دیدنی های دره مقدس پرو
جاذبه های توریستی کوسکو پایتخت سابق اینکاها
جاذبه های توریستی کوسکو پایتخت سابق اینکاها
۱۴۰۰-۱۱-۱۶
جاذبه های توریستی اکوادور
جاذبه های توریستی اکوادور
۱۴۰۰-۱۱-۱۷

دیدنی های دره مقدس پرو

همراه با ماچو پیچو، دره اوروبامبا – همچنین به عنوان دره مقدس یا ال واله ساگرادو شناخته می شود – یکی از مقاصد اصلی پرو برای گردشگران است. جاذبه های برتر آن را می توان در یک سفر یک روزه دید، اما برای درک عظمت و پیچیدگی تمدن اینکاها، باید حداقل دو روز برنامه ریزی کنید.

این دره در شمال کوسکو قرار دارد و تقریباً 609 متر از ارتفاع پایین‌تر است، بنابراین بسیاری از بازدیدکنندگان قصد دارند ابتدا از آن بازدید کنند، در حالی که هنوز هم سازگاری دارند. دره حاصلخیز که زمانی اینکاها در آن زندگی می‌کردند، امروز خانه چندین روستای معمولی آند است که می‌توانید در آن‌ها مردم محلی را در حال انجام زندگی روزمره ببینید. اگر در روز بازار آنجا هستید، شهرهای دره نیز مکان‌های خوبی برای خرید بافندگی محلی روشن و سایر صنایع دستی هستند.

مکان‌های جالب زیادی برای بازدید در اینجا وجود دارد، اما اگر زمان برای یک تور کامل‌تر ندارید، حتماً نکات برجسته آن را ببینید: خرابه‌های Pisac و Ollantaytambo. از کوسکو، کمتر از یک ساعت با تاکسی تا Pisac یا 90 دقیقه تا Urubamba فاصله است. برای ورود به بیشتر مکان‌های اینکاها در دره مقدس، به یک گذرنامه توریستی (Boleto turistico) نیاز دارید.

برای یافتن بهترین مکان‌ها برای بازدید در اینجا، از فهرست برترین جاذبه‌های دره مقدس ما استفاده کنید.

 

 

 

 

1. اولانتایتامبو

 

 

دیدنی های دره مقدس پرو

اولانتایتامبو

 

Ollantaytambo با خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده، راه‌پله‌ها، طاق‌ها و میدان‌های جوی، شهری دوست‌داشتنی برای بازدید خواهد بود، حتی اگر برخی از تأثیرگذارترین بقایای امپراتوری اینکاها از آن چشم‌پوشی نکنند.

محیط به خودی خود چشمگیر است، زیرا دره باریک می شود و کوه ها از هر طرف نزدیک تر می شوند و قلعه ویران شده در تراس های شیب دار مستقیماً از شهر بالا می رود. از میان این پله‌های سنگی بالا بروید تا سنگ‌کاری‌های پیچیده را ببینید که هنوز هم عالی هستند.

Ollantaytambo هم یک قلعه و هم معبد بود، و شما بلافاصله به منطقه معبد در بالای تراس خواهید رسید. معبد ناتمام باقی مانده است، زیرا در زمانی که اسپانیایی ها این دره را فتح کردند هنوز در حال ساخت بود.

در بالا مکث کنید تا از معادن در طرف مقابل دره شگفت زده شوید ، منبع سنگ های اولانتایتامبو. این سنگ‌ها با رساندن آنها به ساحل رودخانه در سراسر اوروبامبا حمل می‌شدند، سپس جریان رودخانه را به کانال جدیدی در پشت خود منحرف می‌کردند و سنگ‌ها را در بستر رودخانه که در آن زمان خشک بود منتقل می‌کردند. شما می توانید در مسیر پیاده روی شش کیلومتری از پل اینکا در روستا، از این معدن دیدن کنید.

Ollantaytambo یکی از تنها دو مکان در دره مقدس است که می توانید با قطار به آگواس کالینتس ، در پایه ماچو پیچو بروید. اگرچه می‌توانید مستقیماً با قطار از کوسکو به آگواس کالینتس بروید، اما سفر با قطار کوتاه‌تر و کم‌هزینه‌تر از Ollantaytambo است و باعث صرفه‌جویی در مسیریابی مجدد مسیر شما می‌شود.

 

 

 

2. خرابه های پیزاک

 

 

دیدنی های دره مقدس پرو

خرابه های پیزاک

 

در دامنه تپه بالای شهر پیزاک، ویرانه‌ها از مهم‌ترین ویرانه‌های دره مقدس هستند. آنها به خصوص برای ردیف های تراس های کشاورزی که در دامنه کوه بریده شده و توسط دیوارهای سنگی در جای خود نگه داشته شده اند، مشهور هستند.

تراس ها به گونه ای طراحی شده اند که با استفاده از گاوآهن های پای اینکاها کشت شوند. شما می توانید این تراس ها را از کف دره و از آن سوی دره ببینید، اما این جایگزینی برای قدم زدن در مسیرهای بالای آنها و کاوش در معابد و حمام های مرکز تشریفات نیست.

برخی از بهترین سنگ کاری های پرو را در دیوارهای این ساختمان ها خواهید دید. این محیط خیره کننده و همچنین قابل دفاع است، در بالای یک خط الراس شیب دار که به شدت به دره های عمیق در دو طرف سقوط می کند.

اگرچه می‌توانید از شهر پیزاک تا محل پیاده‌روی کنید، اما پیاده‌روی کاملی است، بنابراین بیشتر بازدیدکنندگان مجبورند تاکسی آنها را بالای خرابه‌ها رها کند و راننده بعداً در یک پارکینگ پایین‌تر با آنها ملاقات کند.

 

 

 

3. موری

 

 

دیدنی های دره مقدس پرو

مورای

 

لازم نیست به کشاورزی یا حتی تاریخ علاقه داشته باشید تا تراس های مدور متقارن در Moray را جذاب و چشمگیر بدانید. این سایت که درست خارج از روستای موراس قرار دارد، در ابتدا شبیه یک آمفی تئاتر سبز غول پیکر است ، کاسه ای وسیع که از لایه به لایه تراس های مسطح تشکیل شده است.

در واقع دو کاسه در Moray وجود دارد، اما یکی از آنها بسیار بزرگتر و بازسازی شده تر از دیگری است. پله های سنگی که در دیوارهای تراس تعبیه شده است به شما امکان می دهد تا سطح پایین تر پایین بروید. نگاه کردن به دیوارهای سنگی اطراف و آسمان به اندازه دیدن Moray از بالا چشمگیر است.

هر یک از سطوح مختلف تراس، ریزاقلیم خاص خود را دارد که تصور می‌شود اینکاها از آن برای آزمایش شرایط بهینه رشد برای محصولات خود استفاده کرده‌اند. با این اطلاعات، اینکاها می‌توانستند تعیین کنند که چه مناطقی برای کشت محصولات مختلف بهترین است، که به نوبه خود تعیین می‌کرد که در کجا باید ساکن شوند.

مورای بخشی از پیست معمولی دره مقدس نیست، اما یک سفر نیم روزه خوبی از اوروبامبا انجام می دهد. از آنجایی که به سالیناس بسیار نزدیک است، این دو سایت معمولاً با هم بازدید می شوند.

 

 

 

4. Huchuy Cusco

 

دیدنی های دره مقدس پرو

هوچوی کوسکو

 

بین شهرهای Pisac و Urubamba، در نزدیکی روستای Lamay، خرابه اینکاها Huchuy Cusco سومین مکان مهم اینکاها در دره مقدس در نظر گرفته می شود، اگرچه یکی از کم بازدیدترین مکان هاست.

جاذبه اصلی آن یک تالار بزرگ اینکاها است که به عنوان کالاانکا شناخته می شود که تقریباً 40 متر طول دارد. این ساختمان دو طبقه دارای یک قسمت خشتی است و بیرون تالار تراس های اینکاها، دروازه و برخی سازه های کوچکتر قرار دارد. گمان می رود که هوچوی کوسکو کاخ سلطنتی کاکویا جاکیجاهوانا، آخرین خانه ویراکوچا اینکا، هشتمین فرمانروای تبعیدی کوسکو باشد.

دلیلی وجود دارد که چرا تعداد کمی از گردشگران Huchuy Cusco را می بینند. با یک پیاده روی سه ساعته از روستای لامای که بیشتر آن سربالایی است به آن می رسید. اما برای کسانی که تلاش می کنند، منظره ای به یاد ماندنی است.

 

 

 

5. سالیناس

 

 

دیدنی های دره مقدس پرو

سالیناس

 

تنها در فاصله کوتاهی از موری و به راحتی در یک سفر ترکیب می‌شوند، سالیناها معادن نمکی هستند که از زمان اینکاها مورد استفاده قرار گرفته‌اند. یکی از شگفت‌انگیزترین مناظر در کل دره مقدس، این دامنه کوه است که با 5740 استخر کوچک به نام پوسیتوس پوشیده شده است.

این استخرها توسط یک چشمه آب گرم آب شور تغذیه می شوند که اینکاها به جریان افتادن در نمکدان ها منحرف می شوند. با تبخیر آب، نمک متبلور شده و برداشت می شود. هر استخر می تواند 150 کیلو نمک در ماه تولید کند، بنابراین آنها دارایی فوق العاده ای برای اینکاها تشکیل دادند.

می‌توانید با پیاده‌روی به سمت سالیناس یا نزدیک شدن با ماشین از بالا در جاده‌ای تا حدی پرپیچ‌وخم و بدون سنگفرش که از دامنه کوه می‌پیچد، به سالیناس برسید. چند منطقه توقف در طول مسیر، مناظر عالی را از هزاران استخر نمک ارائه می‌کنند و چشم‌اندازی از بزرگی این سایت را ارائه می‌دهند.

 

 

 

6. تامبوماچای

 

 

دیدنی های دره مقدس پرو

حمام اینکاها در تامبوماچای

 

احترام اینکاها به آب در این سایت باستان شناسی مشهود است که به نام Baños de Inca (حمام های اینکا) نیز شناخته می شود. سنگ کاری پیچیده و هیدرولیک زیرزمینی منحصر به فرد آن، آن را در میان سایت های بزرگتر دره متمایز می کند.

سرچشمه چشمه که حتی امروزه نیز جریان دائمی آب شیرین و زلال را به چاه در بالا و از طریق کانال های قنات به سطح پایین می آورد، هنوز ناشناخته است.

مجموعه‌ای از سکوها توسط دیوارهایی از سنگ‌هایی که به دقت نصب شده‌اند در جای خود نگه داشته می‌شوند و آب از طریق شکاف‌هایی در دیواره‌های سنگی به سطوح مختلف می‌ریزد. دیوار بالایی دارای چهار طاقچه است و دو طاقچه دیگر در طاقچه پایینی قرار دارند. دری به اتاق کوچکی باز می شود، جایی که به نظر می رسد آب از زمین می جوشد.

سایت بزرگ نیست، بنابراین بازدیدکنندگان کمتری دارد. این ترکیب با آب به آرامی در حال سقوط، فضایی آرام و متفکرانه‌تر از ساکسای‌هوامان همسایه به آن می‌دهد.

 

 

 

7. بازار پیزاک

 

 

دیدنی های دره مقدس پرو

فرش در بازار پیزاک

 

شهر کوچک دلپذیر Pisac در ساحل رودخانه Urubamba واقع شده است و حدود 32 کیلومتر با ماشین از کوسکو فاصله دارد. پیزاک همراه با ویرانه های چشمگیرش به خاطر یکشنبه بازار بزرگ و رنگارنگش که مکانی خوب برای خرید صنایع دستی محلی است، محبوب است.

این بازار یک کالیدوسکوپی است که دائماً در حال حرکت است از رنگ‌های درخشان، با پشته‌های پارچه که با طرح‌های پیچیده از پشم‌های رنگ‌آمیزی بافته شده است و روستاییان آند لباس‌های سنتی خود را می‌پوشند. روز بزرگ یکشنبه است، اما بازارهای کوچک‌تری در روزهای سه‌شنبه و پنج‌شنبه وجود دارد و معمولاً در هر روز تعدادی فروشنده وجود دارد.

اگرچه ممکن است کیفیت بالایی را که در تعاونی‌های صنایع دستی در کوسکو پیدا می‌کنید پیدا نکنید، می‌توانید از انتخاب گسترده و قیمت‌های پایین‌تر مطمئن باشید، به خصوص اگر آماده چانه‌زنی هستید. بازار در سراسر میدان اصلی، جایی که یک کلیسای قدیمی زیبا وجود دارد، گسترده شده است.

همچنین زنانی را خواهید دید که بهترین لباس‌هایشان را می‌پوشند، معمولاً با یک کودک رنگارنگ. آنها اینجا هستند تا برای عکس گرفتن ژست بگیرند و اگر از آنها عکس بگیرید، انتظار پول دارند.

پیزاک دارای اقامتگاه و رستوران است و برای کسانی که وقت خالی دارند، نقطه توقف خوبی است.

 

 

 

8. چینچرو

 

دیدنی های دره مقدس پرو

پله های سنگفرش در شهر چینچرو

 

شهر کوچک چینچرو که بسیار بالاتر از بقیه دره مقدس و حتی بالاتر از کوسکو قرار دارد، در ارتفاع 3800 متری قرار دارد. همانطور که انتظار دارید، مناظر کوه های اطراف از اینجا دیدنی است.

جاذبه اصلی توریستی در چینچرو یکشنبه بازار است که در آن تجربه معتبرتری نسبت به Pisac خواهید داشت، هرچند که جمعیت زیادی را نیز به خود جذب می کند. در Plaza de Armas یک کلیسای استعماری خشتی است که بر روی پایه های اینکاها و دیواری از اینکاها با 10 طاقچه ذوزنقه ای ساخته شده است.

موزه کوچکی که در انتهای میدان قرار دارد، چند اثر هنری اینکا را به نمایش می‌گذارد. برخی از تراس های اینکا را در منطقه اطراف خواهید دید.

 

 

 

9. اوروبامبا

 

دیدنی های دره مقدس پرو

 

نمای اوروبامبا

اوروبامبا علیرغم اینکه یکی از بزرگترین شهرهای دره مقدس است، نسبتاً عاری از گردشگران است و به نظر می رسد زندگی در اینجا تقریباً فقط حول محور روستاییان آند این منطقه می چرخد. یک بازار بسیار محلی وجود دارد، و اگرچه ممکن است در اینجا خرید کمی برای مسافران وجود داشته باشد، اما مکان خوبی برای دیدن یک بازار سنتی محلی در عمل است.

یکی از جاذبه‌ها برای هر کسی که علاقه‌مند به سفالگری خوب یا احیای طراحی سنتی و صنایع دستی اینکا است، ارزش توقف دارد. در استودیو سفال سمیناریو ، نزدیک به میدان بازار، پابلو سمیناریو و ماریلو بهار تکنیک‌ها و سبک‌های سفالگری را از فرهنگ‌های باستانی پرو مطالعه کرده‌اند تا هنر سرامیکی تازه و پر جنب و جوشی را برای کاربران و مجموعه‌داران مدرن خلق کنند. آثار آنها در موزه فیلد شیکاگو و جاهای دیگر به نمایش گذاشته شده است و استودیو پذیرای بازدیدکنندگان است.

Urubamba همچنین یک نقطه سوار شدن برای خدمات قطار مجلل Vistadome به آگواس کالینتس ، در پایه ماچو پیچو است (البته برای اطمینان از صندلی، باید چند روز قبل رزرو کنید). همچنین پایگاه خوبی برای بازدید از Moray و Salinas در اطراف است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *