جاذبه های گردشگری زرمات

جاذبه های گردشگری زرمات

در دره ای سرسبز که بین سواحل شیب دار محصور شده است، پایتخت کوهنوردی و ورزشهای زمستانی منطقه واله نیز یکی از تفریحگاههای بزرگ بین المللی سوئیس است. زرمات تحت سلطه کوه مشخص، ماترهورن عظیم و منحنی شکل است و تقریباً هر زاویه ای را به نمای کارت پستال تبدیل می کند.

نمی توانید به زرمات رانندگی کنید. نزدیک ترین وسیله ای که می توانید به وسیله خودرو به آن برسید ، یک پارکینگ بزرگ است ، در حدود پنج کیلومتری روستا، که وسایل نقلیه برقی به آن شاتل می دهند. قطارهای Brig مسافران را در روستا مستقر می کنند. از اینجا، راه آهن قفسه ای، تله کابین و تله کابین، بازدیدکنندگان را به مجموعه ای بی پایان از چشم اندازهای پانوراما آلپ ، و مسیرهای اسکی و پیاده روی می رساند.

زرمات بخاطر پیستهای اسکی طولانی باشکوه خود، با زمین مناسب برای تمام سطوح مهارت ها مشهور است ، اما ورزشهای فضای باز را برای سایر فصول نیز ارائه می دهد. یک مسیر کوهستانی برای دوچرخه سواران از Winkelmatten تا Furi وجود دارد و مرکز Zermatt Alpin راهنماهای متخصصی را برای کوهنوردان در طول سال ارائه می دهد.

هتل ها ، رستوران های خوب و آبگرمهای لوکس در زرمات زیاد است، اما تابستان یا زمستان ، این کوه ها هستند که هنوز هم جاذبه اصلی گردشگری هستند.

1. ماترهورن

جاذبه های گردشگری زرمات

ماترهورن

بدون هرم تیز ماترهورن به عنوان یک پس زمینه چشمگیر ، زرمات به جای یک نماد مشهور جهان از کوه های آلپ و خود سوئیس ، دهکده بسیار کوچک سوئیسی خواهد بود. این کوه علاوه بر ساختن پوستر سوئیس از زرمات، شهر را تعریف می کند و جذابیتی در تمام طول سال به آن می بخشد که هیچ پیست اسکی دیگری نمی تواند با آن مطابقت داشته باشد.

قله 4،478 متری برای اولین بار در سال 1865 توسط یک تیم انگلیسی شامل 5 راهنما و دو راهنمای سوئیسی صعود شد. اگرچه سالانه چند هزار نفر به آن تسلط دارند، اما هنوز هم باید توسط کوهنوردان با تجربه تلاش شود.

2. اسکی و ورزشهای زمستانی

اسکی بازان مقابل ماترهورن

به لطف یخچال های طبیعی اطراف ، Zermatt اسکی در طول سال ارائه می دهد، با زمین اسکی در ارتفاعات بین 2500 تا 3900 متر و بالاترین افت عمودی سوئیس ، بیش از 2133 متر. در تابستان می توانید در فلات برایتورن، از طریق تله کابین به کلینز ماترهورن و در فلات رزا 3500 متری در نزدیکی گذرگاه تئودول اسکی کنید.

یکی از تجربیات عالی اسکی در کوه های آلپ ، بالا بردن آسانسورها و اسکی روی گذرگاه Theodul و فرود در پیست اسکی ایتالیا سروینا است. بلندترین تله کابین 3S جهان در سال 2019 افتتاح شد و 2000 اسکی باز را در ساعت به یخچال طبیعی ماترهورن، در ارتفاع 3883 متری منتقل کرد ، جایی که می توانید در طول سال اسکی کنید.

اسکی هلی، تورهای اسکی در ارتفاعات بالا، مسیرهای شمال اروپا و اسکی شب گزینه های دیگری هستند، اما برای لذت بردن از ورزش های زمستانی در اینجا نیازی به اسکی ندارید. پیست های اسکیت طبیعی روی یخ، مسیرهای کفش برفی، و چندین پیست فرش وجود دارد. از آنجا که فاصله آن از شهرهای بزرگ به اندازه کافی زیاد است، زرمات جمعیت زیادی از آخر هفته را به خود جلب نمی کند و می توانید در یک گذرگاه به سه منطقه اسکی مجزا دسترسی داشته باشید.

3. راه آهن گورنگرات

برترین جاذبه های گردشگری سوئیس

راه آهن گورنگرات

مسیر گورنگرات ، بلندترین راه آهن کوهستانی اروپا که از سرزمین باز عبور می کند، 45 دقیقه طول می کشد تا 10 کیلومتر به قله گورنگرات صعود کند. خط راه آهن از شرق دره نیکولای و از دامنه های ریفلبرگ در یک منحنی وسیع بالا می رود و چشم اندازهای چشمگیرتری از ماترهورن دارد. ریفلبرگ ، در ارتفاع 2582 متری ، دارای یک هتل و رستوران با تراس است که یک آفتابگیر محبوب برای اسکی بازان است.

چند دقیقه پیاده روی در زیر ایستگاه روتنبدن ، در 2819 متر ، Riffelsee قرار دارد که قله ماترهورن در آب آن آینه شده است – منظره در صبح تماشایی ترین است. سپس این خط از بالای یخچال طبیعی گورنر به ایستگاه قله، در ارتفاع 3089 متری می رسد ، که از آن تنها 5 دقیقه صعود به رصدخانه معروف گورنگرات بر روی یال سنگی بالای یخچال طبیعی گورنر فاصله دارد.

از اینجا یکی از باشکوه ترین چشم اندازهای آلپ وجود دارد: در وسط ، ماترهورن، با برایتورن، قله های دوقلوی زویلینگ ، لیسکام و مونته رزا در سمت چپ؛ در شمال ، قله های گروه Mischabel ، از جمله Dom 4545 متری – بلندترین قله به طور کامل در سوئیس.

می توانید از گورنگرات به سمت پایین تا زرمات پیاده روی کنید. این مسیر در 90 دقیقه اول به شدت به رستوران یخچال فیندل می افتد ، جایی که یک مسیر 45 دقیقه ای به یخچال فیندل می رسد. از رستوران ، پیاده روی از طریق روستای تفریحی Findeln ادامه می یابد ، که از آن تا زرمات حدود یک ساعت فاصله است.

4. هینتردورف

هینتردورف

بالاتر در روستای زرمات ، فراتر از هتل مونته رزا (اولین اقامتگاه ساخته شده برای کوهنوردان اولیه و جایی که می توانید یک تور تاریخی داشته باشید) ، هینتردورف است ، منطقه ای از خطوط باریک، خانه های چوبی قدیمی، انبارها ، اصطبل ها ، و انبارها این انبارها دارای صفحات دایره ای شکل بزرگی از سنگ بر روی پایه های نگهدارنده برای جلوگیری از موش ها هستند.

قدمت بناهایی در هینتردورف بین قرن های 16 تا 18 وجود دارد که از چوب درخت کاج مخصوص متراکم و سقف هایی از تخته سنگ برای تحمل وزن برف ساخته شده اند. زرمات یکی از معدود مکانهایی است که می توانید چنین گروهی از ساختمانهای قدیمی روستای واله را به خوبی حفظ کنید. برای یک تور راهنما با بینش های تاریخی، از دفتر گردشگری بخواهید.

5. کلاینز ماترهورن

جاذبه های گردشگری زرمات

یکی از دیدنی ترین سفرها – در مکانی که مناظر دیدنی تقریباً معمولی می شوند – در بلندترین تله کابین اروپا، از Trockener Steg تا نمای شمالی Kleines Matterhorn است. از ایستگاه بالایی ، یک آسانسور به قله کلاین ماترهورن، در 3884 متر وجود دارد.

یک تله کابین از Furgg به Schwarzsee ، دریاچه آلپ با رستوران منتهی می شود. در داخل یخچالی که بین کلاین ماترهورن و برایتورن قرار دارد، کاخ یخچالی وجود دارد که می توانید از طریق آسانسوری که 15 متر زیر سطح شما را به دنیایی از کریستال های درخشان می رساند، به آن دسترسی داشته باشید. تونل ها و سالن هایی با مجسمه های یخی و یک اسنک بار در بیرون یخچال حک شده است.

6. سونگگا

جاذبه های گردشگری زرمات

سونگگا

یک تله کابین در یک تونل از مرکز زرمات تا تراس آفتابی Sunnegga در ارتفاع 2،289 متری بالا می رود. در اینجا ، یک رستوران در طول سال و در تابستان، چندین جاذبه دیگر پیدا خواهید کرد. کودکان در آب کریستالی لیز می پاشند و یک ایستگاه تماشای مارموت برای دیدن این پستانداران کوچک خزدار که در لانه های آلپ زندگی می کنند وجود دارد. این همچنین نقطه شروع چندین پیاده روی است.

در زمستان، پارک ماجراجویی وولی اولین تجربه اسکی برای مبتدیان است و اسکی بازان باتجربه روی تله کابین ، بالابر صندلی و تله کابین تا مسیرهای روتورن و زمین های برفی ادامه می دهند. همچنین می توانید از اینجا پیست های اسکی Gornergrat را پیوند دهید.

7. موزه ماترهورن

جاذبه های گردشگری زرمات

موزه ماترهورن

تاریخچه زرمات به عنوان یک تفرجگاه بسیار نزدیک به کوهنوردان اولیه است و شما می توانید داستان جذاب آنها را در این موزه با طراحی خوب یاد بگیرید. گزیده ای درام از Der Berg Ruft (کوه فرا می خواند)، که در زرمات در سالهای 1937 تا 1938 فیلمبرداری شده است ، به همراه مصنوعات ، عکسها و نقش برجسته ماترهورن که مسیرهای مختلف قله را نشان می دهد ، مشاهده خواهید کرد.

اما چیزهای بیشتری فراتر از صعود به اینجا وجود دارد. مبلمان و فضاهای داخلی خانه که زندگی کوه را نشان می دهد را مشاهده خواهید کرد و با یافته های مربوط به عصر نوسنگی بیشتر به گذشته می روید.

بیرون موزه یکی از مشهورترین برجسته های زرمات ، چشمه جذاب مارموت 1906 قرار دارد. خانواده ای از مارموت های برنزی در میان آبشارها می پیچند ، که توسط تابلوهای یک قرن رهگذران درخشش بالایی پیدا کرده اند. در پشت چشمه ، یک ناز برنزی زیبا به اندازه زندگی وجود دارد.

آدرس: Kirchplatz ، Zermatt

8. دره گورنر

جاذبه های گردشگری زرمات

دره گورنر

از آخرین عصر یخبندان، ذوب شدن برف ها و یخ های یخچال گورنر هر فصل بهار گورنرویسپه را متورم می کند، و با چرخش و چرخش در میان صخره ، شکاف چشمگیری ایجاد کرده است. در حدود 15 دقیقه پیاده روی از روستای زرمات، مسیرهای پیاده روی چوبی به این جهان آبشارها فرود می آیند که در آن صخره های سبز رنگ سبز مارها طی هزاران سال به شکل های خارق العاده ای تراشیده شده اند. خزه ها و سرخس ها در مه های دائمی که از آب سوزان برمی خیزند رشد می کنند.

9. تئودول یخچال و گذر

یخچال و گذرگاه تئودول

تله کابین ها از Zermatt به Winkelmatten از طریق Furi به Schwarzsee و از طریق Furi و Furgg به Trockener Steg در بالای یخچال Theodul ، ارتفاع 2939 متر صعود می کنند. از آسانسور اسکی Trockener Steg ، که در تابستان نیز باز است، تا زین Furgg در ارتفاع 3365 متری در مرز ایتالیا بالا می رود. یک تله اسکی دیگر از طریق گاندگ تا گذرگاه تئودول حرکت می کند.

می توانید با یک راهنما یک تور یخچالی پنج ساعته را پیاده روی کنید ، سپس تا هرمتیجی پیاده روی کنید، سپس 2.25 ساعت بعد از آن، با یک طناب به گردنه از یخچال طبیعی یخ زده Theodul شکاف دار عبور کنید. گذرگاه تئودول در قرن چهارم به عنوان راهی برای ورود به ایتالیا مورد استفاده قرار می گرفت.

از Testa Grigia ، نزدیک قله، یک تله کابین به سمت Cervina ، یک شهر تفریحی در سمت ایتالیا حرکت می کند. در زمستان ، اسکی بازان از مرز عبور می کنند تا هر دو منطقه را در یک روز اسکی کنند.

10. باغ یخچالی دوسن

پل پیاده روی دره در باغ یخچالی دوسن

از ایستگاه تله کابین در Furi ، نیم ساعت پیاده روی تا باغ یخچالی Dossen ، جایی که می توانید آثار آخرین عصر یخبندان را در منظره مشاهده کنید ، زیرا یخچال طبیعی Gorner، دومین یخچال طبیعی در کوه های آلپ، عقب نشینی کرد. گودالهای غول پیکر، که توسط گردابهای گرداب زیر آبشارهای یخچالی به صورت صخره ای تراشیده شده اند، به نظر می رسد که یک قاشق غول پیکر آنها را بیرون آورده است.

همچنین می توانید بقایای معدن سنگ صابون را در اینجا مشاهده کنید. سنگ نرم کار آسانی داشت و برای ظروف و کوره ها استفاده می شد. یک پیاده روی مدور از یک پل 100 متری که 90 متر بالاتر از یک دره معلق است عبور می کند.

11. کلیسای انگلیسی

جاذبه های گردشگری زرمات

کلیسای سنت پیتر که در سال 1870 توسط باشگاه آلپ ساخته شد، محل عبادت مهمانان انگلیسی بود که در آن زمان بیشتر کسانی را که به زرمات می آمدند تشکیل می دادند. بسیاری از کمک های مالی که آن را تأمین می کردند به یاد کوهنوردانی بود که در صعود جان خود را از دست داده بودند و قبور چندین مورد از آنها در حیاط کلیسای آن قرار دارد. در داخل آن تعدادی پلاک به یاد کوهنوردان با ارتباط نزدیک با زرمات و قله های اطراف وجود دارد.

محل اقامت در زرمات برای گشت و گذار

مانند هر شهر اصلی پیست اسکی سوئیس ، Zermatt از امکانات اقامتی کم هزینه و طولانی از مجلل برخوردار است. حتی هتل های متواضع تر نیز اغلب منظره ای خارق العاده از ماترهورن دارند. این شهر جمع و جور است و شاتل های رایگان همه مکان ها را راحت می کند. ما این هتل های زرمات را نزدیک به جاذبه ها و با محیط آلپ توصیه می کنیم.

  • هتلهای مجلل: Riffelhaus 1853 در ارتفاعات بالای ریفلبرگ و توسط خط آهن راه آهن در عصر طلایی کوهنوردی سوئیس ساخته شد. این هتل که اکنون یک هتل لوکس است ، دارای حس تاریخی با دیوارهای سنگی و تیرهای چوبی است و تراس آن دارای یکی از بهترین چشم اندازها در زرمات است. Hotel Firefly یک بوتیک لوکس متعلق به خانواده است که دارای سوئیت های آرام و آبگرم ، سونا و سالن بدنسازی مخصوص به خود ، علاوه بر استخر سرپوشیده است.
  • هتل های میان رده: با طراحی شیک و امکانات لوکس ، هتل مهمان نواز Bellerive به خاطر صبحانه فوق العاده و آبگرم زیبا شهرت دارد. هتل خانوادگی بلا ویستا دارای فضایی گرم و غیررسمی و چشم اندازهای خیره کننده ماتهورن از اتاقهای خود به سبک کلبه است. این شهر کمی از مرکز شهر فاصله دارد ، اما مرکز سلامتی خود را دارد.
  • هتل های مقرون به صرفه : Hotel Bahnhof هتلی جذاب به سبک آلپ با تراس و برخی اتاق ها مشرف به Matterhorn است. اتاقهایی با حمام خصوصی یا مشترک یا خوابگاههای تازه بازسازی شده وجود دارد. میهمانان از آشپزخانه کاملاً مجهز استفاده می کنند و اتوبوس اسکی رایگان درست بیرون هتل توقف می کند. Jaegerhof Hotel & Apartments دارای آپارتمان های جادار و مدرن است که فاصله کمی از مرکز شهر دارد. آنها خدمات وانت رایگان را از ایستگاه زرمات ارائه می دهند. هتل مهمان نواز آرتمیس گارنی با شومینه در لابی ، سالن، و سونا از مهمانان پذیرایی می کند. برخی از اتاقها دارای بالکن بزرگ و چشم انداز ماترهورن هستند. هتل تا مرکز شهر پیاده روی کوتاهی دارد.

بریگ: کاخ استوکلپر و مجمع جهانی طبیعت یونسکو

کاخ استوکلپر

اگرچه بازدیدکنندگان زرمات دسته جمعی از آنجا عبور می کنند، اما تعداد کمی از آنها برای بازدید طولانی تری از بریگ توقف می کنند یا برمی گردند. این شرم آور است، زیرا این شهر در امتداد رودخانه فوقانی با دو جاذبه مهم گردشگری یک شهر جذاب است.

بریگ از زمان روم به عنوان دروازه گذرگاه سیمپلون مهم بود و دارای بهترین کاخ باروک سوئیس، کاخ استوکالپر قرن هفدهم (Stockalperschloss) است. این هتل که توسط کسپار استوکلپر، بزرگترین تجارت تجاری ساخته شده است، برای بازدید از سالن های مجلل خود و نمایشگاهی در مورد تاریخ و اهمیت گذرگاه سیمپلون باز است. این نمایشگاه و باغ های زیبای قصر رایگان است.

در مجاورت رودخانه در محله ناترس، انجمن طبیعت ورد اردوگاه اصلی یونسکو در یونسکو، آلپ سوئیس، یونگفراو آلتش، با نمایشگاه های تعاملی و چند حسی در کوه های آلپ است. فیلم ها، نمایش های تعاملی و مصنوعات، بازدیدکنندگان را با عظمت کوه ها، تاریخ و آینده آنها در مواجهه با تغییرات آب و هوایی و ذوب شدن سریع یخچال ها آشنا می کند. در منطقه پانوراما، فیلمهای میراث جهانی یونسکو بر روی یک صفحه 100 متر مربعی نمایش داده می شود.

آدرس: کاخ استوکالپر ، Alte Simplonstrasse 28 ، Brig ؛ انجمن طبیعت ورد ، Bahnhofstrasse 9a ، Naters ، Brig

سایت رسمی: https://www.jungfraualetsch.ch/fa/the-exhibition/

دره رون

دسترسی جاده ای و ریلی به زرمات از طریق دره فوقانی رودخانه رون است، زیرا از طریق منبع والا از منبع خود در یخچال های طبیعی به دریاچه ژنو و فرانسه می رسد. این دره وسیع ، که به باغها و باغات معروف است، ارزش کشف را دارد. نقطه شروع تور در امتداد رودخانه بریگ است (در بالا را ببینید)، دروازه گذرگاه Simplon.

سیون، پایتخت والاس، تحت سلطه دو خرچنگ زیبا و تاج دار قلعه قرار دارد. کلیسای Château de Valère و قرن دوازدهم نوتردام والار، که بر پایه های رومی ساخته شده اند، در یک کلیسای برتر ترکیب شده اند. خراب شده Château De Tourbillon، ساخته شده در سال 1294 ، تاج دیگر را می گذارد.

Tour des Sorciers (برج جادوگر) یادگار متعلق به قرن 12 از استحکامات قرون وسطایی است. مارتینی یک شهر مهم رومی، دروازه گذرگاه بزرگ سنت برنارد و اکنون تونل مون بلان بود. در بالای دره مناطق اسکی معروف Verbier و Crans-Montana وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *