نکات مهم قالیشویی و شستشوی فرش در منزل:

نکات مهم قالیشویی و شستشوی فرش در منزل:

در این مقاله قصد داریم نکات مهم قالیشویی یا همان شستشوی فرش را بررسی کنیم. تا خودتان به راحتی به قالیشویی در منزل بپردازید.

گرفتن گرد و خاک فرش:

این نکته مهم است که قبل از شستشوی فرش، حتما خاک و گرد و غبار فرش گرفته شود. برای این منظور حتما فرش را بتکانید. برای تکاندن میتوانید از یک جاروی دسته دار استفاده کنید و به صورت ملایم و آهسته ضربه بزنید.در حین تکاندن مواظب باشید که محکم ضربه نزنید تا فرش آسیب نبیند.اگر فرش شما بزرگ است بهتر است از تکاندن فرش صرف نظر کنید و فرش را خوب جارو بکشید، سپس به شستشوی فرش بپردازید.

فرش دستباف را زیاد خیس نکنید:

اگر فرش شما دستباف است،برای جلوگیری از عوض شدن رنگ خامه های فرش بهتر است قبل از شستشوی فرش یا قالی حتما ثبیت کننده زده شود، تا در حین شستشوی فرش رنگ قاطی نکند. اگر مواد تثبیت رنگ دارید می توانید در منزل به شستشوی فرش دستباف بپردازید. همچنین در نظر داشته باشید که فرش های دستباف را زیاد خیس نکنید زیرا با خیس خوردن الیاف فرش احتمال رنگ پس دهی فرش بیشتر می شود.

شستشوی فرش وبگردون

نکات کلیدی در شستشوی فرش

  • شستشوی فرش یا قالیشویی،را در زمین شیب دار انجام دهید.
  • دمای مناسب آب برای شستشوی فرش، را باتوجه به جنس فرش و لکه های فرش انتخاب کنید.
  • برای خشک شدن، بهتر است فرش را در  نرده یا نردبان پهن کنید یا اگر دسترسی به موارد مذکور ندارید، در سطحی شیب دار و به صورت باز پهن کنید.
  • فرش را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید زیرا موجب رنگ رفتگی فرش می شود. فرش باید در سایه و در معرض وزش باد خشک شود.
  • فرش را قبل از خشک شدن کامل لوله نکنید زیرا موجب رشد میکروب و گرفتن بوی بد می شود.
  • اگر میخواهید فرشتان چروک نشود، بهتر است فرش را کمی نم دار یا به اصطلاحی دونم در کف اتاق پهن کنید همچنین میتوانید از خدمات اتوپرس فرش کارخانه های قالیشویی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *