معرفی گل زنجبیلی قرمز و نحوه نگهداری از آن
روش نگهداری گیاه سرخ بر یا ریشه زاج آمریکایی
۱۴۰۰-۰۱-۲۲
معرفی زنجبیل کندویی عجیب اما زیبا
۱۴۰۰-۰۱-۲۲

معرفی گل زنجبیلی قرمز و نحوه نگهداری از آن

گل زنجبیلی قرمز (Etlingera elatior) گیاهی استوایی چند ساله با شکوفه های رنگارنگ مشخص است. در آب و هوای گرم و مرطوب که ترجیح می دهد می تواند کاملاً بزرگ شود و به صورت توده ای پخش شود. همچنین می توان به صورت گیاهان آپارتمانی رشد کرد، اگرچه تقلید از محیط طبیعی زنجبیل مشعل بسیار دشوار است و گیاه ممکن است رشد و شکوفایی کامل نداشته باشد.

 

روی ساقه های قائم گیاه برگ های چرمی رشد می کند که طول آنها تقریباً 3 فوت است و دارای یک شیار مرکزی است. گلهای نمایشی به صورت فصلی بر روی ساقه گل برهنه با سر گل مخروطی شکوفا می شوند که توسط شاخه های بزرگ و کمی آویزان (برگهای گلبرگ مانند) احاطه شده است. گفته می شود که کل شکل شکوفه و ساقه گل شبیه مشعل است، از این رو نام رایج گیاه است. گل ها در آرایش های گل و همچنین در طبخ طعم ترش و شیرین محبوب هستند. زنجبیل مشعل سرعت رشد نسبتاً سریعی دارد و بهتر است در بهار کاشته شود.

 

نام علمی
Etlingera elatior
نام عمومی
Torch ginger, Philippine wax flower, ginger flower, red ginger lily, torch lily
گونه گیاه
Herbaceous, perennial
اندازه عمومی
6–15 ft. tall, 4–10 ft. wide
نیاز به نورخورشید
Full, partial
نوع خاک
Loamy, moist, well-drained
خاک pH Acidic, neutral
زمان گلدهی
Seasonal
رنگ گل
Red, pink, white
سختی 10–12 (USDA)
ناحیه بومی
آسیا
سمی بودن
غیرسمی

 

مراقبت از گل زنجبیلی قرمز

نکته مهم در رشد زنجبیلی قرمز ، تقلید از محیط گرمسیری تا آنجا که ممکن است نزدیک باشد ، اگر در مناطق رشد آن نیستید. این به معنای مقدار زیادی آب ، گرما و رطوبت است. اگر گیاه شما شروع به ایجاد حاشیه برگ قهوه ای کند ، احتمالاً آب یا رطوبت کافی ندارد. اگر زنجبیلی قرمز با وجود رشد برگ سالم شکوفا نشود، مسئله به احتمال زیاد کمبود نور است.

هنگام کاشت زنجبیلی قرمز خود ، محلی را انتخاب کنید که از وزش باد شدید محافظت کند ، که می تواند به ساقه های بلند آن آسیب برساند. گیاهان جوان را به طور مداوم آبیاری کنید، بنابراین خاک به طور مساوی مرطوب می ماند. گیاهان بالغ هنوز به آبیاری منظم احتیاج دارند ، زیرا زنجبیل مشعل مقاومت کم به خشکی دارد. آنها همچنین تغذیه منظم را ترجیح می دهند، به خصوص اگر خاک کمبود مواد مغذی داشته باشید. در شرایط مناسب رشد، زنجبیل مشعل هیچ مشکلی جدی در مورد آفات و بیماری ها ندارد.

 

سبک

گیاه زنجبیلی قرمز می توانند در آفتاب کامل تا سایه جزئی رشد کنند، به این معنی که در بیشتر روزها حداقل به سه ساعت نور مستقیم خورشید نیاز دارند. با این حال، آنها قدری از محافظت در برابر آفتاب شدید بعد از ظهر، که می تواند شاخ و برگ گیاه را سوزاند، قدردانی می کنند.

خاک مناسب

در حالی که آنها انواع مختلف خاک را تحمل می کنند ، گیاهان در خاک غنی از ارگانیک با زهکشی شدید رشد می کنند. آنها PH کمی اسیدی و خنثی خاک را ترجیح می دهند. خاک همچنین باید دارای پتاسیم زیادی باشد که به گیاهان در جذب آب کمک می کند. انجام آزمایش خاک قبل از کاشت می تواند به شما اطلاع دهد که آیا لازم است خاک خود را اصلاح کنید.

 

آبیاری

گیاه زنجبیلی قرمز خاک مداوم مرطوب را ترجیح می دهند اما نه شرایط مداوم مرطوب. آنها می توانند برای مدت کوتاهی آب گرفتگی را تحمل کنند، اما در نهایت این باعث پوسیدگی ریشه می شود. برنامه ریزی کنید تا هر زمان که 1 تا 2 اینچ سطح خاک خشک شد ، به خصوص در گرمترین ماههای سال آبیاری کنید.

 

دما و رطوبت

این گیاهان در گرما و رطوبت رشد می کنند. آنها تحمل سرما ندارند و ترجیح می دهند دما به طور مداوم بالای 50 درجه فارنهایت باقی بماند. در مناطق خشک آب و هوایی ، یک لایه مالچ در اطراف زنجبیل مشعل می تواند به حفظ رطوبت خاک کمک کند. با این حال ، گیاهان ممکن است رشد خوبی نداشته باشند.

 

کوددهی

گیاهان زنجبیلی قرمز را در کل فصل رشد (بهار تا پاییز) با کود حاوی پتاسیم بالا دنبال کنید ، به دنبال دستورالعمل های برچسب. کمپوست مخلوط شده در خاک همچنین می تواند به افزایش سطح مواد آلی آن کمک کند.

 

شما می توانید گیاهان زنجبیلی قرمز را به راحتی از طریق بذر یا تقسیم تکثیر کنید. برای کاشت بذر ابتدا آنها را یک شب خیس کنید. سپس ، آنها را به اندازه یک 1/2 اینچ به درون یک مخلوط مخلوط شروع بذر فشار داده و آبیاری کنید تا خاک مرطوب شود. ظرف را با بسته بندی پلاستیکی بپوشانید و آن را در محلی با نور خورشید غیر مستقیم و روشن قرار دهید که دما بین 77 تا 86 درجه فارنهایت باقی بماند. به مرطوب نگه داشتن خاک ادامه دهید و باید طی سه تا چهار هفته جوانه زنی کنید. هنگام تکثیر با تقسیم ، یک دسته زنجبیل مشعل را با دقت حفر کنید. کلوچه را با یک پیاز تیز جدا کنید ، و ریشه ها را دست نخورده نگه دارید. سپس ، توده های تقسیم شده را هرجا که می خواهید دوباره کاشت کنید.

 

انواع گل زنجبیلی قرمز

گل زنجبیلی قرمز در انواع مختلفی اساساً بر اساس رنگ گل موجود است ، از جمله:

‘Yamamoto’: این گیاه به طور قابل توجهی بلند است و دارای شکوفه های بزرگ صورتی روشن است.
‘Giant Red Torch Ginger’: این گونه می تواند تا 20 فوت رشد کند و با گلهای قرمز روشن شکوفا شود.
“زنجبیل سفید مشعل”: این گیاه نادر دارای شکوفه های سفید بزرگ با نشانه هایی از زرد است.
‘Borneo Pink Torch Ginger’: این گیاه یکی دیگر از گیاهان نادر با شکوفه های صورتی و برگهای قرمز تا مارون است.
inger Sunset Red Torch Ginger ’: این گیاه نادر دارای شکوفه های قرمز و برگهایی است که از بالا به رنگ سبز تیره و در زیر آن بنفش مایل به قرمز است.

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *