بهترین نقاط تپه نوردی جهان
برترین جاذبه های توریستی نپال
برترین جاذبه های توریستی نپال
۱۴۰۰-۱۱-۱۶
18 میراث جهانی برتر که باید بشناسید!
18 میراث جهانی برتر که باید بشناسید!
۱۴۰۰-۱۱-۱۶

بهترین نقاط تپه نوردی جهان

برای برخی از دوستداران طبیعت، سادگی بستن یک جفت کفش کوهنوردی و رفتن به کشور دورافتاده جذابیت زیادی دارد. هوای تازه، خلوت و سکون مناظر از جمله مواردی است که کوهنوردان را برای انجام مسیرهای پیاده روی و پیاده روی در سراسر جهان ترغیب می کند.

دسترسی به برخی از زیباترین مناظر جهان فقط با پای پیاده امکان پذیر است. و در حالی که بسیاری از بهترین راهپیمایی‌ها در جهان سفرهای چند روزه هستند، برخی از آن‌ها پیاده‌گردی‌های یک روزه هستند که هر فردی با شرایط جسمانی مناسب می‌تواند از پس آن برآید.

مسیرهای پیاده روی محبوب در سرتاسر جهان، در انواع مختلف زمین یافت می شود، و برخی از آنها دسترسی به گنجینه های تاریخی را فراهم می کنند. در هیمالیا، مسیرهای پیاده‌روی باستانی روستاها را به هم متصل می‌کنند و از بلندترین کوه‌های جهان عبور می‌کنند. در سایر نقاط جهان، سفرهای پیاده روی شما را به خرابه های باستانی، دره های عمیق، در امتداد سواحل بادگیر یا ارتفاعات سرگیجه می برد.

برای الهام گرفتن برای کمک به برنامه ریزی ماجراجویی حماسی بعدی خود، لیست ما از بهترین پیاده روی های جهان را ببینید.

1. مسیر اینکا، پرو

 

 

بهترین نقاط تپه نوردی جهان

ماچو پیچو

فرود آمدن از مسیر اینکا به ماچو پیچو هنگام طلوع خورشید یکی از تجربیات عالی زندگی است. نه برای افراد ضعیف، مسیر اینکاها مسیری 42 کیلومتری (26 مایلی) است که شما را با دو گذرگاه 13000 فوتی طی می کند.

این مسیر مسیری را که اینکاهای باستانی 650 سال پیش طی کردند دنبال می‌کند و بسیاری از سنگ‌کاری‌های اصلی هنوز در جای خود هستند. در طول مسیر، از دو تونل ایجاد شده توسط اینکاها، خرابه باستانی Winay wayna و بسیاری از آبشارها عبور خواهید کرد.

این یک پیاده روی سخت است که معمولاً در چهار روز در آب و هوای متغیر انجام می شود. می تواند گرم و بخار باشد، باران سیل آسا، آفتاب سوزان و گاهی سرد باشد. برای هر احتمال آب و هوایی آماده باشید. این یک مسیر محبوب است و شرکت‌های پیاده‌روی زیادی برای انتخاب در دسترس هستند.

 

2. پیست آناپورنا، نپال

بهترین نقاط تپه نوردی جهان

صبح زود در پون هیل، منطقه آناپورنا

مسیر پیست آناپورنا یک سفر 17 روزه و 205 کیلومتری (108 مایلی) از میان برخی از بلندترین قله های سیاره زمین است. مسیر در جنگلی بخارآلود به سمت پایین شروع می شود و به خوبی بالای خط درخت بالا می رود.

با ارتفاع 5394 متری (17770 فوتی) در گذرگاه Thorung ، جایی که مسیر توسط چشم‌اندازی خیره‌کننده از کوه‌ها به ارتفاع بیش از 6096 متر (20،000 فوت) احاطه شده است.

یکی دیگر از نکات برجسته، که می تواند به عنوان یک گزینه انجام شود، Poon Hill است. اکثر مردم سعی می کنند برای طلوع خورشید به قله برسند. از این نقطه دید، می توانید هشت قله از 14 قله بلندترین کوه جهان را ببینید.

پیست آناپورنا یک پیاده روی محبوب است و به سطح بالایی از تناسب اندام نیاز دارد. روزها و مسافت ها طولانی است و همراه با ارتفاع زیاد، رفتن برای برخی دشوار است. ممکن است بخواهید باربری را برای کوله پشتی خود استخدام کنید تا سفر شما بسیار لذت بخش تر شود.

اسکان در امتداد مسیر و غذا نیز اساسی است. با این حال، طیف گسترده ای از مردم از سراسر جهان که ملاقات می کنید چیزی است که شب ها را لذت بخش می کند.

یکی دیگر از مسیرهای کوتاه‌تر که همچنان به شما امکان می‌دهد برخی از نقاط برجسته را ببینید، آناپورنا پانوراما است . این سفر سه تا پنج روزه از پوخارا شروع شده و به سمت غورپانی می رود. زود برخیزید و به سمت تپه پون بروید تا منظره ای فراموش نشدنی داشته باشید. محل اقامت و غذا در این مسیر هر دو بسیار خوب است.

3. کلیمانجارو، تانزانیا

 

بهترین نقاط تپه نوردی جهان

چادرهایی در مسیر پیاده روی به سمت کوه کلیمانجارو

کلیمانجارو یکی از نمادین‌ترین مکان‌ها در سراسر آفریقا است و صعود به بالای آن در فهرست سطل بسیاری از مردم قرار دارد. در واقع، سالانه حدود 30000 نفر این پیاده روی را انجام می دهند. بسته به مسیر، شانس شما برای تکمیل مسیر بسیار خوب است.

منظره از بالا در سراسر مناظر اطراف تماشایی است، به خصوص در طلوع خورشید که بیشتر کوهنوردان سعی در صعود به قله دارند. پیاده روی تا بالا و پایین رفتن معمولاً حدود پنج یا شش روز طول می کشد، بسته به سطح تناسب اندام و میزان سازگاری شما.

4. کمپ اصلی اورست، نپال

 

 

بهترین نقاط تپه نوردی جهان

 

پیاده روی به کمپ اصلی اورست

بالا و پایین احتمالاً دو کلمه بهترین برای توصیف پیاده‌روی کمپ اصلی اورست (EBC) هستند. این مسیر 65 کیلومتری و یک طرفه به معنای واقعی کلمه از یک خط الراس کوه بالا می رود، سپس به رودخانه می ریزد، سپس از خط الراس کوه دیگری بالا می رود تا به کمپ اصلی برسد.

پیاده روی به طور متوسط ​​12 تا 14 روز طول می کشد و بالا است – حداکثر تا 5500 متر (18044 فوت) خواهید رسید. گفته می شود، بیشتر پیاده روی در محدوده 3500 تا 4500 متر (11482 تا 4763 فوت) انجام می شود. هوای اینجا رقیق است و هر گونه تلاشی دو برابر سخت تر به نظر می رسد.

حواستان باشد که قله اورست را از بیس کمپ نمی بینید. با این حال، زمانی که کوه های عظیم دیگر در راه نباشند، آن را از نقاط مختلف مسیر خواهید دید. این پیاده روی بهتر است از مارس تا مه و سپتامبر تا دسامبر انجام شود، زمانی که دما معتدل است و آسمان صاف است.

نقاط برجسته در طول مسیر عبارتند از بازار نامچی ، هتل اورست ویو (بلندترین هتل جهان)، و صومعه تنگبوچه . اقامت در طول مسیر ساده اما راحت و به راحتی در دسترس است. این مسیری است که به خوبی پیموده شده است، و احتمالاً می‌توانید راه خود را به تنهایی یا اگر ترجیح می‌دهید با یکی از بسیاری از سازندگان پیدا کنید.

5. W Circuit، تورس دل پین NP، شیلی

 

بهترین نقاط تپه نوردی جهان

W Circuit، پارک ملی تورس دل پین

مسیر W Circuit در پارک ملی تورس دل پین که در جنوبی ترین منطقه شیلی واقع شده است، یکی از معروف ترین مسیرهای پیاده روی جهان است. این منطقه ناهموار و دورافتاده که به راحتی از طریق برج های دندانه دار دریاچه های صخره ای و یخچالی قابل شناسایی است، کوهنوردان را از سراسر جهان به خود جذب می کند.

بهبود در مسیر و خدمات در چند سال گذشته مسیر را در دسترس تر کرده است – دیگر نیازی به حمل وسایل خود ندارید. پیاده روی معمولاً بین چهار تا شش روز طول می کشد و فصل اصلی آن از دسامبر تا فوریه است. برای اقامت و کمپینگ (رایگان در CONCAF) در پارک، رزرو لازم است.

آب و هوا در پاتاگونیا نامنظم و متغیر است. برای باران، برف، آفتاب و البته باد زیاد آماده باشید.

6. دره ساماریا، یونان

 

 

بهترین نقاط تپه نوردی جهان

دره سامره

پیاده روی دره ساماریا بهترین پیاده روی در جزیره کرت و یکی از برترین جاذبه های کرت است . این پیاده روی یک طرفه که از جنگل های کاج شروع می شود، از طریق دره ای باریک پایین می آید و در نهایت به دریای لیبی ختم می شود. طول این پیاده روی کمی بیش از 16 کیلومتر است و شما بیش از 1500 متر پایین خواهید آورد.

قسمت اول پیاده روی شیب دارترین قسمت است، جایی که شما حدود یک ساعت قبل از رسیدن به جریانی که مسئول این تنگه باورنکردنی است، از یک سری جابجایی های طولانی فرود خواهید آمد. در این مرحله، مسیر همسطح می‌شود و 13 کیلومتر باقیمانده، پیاده‌روی نسبتاً آسانی است. تقریباً در نیمه راه پیاده روی، به معروف ترین مکان در مسیر خواهید رسید: شکاف باریکی که دیوارهای ناب تنگه تنها چند متر از هم فاصله دارند و 300 متر ارتفاع دارند.

در نهایت، در شهر کوچک آجیا روملی ظاهر خواهید شد. ساحل ماسه سیاه اینجا برای شنای با طراوت مناسب است. پس از خنک شدن، در حالی که منتظر قایق سواری خود هستید تا به تمدن برگردید، یک میان وعده یا نوشیدنی سرد از یکی از مغازه های متعدد در این نزدیکی بگیرید.

7. Cinque Terre Hike، ایتالیا

 

بهترین نقاط تپه نوردی جهان

مسیر پیاده روی Cinque Terre

پیاده‌روی Cinque Terre که مدت‌ها به عنوان یکی از زیباترین پیاده‌روی‌های ایتالیا شناخته می‌شود، یک پیاده‌روی روزانه آسان بین روستاهایی است که بر روی کوه‌های ناهموار ساحلی قرار گرفته‌اند. قدم زدن در این مسیر باستانی با آب‌های درخشان آبی دریای مدیترانه، باعث می‌شود تلاش‌های انجام شده را فراموش کنید.

بهترین راه برای پیاده روی پیاده روی Cinque Terre این است که از Monterosso شروع کنید و در Riomaggiore خاتمه دهید. وقت خود را صرف کنید و برای یک کاپوچینو و بیسکوتی اواسط صبح توقف کنید، قبل از توقف برای یک ناهار لذت بخش، کمی بیشتر پیاده روی کنید. خود را از منظره محل ناهار خود دور کنید و مدتی دیگر پیاده روی کنید تا زمانی که احساس کنید نیاز به یک اسپرسوی بعدازظهر دارید.

اگر در La Spezia قرار دارید، می توانید مسیر را پیاده روی کنید و سپس با قطار به هتل خود برگردید. برای پیاده روی در مسیر، یک کارت روزانه لازم است و می توانید آن را از باجه های بلیط در امتداد مسیر خریداری کنید. بهترین معامله این است که یک روز قطار ترکیبی و تریل بخرید.

8. میلفورد تراک، نیوزلند

 

 

بهترین نقاط تپه نوردی جهان

نمایی از مسیر میلفورد

مسیر میلفورد یک مسیر حماسی 53 کیلومتری (33 مایلی) در جزیره جنوبی نیوزلند است که برخی از بهترین مناظر این کشور را به نمایش می گذارد. در طول پنج روز، از کنار آبشارهای بی شماری، از جمله آبشار ساترلند ، مرتفع ترین آبشار نیوزلند عبور خواهید کرد.

دریاچه های آلپی سرد و شفاف؛ مراتع زیبا؛ یخچال های طبیعی؛ و قله‌های سر به فلک کشیده کوه‌ها هر روز با قدم زدن شما را شگفت‌زده می‌کنند. اسکان در کلبه های کوهستانی اولیه یا در اقامتگاه های خصوصی راحت تر است که هر دو باید از قبل رزرو شوند.

این منطقه از نیوزلند دارای آب و هوای متغیر است و می تواند بسیار مرطوب باشد. این منطقه سالانه نه متر (30 فوت) باران می بارد.

9. مسیر فرشته روشن، گرند کانیون NP، ایالات متحده

 

بهترین نقاط تپه نوردی جهان

مسیر فرشته روشن

همانطور که به لبه گرند کنیون نگاه می کنید، یک مسیر پیاده روی را خواهید دید که به سمت پایین صخره در سراسر دشتی وسیع می رود و سپس دوباره به سمت رودخانه کلرادو رها می شود. آنچه در حال مشاهده هستید، مسیر فرشته روشن معروف جهانی است.

این مسیر 25 کیلومتر (15.6 مایل) طول دارد و 1340 متر (4380 فوت) از لبه دره جنوبی تا لبه آب در فانتوم رنچ و کمپ آنجل روشن فرو می‌رود . مناظر در امتداد مسیر در سراسر و پایین دره تماشایی است، و بسیاری از مردم بخش‌هایی از مسیر را به عنوان پیاده‌روی روزانه انجام می‌دهند. اگر این برنامه شماست، خدمات پارک توصیه می‌کند که از چشمه‌های هند دورتر نروید.

مسیر فرشته روشن بسیار خوب نگهداری می شود و دنبال کردن آن آسان است، فقط مراقب قطارهای مکرر قاطرهایی باشید که مسیر را با شما به اشتراک می گذارند. رزرو محل کمپ و اقامتگاه فانتوم رنچ باید از قبل انجام شود و دو روز قبل از تاریخ ورود باید تایید شود.

10. مسیر ساحل غربی، کانادا

 

 

ساحلی در امتداد مسیر ساحل غربی

مسیر ساحل غربی که در امتداد ساحل وحشی اقیانوس آرام جزیره ونکوور قرار دارد، یکی از دیدنی‌ترین مسیرهای پیاده‌روی دریایی در کانادا است. این مسیر 75 کیلومتر (46 مایل) طول دارد و در ابتدا به عنوان مسیر نجاتی برای کشتی‌هایی طراحی شده بود که در دریاهای خائنانه درست در سواحل مستقر شده بودند. تکمیل مسیر شش تا هشت روز طول می کشد .

این یک تجربه واقعی بیابان است. جنگل های بارانی انبوه در یک طرف مسیر و اقیانوس آبی عمیق در سمت دیگر قرار دارند. گفتن این که این یک پیاده روی ماجراجویی است ممکن است کمی چیزها را دست کم نگیرید: برنامه ریزی برای عبور از رودخانه های پر جریان، بالا رفتن از بیش از 100 نردبان با کوله پشتی کامل خود، و پیمودن مسیرهای گل آلود گسترده.

شما باید برای هر احتمال آب و هوایی آماده باشید: باران، باد، مه، و امیدوارم خورشید. از قبل به خوبی برنامه ریزی کنید و توجه داشته باشید که رزرو مسیر ضروری است و به سرعت پر می شود. یک گزینه کوتاه‌تر سه تا پنج روزه این است که از مسیر روستای Nitinaht شروع کنید، این کار چند روز را قطع می‌کند اما همچنان تجربه مسیر ساحل غربی را به شما می‌دهد.

11. تور دو مون بلان، اروپا

 

 

بهترین نقاط تپه نوردی جهان

تور مون بلان

یکی از مجلل ترین مسیرهای پیاده روی در جهان، تور دو مونت بلان است. مسیر 170 کیلومتری (106 مایلی) فرانسه، سوئیس و ایتالیا را طی می کند و معمولاً در 11 یا 12 روز کامل می شود. مناظر در امتداد مسیر با بالا و پایین رفتن در اطراف توده مون بلان دیدنی است.

در طول مسیر، از دره‌های وسیع، علفزارهای وسیع، و جنگل‌های رودودندرون عبور می‌کنید و به گردنه‌های بلند آلپ خواهید رسید. شما همچنین در دهکده های آلپ لذت خواهید برد. سفر خود را با دقت برنامه ریزی کنید، گزینه هایی برای بالا و پایین رفتن با تله کابین وجود دارد تا از صعود و فرود شدید اجتناب کنید.

با توجه به اینکه مسیر از ایتالیا و فرانسه می گذرد، متوجه خواهید شد که غذا در طول مسیر بسیار خوب است و اقامتگاه ها راحت است. مسیر به خوبی مشخص شده است و به راحتی می توان مسیر خود را در طول مسیر طی کرد.

اگر می‌خواهید یک تجربه اسکورت داشته باشید، بسیاری از سازندگان تور سفرهایی را با سطوح مختلف هزینه و راحتی ارائه می‌دهند و چمدان‌های شما را برای شما حمل می‌کنند.

12. Half Dome، پارک ملی یوسمیتی، ایالات متحده آمریکا

 

 

 

بهترین نقاط تپه نوردی جهان

بخش پایانی پیاده روی Half Dome

رخنمون گرانیتی الهام‌بخش Half Dome در پارک ملی یوسمیتی بیش از 100 سال است که کوهنوردان را به خود جذب کرده است. این پیاده‌روی ۲۳ کیلومتری (۱۷ مایلی) روزه از طریق مسیر مه سخت است. در راه رسیدن به قله، نزدیک به 1500 متر (4800 فوت) صعود خواهید کرد. روی یک سفر رفت و برگشت 10 تا 12 ساعته حساب کنید.

نماهای ارزشمند از بالا و حس موفقیت ارزش تمام تلاش را دارد. منظره 360 درجه از کوه های اطراف خواهید داشت. با این حال، منظره از بالا تنها پاداش نیست، در طول مسیر از کنار آبشار ورنال و نوادا نیز عبور خواهید کرد.

قسمت آخر مسیر یک خرخر عمودی است که روی گرانیت طاس قرار دارد. خوشبختانه، سرویس پارک کابل‌ها و تخته‌های چوبی را در سراسر مسیر برای جلوگیری از سقوط مردم در نظر گرفته است. آنها همچنین ویدیویی در مورد پیاده روی Half Dome تهیه کرده اند تا به کوهنوردان کمک کند تا تشخیص دهند که آیا این کاری است که می خواهند با آن مقابله کنند یا خیر.

توجه داشته باشید که مجوزهای پیاده روی الزامی است و در یک سیستم قرعه کشی در ماه مارس صادر می شود. فقط 300 کوهنورد در روز از طریق این سیستم و 50 نفر در روز بر اساس اولویت اول مجاز هستند.

13. فرود فرشتگان، Zion NP، ایالات متحده آمریکا

 

فرود فرشتگان

ارتفاعات سرگیجه‌آور و تاقچه‌های باریک فرود فرشتگان در پارک ملی صهیون، این مسیر را تنها برای شجاع‌ترین کوهنوردان تبدیل کرده است. اگرچه پیاده‌روی تقریباً هشت کیلومتری، (پنج مایلی) رفت و برگشت طولانی نیست، یا به ویژه دشوار است، با افزایش ارتفاع تقریباً 457 متر (1500 فوت)، فتح این پیاده‌روی بیش از هر چیز دیگری یک نبرد ذهنی است.

آخرین امتداد منتهی به دیدبانی روی ستونی باریک و بلند از صخره است، و اینجاست که شما یک سوم ارتفاع کل مسیر پیاده روی را به دست می آورید. یکی از نقاط نمادین در امتداد این منطقه، Step of Faith است، بخش بسیار باریکی از مسیر با یک پله بزرگ و افت عمودی طولانی در دو طرف.

این مسیر می تواند در ماه های تابستان و به خصوص در تعطیلات آخر هفته بسیار شلوغ باشد. بهترین زمان برای پیاده روی بهار یا پاییز است – دما معتدل تر و جمعیت کم تر است.

14. Puez-Odle Altopiano، ایتالیا

 

بهترین نقاط تپه نوردی جهان

پوئز اودل آلتوپیانو

پیاده‌روی Puez-Odle که در ارتفاعات دامنه دولومیت ایتالیا قرار دارد، بهترین مناظر منطقه را به نمایش می‌گذارد. نیازی نیست کل پیاده روی را انجام دهید: مناظر از همان ابتدا شگفت انگیز هستند. مسیر از بالای تله کابین Dantercepies شروع می شود و تقریباً 15.5 کیلومتر (نه مایل) ادامه دارد.

این مسیر عریض است و به راحتی می توان آن را دنبال کرد و توده ساسولونگو و برج های شگفت انگیز سلا را خواهید دید. پیاده‌روی در Puez-Oldle بسیار متمدنانه است: در طول مسیر پناهگاه‌ها و رستوران‌هایی وجود دارد که نوشیدنی‌های سرد و غذاهای خوب در آن سرو می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *