مشاغلی که خواب شما را خراب میکنند!
غذاهای تاثیر گذار بر خواب شما
غذاهای تاثیر گذار بر خواب شما
۱۴۰۰-۰۷-۲۵
صحبت در خواب
صحبت در خواب
۱۴۰۰-۰۷-۲۵

مشاغلی که خواب شما را خراب میکنند!

در این مقاله از بخش سبک زندگی مجله اینترنتی وبگردون به معرفی مشاغلی که خواب شما را خراب میکنند می پردازیم.

 

کنترل کننده ی ترافیک هوایی

اخبار خواب رفتن کنترل کننده های ترافیک هوایی در محل کار، دشواری کار در نوبت را نشان می دهد. حتی وقتی زندگی در خطر است، این برای برخی از افراد چالشی است که در طول شب هوشیار باشند. این به این دلیل است که ساعت داخلی بدن آنها – گاهی اوقات ریتم شبانه روزی نامیده می شود – ممکن است با برنامه آنها هماهنگ نباشد. کار شیفتی این چرخه را مختل می کند و بسیاری از افراد با سازگاری مشکل دارند.

 

مدیر شبکه

اینترنت تقاضای جدیدی برای کارکنان شیفتی ایجاد کرده است. سرپرستان شبکه اطمینان حاصل می کنند که خدمات مبتنی بر وب به صورت شبانه روزی در دسترس کاربران است-بنابراین می توانید هر زمان که دوست دارید کتاب بخرید، موسیقی بارگیری کنید یا وبم دی را مرور کنید. نقطه ضعف همه این نوبت کاری ها این است که نیروی کار نسبت به دهه های گذشته کم خواب است. و این خطراتی دارد.

کارگر کارخانه

صنعت تولید برای جلوگیری از خرابی کارخانه و افزایش حداکثر بهره وری به کار شیفتی متکی است. اما هزینه هایی وجود دارد. در مقایسه با کارگران غیر شیفتی، کارگران شیفت به طور قابل توجهی کمتر از 6 ساعت در روزهای کاری می خوابند. کارگران خواب آلود یا خسته می توانند خطر صدمات در محل کار را افزایش دهند. خواب ضعیف همچنین با فشار خون بالا، دیابت و افسردگی ارتباط دارد.

 

مدیر ارشد

اگر رئیس (یا) هستید، خواب کم می تواند بخشی از این مشکل باشد. مدیران ارشد با استرس نظارت بر تیم مقابله می کنند و اغلب اوقات زیادی را به خود اختصاص می دهند. مطالعات نشان می دهد هر چه بیشتر ساعت کار کنید، کمتر می خوابید. و یک نظرسنجی ارتباط مستقیمی بین کم خوابی و نارضایتی شغلی پیدا کرد.

 

خبرنگار کابل نیوز

ظهور اخبار کابلی 24 ساعته زمینه جدیدی برای کارگران شیفت ایجاد کرد. گزارشگران، تهیه کنندگان و اپراتورهای دوربین گزارش های خبری زنده را در طول شب ارائه می دهند. با گسترش صنایع بیشتر به فعالیت های 24 ساعته، نیاز به کارگران شیفت در حال افزایش است. اکنون بیش از 15 میلیون آمریکایی عصرها، شبها یا سایر شیفتهای نامنظم کار می کنند.

 

پرستار

کار شیفتی یک سنت قدیمی برای پرستاران بیمارستان است. برای ارائه مراقبت مستمر به بیماران، بسیاری از پرستاران نیز ساعات طولانی کار می کنند. تحقیقات نشان می دهد که افراد در 4 ساعت آخر شیفت 12 ساعته هوشیاری و تمرکز کمتری دارند. این امر نگرانی های خاصی را برای مشاغل مربوط به سلامت و ایمنی عمومی ایجاد می کند.

 

تحلیلگر مالی

کارگران شیفت تنها کسانی نیستند که خواب خود را از دست می دهند. برخی از تحلیلگران مالی در بازارهای خارجی مانند اروپا یا آسیا تخصص دارند. توجه به این بازارها به دلیل تفاوت زمان ممکن است نیاز به ساعت های کاری معینی داشته باشد. متخصصان موفق نیز تمایل دارند ساعت های طولانی کار کنند. طبق اعلام مرکز سیاست های زندگی کاری، 62 درصد از افراد پردرآمد بیش از 50 ساعت در هفته و 10 درصد بیش از 80 ساعت کار می کنند.

 

مامور پلیس

برای محافظت و خدمت رسانی به مردم در تمام شب و روز، بسیاری از ادارات پلیس از شیفت های چرخشی استفاده می کنند. این پوشش 24 ساعته را بدون مشخص کردن برخی از افسران برای تعطیلات یا بدترین ساعات تضمین می کند. اما نوبت های چرخشی چالش های خاص خود را دارند – غیرممکن است که با هر برنامه ای سازگار شویم. تغییر بین شیفت های روز و شب مشکل تر از تغییر بین شیفت روز و شیفت بعد از ظهر است.

 

کارآموز پزشکی

ممکن است دانشجویان پزشکی برای انجام امتحانات خود را به دردسر بیندازند، اما همه شب ها با فارغ التحصیلی به پایان نمی رسند. به عنوان کارکنان بیمارستان سطح متوسط، برخی از ساکنان مجاز به انجام وظایف داخلی تا 24 ساعت متوالی هستند. (آنها باید حداقل 14 ساعت بعد از انجام وظیفه خود وقت داشته باشند.) مطالعات نشان می دهد که پزشکان دو برابر بیشتر احتمال دارد بعد از یک شیفت طولانی خودروهای خود را تصادف کنند. آنها همچنین بیشتر در تشخیص بیماران دچار اشتباه می شوند.

 

خلبان هواپیما

پروازهای تجاری پرواز سه برابر خواب راحت را به ارمغان می آورد. خلبانان هنگام حرکت در مناطق مختلف چند ساعته با ساعت های نامنظم ، شیفت های طولانی و جت لگ مواجه می شوند. برای جلوگیری از خستگی خلبان، FAA دستورالعمل های دقیق در مورد زمان پرواز و زمان استراحت را رعایت می کند. در 24 ساعت قبل از اتمام پرواز، خلبانان باید حداقل 8 ساعت استراحت بی وقفه داشته باشند.

 

پدر و مادر جدید

یک شغل است که در از بین بردن خواب شما افسانه ای است: والدین. وقتی نوزاد تازه متولد شده هر دو ساعت از خواب بیدار می شود، خوابیدن عمیق برای والدین دشوار است. یک مطالعه نشان داد که مادران جدید حدود 7 ساعت در طول شب می خوابند، اما خواب پراکنده است و طراوت بخش نیست. خوشبختانه وضعیت معمولاً در سن 16 هفتهگی نوزاد بهبود می یابد.

 

راننده کامیون

رانندگان کامیون مدتهاست که برای جلوگیری از تردد در روز و مدیریت برنامه های فشرده تحویل، شبها به جاده می روند. اما این شغلی است که عواقب خواب ضعیف به خوبی ثبت شده است. تصادفات جاده ای علت اصلی مرگ و میر ناشی از کار در ایالات متحده است و رانندگی در خواب آلودگی اغلب یک عامل است.

 

متصدی بار

با وجود این که بسیاری از بارها حداقل تا ساعت 2 بامداد باز هستند و در برخی از شهرها به صورت شبانه روزی، یک متصدی بار ممکن است تقریباً تمام شب کار کند. برخی از افراد به دلیل نوع “جغدهای شب” به این نوع برنامه کشیده می شوند – طبیعتاً شب ها هوشیارتر هستند. کلید سازگاری کامل با این تغییر این است که برنامه مشابهی را در روزهای تعطیل خود رعایت کنید. اما اگر شما یک “خلط” هستید، ممکن است هرگز سازگار نشوید.

شیفت اختلال خواب

وقتی برنامه کاری شما با ریتم طبیعی شبانه روزی بدن شما در تضاد است، مجبور می شوید وقتی احساس هوشیاری می کنید بخوابید و وقتی احساس خواب آلودگی می کنید کار کنید. این امر شما را در معرض اختلال خواب شیفت کاری قرار می دهد. علائم شامل بی خوابی، خستگی، تحریک پذیری ، کاهش هوشیاری و مشکل در تمرکز است. کارگران شیفت نیز بیشتر در معرض مشکلات معده و بیماری های قلبی هستند.

 

نکاتی برای کار در شب

بهترین راه برای سازگاری با نوبت کاری این است که حتی در تعطیلات آخر هفته به برنامه یکسان پایبند باشید. اگر این امکان پذیر نیست، به احتمال زیاد هنگام کار در شیفت شب احساس خستگی می کنید. اما راهکارهایی وجود دارد که می تواند به شما در هوشیاری کمک کند. سعی کنید وو کنید

rk به جای تنهایی در ابتدای شیفت نوشیدنی خود را با کافئین بنوشید. در استراحت خود قدم بزنید یا ورزش کنید. اگر چرت زدن یک گزینه است ، آن را امتحان کنید.

 

چه زمانی باید به دنبال کمک بود؟

اگر حداقل یک ماه با مشکلات مربوط به کار روبرو بوده اید-و اینها بر خانواده یا زندگی کاری شما تأثیر گذاشته است-یک متخصص خواب ممکن است به شما کمک کند. ارزیابی می تواند علل زمینه ای از جمله شرایط پزشکی، مشکلات عاطفی، سوء مصرف مواد، داروها یا عادت های بد خواب را پیدا کند. در صورت وجود اختلال خواب در شیفت کاری، پزشک می تواند با توجه به سابقه سلامتی شخصی شما و خطرات ناشی از عوارض جانبی، مطمئن باشد که آیا داروهای تجویزی بی خطر و مناسب هستند یا خیر.

 

نکاتی در مورد خواب

اگرچه خوابیدن در طول روز برای اکثر افراد دشوار است، اما ترفندهایی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند. در راه بازگشت از محل کار، از عینک های تیره استفاده کنید و از آفتاب دور بمانید. اتاق خواب خود را تا حد ممکن تاریک کنید یا از ماسک چشم استفاده کنید. برای جلوگیری از سر و صدای روز از گوشگیر استفاده کنید. و یک مراسم قبل از خواب مانند مطالعه یا حمام کردن ایجاد کنید تا به مغز خود سیگنال دهید که زمان خواب است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *