نکات مهم بازدید از پانتئون رم

نکات مهم بازدید از پانتئون رم

بقای کاملترین بنای باستانی روم به مدت دو هزاره عمدتاً به دلیل معماری آن است. Pantheon آنقدر خوب طراحی شده است – و آنقدر ساده – که هنوز تقریباً کاملاً سالم است. این امر بسیار شگفت انگیزتر است وقتی در نظر بگیرید که دو پاپ مختلف فلز سقف آن را برای مصارف دیگر برداشته اند و برای قرن ها بدون حفاظ باقی مانده است. قدمت، وضعیت و زیبایی فرم آن، آن را به یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری رم تبدیل کرده است و در تورهای مناطق باستانی شهر گنجانده شده است.

این معبد که توسط مارکوس آگریپا، داماد امپراتور آگوستوس ساخته شده است، به مقدس ترین خدایان سیاره ای اختصاص داده شد، با گنبد نماینده فلک و دهانه آن نشان دهنده خورشید. در آتش سوزی در سال 80 پس از میلاد آسیب دیده ، در زمان هادریان (120-125 بعد از میلاد) بازسازی شد. آجرکاری این دوره نشان دهنده تسلط فنی رومیان است.

 

نکات مهم بازدید از پانتئون رم

 

امپراتورهای اولیه مسیحی استفاده از این معبد بت پرست را برای عبادت ممنوع کردند و تا زمانی که پاپ بونیفاسیوس چهارم آن را به عنوان کلیسای مسیحی معرفی نکرد و آن را در 1 نوامبر سال 609 – منشاء جشن مسیحیان همه – تقدیم کرد، از آن استفاده نشد. مقدسین.

گنبد بزرگ بر استوانه ای از دیوارهای بنایی قرار دارد که در داخل آن فضاهای بزرگ و خالی وجود دارد. این حفره ها، همراه با طاقچه هایی که فضای داخلی آن را احاطه کرده است، امکان ساخت سبک تری را فراهم می کند، در حالی که گنبد را از طریق طاق های محکم پشتیبانی می کند.

جلوه بصری آن سه طاق پیوسته است و اگر از بیرون به روتوندا نگاه کنید، می توانید طاق های آجری را مشاهده کنید که بخشی از فشار وزن گنبد را جذب کرده است. در ابتدا، این دیوارهای بیرونی با سنگ مرمر خوب روبرو بودند، اما در طول قرن ها برداشته شده است.

 

گنبد

نکات مهم بازدید از پانتئون رم

 

هنوز هم بزرگترین گنبد بتنی غیر مسلح جهان، پانتئون از گنبد برونلسکی برای کلیسای جامع رنسانس در فلورانس، طراحی برامانت برای کلیسای سنت پیتر و کنگره آمریکا الهام گرفته است و آن را به یکی از تأثیرگذارترین بناها در معماری غربی تبدیل کرده است.

سازندگان مشکل وزن گنبد را با تغییر سنگی که در ساخت بتن استفاده می شد، با استفاده از سنگ سبک تر برای هر لایه هنگام بالا آمدن حل کردند. دو گروه برتر به ترتیب با توفا و پومیس مخلوط شدند. با مشاهده پیازا دلا روتوندا، جایی که پانتئون در ساختمان ها پیچیده شده است، گنبد بسیار مسطح تر از آنچه واقعاً به نظر می رسد ظاهر می شود، بنابراین جلوه کامل آن از داخل به بهترین شکل قابل درک است.

فضای داخلی گنبد قهوه ای است و دهانه مدور نه متری در مرکز آن ، چشم ، تنها منبع نور ساختمان است. از آنجا که باز می ماند، کف به آرامی به سمت بیرون متمایل می شود تا امکان جاری شدن آب باران فراهم شود. کاشی های سقف برنزی طلاکاری شده اصلی به دستور پاپ گرگوری سوم برداشته شد، در حالی که اوربان هشتم از سقف سنگین برنزی ایوان برای ساخت بالداکینوی برنینی در بازلیکای سنت پیتر استفاده کرد.

 

ایوان

نکات مهم بازدید از پانتئون رم

 

در ابتدا پله ها به ورودی پانتئون منتهی می شد، اما سطح زمین در 2000 سال به میزان قابل توجهی افزایش یافته است، و اکنون پله ها به ایوان منتهی می شوند. عرض 33 متری آن توسط 16 ستون گرانیتی با حروف بزرگ قرنتی احاطه شده است.

اگرچه این ساختمان پس از آتش سوزی در سال 80 بعد از میلاد بازسازی شد، اما کتیبه ای که روی پانتئون اصلی بود ، بالای ایوان پانتئون جدید اضافه شد. روی آن نوشته شده است: “M · AGRIPPA · L · F · COS · TERTIUM · FECIT” ( مارکوس آگریپا، پسر لوسیوس، کنسول برای سومین بار، این را ساخت. ) درهای برنزی که در ابتدا از طلا پوشیده شده بودند، 20 تن وزن دارند. هر کدام و خوشبختانه از ذوب شدن توسط پاپ های بعدی فرار کردند، همانطور که در سقف برنزی اتفاق افتاد.

 

داخلی

نکات مهم بازدید از پانتئون رم

 

گنبد قدرتمند پانتئون عالی ترین دستاورد معماری داخلی روم بود، اما تأثیر قریب به اتفاق فضای داخلی به دلیل تناسب هماهنگ کل ساختار وسیع است. ارتفاع – 43.2 متر – برابر با قطر است، در حالی که ارتفاع استوانه ای که از گنبد پشتیبانی می کند نصف قطر آن است.

طاقچه های نیم دایره و مستطیل در دیوارهایی که 6.2 متر ضخامت دارند، قرار گرفته اند که نه تنها از نظر بصری آن را تغییر می دهند، بلکه حجم آن را نیز سبک می کنند. دکوراسیون محصور جلوه معماری را افزایش می دهد. هارمونی و تناسبات کامل، بر اساس تصویر زمین با طاق فلک بالای آن – امروزه به اندازه 2000 سال پیش چشمگیر است.

 

مقبره و هنر

نکات مهم بازدید از پانتئون رم

پانتئون محل دفن پادشاهان ایتالیایی است، ویکتور امانوئل دوم در طاق دوم در سمت راست و امبرتو اول و همسرش ملکه مارگریتا در طاق دوم در سمت چپ. وزیر خارجه بزرگ کنسالوی در بنای یادبودی که در سال 1824 توسط مجسمه ساز دانمارکی برتل توروالدسن ایجاد شد، در سومین طاقچه سمت چپ، به یادگار مانده است.

مقبره رافائل نقاش رنسانس بین طاقچه های دوم و سوم در سمت چپ قرار دارد. مقبره نقاشان قرن شانزدهم پرین دل واگا و تادئو زوکاری و مجسمه ساز/معمار فلامینیو واکا در اولین طاقچه در سمت چپ قرار دارد. نقش برجسته گچ بر روی دیوارهای آن طاقچه توسط هنرمند قرن 18 کارلو مونالدی است. اولین طاقچه در سمت راست ورودی دارای یک نقاشی دیواری متعلق به قرن پانزدهم است ، The Annunciation، نوشته Melozzo da Forli.

در بالای محراب اصلی، درست روبروی ورودی، نماد اصلی مربوط به قرن هفتم از مدونا و کودک وجود دارد که در زیر لایه های بعدی رنگ کشف شده است. این یکی از آیکون های کمیاب باقی مانده است که در کلیساهای رومی آن دوره رایج بوده است. در بالای نماد، نیم گنبد اپسید با موزاییک طلا با طرح های صلیبی پوشانده شده است. در طاقچه ای در سمت راست، می توانید تکه هایی از تزئینات مربوط به قرن دوم را مشاهده کنید.

 

نکات و تورها: چگونه از بازدید خود از پانتئون بیشترین استفاده را ببرید

  • تورهای پانتئون: پانتئون به عنوان یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری رم ، اغلب در تورهای شهر گنجانده شده است. در تور پیاده روی نیم روزه روم باستان ، با تالار گفتمان روم ، کولوسئوم ، کاپیتولین هیل و فواره Trevi ترکیب شده است تا یک تور سه ساعته داشته باشید ، که می توانید صبح یا بعد از ظهر به آن ملحق شوید تا در مورد این مکان ها دیدنی تاریخی بیشتر بدانید. از راهنمای متخصص
  • بازدید از پانتئون به تنهایی : این یکی از برترین جاذبه های گردشگری شهر است ، بنابراین در تابستان می تواند شلوغ شود. برای اینکه شانس بیشتری برای دیدن آن بدون جمعیت داشته باشید ، برنامه ریزی کنید که صبح زود (ساعت 8:30 صبح باز می شود) یا دیر بروید. تا ساعت 7:30 بعد از ظهر و تا 6 بعد از ظهر یکشنبه باز است. پذیرش رایگان است.
  • عکاسی از پانتئون: بهترین نور در حدود ظهر است ، هنگامی که خورشید از داخل چشم می تابد. چشمگیرترین نمای در پانتئون مستقیماً از زیر چشم است که مستقیماً به سمت بالا هدف گرفته شده است. این کار را در یک روز بارانی امتحان نکنید!
  • برای ایمنی شما: در روزهای بارانی مراقب زمین باشید که هنگام خیس شدن می تواند لغزنده باشد.

 

رسیدن به پانتئون

  • خیابان های این قسمت از روم باستان برای اتوبوس بسیار باریک است ، اما اتوبوس های دیدنی hop-on-hop-off همه در یک پیاده روی کوتاه از Piazza della Rotonda ، بین آن و Piazza Navona ، متوقف می شوند.
  • هیچ ایستگاه مترو دراین نزدیکی وجود ندارد، اما میدان آرژانتین ایستگاهی برای اتوبوسهای مکرر 40 ، 60 و 64 است که بین واتیکان، مرکز شهر و ایستگاه راه آهن ترمینی حرکت می کنند.

نشانی: پیازا دلا روتوندا، رم

 

محل اقامت در نزدیکی پانتئون

نکات مهم بازدید از پانتئون رم

 

ما این هتل ها را یا مشرف به پانتئون و یا کمی قدم زدن دورتر توصیه می کنیم:

  • بوتیک چهار ستاره Martis Palace Hotel Rome در ساختمانی نئوکلاسیک با عرشه پشت بام ، چند قدم تا میدان ناونا قرار دارد.
  • Albergo del Senato دارای رتبه بالا دارای تراس روی پشت بام و اتاقهایی مشرف به Pantheon است. صبحانه کامل شامل می شود.
  • برخی از بهترین گزینه های اقامتی در رم، اتاق هایی با سرویس کامل و بدون میز پذیرش رسمی است. میزبان شما هنگام ورود با شما ملاقات می کند و شما با کلید خود می آیید و می روید. Delsi Suites – Pantheon یکی از این موارد است، با سوئیت های تزئین شده هوشمند (برخی دارای بالکن)، شامل صبحانه در کافه مجاور، و میزبانی که ناهار خوری خوب و مشاوره گشت و گذار ارائه می دهد.
  • Best Suites Pantheon اتاقهای ساده تری را در Piazza della Rotonda ، روبروی Pantheon، با کافه صبحانه ارائه می دهد که ارزش فوق العاده ای در یک مکان عالی دارد.

 

جاذبه های دیدنی نزدیک پانتئون

نکات مهم بازدید از پانتئون رم

پیازا ناوناپانتئون در یکی از دیدنی ترین و جالب ترین محله های رم قرار دارد و در فاصله پنج دقیقه پیاده روی تا دو پیازات مورد علاقه شهر قرار دارد: میدان ناوونا و کامپو د فیوری جذاب با بازار رنگارنگ آن.کلیسای کمی بازدید شده که ارزش دیدن دارد، Chiesa di Santa Maria Maddalena کوچک باروکی در Pza Maddalena است. فضای داخلی با مجسمه و سقف با نقاشی های دیواری پوشانده شده است. دری از سمت چپ به یک کلیسای تزئین شده منتهی می شود.

 

کجا در نزدیکی پانتئون غذا بخورید:

نکات مهم بازدید از پانتئون رم

کافه روبروی پانتئون

 

Osteria del Sostegno در Via delle Colonnelle 5 یک تراتوریا به سبک محلی مورد علاقه محلی و قدیمی با فضایی عالی و بره کباب استثنایی است. Ristorante Grano در Piazza Rondanini 53 در نزدیکی اما نه به اندازه بسیاری دیگر در این محله شلوغ، یکی دیگر از غذاهای مورد علاقه محلی است ، مخصوصاً برای غذاهای دریایی آن.یک انتخاب خوب برای ناهار Pane e Salame است، جایی که می توانید سالاد، ساندویچ و تخته های سرد را در Via di Santa Maria در Via 19، چند بلوک دورتر به سمت Piazza di Spagna پیدا کنید. برای gelato، در گوشه ای از Pantheon در Via Degli Orfani 87 نگاه کنید تا Venchi Cioccolato e Gelato را پیدا کنید.

 

خرید در نزدیکی پانتئون

نکات مهم بازدید از پانتئون رم

فروشگاه کیف دستی در رمخیابان های کوچک نزدیک Pantheon را خواهید دید که مملو از مغازه های کوچک است. دو مورد به خاطر کاغذهای نفیس خود مشهور هستند: Cartoleria Pantheon dal 1910 در Via della Maddalena پر از لوازم التحریر زیبا، کارت ها و مجلات بسته شده است، در حالی که Il Papiro ، در Via del Pantheon دارای کاغذهای مرمر زیبا و انواع نوت بوک، قاب و جعبه هایی که با کاغذ مرمر پوشانده شده اند.لباس ها و کفش های معمولی را در Replay، روبروی Pantheon در Via della Rotonda 24 و عطرها و عطرها را در Campomarzio70 – Pantheon ، همچنین در Plaza della Rotonda خواهید یافت. برای کیف ها و لوازم جانبی چرمی دست ساز زیبا، به دنبال Del Giudice Roma در Via della Stelletta 24، استودیو/کارگاه آموزشی متعلق به خانواده هنرمندان چرم برای نیم قرن باشید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *