ساحل که در آبهای آن منعکس می شود، آن را به یکی از نقاط عکاسی شده در دولومیت ها تبدیل کرده است.

Pragser Wildsee علاوه بر جذابیت بصری، نقطه پایانی برای کوهنوردان است، در پای 2800 متری Croda del Becco و مسیرهای پیاده روی در پارک طبیعی Fanes-Senes-Braies . مسیری در اطراف ساحل دریا عمدتاً از سمت غرب هم سطح و گسترده، از شرق باریک و تندتر است. یا شروع مسیر را تا Seekofel دنبال کنید، قدم زدن زیبایی در مناظر کوه.

همچنین می توانید برای کشف منظره بیشتر از آب، قایق اجاره کنید. در زمستان، ممکن است یک مسابقه کرلینگ روی یخ در حال انجام باشد.

8. دریاچه بولسنا

نمایی از بندر Capodimonte در دریاچه Bolsena

در شمال روم و بزرگترین دریاچه آتشفشانی اروپا ، بولسنا در کالدری که در اثر فروپاشی آتشفشان 370 هزار سال پیش ایجاد شد ، شکل گرفت. فورانهای زیر آب باعث ایجاد دو جزیره دریاچه ، بیسنتینا و مارتانا شد، اما این آتشفشان از زمان ثبت فعالیت رومی ها در 104 قبل از میلاد خاموش بوده است. این ریشه های آتشفشانی به دلیل ماسه سیاه نرم است که سواحل طولانی دریاچه را تشکیل می دهد.

سواحل و فرصت هایی برای کایاک سواری، قایق سواری، موج سواری، ماهیگیری، اسکی روی آب، پاراگلایدر و قایقرانی محلی و گردشگران را برای خود به همراه دارد که از جمله آنها می توان به اردوگاه ها، تختخواب ها و اقامتگاه های کشاورزی و گردشگری نیز اشاره کرد. می توانید قایق های قایقرانی و قایقرانی اجاره کنید یا در مکانهای مختلف اطراف دریاچه به کشتی دریایی بپردازید.

بولسنا محل مورد علاقه پرندگان ناظر است که به اینجا آمده اند تا بیش از دوازده گونه ماهی را که در آبها ماهیگیری می کنند و در نیزارهای ساحل لانه می کنند مشاهده کنند. جزیره بیسنتینا، بزرگترین، با کشتی از کاپودیمونته قابل دسترسی است و برای بازدید از باغ ها، باغ های بلوط و نقاشی های دیواری قرن پنجم در Cappella del Crocifisso ارزش بازدید دارد.

9. دریاچه براچیانو

نمایی پانوراما از دریاچه براچیانو

دریاچه براچیانو تنها 32 کیلومتر با رم منشأ آتشفشانی دارد، یکی از دو دریاچه ای که در دهانه های یک آتشفشان تشکیل شده است. دریاچه مارتینیانو کوچکتر و تقریباً گرد است. در کنار هم، آنها بخشی از پارک طبیعی Bracciano-Martignano هستند، بنابراین کشتی های موتوری در هر دو دریاچه محدود به کشتی های عمومی و قایق های ماهیگیری مجاز هستند. این امر دریاچه براچیانو را به ویژه برای قایقرانی ، قایق رانی ، قایقرانی، موج سواری، ماهیگیری و غواصی و شنا در آب زلال و تمیز مناسب می کند.

شهر براچیانو، بر روی تپه ای مشرف به دریاچه، دارای جاذبه های خاص خود است، از جمله قلعه رنسانس اورسینی-اودسکالچی، که علاوه بر اتاقهای مبله، موزه زره و سلاح قرون وسطایی را در خود جای داده است. در اطراف قلعه، در پیچ و خم خطوط باریک و راه پله هایی که به دریاچه منتهی می شوند، سرگردان شوید.

10. دریاچه لدرو

نمای هوایی دریاچه لدرو

در فاصله نه چندان دور غرب ریوا دل گردا، در انتهای شمالی دریاچه گردا، دریاچه کوچک آلپ لدرو، در چشم اندازی بکر از جنگل ها و قله های کوه قرار دارد. آبهای شفاف و تقریباً رنگین کبود آبی-سبز برای شنا، قایق رانی، قایقرانی، موج سواری، و ماهیگیری محبوب هستند و یک شبکه 200 کیلومتری مسیرهای پیاده روی و پیاده روی به ارتفاعات آلپ و اطراف دریاچه دیدنی منتهی می شود.

برای علاقه مندان به تاریخ، دریاچه لدرو جاذبه دیگری دارد. هنگامی که سطح آب دریاچه در زمان ساخت ایستگاه برق آبی در ریوا دل گردا در سال 1929 کاهش یافت، خانه های شمع نشین یک روستا متعلق به عصر برنز آشکار شد. علاوه بر خانه ها ، تعدادی مصنوعات از زندگی روزمره پیدا و نگهداری شده است.

این روستا بازسازی شده است و خانه ها با آثار باستانی عصر برنز مبله شده اند. موزه دله Palafitte دی Ledro (Ledro را شمع موزه خانه ها)، در Molina دی Ledro، مهم ترین سایت شمع خانه در اروپا و یک است میراث جهانی یونسکو . کارگاه ها و فعالیت ها این مکان را به مکانی محبوب برای خانواده ها تبدیل کرده است.

11. لاگو بلو

ماترهورن در لاگو بلو منعکس شده است

هیچ فهرستی از دریاچه های ایتالیا بدون ذکر منظره نمادین در کوچک لاگو بلو، در منطقه والداستا، کامل نمی شود. در کنار جاده ای که از والتورنچه به شهر پیست اسکی Breuil Cervinia منتهی می شود، به نظر می رسد سطح شیشه ای Lago Blu به عنوان آینه ای برای نمای زیبای جنوبی Cervinia – Matterhorn ایجاد شده است.

این دریاچه که از چشمه ها تغذیه می شود و کاملاً شفاف است، موقعیت کاملی دارد تا بهترین دیدگاه ممکن را برای ماترهورن داشته باشد، که قله متمایز آن مستقیماً در جلو بالا می رود و توسط درختان کاج احاطه شده است. ناهار بیاورید و از نیمکت هایی که برای پیک نیک ها در نظر گرفته شده است استفاده کنید و یکی از بهترین چشم اندازهای اروپا را بچشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *