سود مرکب چگونه برای شما کار می کند؟

سود مرکب چگونه برای شما کار می کند؟

همانطور که عمیق تر به امور مالی شخصی می پردازید، ادعاهای زیادی در مورد قدرت بهره مرکب خواهید یافت. این می تواند شما را به تعجب وا دارد که “بهره مرکب چگونه کار می کند؟” و چگونه می تواند زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد. خوب، این مفهوم می تواند پیامدهای مهمی برای آینده مالی شما داشته باشد.

با این گفته، بیایید نگاهی دقیق تر به نحوه عملکرد بهره مرکب بیندازیم.

سود مرکب چیست؟

سود مرکب سودی است که شما از سود قبلی کسب می کنید. می تواند باعث شود سرمایه گذاری اولیه یا بدهی در طول زمان بدون مداخله اضافی رشد کند. اگر سرمایه گذاری درستی انجام دهید، بهره مرکب می تواند به رشد چشمگیر آن در طول زمان کمک کند.

اگر بدهی شما مشمول بهره مرکب باشد، مانده بدهی می تواند به سرعت از کنترل خارج شود. بسته به موقعیت، بهره مرکب می تواند به شما کمک کند تا در بلندمدت ثروت بسازید یا باعث مشکلات مالی شود.

بهره مرکب چگونه کار می کند؟

بیایید روند چگونگی ترکیب یک سرمایه‌گذاری را برای درک بهتر نحوه عملکرد سود مرکب بررسی کنیم. فرآیند بهره مرکب زمانی شروع می شود که سرمایه گذاری اولیه سود کسب کند. در آن مرحله، بهره به سرمایه اولیه سرمایه گذاری اضافه می شود.

زمانی که سرمایه‌گذاری مجدداً سود به دست آورد، بر اساس سرمایه‌گذاری اولیه و سود کسب‌شده، سود تازه به‌دست‌آمده را تعیین می‌کند. با ادامه روند، اندازه سرمایه گذاری افزایش خواهد یافت. هر بار که سرمایه گذاری سود به دست آورد، به کل مبلغ سرمایه گذاری اضافه می شود. این حلقه به سرمایه گذاری اجازه می دهد تا بدون سرمایه سرمایه گذاری اضافی به طور قابل توجهی رشد کند. با گذشت زمان، این چرخه می تواند به رشد چشمگیر سرمایه گذاری اصلی منجر شود.

چه عواملی بازده بهره مرکب شما را تعیین می کند؟

قدرت ترکیبی می تواند در سبد سرمایه گذاری شما تفاوت ایجاد کند. در اینجا دو عاملی وجود دارد که می تواند بر بازده بهره مرکب شما تأثیر بگذارد.

1. زمان

زمانی که اجازه می‌دهید سرمایه‌گذاری‌هایتان ترکیب شود، تأثیر زیادی بر نتیجه نهایی خواهد داشت. هر چه زمان بیشتری به سرمایه گذاری خود اجازه دهید رشد کند ، رشد بیشتری خواهید دید. حتی سرمایه‌گذاری‌های نسبتاً کوچکی که در اوایل زندگی انجام می‌شوند، می‌توانند توانایی تبدیل شدن به مبالغ متحول کننده زندگی را داشته باشند. با آن، من نمی توانم قدرت ترکیب را دست کم بگیرم.

2. نرخ بهره به دست آمده از یک سرمایه گذاری

علاوه بر زمانی که به سرمایه گذاری خود اجازه می دهید رشد کند، نرخ بهره ای که به دست می آورید بر نتایج تأثیر خواهد گذاشت. البته، با در نظر گرفتن ترکیب، نرخ بهره بالاتر، تراز پایانی بالاتری ایجاد می کند. با این حال، باید مراقب باشید که به هر قیمتی به دنبال بالاترین نرخ بهره باشید. نرخ بهره بالاتر با سرمایه گذاری های با ریسک بالاتر همراه است. قبل از جستجوی بالاترین نرخ های بهره ممکن برای به حداکثر رساندن فرصت های ترکیبی خود، میزان تحمل ریسک و استراتژی سرمایه گذاری خود را در نظر بگیرید.

نمونه هایی از بهره مرکب

در اینجا دو نمونه از بهره مرکب وجود دارد، زیرا به اهرمی بودن یا نبودن آن مربوط می شود. خواهید دید که اگر از آن استفاده کنید، ترکیب کردن چگونه می تواند به افزایش پس انداز و سرمایه گذاری شما کمک کند!

سرمایه گذاری

فرض کنید در 25 سالگی، شما شروع به سرمایه گذاری 5000 دلاری هر سال برای 40 سال آینده می کنید. در طول 40 سال، میانگین بازگشت سرمایه 6% را تجربه کرده اید. پس از 40 سال و با کمک ترکیب، سرمایه شما به ارزش 773.816 دلار خواهد بود.

صرفه جویی در

بیایید نگاهی به یک استراتژی متفاوت برای ایجاد ثروت بیندازیم – پس انداز به جای سرمایه گذاری. در 25 سالگی، 5000 دلار در یک حساب پس انداز کنار می گذارید و تا 40 سال آینده به اضافه کردن 5000 دلار به این حساب ادامه می دهید.

اگر حساب شما دارای میانگین نرخ بهره فعلی حساب پس انداز 0.09٪ باشد، پس انداز شما پس از 40 سال به ارزش 203552 دلار خواهد بود.

واضح است که به لطف نرخ های بهره متفاوت، تفاوت عمده ای در نتایج وجود دارد. همانطور که تصمیم می گیرید چگونه بین اولویت های سرمایه گذاری و اهداف پس انداز تعادل برقرار کنید، این را در نظر داشته باشید. کنجکاو باشید که چگونه بهره مرکب می تواند بر استراتژی خاص شما تأثیر بگذارد، سپس این ماشین حساب رایگان را بررسی کنید . شما می توانید با سناریوهای مختلف بازی کنید تا بهتر درک کنید که چگونه می تواند بر زندگی شما تأثیر بگذارد.

چگونه قدرت بهره مرکب می تواند برای شما کار کند

همانطور که اشاره کردیم، دو عامل مهم برای بهره مرکب، زمان و نرخ بهره هستند. موثرترین راه برای ایجاد سود مرکب برای شما این است که هر چه زودتر سرمایه گذاری را شروع کنید . با زمان بیشتر در کنار خود، می توانید از بهره مرکب سود بیشتری کسب کنید. برای پس انداز زودتر برنامه ریزی کنید و اغلب پس انداز کنید. اگرچه ممکن است به نظر برسد که سرمایه‌گذاری‌های با بهره بالا پاداش‌های بلندمدت بیشتری را وعده می‌دهند، ایده بهتری است که به دنبال سرمایه‌گذاری با ریسک کمتر باشید. به دنبال سرمایه گذاری های پر ریسک با ریسک بالا نباشید.

یک سرمایه گذاری مخاطره آمیز در مقطعی از کار سرمایه گذاری طولانی شما به خطر می افتد که بر بازده بلندمدت شما تأثیر منفی می گذارد. درعوض، به دنبال بازده سرمایه گذاری متوسط ​​با ریسک کمتر باشید و برای افزایش بازده بلندمدت خود به ترکیب کردن تکیه کنید.

همانطور که یک استراتژی سرمایه گذاری را ترسیم می کنید، مطمئن شوید که استراتژی خود را بر منافع بلندمدت متمرکز می کنید. بسیاری از ما به راحتی توسط سرمایه گذاری های پرریسک که پاداش های بزرگی را ارائه می دهند، وسوسه می شویم. پس از همه، چه کسی بازده سرمایه گذاری برجسته را نمی خواهد؟ اما تسلیم شدن به این وسوسه برای سود کوتاه مدت می تواند بازده بلند مدت شما را از مسیر خارج کند.

چگونه قدرت بهره مرکب می تواند علیه شما کار کند

اگرچه بهره مرکب می تواند تقویت چشمگیری برای استراتژی سرمایه گذاری شما ایجاد کند، اما جنبه تاریکی وجود دارد که باید از آن آگاه باشید. بهره مرکب می تواند به سرمایه گذاری اجازه رشد دهد. اما همین قدرت می تواند بدهی را با الگوی رشد بی امان ایجاد کند. و اینجاست که سود مرکب می تواند علیه شما کار کند.

متأسفانه، قدرت مرکب سازی این است که بسیاری از آنها پرداخت بدهی کارت اعتباری و سایر بدهی های با بهره بالا را دشوار می دانند. اگر متوجه شدید که با این چالش روبرو هستید، بهترین برنامه حمله استفاده از استراتژی گلوله برفی بدهی برای حذف بدهی برای همیشه است.

از قدرت بهره مرکب برای خود استفاده کنید!

اگر بتوانید از آن به نفع خود استفاده کنید، بهره ترکیبی می تواند نیروی قدرتمندی باشد. این نیاز به یک استراتژی سرمایه گذاری قوی و تعهد به پس انداز دارد. اما یک برنامه سرمایه گذاری با دقت طراحی شده می تواند آینده مالی شما را متحول کند.

منتظر حرکت به سمت اهداف مالی خود نباشید. یک دوره آموزشی را در نظر بگیرید که شما را در مراحل ساختن یک برنامه سرمایه گذاری راهنمایی کند و توصیه های عملی در مورد مدیریت موثر سرمایه گذاری های شما ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *