جاذبه های توریستی اکوادور
دیدنی های دره مقدس پرو
دیدنی های دره مقدس پرو
۱۴۰۰-۱۱-۱۷
جاذبه های گردشگری کلمبیا
جاذبه های گردشگری کلمبیا
۱۴۰۰-۱۱-۱۷

جاذبه های توریستی اکوادور

اکوادور بیش از جبران اندازه کوچک خود با مجموعه ای از فرهنگ های بومی، معماری استعماری، مناظر دیدنی و جنگل های بارانی انبوه، یکی از جذاب ترین کشورهای آمریکای جنوبی است. این کشور زیبا با نزدیک به 18 میلیون نفر که با کلمبیا ، پرو و اقیانوس آرام در سواحل غربی این قاره هم مرز است – و بزرگ‌تر از اکثر ایالت‌های آمریکا نیست – به دلایل بی‌شماری گردشگران را از سراسر جهان جذب می‌کند.

برای علاقه مندان به ورزش در فضای باز، کوهنوردی و ماجراجویی های بی پایانی وجود دارد که می توانند در آن شرکت کنند. برای دوستداران طبیعت، جنگل های سرسبز و مهم اکوادور از نظر زیست محیطی مهم هستند، در حالی که ناظران حیات وحش نیز به جزایر معروف گالاپاگوس جذب خواهند شد. و برای آفتاب جویان؟ سواحل بکر استوایی اکوادور به طور گسترده ای در میان بهترین و کم خراب ترین سواحل در جهان در نظر گرفته می شود.

اکوادور زمانی که بخشی از امپراتوری اینکا و بعداً امپراتوری اسپانیا بود، هنوز تأثیرات زیادی از هر دو گروه دارد. این تأثیرات ماندگار شاید در هیچ کجا به اندازه فرهنگ غنی مردم آن، و معماری باشکوه استعماری پایتخت شهر کیتو، که بیشتر آن به عنوان میراث جهانی یونسکو معرفی شده است، قابل توجه نباشد .

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کشور دوست داشتنی آمریکای جنوبی، حتما این لیست از بهترین جاذبه ها و کارهای برتر در اکوادور را مطالعه کنید.

1. جزایر گالاپاگوس

 

جاذبه های توریستی اکوادور

جزیره بارتولوم، گالاپاگوس

جزایر گالاپاگوس از زمان “کشف” آنها در قرن شانزدهم، بازدیدکنندگان از سراسر جهان را مجذوب و الهام بخش کرده است. این سایت میراث جهانی یونسکو که به نام لاک پشت های غول پیکر در جزایر نامگذاری شده است، زیست بوم منحصر به فردی است که عمدتاً بدون تأثیرات خارجی تکامل یافته است (سرزمین اصلی اکوادور در 1000 کیلومتری شرق قرار دارد). در نتیجه، بازدید از این منطقه بکر فرصتی استثنایی برای تماشای حیات وحش است. در اینجا می توانید انواع موجودات کمیاب را هم در خشکی و هم در دریاهای اطراف ببینید.

جزایر گالاپاگوس یکی از فعال ترین مناطق آتشفشانی در جهان باقی مانده است و شکل گیری جزایر هنوز در حال انجام است. اکثر 13 جزیره بزرگ، شش جزیره کوچکتر و 42 جزیره که گالاپاگوس را تشکیل می دهند، در دهه 1950 بخشی از پارک ملی گالاپاگوس اعلام شدند.

جای تعجب نیست که بازدید از این اکوسیستم شکننده فقط می تواند به عنوان بخشی از یک تور با راهنما به سایت های بازدیدکننده تعیین شده انجام شود. با این حال، یک یا دو منطقه وجود دارد که بازدیدکنندگان می توانند بدون راهنما به آنجا بروند، از جمله برخی از مناطق محبوب غواصان.

جاذبه اصلی اینجا، گونه های پرندگان کمیاب منطقه است که 28 مورد آن منحصر به جزایر است. اینها شامل پنگوئن گالاپاگوس، باکلان بدون پرواز و آلباتروس موجدار، همراه با 13 گونه فنچ معروف داروین است.

نکته داغ: اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که به جزایر گالاپاگوس بروید، حتماً یک بازدید از پشت صحنه از ایستگاه تحقیقاتی چارلز داروین ، واقع در پورتو آیورا در جزیره سانتا کروز رزرو کنید. گشت و گذار در این مرکز تحقیقاتی مهم می تواند قبل از ورود شما انجام شود و مطمئنا ارزش آن را دارد.

2. کیتو: پایتخت تاریخی آند اکوادور

 

جاذبه های توریستی اکوادور

کیتو: پایتخت تاریخی آند اکوادور

کیتو، پایتخت اکوادور که در ارتفاعات آند قرار دارد، مملو از نمونه‌های به خوبی حفظ شده از معماری استعماری است و بزرگترین مرکز تاریخی آمریکای جنوبی است. این شهر با جمعیت 1.6 میلیون نفر که به خاطر کلیساهای قدیمی، میادین عمومی زیبا و موزه‌های در سطح جهانی به عنوان میراث جهانی یونسکو حفظ شده است، مدت‌ها مورد علاقه صنعتگران بوده و مکانی عالی برای خرید هنر و صنایع دستی محلی است. سرامیک و کنده کاری روی چوب تا لباس های رنگارنگ.

معروف ترین جاذبه در مرکز تاریخی کیتو، کلیسای سان فرانسیسکو در میدان سان فرانسیسکو است. برج‌های دوقلوی سفید و سفید کلیسا که قدمت آن به نیمه اول قرن پانزدهم برمی‌گردد، در هر طرف ورودی این مجموعه عظیم قرار دارند. این بنا به دلیل فضای داخلی باشکوه به سبک باروک و موزه صومعه سانفرانسیسکو با نقاشی‌های مذهبی، مجسمه‌ها، کنده کاری‌ها، ظروف چینی، منسوجات، و مبلمان دست ساز قابل توجه است.

از دیگر کلیساهای زیبای دیدنی می توان به کلیسای La Compania de Jesus اشاره کرد . این بنا که در اوایل قرن هفدهم ساخته شد، در فهرست یونسکو به عنوان یکی از 100 ساختمان برتر جهان ثبت شده است . کلیسای جامع کیتو، Basilica del Voto Nacional ، که در دهه 1560 ساخته شد، به همان اندازه جذاب است.

یکی از بهترین کارهایی که در کیتو باید انجام دهید ، کاوش در Plaza Grande است. این میدان زیبا توسط بسیاری از نقاط دیدنی از جمله کلیسای جامع، کاخ ریاست جمهوری و کاخ اسقف اعظم احاطه شده است. همچنین کاخ شهرداری، و همچنین Calle La Ronda ، خیابانی پرهیاهو با ردیفی از رستوران‌ها، کافه‌ها، گالری‌های هنری و دیگر سرگرمی‌ها، در اینجاست.

3. کوئنکا

جاذبه های توریستی اکوادور

 

کوئنکا

شهر زیبای کوئنکا – که به طور رسمی با نام Santa Ana de los cuatro ríos de Cuenca شناخته می شود – در جنوب اکوادور واقع شده است. این شهر زیبا که خانه حدود 660000 روح است، مکانی لذت بخش برای بازدید و گشت و گذار با پای پیاده است. این شهر که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد، مملو از تأثیرات باشکوه استعماری و گنجینه‌های معماری است که 400 سال را در بر می‌گیرد و عناصر اسپانیایی و هندی را در بر می‌گیرد.

مرکز شهر تاریخی همچنین جایی است که بسیاری از جاذبه های کلیدی کوئنکا در آن قرار دارند، یکی از مهم ترین آنها کلیسای جامع قدیمی کوئنکا (Iglesia del Sagrario) است. در سال 1567 از سنگ‌های برگرفته از ساختمان‌های اینکا در مجاورت ساخته شده است، و از ویژگی‌های برجسته آن می‌توان به ارگ ​​قدیمی آن متعلق به 1739، ساعت برجی آن متعلق به 1751، و موزه هنرهای مذهبی اشاره کرد.

همچنین ارزش دیدن کلیسای جامع جدید کوئنکا را دارد. ساخته شده در دهه 1960، به سختی می توان از سه گنبد زیبای کاشی کاری آبی آن غافل شد. کلیسای سن سباستین با ترکیب عناصر گوتیک و نئوکلاسیک نیز ارزش دیدن دارد.

همانطور که در خیابان های باریک دلپذیر کوئنکا پرسه می زنید، حتماً زمانی را صرف گشت و گذار در میدان ها و پارک های متعدد کنید. بهترین آنها شامل پارک کالدرون در قلب شهر قدیمی است. میدان پلازا سن بلاس ، تحت سلطه کلیسای سن بلاس. و پلازا د سانفرانسیسکو، با بازرگانانش که منسوجات و سایر کالاها را می فروشند.

4. پارک های ملی کوتوپاکسی و کاخاس

 

جاذبه های توریستی اکوادور

پارک های ملی کوتوپاکسی و کاخاس

دو تا از محبوب‌ترین پارک‌های ملی اکوادور، کوتوپاکسی (و کاخاس، در فاصله‌ای با رانندگی آسان از شهرهای کوئنکا و کیتو قرار دارند و سفرهای یک روزه فوق‌العاده‌ای دارند. از این دو، پارک ملی کوتوپاکسی (Parque Nacional Cotopaxi)، فقط 50 کیلومتری جنوب کیتو ، شاید شناخته شده ترین باشد.

از نکات برجسته این بازدید می توان به فرصت دیدن آتشفشان های متعدد آن از نزدیک اشاره کرد. قابل توجه ترین آنها آتشفشان عظیم (و هنوز فعال) کوتوپاکسی است. با آخرین فوران خود در سال 2015، این آتشفشان عظیم، همراه با آتشفشان های کوچکتر رومیناوی و سینکولاگوا، بر مناظر خیره کننده منطقه تسلط دارد.

در حدود 30 کیلومتری کوئنکا در ارتفاعات خیره کننده اکوادور، پارک ملی کاخاس (Parque Nacional Cajas) به دلیل تپه ها و دره های متعدد تجربه بسیار متفاوتی را ارائه می دهد که آن را به مکانی عالی برای پیاده روی و دوچرخه سواری تبدیل می کند. همچنین به دلیل داشتن بیش از 270 تالاب و دریاچه ای که از یخچال های طبیعی تغذیه می شود، برای علاقه مندان به ورزش های آبی، به ویژه قایقرانان و قایقرانان لذت بخش است.

در نهایت، پارک ملی پودوکارپوس ، که اغلب به عنوان “باغ گیاه شناسی آمریکا” شناخته می شود، طیف متنوعی از گیاهان و جانوران را ارائه می دهد. جنگل های مرطوب کوهستانی آن در جنوب شرقی کشور واقع شده و بیش از 4000 گونه گیاهی و درختی را در خود جای داده است. ارتفاع برخی از این نمونه ها به 40 متر می رسد، از جمله درخت سینچونای معروف، درخت ملی اکوادور.

سایت رسمی: https://national-parks.org/ecuador/cotopaxi

5. پیاده‌روی گوایاکیل

جاذبه های توریستی اکوادور

پیاده روی تخته گوایاکیل

بزرگترین شهر اکوادور از نظر جمعیت (2.7 میلیون نفر)، بندر گوایاکیل در اقیانوس آرام به عنوان دروازه جزایر گالاپاگوس شناخته می شود. گوایاکیل علاوه بر مکان‌های تاریخی بسیار، دارای مراکز خرید و سرگرمی عالی در میدان‌ها و میدان‌های زیبا و همچنین در امتداد آب‌نمای باشکوه خود است.

نقطه برجسته برای کسانی که از کاوش با پای پیاده لذت می برند، Malecón 2000 باشکوه است ، یک پیاده روی تخته ای به طول دو و نیم کیلومتر در مجاورت رودخانه گوایاس. بدون شک یکی از به یاد ماندنی ترین تفرجگاه های جهان، این پروژه بازسازی شهری قابل توجه در امتداد ساحل غربی رودخانه از بسیاری از بهترین جاذبه های شهر می گذرد.

در طول مسیر، مکان‌های تاریخی، باغ‌ها، موزه‌ها و مکان‌های تفریحی متعددی را خواهید دید. برای لذت واقعی، با یک قایق تور در یک سفر عصرانه به بالای رودخانه بروید، زمانی که شهر با جلوه های زیبا روشن شده است.

سایر نقاط برجسته شامل کلیسای جامع شهری باشکوه گوایاکیل و موزه Antropológico y de Arte Contemporaneo است. این دومی به دلیل نمایش ها و مجموعه های جذابش که بر فرهنگ و تاریخ غنی کشور تمرکز دارند، ارزش دیدن دارد.

6. La Nariz del Diablo: دماغ شیطان

جاذبه های توریستی اکوادور

La Nariz del Diablo: The Devil’s Nose

بازدید از زیبای خیره کننده La Nariz del Diablo (“بینی شیطان”) باید در لیست سطل همه باشد. چه از علاقه مندان به قطار باشید و چه نباشید، این بخش دیدنی از کوه های آند در نزدیکی شهر آلائوسی به بهترین وجه در یکی از خطوط راه آهن این کشور که بسیار بازسازی شده است، دیده می شود.

بخشی از شبکه ای که در سراسر کشور تا برخی از دیدنی ترین مکان های آن امتداد یافته است، سفر 12 کیلومتری برگشت به ناریز دل دیابلو بدون شک یکی از محبوب ترین هاست. نکات برجسته عبارتند از یک سفر دیدنی فوق‌العاده با قطاری که هنگام بالا رفتن از کناره‌های عمودی نزدیک کوه به سمت ایستگاه دید در بالای آن، از میان تعدادی سوئیچ‌بک عبور می‌کند.

در طول مسیر، شما این شانس را خواهید داشت که فرهنگ غنی آند را تجربه کنید. موارد برجسته شامل بازدید از موزه پونونا کندور با نمایشگاه ها و نمایش های مربوط به مردم بومی منطقه است.

7. چشمه های آب گرم بانو

 

جاذبه های توریستی اکوادور

چشمه های آب گرم بانو

شهر کوچک بانوس د آگوا سانتا به لطف محیط زیبا و چشمه های آب گرم متعدد، یک مقصد گردشگری محبوب در مرکز اکوادور است. بانو که در لبه غربی حوضه آمازون قرار دارد، در میان جنگل های انبوه جنگل مانند قرار گرفته است و فرصت های تفریحی متعددی از جمله پیاده روی و دوچرخه سواری در کوهستان را ارائه می دهد.

اما جذابیت بزرگ چشمه های آب گرم سرشار از مواد معدنی و آبشارهای فراوان آن است. برخی از بهترین این آبشارهای زیبا از طریق مجموعه ای از مسیرهای پیاده روی با پل های طناب دار با چشم اندازهای باورنکردنی بر روی آبشارها و استخرهای عمیق آنها به راحتی قابل دسترسی هستند.

ورزش های ماجراجویی مانند رفتینگ در آب های سفید و کایاک سواری نیز در اینجا محبوب هستند. کارهای آرام‌بخش‌تر شامل بازدید از مکان‌های دیدنی مانند کلیسای ویرجن د آگوا سانتا با مجسمه معروف مریم است (ادعا می‌شود که او در یکی از آبشارهای شهر ظاهر شده است).

از دیگر کارهایی که باید در بانو د آگوا سانتا انجام دهید، خرید کالاهای محلی است. برخی از محبوب ترین سوغاتی های اکوادور که در اینجا یافت می شوند عبارتند از طوطی های رنگارنگ حکاکی شده بالسا. حتماً از «ملکوچا» معروف شهر، نوعی آب نبات که از نیشکر درست می‌شود، هم امتحان کنید.

8. بازار اوتاوالو

جاذبه های توریستی اکوادور

بازار اوتاوالو

در دره ای دلپذیر که توسط کوه احاطه شده است، شهر زیبای اوتاوالو قرار دارد. جاذبه بزرگ شهر، بازار عالی آن است، یکی از بزرگترین بازارهای آمریکای جنوبی، جایی که مردم محلی و گردشگران به طور یکسان برای خرید فرش‌ها و پتوهای رنگارنگ محلی، ژاکت، کیف و سایر محصولات پشمی ساخته شده توسط مردم بومی اوتاوالنوس می‌آیند.

موارد قابل توجه دیگر جواهرات منحصر به فرد تاگوا، کالاهای چرمی، لباس های بومی و همچنین بسیاری از مواد غذایی جالب هستند. از این میان، برخی از جالب‌ترین ادویه‌های تولید داخل هستند.

اگر در ماه ژوئن به این شهر سفر کردید، حتماً جشنواره موسیقی معروف Inti Raymi (جشنواره خورشید) را ببینید که در آن تعداد زیادی از نوازندگان محلی با سازها و صداهای متمایزشان حضور دارند.

9. کاوش در مناطق بالای آمازون در Tena

 

جاذبه های توریستی اکوادور

گروهی در حال سفر دره نوردی در پارک ملی Llanganates در نزدیکی Tena

یکی دیگر از مکان های عالی برای بازدید که از آنجا می توانید برخی از حوضه های وسیع آمازون را تجربه کنید، شهر Tena، مرکز استان ناپو است. Tena که به عنوان پایتخت دارچین اکوادور معروف است، مدت کوتاهی پس از ورود اسپانیایی‌ها به آمریکای جنوبی توسط مبلغان مذهبی تأسیس شد و به دلیل فرصت‌های زیاد برای ماجراجویی، مقصدی محبوب برای مسافران است.

نکات برجسته اینجا گشت و گذار در جنگل به آمازون، همراه با سفرهای رودخانه، از جمله رفتینگ در آب های سفید، و قایق رانی است. کایاک سواری در رودخانه‌های Tena، Misahualli و Napo، که دومی مستقیماً به آمازون می‌ریزد، نیز از ماجراجویی‌های محبوب در اینجا هستند.

برای کسانی که از حرکت رودخانه خود کمی روان‌تر لذت می‌برند، تنا همچنین دارای یک پل عابر پیاده فوق‌العاده و برج بر فراز رودخانه تنا است که مناظر عالی از شهر را ارائه می‌دهد.

10. سواحل سالیناس، باهیا و مونتانیتا

 

جاذبه های توریستی اکوادور

سواحل سالیناس، باهیا و مونتانیتا

اکوادور در حالی که بیشتر به خاطر فرصت‌های سفر به اکوتوریسم و ​​ماجراجویی شهرت دارد، دارای تعدادی سواحل زیبا است که ارزش بازدید دارند . چه برای یک استراحت کوتاه از گشت و گذار و چه به عنوان پایه ای برای تعطیلات طولانی تر در آفتاب، شن و ماسه، و دریا، انتخاب شما ناامید است.

یکی از محبوب ترین مناطق به دلیل استراحتگاه های ساحلی فراوان، شهر ساحلی سالیناس است که کمی در غرب گوایاکیل قرار دارد و دارای آب و هوای دائمی گرم در طول سال است.

همچنین شهر ساحلی باهیا د کاراکز در اقیانوس آرام محبوب است. باهیا در شبه جزیره ای زیبا که به داخل اقیانوس بیرون زده است، با سواحل زیبا، هتل های متعدد و صحنه های سرگرمی پر جنب و جوش گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

یکی دیگر از مناطق محبوب، به ویژه در میان مسافران جوان و موج سواران، مونتانیتا در منطقه ساحلی جنوبی کشور است (برای خانواده ها، کمی دورتر به سمت جنوب به سواحل آرام تر دهکده ماهیگیری Ayangue بروید).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *