زیباترین جزایر ایتالیا را بشناسید!

زیباترین جزایر ایتالیا را بشناسید!

به عنوان کشوری که عمدتا توسط آب احاطه شده است، تعجب آور نیست که ایتالیا دارای تعدادی جزیره است. اما آنچه باعث تعجب می شود تنوع آنها است. جزایر ایتالیا از سیسیل و ساردینیا، تقریباً ملل خود در دریای مدیترانه، گرفته تا ایزولا بلا کوچک در دریاچه مگیوره، که به اندازه کافی بزرگ نیستند و از کاخ و باغ پوشاننده آن پشتیبانی می کنند.

بین این دو نقطه مقابل کاپری، البای تاریخی شهرت ناپلئون، استرومبولی با آتش بازی های تکتونیکی شبانه اش، دسته ای از جزایر مختلف در تالاب ونیز و چندین جزیره دیگر که بین آنها ارزش بازدید دارد، بین این دو نقطه مقابل وجود دارد.

این که آیا به دنبال ساحل متروک، یک مکان تفریحی پر جنب و جوش، یک مخفیگاه عاشقانه یا فرصتی برای کاوش در مکانهای اسرارآمیز ماقبل تاریخ هستید، با این لیست از بهترین جزایر ایتالیا مکانهای برتر را خواهید یافت.

 

1. سیسیل

زیباترین جزایر ایتالیا را بشناسید!

تونارا دی اسکوپلو ، سیسیل

 

سیسیل که همیشه در میان بهترین مکانهای دیدنی در ایتالیا ذکر شده است، ممکن است بیشتر شبیه یک کشور جداگانه به نظر برسد. این جزیره با مساحتی حدود 10 هزار مایل مربع، تقریباً اندازه لوکزامبورگ، بزرگترین جزیره در دریای مدیترانه است.

سیسیل مطمئناً جاذبه های گردشگری کافی دارد تا به جای توقف سریع در یک تور بزرگ، مستحق یک سفر اختصاصی باشد. سیسیل با داشتن هفت میراث جهانی یونسکو – سه محوطه باستانی، دو شگفتی طبیعی و دو مکان معماری – و بیش از سهم خود در سواحل زیبا، برای مسافران مختلف جذابیت دارد.

معابد، آمفی تئاترها و ویلاهای تمدن یونان و روم باستان بهترین سازه های باستانی هستند که باقی مانده اند: در Selinunte یکی از بزرگترین معابد یونانی است. در Agrigento، یکی از عالی ترین حفظ شده است. ماسه های سفید پودری و آبهای کریستالی سن ویتو لو کاپو آن را به عنوان یکی از بهترین سواحل ایتالیا رتبه بندی می کند.

 

2. ساردینیا

زیباترین جزایر ایتالیا را بشناسید!

ساحل Cala Domestica ، ساردینیا

 

ساردینیا با زبان و سنت های فرهنگی خاص خود، حتی غذاهای منحصر به فرد، حتی بیشتر از سیسیل از سرزمین اصلی متمایز به نظر می رسد. اگر گردشگران خارجی اصلاً آن را می دانند، مربوط به سواحل سفید افسانه ای و آبهای زمردین Costa Smeralda ، یکی از مقاصد برتر تفریحی تابستانی اروپا است. بسیاری از جزیره با ماسه های طلایی احاطه شده است و سواحل سواحل جنوبی و غربی آن نیز به همان اندازه دیدنی است.

برای بسیاری شگفت انگیز این است که سرزمین ساردینیا با چه سرعتی به کوه های سر به فلک کشیده و روستاهایی پنهان می شود که به نظر می رسد مربوط به یک قرن گذشته است. همچنین شگفت انگیز – برای خوشحالی علاقه مندان به اسرار تاریخ – صدها مکان ماقبل تاریخ، به ویژه برج های سنگی گرد که به نوراگی معروف هستند و چشم انداز جزیره را نشان می دهند.

اطلاعات کمی در مورد منشاء آنها وجود دارد، اما بسیاری از آنها آنقدر محکم ساخته شده اند که می توانید گذرگاه ها را کاوش کرده و از پله های مارپیچی که در عصر برنز و آهن ساخته شده بود بالا بروید. سنگهای معمایی بیشتر و حکاکی های سنگی بر گذشته اسرارآمیز جزیره می افزایند. و هرگز از سواحل شنی زیبا دور نیستید.

 

3. کاپری

زیباترین جزایر ایتالیا را بشناسید!

سنگهای فراگلیونی ، کاپری

 

هاله ای عاشقانه نام این جزیره را در خلیج ناپل احاطه کرده است. صخره های بلند آن تقریباً مستقیماً از آب بیرون می آیند و معروف ترین بنای تاریخی آن در زیر آنها پنهان شده است. آبی غار یک غار دریا که قایق های کوچک می توانید وارد کنید است. در داخل نور منعکس شده آب، آبی درخشان می شود.

سفرهای قایقرانی در اطراف جزیره غارها، طاق ها و سنگ های برجسته ای از پشته های دریایی را در سواحل جنوبی معروف به Faraglioni نشان می دهد.

دو شهر جزیره، کاپری و آناکاپری بالاتر، دارای هوایی برای تعطیلات هستند، زیرا گردشگران از ناپل و سورنتو سوار کشتی می شوند.

برجستگی های کاپری، جدا از کافه ها و بوتیک های مد، ویلا و باغهای زیبای سان میشله و Giardini di Augusto (باغهای آگوستوس) در بالای صخره های مشرف به مارینا پیکولا و فرااگلیونی هستند.

مسیرهای پیاده روی خط ساحلی را برای تماشای چشم اندازها دنبال می کنند، یا می توانید با بلند شدن از صندلی به سمت قله بلندترین قله برای چشم انداز پرندگان کل جزیره حرکت کنید.

 

4. جزایر ونیز

زیباترین جزایر ایتالیا را بشناسید!

کانال جزیره مورانو

 

اگرچه خود شهر با یک جاده ارتباطی دارد ، ونیز از جزایری تشکیل شده است که توسط پل ها به هم متصل شده اند یا در سراسر تالاب پراکنده شده اند. چهار جزیره “جدا” جذابیت خاصی برای گردشگران دارند.

لیدو با خط ساحلی طولانی، زمین بازی ونیز و اولین استراحتگاه ساحلی اروپا است، جایی که اعضای خانواده سلطنتی در هتل های بزرگی که هنوز روی ماسه های آن قرار دارند جمع شده اند. امروزه از جذابیت کمتری برخوردار است، دارای حال و هوای تعطیلات شاد و معماری دوست داشتنی آرت نوو است. بعدازظهر در لیدو برای خانواده هایی که با کودکان از ونیز دیدن می کنند، کاری محبوب است.

مورانو مرکز شیشه مشهور ونیزی است و کانال آن مملو از استودیوها و مغازه های شیشه گریز است که آثار خود را می فروشند و شیشه های شیشه ای وارد شده با هنرمندی کمتر. با Vaporetto به تماشای هنرمندان در حال کار بروید و از موزه شیشه در Palazzo Giustinian قرن 17 دیدن کنید تا در مورد دمنده های شیشه و تاریخ جزیره بیشتر بدانید.

یک قایق سواری طولانی شما را به بورانو می رساند، کانال های آن در کنار خانه هایی با رنگ روشن قرار گرفته است. شهرت آن برای ساخت توری است، اگرچه بسیاری از آنچه در مغازه های آن می بینید وارداتی است و دست ساز نیست. برای دیدن چیز واقعی، در Scuola dei Merletti (مدرسه توری) و موزه کوچک آن توقف کنید.

در نزدیکی بورانو، تورچلو واقع شده است، زیرا تاریخ آن به عنوان محل اصلی ونیز، در قرن هفتم، مورد توجه است. از شهر قدیمی شکوفا به جز کلیسای جامع آن، که در سال 639 وقف شده و بهترین نمونه باقی مانده از معماری ونیزی-بیزانس محسوب می شود، چیز کمی باقی مانده است. تاریخ موزاییک بسیار عالی از عنوان اوایل به عنوان 11 مین قرن.

 

5. ایشکیا

زیباترین جزایر ایتالیا را بشناسید!

قلعه آراگون ، جزیره ایشیا

 

چشمه های آب گرم یونانیان و رومیان باستان را به جزیره ایشیا، در خلیج ناپل کشاند و گردشگران از آن به بعد از سواحل و باغ های مجلل آن قدردانی کردند. برای یافتن هر سه مورد، به Spiaggia Citara بروید، جایی که باغ های زیبا از یک آبگرم گرمکن درجه یک مشرف به ساحل است. یا از ساحل سه کیلومتری Spiaggia dei Maronti، در نزدیکی روستای جنوبی سان آنجلو ، می توانید به سه استخر گرمایی در فضای باز دسترسی داشته باشید.

در تابستان برای سواحل شلوغ آماده شوید یا با تاکسی آبی به یکی از خلیج های خلوت بروید. از فوریو ، در ساحل غربی، می توانید از ژیاردینی راوینو دیدن کنید تا ساکولنت ها و کاکتوس ها یا باغ خیره کننده لا مورتلا را ببینید ، باغ های زیبایی که توسط سوزانا والتون و آهنگساز انگلیسی سر ویلیام والتون ایجاد شده است.

شما می توانید از ناپل با کشتی به Ischia بروید و از ناپل یا Ischia می توانید قایق را به جزیره کوچکتر – و کمتر شلوغ – Procida برسانید.

 

6. البا

ساحل زیبا در البا

ساحل زیبا در البا

 

البا که به عنوان ناپلئون بناپارت تبعیدی مشهور است، بیشتر در بین جویندگان آفتاب و ماسه برای کیلومترها سواحل کنار ساحل لبه دار آن شناخته شده است.

در سواحل توسکانی و با کشتی از پیومبینو، در ساحل توسکانی در جنوب لیورنو ، البا بیش از 150 ساحل دارد. آنها از امتداد شنی طولانی تا خلیج های کوچک با سنگریزه و ساحل متفاوت هستند. برخی از آنها مانند Sansone دارای دامنه های کم عمق و ملایم هستند که مکان مناسبی برای رفتن به خانواده است. آبهای صخره های دریا مورد علاقه غواصی SCUBA است.

در اینجا علاوه بر سواحل کارهای دیگری نیز وجود دارد. کوهنوردان مسیرهای جزیره را دوست دارند، و اگر سرسری برای سواری های گیج کننده دارید، می توانید تله کابین سبدی مانند را به قله مونت کاپان ببرید.

از جمله مشهورترین مکان هایی که می توانید از آنها دیدن کنید، ویلا دی مولین ناپلئون در پورتوفرایو و محل اقامت تابستانی وی، ویلا ناپلئون در مونت سان مارتینو است.

 

7. جزایر بورومین

زیباترین جزایر ایتالیا را بشناسید!

ایزولا بلا در دریاچه مگیوره

در اواسط دهه 1600، کنت ویتالیانو بورومئو تراس هایی در جزیره کوچکی از ایزولا بلا واقع در نزدیکی استرسا در دریاچه مگیوره ساخت و یک کاخ تابستانی مجلل و باغی تراس دار ایجاد کرد که سعی می کند همه ویژگی های باغ های ایتالیایی را در یک فضای بسیار کوچک ترکیب کند. نتیجه هر دو، بار بیش از حد حسی از شکوفه های طلاکاری شده، سالن های بزرگ، مجسمه، درختان، گلها و حتی غار مصنوعی پوشیده از پوسته است.

بازدید از آن بسیار سرگرم کننده است، و پس از آن ، از یک قدم زدن آرام در باغهای وسیع و مسیرهای سایه دار کنار دریاچه در همسایگی ایزولا مادره، با کاخ تابستانی معتدل خود لذت خواهید برد.

برای صرف یک وعده ماهی دریاچه ای در کوچکترین ایزولا پسکاتوری (Isola Pescatori)، دهکده ماهیگیری که سه گانه جزایر بورومه را تکمیل می کند، توقف کنید. شما می توانید هر سه روز را به راحتی در قایق در دریاچه Maggiore Isola Bella Hop-Off Hop-Off Ferry Tour از Stresa به راحتی از هر سه بازدید کنید و به همان اندازه که دوست دارید کاوش در کاخ ها و باغ ها را صرف کنید.

 

 

8. جزایر آئولی

زیباترین جزایر ایتالیا را بشناسید!

استرومبولی ، جزایر ایولی

 

 

این آتشفشان آنقدر مرتب فوران می کند که کشتی های تفریحی برای عصر از سیسیل حرکت می کنند، بنابراین آنها می توانند در کنار استرومبولی بنشینند و آتش بازی های آسمان شب را تماشا کنند. این بسیار دیدنی است – و مشاهده آن در یک شب خوش آب و هوا در مدیترانه از روی صندلی عرشه یک کشتی تفریحی یکی از عاشقانه ترین تجربیات ایتالیا است.

چیزی که آن را بسیار هیجان انگیز می کند – بالاخره یک آتشفشان زنده و بسیار فعال است – آیا هرگز نمی دانید که یک سوراخ بدون سوراخ روی زمین چه کاری می تواند انجام دهد. در سال 2002، استرومبولی یک تپه کامل جزیره را منفجر کرد و آن را به دریا فرستاد.

استرومبولی تنها یکی از جزایر ایولی در ساحل شمالی سیسیل است و از مسینا یا میلازو با کشتی به آن می رسید. شش جزیره اصلی دیگر مجمع الجزایر عبارتند از Vulcano (نزدیکترین ساحل سیسیل)، Lípari ، Salina ، Filicudi ، Alicudi و Panarea که همگی از عمق 4000 متری دریا بیرون آمده اند.

آب و هوای معتدل جزایر، چشم اندازهای آتشفشانی فومرول ها و چشمه های آب گرم، و آثار باستانی (مردم از دوران نوسنگی در اینجا زندگی می کردند) به علاوه پیاده روی و ورزش های آبی، آنها را به مکانهای محبوب برای بازدید تبدیل کرده است. می توانید از لیپاری دیدن کرده و از جزیره ایول دیگر در Vulcano و Lipari Aeolian Island Cruise Daily از Messina دیدن کنید.

 

9. جزایر ترمیتی

زیباترین جزایر ایتالیا را بشناسید!

جزایر ترمیتی ، پارک ملی Gargano

در دریای آدریاتیک، در شمال شبه جزیره گارگانو و بخشی از پارک ملی گارگانو ، جزایر ترمیتی مجمع الجزایر کمی شناخته شده ای هستند که به دلیل فعالیت لرزه ای خود ( tremiti به معنی زلزله) نامگذاری شده است.

پرجمعیت ترین شهر سان نیکولا است، اما بهترین مکان برای گردشگران سان دومینگو است، جایی که تنها ساحل شنی، Cala delle Arene در آن واقع شده است. جزایر کوچکتر Capraia ،Cretaccio و Pianosa خالی از سکنه هستند.

یک راه خوب برای دیدن جزایر، قایق سواری است، با توقف در خلیج های خلوت و مکان های غواصی. جزایر از دیرباز راز غواصان بوده است. زیر آب غارها هستند. سازندهای سنگی؛ مرجان سیاه؛ بقایای هواپیماهای جنگ جهانی دوم؛ حتی یک مجسمه از کشیش PIO، یک بسیار احترام 20 هفتم قدیس قرن از آن منطقه. برخی از مسیرهای طبیعت گردی مشخص شده برای افراد غواص نیز مناسب است.

ورزشهای آبی و مسیرهای پیاده روی بیشتر کارهایی را که باید در جزایر ترمیتی انجام دهید، ارائه می دهند، اما شهرها مکانهای دیدنی متعددی را ارائه می دهند، از جمله ابی سانتا ماریا آل ماره و قلعه ای ترسناک، هر دو در سان نیکولا.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *