تعبیر خواب ستاره

تعبیر خواب ستاره

در جائی از همین کتاب نوشته که بر مبنای تئوری های فروید درباره خواب ، کسانی که در نظر ما خیلی جاه و مقام دارند و بزرگ و مهم جلوه می کنند و به زبان دیگر دور از دسترس هستند به طور سمبلیک در رویاها ماه و خورشید و ستارگان، شهاب ها، کهکشان ها ظاهر می شوند و شکل می گیرند.

معبران سنتی و قدیمی ما نیز بی آن که اشاره ای به این علت کرده باشند خورشید و ماه و ستارگان را پادشاه و همسر پادشاه و وزیران شاه تعبیر کرده و در موارد بسیار نوشته اند که ستارگان وزیران مملکت هستند.

فروید در تحلیل های خویش عینا همین مطلب را عنوان کرده و خورشید و ماه را امپراطور و امپراطریس دانسته چون او اطریشی بود و اطریش در زمان او امپراطور داشت ولی در شرایط امروز و زندگی کنونی ما که وزرا اشخاص خیلی دور از دسترس نیستند ستارگان نمی توانند وزرا باشند. چه همان طور که در چند جا بخصوص در مقدمه نوشتم تعبیر ات خواب احکام کلی و قطعی نیستند و غالبا بستگی می یابند به نحوه زندگی و برداشتی که ما از چیزها، اشخاص و حوادث داریم. اگر در خواب دیدید ستاره ای بر سینه خویش دارید یا بر شانه خویش یا بر شانه الصاق کرده اید نشان آن است که بزرگ می شوید و مردم با تکریم و تعظیم به شما می نگرند و در واقع ممتاز و شاخص می شوید.

اگر ببینید که ستاره ای را به چنگ گرفته اید کامیابی و موفقیت شما قطعی است.خواب شما می گوید به مراد می رسید و چیزی را به دست می آورید که برایتان ایده آل و آرزو بوده است. بر عکس است اگر ببینید ستاره ای در آسمان کم رنگ شده و ناپدید گردیده یا ستاره ای داشتید که گم کردید. چنانچه در خواب ببینید ستاره ای از خانه شما برخاست و به آسمان رفت و کم رنگ و کوچک شد یا این که محو و ناپدید گردید خوب خواب ی نیست چرا که از مرگ یکی از افراد خانواده خبر می دهد.

اگر ستارهای از محله یا شهر شما به همین نحو برخاست و رفت بزرگی از شهر و دیار شما می میرد که موقعیتی چونان ستاره داشته است. اگر در خواب ببینید که ستاره ها را شماره می کنید به کاری بزرگ دست می زنیدو بر جمعی رجحان و برتری امارت می یابید.

محمدبن سیرین گوید: اگر بیند درمسجد در سجاده نشسته بود، دلیل که به سفر حجاز شود. خاصه چون بیند در مسجد معتکف باشد. جابرمغربی گوید: اگر بیند که سجاده پشمین یا کرباسین داشت یا بخرید، دلیل است به طاعت و عبادت حریص و راغب شود، اگر بیند سجاده او بسوخت یا ضایع شد، تاویل به خلاف این است. اگر بیند سجاده او ابریشمین بود، دلیل است که طاعت و عبادت و نماز برپای کند، ولی در راه دین ضعیف باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *