راهنمای نگهداری و پرورش گیاه چمن عروس

راهنمای نگهداری و پرورش گیاه چمن عروس

چمن عروس (Soleirolia soleirolii) یک گیاه چند ساله گرمسیری است که دارای برگهای ریز و بی شمار است. به اندازه گیاه ملافه در فضای باز و به عنوان گیاه کانتینر و گیاه گلدان خانگی گلدان به همان اندازه ارزش دارد. آنچه گیاه چمن عروس را بسیار خاص می کند، برگهای ریز و بیشماری است که مانند یک حصیر متراکم است که حاکی از بهشت ​​سبز یک گنوم است. اگرچه نگهداری چمن عروس برای مبتدیان آسان است ، اما برای به نظر رسیدن بهترین حالت نیاز به توجه منظم دارد. در این مقاله از بخش گل و گیاه مجله اینترنتی وبگردون به بررسی این گیاه زیبا میپردازیم.

گیاه چمن عروس که یکی از اعضای خانواده گزنه ها (Urticaceae) بود ، ابتدا توسط گیاه شناس ژوزف فرانسوا سولیرول ، که نمونه هایی را در کورسیکا جمع آوری کرد و مسئول نام لاتین گیاه است ، وارد تجارت گیاه شد.

از آنجا که در شرایط کم نور رشد می کند ، بویژه در تراریوم ها و ظروف مخلوط ، نفس کودک به ویژه به عنوان یک گیاه داخل گلدان محبوب است. وقتی کودک در فضای باز و در آب و هوای گرم رشد می کند ، از چمن عروس به عنوان پوشش زمینی همیشه سبز یا گیاه پر کننده برای باغ های صخره ای استفاده می شود. در مناطق سردتر ، اغلب در فضای باز به عنوان یک سال با همان اهداف کاشته می شود ، زیرا به سرعت گسترش می یابد. این گیاه با رشد سریع معمولاً از گیاهان گلدان گلدان در بهار شروع می شود.

 

نام علمی
Soleirolia soleirolii
نام عمومی
Baby tears, baby’s tears, angel’s tears
نوع گیاه
Herbaceous perennial, often grown as an annual
اندازه طبیعی
4 inches tall; spread of 36 inches or more
نیاز به نور خورشید
Outdoors, part sun; indoors, bright filtered light
نوع خاک
Rich, moist loam
خاک pH 5.0 to 6.0 ( slightly acidic)
زمان شکوفه دهی
Late spring to early summer; May to June
رنگ گل
Creamy ivory
سختی 9 to 11 (USDA); grown as an annual elsewhere
ناحیه بومی
Corsica, western Mediterranean
سمی بودن Non-toxic

 

مراقبت از گیاه چمن عروس

ظاهر ظریف گیاه چمن عروس عادت شدید رشد را نفی می کند. در حقیقت ، در آب و هوای معتدل با بارندگی منظم ، گیاهان می توانند علف هرز یا حتی مهاجم باشند.

هنگام رشد آن در فضای باز ، چمن عروس را در خاک مرطوب و زهکشی شده در سایه ای از قسمت تا سایه کامل بکارید. با وجود شهرت برای رشد پرخاشگرانه ، چمن عروس به نور شدید خورشید یا شرایط خشک پاسخ خوبی نمی دهد. اما در خاک غنی ، زهکشی شده اما مرطوب ، گیاه بسیار تهاجمی رشد می کند. آنها در آب و هوای بسیار گرم همیشه سبز خواهند ماند ، اما ممکن است اغلب با کمترین میزان سرما در منطقه 9 از بین بروند. به عنوان یک گیاه گلدان ، چمن عروس در یک مخلوط گلدان استاندارد بسیار آسان رشد می کند.

در فضای باز ، چمن عروس تقریباً هیچ گونه آفت جدی یا بیماری ندارد. در داخل خانه ، ممکن است تحت تأثیر برخی از آفات مشابه باشد که بسیاری از گیاهان خانگی را تحت تأثیر قرار می دهد – شته ها ، کنه ها ، گیاهان شپشک. در صورت امکان از محلول های غیر سمی استفاده کنید و مراقب سموم شیمیایی باشید.

سبک

گیاه چمن عروس دوره کوتاهی از تابش شدید آفتاب را می گیرند ، اما در نور روشن و فیلتر شده بهترین حالت را دارند. گیاهانی که در آفتاب کامل رشد می کنند ممکن است برگهای قهوه ای و سوخته ایجاد کنند. گیاهان چمن عروس می توانند در زیر نورهای مصنوعی در فضای داخلی رشد کنند. در فضای باز ، آنها باید در مکان های نسبتا سایه ای کاشته شوند.

خاک

یک خاک غنی که با هوموس ، کمپوست یا کود اصلاح می شود ، مواد مغذی موجود در گیاهان چمن عروسک را افزایش می دهد ، و همچنین به تنظیم سطح رطوبت گیاهان کمک می کند. هر خاک گلدان تجاری برای رشد پارگی بچه به عنوان گیاهان آپارتمانی یا ظروف مناسب است

آب

گیاه چمن عروس تشنه هستند و هرگز دوست ندارند خشک شوند. اگر گیاهان شما خشک شوند ، متوجه یک پژمردگی چشمگیر می شوید. به سرعت آنها را آبیاری کنید و ظرف یک روز باید بهبود یابند گیاهان آپارتمانی چمن عروس در ماه های زمستان کمی آب کمتری نیاز دارند. خوب است سطح خاک خشک باشد ، اما خاک اطراف ریشه باید کمی مرطوب باشد.

دما و رطوبت

گیاه چمن عروس به عنوان یک نمونه در فضای باز ، در دمای 50 تا 70 درجه فارنهایت بهترین رشد را دارد. هرچه دمای محیط بیشتر باشد ، باغبان باید توجه بیشتری به نور و رطوبت داشته باشد. گیاهان چمن عروس می توانند یخ زدگی سبک را تحمل کنند ، اما دمای انجماد ، همانطور که گاهی اوقات در منطقه مقاومت 9 رخ می دهد ، ممکن است رشد بالای گیاه را از بین ببرد. صبور باش؛ این از ریشه ها در این آب و هوای انتقالی برمی گردد.

چمن عروس سطح رطوبت بالا را درک می کنند. این کار آنها را برای حمام یا آشپزخانه بخارپز مناسب می کند. در محیط های خشک تر ، گیاهان از حد مرطوب تراریوم قدردانی می کنند.

کود

یک کود گیاهی متعادل ، شاخ و برگ این گیاه را به رنگ سبز روشن و متراکم نگه می دارد. کودهای مایع هنگام استفاده از خاک سنبله یا کود دانه ای ، وقتی خاک خالی دیده نمی شود ، به راحتی قابل استفاده هستند.

انواع چمن عروس:

گونه استاندارد سبز چمن عروس بیشتر در تجارت وجود دارد. با این حال ، دو نوع رنگ در دسترس است ، از جمله “اوره” با شاخ و برگ طلایی و “واریگاتا” با رنگ سفید. رنگ سبز در همه انواع غالب است ، و شما باید هر گونه ساقه سبز را در انواع طلایی و متنوع هرس کنید تا از برگرداندن آنها به سبز ثابت جلوگیری کند.

 

نفس کودک در مقابل ایرس ماس

گیاهان چمن عروس گاهی اوقات با گیاهان خزه ، به ویژه خزه ایرلندی (Sagina subulata) اشتباه گرفته می شوند. از راه دور ، هر دو گیاه همان شاخ و برگ سبز روشن و ویژگی های کم رشد را از خود نشان می دهند. همچنین هر دو آنها گلهای ریز سفید تولید می کنند. با این حال ، خزه ایرلندی دارای شاخ و برگ بسیار ریز و مانند نخ است که با برگ چمن عروس متفاوت است.

خزه ایرلندی نیز خاک مرطوب و سایه جزئی را دوست دارد ، اما تا منطقه 4 USDA مقاوم است و به عنوان یک گیاه چند ساله بهتر از گیاهان داخلی کار می کند.

گلدان و گلدان:

پرورش  این گیاه در ظروف بهترین راهکار برای کسانی که در آب و هوای سرد زندگی می کنند و همچنین کسانی که در مناطقی زندگی می کنند که گیاهان در خارج از خانه مهاجم هستند. یک خاک گلدان تجاری که با پیت ماس ​​یا پرلیت اضافی سبک شده است ، یک محیط رشد سالم برای گیاهان فراهم می کند.

گیاه چمن عروس در شرایط مختلف ظرف به خوبی کار می کنند. در یک سبد آویز کوچک ، گیاهان پخش کننده می توانند به طرز جالبی روی کناره ها بریزند. در تراریوم ، گیاهان می توانند به لبه های لیوان خزیده و تمام خاک برهنه را پنهان کنند. در یک کاشت مخلوط در فضای باز ، گیاهان پارگی کودک را در لبه ظرف قرار دهید ، در ترکیب با گیاهان تپه مانند impatiens و گیاهان بلند مانند کلئوس – گیاهانی که در همان شرایط نور و رطوبت رشد می کنند.

چمن عروس به سرعت رشد می کنند و باید بطور منظم از آنها تخلیه شود. گیاهان متصل به گلدان بیشتر در معرض خشک شدن هستند و شما شاهد افزایش پژمردگی در گیاهانی هستید که باید دوباره بارگیری شوند. از آنجا که ساقه ها بسیار شکننده هستند ، شما نباید گیاهان را توسط ساقه ها یا برگها از ظروف آنها بیرون بیاورید. گلدان ها را پشت و رو کنید و به آنها ضربه بزنید ، آنها را فشار دهید ، یا با مداد سوراخ زهکشی را فشار دهید تا گیاهان سست شوند. مجدداً با خاک گلدان تجاری و کاملاً آب آن را تهیه کنید.

تکثیر چمن عروس:

گیاه چمن عروس به راحتی تکثیر می شود – در برخی شرایط خیلی راحت. هر جا ساقه ها خاک را لمس کنند ، ریشه می سازند. گیاهان می توانند بدون محدودیت به این روش گسترش یابند. اگر می خواهید گیاهان جدیدی برای ظروف مختلف ایجاد کنید ، بخشی از ساقه ها را با خاک و ریشه با یک ماله کوچک جدا کنید. نگران آسیب رساندن به گیاه نباشید. به سرعت احیا می شود. بخش را مجدداً جایگزین کرده و آن را آبیاری کنید و بدون هیچ ضرری رشد خواهد کرد.

این گیاهان تقریباً هرگز توسط بذر تکثیر نمی شوند.

هرس چمن عروس

برای سلامتی لازم نیست که هرس گیاه چمن عروس را هرس کنید ، اما برش زدن اغلب باعث بهبود ظاهر گیاهان یا ترتیب کلی آن می شود. هنگامی که شما چمن عروس را به عنوان گیاه همراه بنفشه آفریقایی ، پپرومیا یا گیاهان خانگی دیگر رشد می دهید ، ممکن است بخواهید به آن اصلاح کنید تا در محدوده نگه داشته شود. هرس مخصوصاً در تراریوم های کوچک احتیاط دارد. گیاه نازنین نوجوان با برگهای نازک می تواند به سرعت سایر گیاهان مینیاتوری را در یک فضای محدود غلبه کند.

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *