درمان های خانگی برای تسکین درد قاعدگی
قاعدگی دردناک,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون
8 دمنوش عالی برای درد های قاعدگی
۱۴۰۰-۰۴-۲۹
دیابت,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون
7 نکته طلایی عالی در رژیم غذایی دیابت نوع 2
۱۴۰۰-۰۴-۳۰

درمان های خانگی برای تسکین درد قاعدگی

چرا درد و گرفتگی های قاعدگی اتفاق می افتد؟ احساس ناراحتی در اطراف شکم، کمر و ران هنگام قاعدگی معمول است. در این مقاله از بخش سلامت جسمی مجله اینترنتی وبگردون به معرفی درمان های خانگی برای تسکین درد قاعدگی میپردازیم.

در طول دوره قاعدگی، عضلات رحم شما منقبض و شل می شوند تا به شما کمک کنند تا لایه داخلی آزاد شود. گاهی اوقات گرفتگی هایی را تجربه خواهید کرد که عضلات شما در کار است. بعضی از زنان و دختران ممکن است حالت تهوع، استفراغ، سردرد یا اسهال نیز داشته باشند.

پزشکان مطمئن نیستند که چرا برخی از زنان قاعدگی دردناک را تجربه می کنند و برخی دیگر چنین نیستند. اما برخی از عواملی که با درد شدیدتری همراه هستند عبارتند از:

  • داشتن جریان خون سنگین
  • داشتن اولین فرزند
  • زیر 20 سال بودن یا تازه شروع قاعدگی

تولید یا حساسیت بیش از حد به پروستاگلاندین ها، هورمونی که رحم شما را تحت تأثیر قرار میدهد. سایر فاکتورها شامل رشد در رحم شما، آندومتریوز (رشد غیر طبیعی بافت رحم) و استفاده از کنترل بارداری است. میتواند گرفتگی و درد زیادی اجاد کند.

برای گرفتگی های خفیف تا موقتی، برخی از داروهای خانگی می توانند به شما کمک کنند. برای دریافت نکاتی در مورد تسکین سریع، در ادامه مطلب بخوانید و بیاموزید که چگونه به طور بالقوه درد را در دوره بعدی خود کاهش دهید.

 

1. مصرف داروهای بدون نسخه (OTC)

داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAID) نوع اصلی تسکین درد بدون نسخه (OTC) است که برای درد قاعدگی و خونریزی شدید قاعدگی توصیه می شود. NSAID ها شامل ایبوپروفن (Advil) و ناپروکسن (Aleve) هستند. این داروها به کاهش تولید پروستاگلاندین در بدن کمک می کنند. NSAID ها به اندازه جلوگیری از بارداری خوراکی موثر نیستند، اما می توانند به کاهش درد کمک کنند.

 

2. اعمال گرما

قرار دادن گرما روی شکم و کمرتان ممکن است درد را تسکین دهد. مطالعه ای در سال 2012 بر روی 147 زن 18 تا 30 ساله که دوره منظم قاعدگی داشتند متمرکز شد، دریافت که وصله حرارتی در 104 درجه فارنهایت (40 درجه سانتیگراد) به اندازه ایبوپروفن موثر است.

اگر بطری آب گرم یا پد حرارتی ندارید، یک حمام گرم بگیرید یا از حوله گرم استفاده کنید. یا می توانید پد گرمایشی خود را بسازید:

  • دو تکه پارچه را ببرید و به هم بدوزید، در قسمت بالا سوراخ بگذارید.
  • پر از برنج نپخته و سوراخ را بدوزید.
  • برای مدت چند دقیقه مایکروویو بگیرید و به دمای مورد نظر برسید. بیش از حد گرم نشوید!
  • در صورت لزوم بگذارید خنک شود. یا پد خانگی خود را در حوله بپیچید تا انتقال حرارت کاهش یابد. در صورت لزوم دوباره استفاده کنید.

 

3. ماساژ با روغنهای اساسی

ماساژ درمانی حدود 20 دقیقه می تواند به کاهش درد قاعدگی کمک کند. یک مطالعه 2010 منبع معتبر 23 زن مبتلا به درد پریود ناشی از آندومتریوز را بررسی کرد. محققان دریافتند که ماساژ بلافاصله و پس از آن درد را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

ماساژ درمانی برای قاعدگی شامل فشار دادن نقاط خاصی است در حالی که دستان درمانگر به اطراف شکم، پهلو و پشت شما حرکت می کنند.

افزودن روغنهای اساسی برای ماساژ به سبک رایحه درمانی ممکن است فواید دیگری داشته باشد.

یک مطالعه در سال 2012 48 زن را که دچار درد قاعدگی بودند به دو گروه تقسیم کرد: یک گروه کرم حاوی روغنهای اساسی دریافت کرد، در حالی که گروه دیگر کرم حاوی رایحه مصنوعی دریافت کردند.

گروهی که از روغنهای اساسی استفاده کردند، کاهش قابل توجهی در میزان و مدت درد داشتند. محققان در این مطالعه از ترکیبی از روغن اسطوخودوس، مریم گلی، و مرزنجوش استفاده کردند. شما می توانید یک روغن ماساژ معطر با مواد مشابه خریداری کنید یا خودتان آن را درست کنید.

بیشتر بخوانید: قاعدگی دردناک: علل، درمان های کاربردی

 

4- ارگاسم داشتن

در حالی که هیچ مطالعه بالینی در مورد تأثیر مستقیم ارگاسم در گرفتگی های قاعدگی وجود ندارد ، اما علم نشان می دهد که ممکن است کمک کند. ارگاسم واژن کل بدن شما را شامل می شود، از جمله نخاع، که نشان دهنده آزاد شدن انتقال دهنده های عصبی است. ارگاسم واژن می تواند مغز شما را ترشح کند تا انتقال دهنده های عصبی مانند اندورفین و اکسی توسین را آزاد کند. اندورفین می تواند درک درد را کاهش دهد.

دکتر باری کمیساروک، استاد روانشناسی در دانشگاه راتگرز که در مورد ارگاسم زنان مطالعه می کند ، به بی بی سی گفت:

“ارگاسم واژن داخلی است و کل بدن را درگیر می کند. این احتمالاً به این دلیل است که اعصابی که احساسات کلیتوریس را حمل می کنند با اعصاب واژن متفاوت هستند. “

وی در سال 1985 درمورد منبع معتبر با دکتر بت ویپل اولین کسی دریافت که تحریک خود واژن تحمل زنان در برابر درد را دو برابر می کند.

5. پرهیز از مصرف برخی غذاها

در دوران قاعدگی، بهتر است از غذاهایی که باعث نفخ و احتباس آب می شوند خودداری کنید. برخی از بزرگترین مجرمان عبارتند از:

  • غذاهای چرب
  • الکل
  • نوشیدنی های گازدار
  • کافئین
  • غذاهای شور

کاهش یا قطع این غذاها می تواند به کاهش گرفتگی و کاهش تنش کمک کند. در عوض، چای های زنجبیل یا نعناع آرام (بدون کافئین) یا آب داغ با طعم لیمو را امتحان کنید. اگر به رفع شکر نیاز دارید، میوه هایی مانند توت فرنگی یا تمشک را میان وعده میل کنید.

بیشتر بخوانید: باید و نباید های غذایی در طول پریود

6. افزودن گیاهان به رژیم غذایی

این داروهای گیاهی حاوی ترکیبات ضد التهاب و ضد اسپاسم است که کارشناسان معتقدند می توانند انقباضات عضلانی و تورم را کاهش دهند.

 

گیاهان دارویی یا دوزهای مکمل آیا موثر است؟

چای بابونه : هفته ای قبل از پریود دو فنجان چای بنوشید. اگر هر ماه آن را بنوشید ممکن است سود بیشتری ببرید. بررسی 2012 در گزارش ها حاکی از آن است که چای بابونه سطح ادرار منبع گلیسین را افزایش می دهد، که به تسکین اسپاسم عضلات کمک می کند. گلیسین همچنین به عنوان شل کننده اعصاب عمل می کند.

دانه های رازیانه وقتی قاعدگی شما شروع شد، 30 میلی گرم عصاره رازیانه چهار بار در روز و به مدت سه روز مصرف کنید. مطالعه ای در سال 2012 بر روی دختران و دختران 15 تا 24 ساله انجام شد. گروهی که عصاره را مصرف کردند احساس تسکین کردند. گروه دارونما هیچ یک را گزارش نکردند.

دارچین در طول سه روز اول قاعدگی خود سه بار در روز 840 میلی گرم کپسول دارچین مصرف کنید. در سال 2015 ، زنانی که در یک مطالعه از کپسول دارچین استفاده کردند در مقایسه با گروه دارونما خونریزی، درد، حالت تهوع و استفراغ کمتری گزارش کردند.

زنجبیل: سعی کنید یک قطعه کوچک زنجبیل را در آب داغ برای یک نوشیدنی گرم کننده گرفتگی گرفتگی عضلات رنده کنید. یک مطالعه روی دانشجویان دانشگاه نشان داد که 250 میلی گرم پودر زنجبیل چهار بار در روز و به مدت سه روز به تسکین درد کمک می کند. همچنین نتیجه گیری شد که زنجبیل به اندازه ایبوپروفن موثر است.

عصاره پوست کاج دریایی فرانسوی (Pycnogenol) در طول چرخه روزانه 60 میلی گرم عصاره پوست کاج دریایی فرانسوی مصرف کنید. این دمنوش می تواند به درد متوسط ​​قاعدگی کمک کند. زنانی که 60 میلی گرم عصاره پوست کاج دریایی فرانسه در طول چرخه خود روزانه مصرف می کردند، درد کمتری را گزارش کردند.

شوید 1000 میلی گرم شوید را به مدت پنج روز امتحان کنید، دو روز قبل از چرخه شروع کنید. یک مطالعه 2014 منبع معتبر نتیجه گیری کرد که 1000 میلی گرم شوید به همان اندازه مفنامیک اسید، داروی OTC برای درد قاعدگی، برای کاهش گرفتگی قاعدگی م موثر است.

 

تسکین علائم سندرم قبل از قاعدگی

کورکومین، یک ماده شیمیایی طبیعی در زردچوبه، ممکن است به علائم سندرم قبل از قاعدگی (PMS) کمک کند. در یک مطالعه در سال 2015، 70 زن که هفت کپسول کورکومین به مدت هفت روز قبل از پریود و سه روز بعد از آن مصرف کردند، مورد بررسی قرار گرفت. شرکت کنندگان کاهش قابل توجهی در PMS را گزارش کردند.

بیشتر بخوانید: 8 دمنوش عالی برای درد های قاعدگی

 

احتیاط

همیشه مطمئن شوید که گیاهان و مکمل ها را از یک منبع معتبر خریداری می کنید زیرا تنظیم نشده است. در حالی که بیشتر این داروهای گیاهی عوارض جانبی کمی دارند، قبل از امتحان آنها با پزشک خود مشورت کنید.

بعضی از گیاهان ممکن است عوارض جانبی ناخواسته ای ایجاد کنند، به خصوص اگر دارو مصرف می کنید. اکثر این گیاهان و مکمل ها نیز شامل دستورالعمل های خاصی برای دوره های قاعدگی نیستند. پزشک شما ممکن است اطلاعات بیشتری در مورد توصیه های دوز داشته باشد.

 

چگونه رژیم و ورزش می تواند در طولانی مدت کمک کند؟

حفظ یک رژیم غذایی سالم و حفظ یک رژیم منظم برای ورزش می تواند کمک زیادی به جلوگیری از درد قاعدگی کند. یک مطالعه معتبر از 250 زن در سال 2016، تفاوت قابل توجهی بین درد دوره در زنانی که سبک زندگی سالم دارند و کسانی که این روش را ندارند، یافت.

 

رژیم غذایی

به طور کلی ، رژیم غذایی با هدف کاهش درد قاعدگی باید در غذاهای کم پردازش، فیبر و گیاهان زیاد باشد. این غذاها را امتحان کنید:

  • پاپایا سرشار از ویتامین است.
  • برنج قهوه ای حاوی ویتامین B-6 است که ممکن است نفخ شکم را کاهش دهد
  • گردو، بادام و دانه کدو تنبل سرشار از منگنز است که گرفتگی را تسکین می دهد.
  • روغن زیتون و کلم بروکلی حاوی ویتامین E هستند.
  • مرغ، ماهی و سبزیجات سبز برگ حاوی آهن هستند که در دوران قاعدگی از بین می روند.
  • بذر کتان حاوی امگا 3 با خاصیت آنتی اکسیدانی است که تورم و التهاب را کاهش می دهد.

بور: این ماده معدنی به بدن شما کمک می کند تا کلسیم و فسفر را جذب کند. همچنین گرفتگی های قاعدگی را کاهش می دهد. مطالعه ای در سال 2015 که بر روی 113 دانشجوی دانشگاه انجام شد ، نشان داد که بور شدت و طول درد قاعدگی را کاهش می دهد. مواد غذایی با غلظت زیاد بور عبارتند از:

  • آووکادوها
  • کره بادام زمینی
  • آلو خشک
  • نخود
  • موز

اگر رژیم غذایی شما به اندازه کافی تأمین نمی شود ، می توانید از مکمل های بور نیز استفاده کنید. با این حال ، قبل از مصرف مکمل های بور باید با پزشک خود مشورت کنید. کشف کنید که بور چگونه به مغز و استخوان کمک می کند.

آب: عجیب به نظر می رسد اما نوشیدن آب بدن را از آب نگهداری می کند و به شما کمک می کند تا از نفخ دردناک در دوران قاعدگی جلوگیری کنید. آب گرم یا گرم معمولاً برای گرفتگی عضلات بهتر است، زیرا مایعات گرم جریان خون را در پوست شما افزایش می دهد و ممکن است عضلات گرفتگی را شل کند.

برای افزایش میزان آبرسانی بدن می توانید از غذاهای پایه آب نیز استفاده کنید، از جمله:

  • کاهو
  • کرفس
  • خیار
  • هندوانه
  • توت ، از جمله توت فرنگی ، زغال اخته و تمشک

کلسیم: این ماده معدنی می تواند به کاهش گرفتگی عضلات در دوران قاعدگی کمک کند. کلینیک مایو حداقل 1000 میلی گرم (میلی گرم) در روز را برای زنان 19 تا 50 ساله توصیه می کند. غذاهای پر کلسیم شامل:

  • محصولات لبنی
  • دانه کنجد
  • بادام ها
  • سبزیجات سبز برگ

کلسیم به صورت مکمل نیز موجود است. اما قبل از مصرف مکمل ها با پزشک خود صحبت کنید تا بفهمید آیا برای شما بی خطر است.

 

ورزش

ایده ورزش بلافاصله قبل یا در طی دوره قاعدگی ممکن است مورد پسند شما نباشد. اما ورزش باعث ترشح اندورفین می شود.

تحقیقات نشان می دهد ورزش در کاهش درد قاعدگی تا حدی موثر است که ممکن است نیاز به داروی تسکین دهنده درد را نیز از بین ببرد یا کاهش دهد. فعالیت متوسطی مانند پیاده روی می تواند در طول دوره قاعدگی شما به جای فعالیت شدیدتر مفید باشد.

یوگا یک ورزش ملایم است که اندورفین را نیز آزاد می کند و به پیشگیری یا کاهش علائم قاعدگی کمک می کند. در یک مطالعه در سال 2011 ، محققان سه حالت مختلف یوگا – کبرا ، گربه و ماهی – پیدا کردند که به طور قابل توجهی شدت و مدت زمان درد را در دوران قاعدگی برای زنان جوان 18 تا 22 ساله کاهش می دهد.
4 ژست یوگا برای تسکین گرفتگی عضلات
نظرسنجی
کدام درمان خانگی امتحان شده و درست برای شما مفید بوده است؟

به علاوه ، بفهمید دیگران چه مواردی را موثرتر می دانند:

استفاده از کمپرس گرم (23٪) ، داروی OTC (21٪) و ارگاسم (20٪) مشهورترین پاسخ ها است. بر اساس پاسخ شما ممکن است این خواندن مرتبط را مفید بدانید:

استفاده از کمپرس گرم (23٪) ، داروهای OTC (21٪) و ارگاسم (20٪) از مفیدترین درمانهای خانگی تاکنون بوده است. بر اساس پاسخ شما ممکن است این خواندن مرتبط را مفید بدانید:

استفاده از کمپرس گرم (23٪) ، داروی OTC (21٪) و ارگاسم (20٪) مشهورترین پاسخ ها است. بر اساس پاسخ شما ممکن است این خواندن مرتبط را مفید بدانید:

استفاده از کمپرس گرم (23٪) ، داروی OTC (21٪) و ارگاسم (20٪) مشهورترین پاسخ ها است. بر اساس پاسخ شما ممکن است این خواندن مرتبط را مفید بدانید:

استفاده از کمپرس گرم (23٪) ، داروی OTC (21٪) و ارگاسم (20٪) مشهورترین پاسخ ها است. بر اساس پاسخ شما ممکن است این خواندن مرتبط را مفید بدانید:

استفاده از کمپرس گرم (23٪) ، داروی OTC (21٪) و ارگاسم (20٪) مشهورترین پاسخ ها است. بر اساس پاسخ شما ممکن است این خواندن مرتبط را مفید بدانید:

استفاده از کمپرس گرم (23٪) ، داروی OTC (21٪) و ارگاسم (20٪) مشهورترین پاسخ ها است. بر اساس پاسخ شما ممکن است این خواندن مرتبط را مفید بدانید:

استفاده از کمپرس گرم (23٪) ، داروی OTC (21٪) و ارگاسم (20٪) مشهورترین پاسخ ها است. بر اساس پاسخ شما ممکن است این خواندن مرتبط را مفید بدانید:

چه موقع به پزشک مراجعه کنیم

اگر درد شدید و خونریزی شدید دارید باید با پزشک خود تماس بگیرید. در این موارد به پزشک مراجعه کنید:

  • درد به طور مداوم از انجام فعالیت های روزمره جلوگیری می کند
  • با گذشت زمان درد بدتر می شود ، یا خونریزی شدیدتر می شود
  • بیش از 25 سال سن دارید و گرفتگی شدید یک اتفاق جدید است

داروهای OTC مثر نیست

در موارد شدید ، بهترین روش برای درمان این است که پزشک علت درد قاعدگی شما را تشخیص دهد. اگر شما علاقه مند به یادگیری روش های بیشتری برای تسکین قاعدگی دردناک هستید ، این مقاله را در مورد تسکین درد ببینید.

منبع

1 Comment

  1. ساناز گفت:

    جالب بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *