صحبت در خواب
مشاغلی که خواب شما را خراب میکنند!
مشاغلی که خواب شما را خراب میکنند!
۱۴۰۰-۰۷-۲۵
چرا خروپف می کنید و چگونه جلوی آن را بگیرید؟
چرا خروپف می کنید و چگونه جلوی آن را بگیرید؟
۱۴۰۰-۰۷-۲۵
صحبت در خواب

صحبت در خواب

آیا به شما گفته شده است که در خواب چیزهای زمزمه می کنید؛ غافل از این که تا به حال یک کلمه صحبت نکرده اید؟ یا، شاید فرزند شما شب ها در خواب صحبت میکند. آیا امیدوارید که علت صحبت در خواب همسر تان را بدانید؟ زمانی که آنها خواب هستند سوالی مطرح کنید و اگر پاسخی تک هجا دریافت کردید، تعجب نکنید! اما توجه داشته باشید: گوینده خواب معمولاً چیزی را که هنگام خواب گفته است به خاطر نمی آورد.

صحبت کردن در خواب می تواند خنده دار باشد. شاید شما در نیمه شب ناخودآگاه با همکاران دیده نشده مشاجره می کنید. یا شاید یکی از اعضای خانواده ناخودآگاه به گفتگوهای شبانه ادامه می دهد. در این مقاله از بخش خواب مجله اینترنتی وبگردون پاسخ سوالات شماست؛ آنچه شما باید در مورد صحبت کردن در خواب بدانید، از علل تا درمان و…

 

خواب چه می گوید؟

صحبت کردن در خواب یا somniloquy ، حرف زدن یا صحبت کردن در هنگام خواب است. این یک نوع پارازومنیا است – یک رفتار غیرطبیعی که در هنگام خواب رخ می دهد. این یک اتفاق بسیار شایع است و معمولاً یک مشکل پزشکی محسوب نمی شود.

صحبت در خواب ممکن است بی ضرر باشد. هرچند گاهی اوقات، شنوندگان محتوا را توهین آمیز یا مبتذل می دانند. به طور معمول صحبت کنندگان خواب بیش از 30 ثانیه در هر قسمت صحبت نمی کنند، اما برخی از افراد در طول شب بارها صحبت می کنند.

دیاتریب های اواخر شب ممکن است به طور استثنایی فصیح باشند، یا ممکن است کلمات به هم ریخته و رمزگشایی آنها دشوار باشد. صحبت در خواب ممکن است شامل صداهای ساده یا سخنرانی های طولانی و درگیر باشد. به نظر می رسد که گوینده های خواب معمولاً با خود صحبت می کنند. اما گاهی اوقات به نظر می رسد که آنها مکالمات خود را با دیگران ادامه می دهند. ممکن است نجوا کنند یا فریاد بزنند. اگر شما به اشتراک گذاشتن یک اتاق خواب با کسی که در خواب خود صحبت می کند، شما ممکن است به اندازه ی کافی چشمتان بسته است.

 

 

چه کسی در خواب صحبت می کند؟

بسیاری از افراد در خواب صحبت می کنند. نیمی از کودکان بین سنین 3 تا 10 سال هنگام خواب مکالمه می کنند و تعداد کمی از بزرگسالان-حدود 5–پس از خواب به گفتگو ادامه می دهند. گفته ها می توانند گاه به گاه یا هر شب انجام شوند. نظرسنجی سال 2004 نشان داد که بیش از 1 نفر از هر 10 کودک خردسال بیش از چند شب در هفته در خواب صحبت می کنند.
دختران به اندازه پسرها در خواب صحبت می کنند. و کارشناسان فکر می کنند صحبت کردن در خواب ممکن است در خانواده ها وجود داشته باشد.

 

 

علائم صحبت کردن در خواب چیست؟

به سختی می توان تشخیص داد که آیا در خواب صحبت کرده اید یا خیر. معمولاً مردم به شما می گویند شنیده اید که در طول شب یا هنگام چرت زدن ، فریاد می زنید. یا شاید کسی شکایت کند که خوابیدن شما را در تمام شب بیدار نگه می دارد.

 

چه چیزی باعث صحبت در خواب می شود؟

ممکن است فکر کنید صحبت کردن در هنگام خواب اتفاق می افتد. اما دانشمندان هنوز مطمئن نیستند که آیا چنین گپ و گفتی با لذت شبانه ارتباط دارد یا خیر. صحبت کردن می تواند در هر مرحله از خواب رخ دهد. صحبت کردن در خواب معمولاً به خودی خود اتفاق می افتد و بیشتر اوقات بی ضرر است. با این حال، در برخی موارد، ممکن است نشانه یک اختلال خواب جدی تر یا وضعیت سلامتی باشد.

اختلال رفتار REM خواب (RBD) و ترس از خواب دو نوع اختلال خواب هستند که باعث می شود برخی از افراد هنگام خواب فریاد بزنند. ترس های خواب، ترس شبانه نیز نامیده می شوند، معمولاً شامل جیغ های ترسناک ، کوبیدن و لگد زدن است. به سختی می توان کسی را در خواب ترس بیدار کرد. کودکان مبتلا به ترس از خواب معمولاً در خواب صحبت می کنند و راه می روند.

افراد مبتلا به RBD فریاد می زنند، فریاد می زنند، غرغر می کنند و رویاهایشان را اغلب با خشونت اجرا می کنند.

صحبت کردن در خواب همچنین می تواند با راه رفتن در خواب و اختلال خوردن شبانه مرتبط با خواب (NS-RED) رخ دهد، وضعیتی که در آن فرد هنگام خواب غذا می خورد.

موارد دیگری که می تواند باعث صحبت کردن در خواب شود عبارتند از:

  • داروهای خاص
  • استرس احساسی
  • تب
  • اختلال سلامت روان
  • سوء مصرف مواد

 

صحبت در خواب چگونه درمان می شود؟

اگر صحبت کردن در خواب به طور ناگهانی در بزرگسالی اتفاق می افتد یا شامل ترس شدید، فریاد زدن یا اعمال خشونت آمیز است، بهتر است به متخصص خواب مراجعه کنید. اگر صحبت های ناخودآگاه باعث اختلال در خواب شما – یا هم اتاقی های شما – می شود، ممکن است به پزشک مراجعه کنید.

اگر فکر می کنید فرزند شما مشکل خواب دارد، با پزشک متخصص اطفال خود وقت بگیرید. یک متخصص خواب از شما می پرسد که چقدر در خواب صحبت کرده اید. شما باید این سوال را از شریک زندگی خود، هم اتاقی – حتی والدین خود – بپرسید. به خاطر داشته باشید، ممکن است در کودکی با صحبت در خواب شروع کرده باشید.

برای تشخیص صحبت کردن در خواب نیازی به آزمایش نیست. با این حال، اگر علائم دیگری از اختلال خواب را داشته باشید، پزشک ممکن است آزمایش هایی مانند مطالعه خواب یا ضبط خواب (پلیسومنوگرام) را سفارش دهد.

صحبت کردن در خواب به ندرت نیاز به درمان دارد. با این حال، صحبت کردن شدید در خواب ممکن است نتیجه یک اختلال خواب جدی تر یا یک بیماری پزشکی باشد که قابل درمان است. در مورد گزینه های درمانی خود با پزشک خود مشورت کنید.

 

 

چگونه کسی می تواند میزان صحبت کردن در خواب خود را کاهش دهد؟

هیچ راهی برای کاهش صحبت کردن در خواب وجود ندارد. اجتناب از استرس و داشتن خواب خوب میتواند باعث شود کمتر در خواب صحبت کنید. داشتن یک دفتر خاطرات خواب می تواند به شناسایی الگوهای خواب شما کمک کند و ممکن است به پزشک شما کمک کند تا بفهمد که آیا یک مشکل زمینه ای باعث صحبت کردن در خواب شما شده است یا خیر. دو هفته خاطرات روزانه داشته باشید. به زمان هایی که به رختخواب می روید، زمانی که فکر می کنید به خواب رفته اید و هنگام بیدار شدن از خواب توجه کنید. همچنین می خواهید موارد زیر را بنویسید:

  • داروهایی که مصرف می کنید و ساعاتی از روز که آنها را مصرف می کنید
  • هر روز و چه موقع می نوشید ، به ویژه نوشیدنی های کافئین دار مانند کولا ، چای و قهوه و همچنین الکل
  • وقتی ورزش می کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *