فواید قارچ برای سلامتی
آیا آب کرفس به شما در کاهش وزن کمک میکند؟,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون
آیا آب کرفس به شما در کاهش وزن کمک میکند؟
۱۴۰۰-۰۵-۰۹
حاملگی خارج رحمی (Ectopic pregnancy)
حاملگی خارج رحمی (Ectopic pregnancy)
۱۴۰۰-۰۵-۱۰

فواید قارچ برای سلامتی

قارچ ها به دلیل طعم عالی و مزایای شگفت انگیز سلامتی به طور گسترده ای شناخته شده اند. آنها حاوی مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی ضروری هستند و به رژیم غذایی شما افزوده می شوند و طعم زیادی به دستور العمل های مختلف می بخشند. این مقاله از بخش تغذیه مجله اینترنتی وبگردون فواید قارچ برای سلامتی را مرور می کنیم.

 

قارچ دکمه ای یکی از پرکاربردترین انواع قارچ است که در آشپزخانه های سراسر جهان محبوب است. بسیاری متوجه نیستند که قارچ ها، از جمله قارچ های جنایی، در واقع نوعی قارچ هستند. آنها بومی آمریکای شمالی و اروپا هستند و به دلیل طعم ظریف و بافت گوشتی آنها مشهور هستند.

 

فواید سلامتی

قارچ ها یک غذای کم کالری هستند که حاوی مواد مغذی هستند. سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های تقویت کننده سلامت، مدت هاست که به عنوان بخش مهمی از هر رژیم غذایی شناخته می شوند. به عنوان مثال، قارچ هایی که در معرض نور ماوراء بنفش قرار می گیرند منبع خوبی از ویتامین D هستند که جزء مهمی در سلامت استخوان ها و ایمنی بدن هستند.

قارچ منبع بسیار خوبی از روی است که یک عنصر کمیاب ضروری است. روی یک ماده مغذی حیاتی برای سیستم ایمنی بدن است و همچنین برای اطمینان از رشد مطلوب نوزادان و کودکان مورد نیاز است.

علاوه بر این، محققان دلایل عالی دیگری برای گنجاندن قارچ در رژیم غذایی شما پیدا کرده اند ، مانند:

 

فشار خون پایین

قارچ ها منابع غنی پتاسیم هستند، یک ماده مغذی شناخته شده برای کاهش تاثیر منفی سدیم بر بدن شما. پتاسیم همچنین فشار در رگ های خونی را کاهش می دهد و به طور بالقوه به کاهش فشار خون کمک می کند.

 

تقویت سیستم ایمنی بدن

نشان داده شده است که اثر ضدالتهابی قارچ ها کارایی سیستم ایمنی بدن را تا حد زیادی بهبود می بخشد. تحقیقات نشان داده است که قارچ به تحریک میکروفاژها در سیستم ایمنی بدن کمک می کند ، توانایی آن را برای شکست اجسام خارجی افزایش می دهد و شما را کمتر مستعد بیماری های جدی می کند.

 

کاهش وزن

مطالعات طولانی مدت و کوتاه مدت به طور یکسان نشان داده اند که قارچ در ترکیب با ورزش و سایر تغییرات شیوه زندگی می تواند تأثیر مهمی بر کاهش وزن داشته باشد. به عنوان مثال، پس از اینکه از آنها خواسته شد 20 درصد از مصرف گوشت گاو خود را با قارچ جایگزین کنند، شرکت کنندگان در تحقیق نشان دادند که BMI و دور شکم آنها بهبود یافته است. تصور می شود که آنتی اکسیدان های موجود در قارچ خطر فشار خون بالا و سایر اختلالات متابولیک را کاهش می دهد.

 

قارچ,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون

ارزش غذایی

قارچ منبع غنی و کم کالری از فیبر، پروتئین و آنتی اکسیدان است. آنها همچنین ممکن است خطر ابتلا به بیماری های جدی مانند آلزایمر، بیماری های قلبی، سرطان و دیابت را کاهش دهند. آنها همچنین منابع خوبی برای موارد زیر هستند:

  • سلنیوم
  • فلز مس
  • تیامین
  • منیزیم
  • فسفره

مواد مغذی در هر وعده

یک فنجان قارچ جنایی حاوی موارد زیر است:

کالری: 15
پروتئین: 2.2 گرم
چربی: 0.2 گرم
کربوهیدرات: 2.3 گرم
فیبر: 0.7 گرم
شکر: 1.4 گرم

اندازه قسمت ها

یک فنجان قارچ خرد شده اندازه معمولی در نظر گرفته می شود. به دلیل بافت امامی، قارچ می تواند به عنوان جایگزین گوشت در بسیاری از غذاها استفاده شود.

 

طرز تهیه قارچ

قارچ تقریباً همیشه به راحتی در بخش محصولات هر فروشگاه خواربار فروشی یا مواد غذایی سالم موجود است. توصیه نمی شود آنها را از طبیعت تهیه کنید زیرا بسیاری از انواع قارچ سمی هستند و تشخیص آنها از انواع خوراکی دشوار است.

قارچ های کرمینی را می توان به صورت خام یا پخته، برش خورده یا بدون برش خورد. آنها را می توان در قابلمه آب به مدت 5 دقیقه بجوشانید تا نرم شوند یا در ماهیتابه داغ سرخ شوند. هنگام سرخ کردن، قارچ ها را در تابه ای با روغن زیتون روی حرارت متوسط ​​به مدت حدود هشت دقیقه بپزید، مرتباً هم بزنید تا لبه های آن قهوه ای شود.

قارچ خرد شده را می توانید به صورت خام روی وعده های غذایی خود بپاشید تا کمی بافت و طعم بیشتری به دست آورید. فقط مطمئن شوید که ابتدا آنها را کاملاً بشویید.

در اینجا چند روش محبوب برای افزودن قارچ بیشتر به رژیم غذایی شما آورده شده است:

  • قارچ را به عنوان عنصری در پیتزای خانگی اضافه کنید
  • قارچ جرم خرد شده را روی سالاد بپاشید
  • قارچ را با سیر و کره برای یک غذای جانبی خوشمزه بپزید
  • از قارچ به عنوان عنصری در سس ماکارونی استفاده کنید
  • قارچ را با گوشت گاو پخته، مرغ یا بوقلمون مخلوط کنید
  • از سوپ قارچ خامه درست کنید
  • قارچ ها را به همراه سبزیجات دیگر به تفت دهید
  • صبح ها قارچ با تخم مرغ بخورید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *