آشنایی با بهترین شهرهای سوئیس
بهترین مناطق پیاده روی اروپا
بهترین مناطق پیاده روی اروپا
۱۴۰۰-۰۶-۲۹
بهترین هتل ها و اقامتگاههای زوریخ
بهترین هتل ها و اقامتگاههای زوریخ
۱۴۰۰-۰۶-۳۰

آشنایی با بهترین شهرهای سوئیس

دره های گل آلپ، چشم اندازهای خیره کننده کوه و برخی از آبی ترین دریاچه های اروپا تنها چند دلیل برای سفر به سوئیس است. این کشور کوچک در قلب اروپا نیز یک مقصد فرهنگی است، شهرهای شلوغی مانند زوریخ و ژنو تفریحات فراوان جهانی را ارائه می دهند، و سایر کشورها مانند برن و لوسرن از زیبایی های بیرونی لذت می برند.

چه در زمستان باشید چه در تابستان، سوئیس ناامید نخواهد شد. ماه های سرد ، اسکی شگفت انگیز و برخی از بهترین بازارهای کریسمس در اروپا را به ارمغان می آورد. در تابستان ، شهرهای کنار دریاچه و مسیرهای پیاده روی بی پایان درها را برای ماجراجویی باز می کند.

ما برخی از بهترین مکانها را برای بازدید انتخاب کرده ایم تا بتوانید در کشف این کشور خیره کننده شروع کنید. سفر خود را با لیست شهرهای برتر سوئیس برنامه ریزی کنید.

1. زوریخ

آشنایی با بهترین شهرهای سوئیس

زوریخ

زوریخ پایتخت مالی سوئیس است که به دلیل خرید مجلل ، غذاخوری و سرگرمی هایش مشهور است. اگر می توانید با شوک برچسب مقابله کنید ، این بهترین شهر در سوئیس برای خرید مارک های طراح و اقلام بوتیک منحصر به فرد است.

بهترین ها در Bahnhofstrasse ، یک خیابان خرید یک طبقه با طول یک مایل است، اما مغازه های کوچکتر و عتیقه فروشی در اطراف شهر گزینه های دیگری را نیز ارائه می دهند.

زوریخ که دارای 50 موزه و بیش از 100 گالری هنری است ، موارد زیادی را برای مشغول نگه داشتن شما ارائه می دهد. پربازدیدترین موزه سوئیس ، موزه ملی سوئیس، در زوریخ است. Cabaret Voltaire، زادگاه دادائیسم، و Uhrenmuseum Beyer، موزه ای است که به زمان سنجی اختصاص دارد و محل نگهداری برخی از قدیمی ترین ساعت های جهان است.

برای تفریح ​​در تابستان در فضای باز، با اجاره قایق رانی، استفاده از سفر دریایی غروب آفتاب یا پرش برای غواصی از دریاچه زوریخ نهایت استفاده را ببرید. سواحل دریاچه دارای مسیرهای دوچرخه سواری، غذاخوری عالی و چشم اندازهای خیره کننده است.

2. ژنو

 

ژنو هنگام غروب
ژنو هنگام غروب

ژنو چند فرهنگی ترین شهر سوئیس است ، زیرا بخشی از آن مرکز مقر سازمان ملل متحد است. این دیگ ذوب فرهنگ ها باعث ایجاد رستوران های بین المللی عالی و جاذبه های بسیار منحصر به فرد برای بازدید شده است.

برای علاقه مندان به علم، نمی توانید از بازدید از CERN (سازمان تحقیقات هسته ای اروپا) و تحقیقات پیشگامانه آن در مورد “ذره خدا” جلوگیری کنید. سپس رصدخانه ژنو نیز وجود دارد که مسئول ارزیابی صحت ساعت های سوئیسی است. و اگر زمان سنجی کار شماست ، ژنو همچنین خانه موزه پاتک فیلیپ ، تولید کننده ساعتهای لوکس مشهور جهان است.

موزه های بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر و موزه بین المللی اصلاحات از دیگر توقف های بزرگ هستند. و قدم زدن در شهر قدیم را فراموش نکنید، خانه ای با خیابان های سنگ فرش با فروشگاه های بوتیک جذاب، کلیسای جامع سنت پیر و کافه های جذاب فراوان.

ژنو نیز مانند زوریخ به دریاچه خود، یکی از بزرگترین دریاچه های آب شیرین در این قاره مشهور است . قدم زدن در کنار دریاچه برای بازدید از آبهای شفاف و دیدن جت آب غول پیکر Jet d’Aau در فاصله 140 متری هوا، ضروری است.

3. لوسرن

آشنایی با بهترین شهرهای سوئیس

پل چاپل در لوسرن

دریاچه لوسرن شاید مشهورتر از شهری باشد که نام خود را به اشتراک گذاشته است و دلیل خوبی هم دارد. این خانه Kapellbrücke ، قدیمی ترین پل چوبی سرپوشیده جهان، و همچنین بخارپزها و قایق های پارویی قدیمی که در آبهای سبز و آبی حرکت می کنند، قرار دارد. شهر قدیمی لوسرن و Museggmauer (بقایای برج های قدیمی و دیوارهای مستحکم که زمانی شهر را احاطه کرده بودند) مکان های بسیار خوبی برای کشف و کشف هستند.

لوسرن در زمستان بسیار زیبا است. پیست های اسکی شهر را احاطه کرده اند، بازارهای کریسمس جذاب خیابان ها را فرا می گیرند و کارناوال لوسرن (در فوریه) لوسرن را به جشن خارق العاده ای از ماسک های غول پیکر و چهره های افسانه ای شناور تبدیل می کند.

کوه پیلاتوس در مجاورت کوهنوردی برف در زمستان و چشم اندازهای خیره کننده بر روی لوسرن در تمام طول سال ارائه می دهد – و با استفاده از تله کابین به راحتی می توانید به بالای آن برسید.

4. وینترتور

 

آشنایی با بهترین شهرهای سوئیس

قلعه کیبورگ

واقع در 20 کیلومتری زوریخ ، وینترتور ممکن است یک شهر بزرگ با بیش از 100000 نفر ساکن باشد ، اما مانند یک شهر کوچک به نظر می رسد. این امر در شهر قدیمی ، جایی که خیابان های باریک سنگ فرش در اطراف ساختمانهای چند صد ساله ای که خیابان خرید Marktgasse را تشکیل می دهند، زیگزاگ می کنند، واضح تر است.

قلعه کیبورگ بر فراز تپه ای در بالای رودخانه Töss قرار گرفته است، بازمانده دیگری از قرون گذشته است. تورهای قلعه از ضروریات هستند، زیرا بازدیدکنندگان را به سیاه چال ها، از طریق آشپزخانه قرون وسطایی، و به زرادخانه و نمازخانه قلعه می برند.

وینترتور خانه چندین موزه است، از جمله موزه علمی عملی Technorama و Fotomuseum Winterthur ، که به کار عکاسان مشهور جهان مانند پل گراهام و روبرت فرانک اختصاص داده شده است.

برای علاقه مندان به هنر ، این شهر میزبان دو موزه است که به مجموعه های حامی هنرهای محلی اسکار رینهارت اختصاص داده شده است، مالک همه چیز از مونه ، ون گوگ و آثار سزان تا هنرهای مدرن تر.

5. بازل

آشنایی با بهترین شهرهای سوئیس

شهر قدیمی بازل و کلیسای جامع بازل

بازل درست بر روی رودخانه راین قرار دارد و سالانه بیش از 300 روز از نور آفتاب لذت می برد – ترکیبی عالی که بازدیدکنندگان را به قایق رانی در رودخانه دعوت می کند، سفر دریایی شام را امتحان می کند یا برای شنا به آبهای زلال می پرد.

در ماه های گرمتر ، ساحل رودخانه محل تجمع مردمی است، چه به معنای نشستن روی چمن برای پیک نیک و چه لذت بردن از یکی از کافه ها و رستوران های متعدد که چشم به آب دارند.

بازل به عنوان هنری ترین شهر سوئیس شناخته می شود و جاذبه های مهم آن شامل بیش از 40 موزه است. علاوه بر موزه های اصلی مانند Kunstmuseum (موزه هنرهای زیبا) و موزه تاریخ طبیعی، بازل همچنین میزبان چندین مجموعه عجیب و غریب است. با موزه Spielzeug Welten ، موزه اسباب بازی با مجموعه بزرگی از خرس های عروسکی توقف کنید ، سپس به تنها موزه کارتونی سوئیس بروید.

اگر علم بیشتر مورد توجه شماست، می توانید از موزه Pharmazie-Hostorisches (موزه داروسازی) دیدن کنید ، جایی که زمانی خانه یک کیمیاگر معروف بود.

Basnel Fascnacht بازل بزرگترین جشن کارناوال در سوئیس است. این دوره در فوریه به مدت سه روز ادامه دارد و رژه های رنگارنگ، غرفه های غذا و نوازندگان نقاب دار ارائه می دهد.

 

6. لا Chaux-de-Fonds

آشنایی با بهترین شهرهای سوئیس

لا Chaux-de-Fonds

La Chaux-de-Fonds در ارتفاع 1000 متری نشسته است و بلندترین شهر سوئیس است. این شهر که دره ها ، حومه باز و رودخانه زیبای دوبس در مرز فرانسه و سوئیس احاطه شده است ، نقطه شروع عالی برای پیاده روی است.

La Chaux-de-Fonds همچنین ارتباط تنگاتنگی با معماری دارد. معمار مدرن لوکوربوزیه در اینجا متولد شد و این شهر نمای قابل توجهی از ساختارهای باهاوس و آرت نوو است که با خیابان های شیب دار که به نظر می رسد متعلق به یک قرن دیگر است ترکیب شده است. 23 ساختمان چشمگیر در این شهر به عنوان میراث ملی سوئیس دارای اهمیت ملی اعلام شده اند، از جمله کتابخانه دو لا ویل د لا چوکس فوندز و موزه تاریخ طبیعی.

قلب صنعت ساعت سازی در سوئیس، La Chaux-de-Fonds میزبان موزه بین المللی ساعت سازی است، که تاریخچه زمان سنجی را با بیش از 4500 قطعه نشان می دهد که همه چیز را از ساعت های آفتابی گرفته تا ساعت های اتمی پوشش می دهد.

7. برن

آشنایی با بهترین شهرهای سوئیس

برن هنگام غروب

پایتخت سوئیس چیزهای زیادی برای ارائه به بازدیدکنندگان دارد، از شنا در رودخانه آئر گرفته تا قدم زدن در ساختمانهای قرون وسطایی در شهر قدیم تا دیدن چشمه های متعدد (قدمت برخی از آنها بیش از پنج قرن) که در سراسر شهر خال خالی شده اند.

برج کلیسای جامع گوتیک سنت وینسنت مکانی است که می توانید برای تماشای چشم اندازهای شگفت انگیز از شهر و برنز اوبرلند (کوه ها) در دوردست از آن دیدن کنید – کافی است 344 پله را به بالا صعود کرده و دوربین خود را بیاورید.

برن همچنین خانه یک موزه اینشتین – واقع در داخل موزه تاریخی برن – و همچنین یک موزه کوچکتر در داخل آپارتمان اصلی است که اینشتین سالها در آن زندگی و کار می کرد. برج ساعت تاریخی برن که قدمت آن به قرن سیزدهم می رسد و دومین موزه تاریخی بزرگ سوئیس نیز مکان های بسیار خوبی برای بازدید هستند.

خرید در برن همیشه عالی است، به خصوص اینکه بجای مراکز خرید، مردم محلی در گذرگاه های سرسبز و تاریخی ظاهر می کنند. همچنین بازارهای زیادی در فضای باز وجود دارد و در زمستان، بسیاری از بازارهای بزرگ کریسمس. درست در خارج از شهر، پیاده روی های زیادی برای همه سطوح وجود دارد – از تپه های کوهستانی Gantrisch تا مسیرهای کنار رودخانه که از دره ها و پل ها عبور می کنند.

 

 

8. چور

آشنایی با بهترین شهرهای سوئیس

چور

چور با قدمت بیش از 5000 سال ، قدیمی ترین شهر سوئیس است . مرکز شهر قدیمی بدون اتومبیل آن مکانی عالی برای دیدن برخی از این تاریخ است، با کلیسای سنت مارتین، برج ساعت و کلیسای جامع سنت مریم عروج آغاز می شود.

درست پشت کلیسا، موزه محلی Rätisches وجود دارد که تاریخ منطقه را شرح می دهد و شامل یافته های باستان شناسی است.

از اواخر بهار تا پاییز، بازارهای آخر هفته در میدان اصلی وجود دارد، جایی که می توانید غذاهای تازه محلی را بیابید یا در غرفه های بازار کک ها گردش کنید تا گنجینه های قدیمی پیدا کنید.

اطراف چور را کوه ها، مراتع تابستانی آلپ و چشم اندازهای خیره کننده احاطه کرده است. از مرکز چور ، می توانید با تله کابین به بالای برامبرش بروید، همچنین مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری وجود دارد که مستقیم از شهر خارج می شوند.

 

9. مونترو

آشنایی با بهترین شهرهای سوئیس

قلعه شیلون

مونترو درست در ساحل دریاچه لمان و در پس زمینه کوه های آلپ سوئیس نشسته است. مونترو که یک تفرجگاه خیره کننده با گردشگاهی است که به مسیرهای پیاده روی متصل می شود، در طول سال تفریحات زیادی را در فضای باز ارائه می دهد.

یکی از زیباترین پیاده روی ها درست از مرکز شهر قدیم شروع می شود و شما را به روستای نزدیک گلین (Glion) می رساند، که درست بر فراز مونترو به نظر می رسد. این دریاچه برای شنا، قایق رانی و قایقرانی عالی است.

اما جاذبه اصلی مونترو قلعه Chillon متعلق به قرن سیزدهم است که بر روی تپه ای سنگی بر فراز دریاچه قرار گرفته است. در طول دسامبر، قلعه میزبان مشهورترین بازار کریسمس مونترو است، یک جشن قرون وسطایی که در آن می توانید غذاهای محلی را امتحان کنید یا از صنایع دستی زیبا دیدن کنید.

دیگر مکانهای عالی برای بازدید عبارتند از موزه چارلی چاپلین و استودیو ملکه کوه، استودیوهای موسیقی سابق گروه افسانه ای کوئین. استودیو به نوعی موزه تبدیل شده است، جایی که می توانید اتاق کنترل اصلی، نوارهای قدیمی و حتی برخی از صحنه های صحنه فردی مرکوری را مشاهده کنید.

از اینجا ، می توانید از قطار شکلاتی، راه آهن درجه یک که مونترو را با کارخانه شکلات سازی نستله متصل می کند و در یک کارخانه پنیر در شهر Gruyères متوقف می شود، سوار شوید.

 

10. فریبورگ

آشنایی با بهترین شهرهای سوئیس

کلیسای جامع سنت نیکلاس در شهر قدیمی فریبورگ

شهر فریبورگ بیشتر به عنوان یک شهر دانشگاهی شناخته می شود ، اما این شهر قرون وسطایی دارای جاذبه های تاریخی و قرون وسطایی فراوانی است که در انتظار کشف هستند.

با قدم زدن در شهر قدیمی زیبا می توانید کلیسای جامع سنت نیکلاس ، ابی کارکرده و کلیسای جامع باروک لورتو را پشت سر بگذارید. همچنین تعدادی موزه کوچک کوچک عالی برای یک بعد از ظهر بارانی وجود دارد، از جمله موزه تاریخ هنر و Espace Jean Tinguely et Niki de Saint Phalle، که به آثار هنرمندان قرن بیستم Jean Tinguely و Niki de Saint Phalle اختصاص داده شده است.

شهر فریبورگ در طول سال میزبان جشنواره های بسیاری است ، مانند کارناوال فریبورگ در فوریه، رویدادهای موسیقی در فضای باز در تابستان در ساحل، و جشن های ویژه دزالپه در سپتامبر/اکتبر، هنگامی که گاوها از کوهها برای گذراندن فرود می آیند. زمستان در داخل خانه همچنین یک رژه بزرگ سنت نیکلاس در اوایل دسامبر و سینماهای روباز در ماه های گرم وجود دارد.

 

 

11. لوزان

آشنایی با بهترین شهرهای سوئیس

کلیسای جامع گوتیک لوزان پشت پل چارلز بسیرس

لوزان درست بر روی دریاچه ژنو نشسته است و اطراف آن را کوههای پوشیده از برف پوشانده است – ترکیبی مناسب برای کوهنوردان، شناگران و کسانی که می خواهند وقت خود را در خیابون غوطه ور کنند.

اگر این کافی نیست، شهر همچنین به خاطر شکلات و پنیر سوئیسی اش معروف است، که می توانید در رستوران ها و کافه های محلی میل کنید.

در تابستان، شهر میزبان بسیاری از جشنواره های رایگان در فضای باز است، از جمله جشنواره شش روزه La Cité ، که نوازندگان، رقاصان و هنرمندان از سراسر کشور را به خود جذب می کند.

لوزان تنها موزه المپیک در اروپا است که بزرگترین مجموعه و آرشیو جهان از هر چیزی المپیک را در خود جای داده است. حتی منحصر به فرد Collection de l’Art Brut است، محل هنرهایی که توسط هنرمندان غیرمعمول ایجاد شده است، از جمله بیماران از آسایشگاه های روانپزشکی محلی، زندانیان و موارد دیگر.

از دیگر مکان های دیدنی لوزان می توان به Musée de l’Élysée، محل یکی از جامع ترین مجموعه های عکاسی اروپا و تالار شهر تاریخی در میدان شهر قدیمی اشاره کرد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *