6 دلیل که هرگز خود را با دیگران مقایسه نکنید!

6 دلیل که هرگز خود را با دیگران مقایسه نکنید!

فهرست عناوین

بازی مقایسه مد بیشتر، تعطیلات بیشتر، پول بیشتر. هرگز متوقف نمی شود در نگاه اول، مقایسه می‌تواند بی ضرر یا حتی سالم به نظر برسد. از این گذشته، آیا همه ما نباید بدانیم که چگونه با دیگران قیاس می‌کنیم؟ اما هرگز نباید خود را با دیگران مقایسه کنید، این به طور نامرئی خسته کننده است. به هر حال، دویدن در این مسابقه به این معناست که یک دقیقه مقام اول را داشته باشید و در دقیقه بعد در جایگاه آخر باشید.

جدیدترین ساعت اپل، کیف این فصل، کار با دفتر گوشه – مقایسه دارای ریسک های بالایی است که می‌تواند شما را خسته و ناراضی کند. اما اگر مقایسه را انتخاب کرده اید، به این معنی است که می‌توانید انصراف دهید. آن وقت چه اتفاقی می‌افتد؟ شش دلیل را بیابید که چرا هرگز نباید خود را با دیگران مقایسه کنید و در عوض چه کاری انجام دهید.

6 دلیل برای اینکه هرگز نباید خود را با دیگران مقایسه کنید

همه ما شنیده ایم که مقایسه برای ما بد است، اما چرا اینطور است؟ به هر حال، اگر به چیزهایی که دیگران دارند نگاه نمی کنید، چگونه متوجه می‌شوید که موفق هستید؟ بهتر نیست ببینی کجا ایستاده ای؟ پاسخ منفی است! دانستن اینکه در مقایسه با افراد دیگر چقدر خوب عمل می‌کنیم، اصلا مفید نیست. بیایید دریابیم که مقایسه واقعاً چه تأثیری بر سلامتی و زندگی شما دارد و چرا بدون آن وضعیت بهتری دارید.

 

1. هیچ وقت کافی نیست

یک چیز تقریباً تضمین شده این است: به اندازه کافی در واقع کافی نیست. بسیار رایج است که می‌گویند، ” اگر فقط داشتم (جای خالی را پر کنید)، خوشحال می‌شدم. ” اما اگر آن مورد، شغل، فرصت یا هر چیز دیگری را بدست آورید، به زودی به آن عادت می‌کنید و چیزهای بیشتری می‌خواهید.

مردم، به خصوص زمانی که احساس رقابت می‌کنند، دوست دارند بهتر و بهتر شوند و چیزهای بیشتری به دست آورند. این بدان معناست که ما به ندرت از آنچه که داریم راضی هستیم. اگر کسی را ببینیم که چیز بهتری دارد، ناگهان چیزهایی که داریم به اندازه کافی خوب به نظر نمی رسند. مشکل این چرخه این است که تمام نمی شود. وقتی مقایسه می‌ کنیم، همیشه در جستجوی موارد بیشتر هستیم.

 

2. ممکن است احساس ناراحتی کنید

مقایسه دروغگو است. این به شما می‌گوید که اگر مقایسه کنید و سپس آنچه را که دیگران دارند به دست آورید خوشحال خواهید شد. اما اغلب، برعکس است. هر چه از نردبان مقایسه بالاتر برویم، ممکن است احساس ناراحتی بیشتری کنیم. آیا تا به حال کسی را ملاقات کرده اید که به نظر می‌رسد همه چیز را دارد اما هنوز از زندگی خود لذت نمی برد؟ این می‌تواند نتیجه مقایسه باشد. بنابراین به جای اینکه به آنچه دیگران دارند فکر کنید، حذف کامل آن از ذهنتان می‌تواند به شما کمک کند تا احساس بهتری داشته باشید. تنها یک اقدام برای توقف مقایسه ممکن است روحیه و دیدگاه شما را تغییر دهد.

به گفته الیزابت اسکات، دکترای الیزابت، حتی پیشنهاد شده است که مقایسه زندگی ما را پر استرس تر می‌کند و می‌تواند بر روابط ما تأثیر بگذارد.

چرا برنامه‌ریزی بیش از حد و تعهدات متعدد را تحت تأثیر قرار می‌دهیم؟ استرس اضافه شده جایی در زندگی ما ندارد. اگر خودتان را با دیگران مقایسه نکنید، احساس خوشبختی بیشتری خواهید داشت.

 

3. هر کس متفاوت است

ایده خواستن همه چیزهایی که دیگران دارند، یا بیشتر از آنچه که دارند، در واقع بسیار احمقانه است. چرا؟ چون همه با هم فرق دارند!  همه ما استعدادها، ویژگی ها و شخصیت های متفاوتی داریم. همه ما منحصربه‌فرد هستیم، اما خیلی سعی می‌کنیم مثل هم باشیم، نه اینکه آن را بپذیریم. به عنوان مثال، اگر دوستی دائماً جدیدترین مدل تلفن را می‌خرد، و شما بیش از یک سال است که از آن استفاده کرده‌اید، مقایسه نکردن آن دشوار است. اما ممکن است متوجه شوید که این دوست حقوق بالایی دارد و سخت کار می‌کند تا از بدهی خود در امان بماند.

پس از تشخیص اینکه هر دو با هم متفاوت هستید، مقایسه ناگهان چندان خوب به نظر نمی رسد زیرا نمی توانید آنچه را که یکسان نیست مقایسه کنید. بنابراین به جای اینکه به آنچه او دارد نگاه کنید، سعی کنید به زندگی خود و چیزهای منحصر به فردی که روی میز آورده اید نگاه کنید.

 

 

4. ممکن است خودتان را با چیزی جعلی مقایسه کنید

آخرین باری که از خود بدون آرایش، موهای اصلاح نشده، پوشیدن هودی و شلوار گرمکن، احاطه شده توسط خانه ای نامرتب، برای اینستاگرام عکس گرفتید؟ احتمالا هرگز، درست است؟ هر کس دیگری در رسانه های اجتماعی نیز تنها بهترین نسخه های خود را آنلاین قرار می‌دهد. چیزی که شما خودتان را با آن مقایسه می‌کنید ممکن است بهترین روز یک نفر باشد، نه بدترین آن، یا ممکن است کاملا جعلی باشد.

از آنجایی که همیشه نمی‌دانیم چه چیزی در رسانه های اجتماعی واقعی است و چه چیزی نیست، نمی‌توانیم مقایسه دقیقی انجام دهیم. پس چرا شروع کنیم؟ اشکالی ندارد که یک روز معمولی در زندگی خود را با عکسی مقایسه نکنید که شخصی بیست دقیقه وقت صرف ویرایش آن کرده است. پس خودتان را با دیگرانی مقایسه نکنید که ممکن است زندگی واقعی آنها را “فیلتر” کند.

بیشتر بخوانید: چطور نشخوار فکری را متوقف کنیم و ذهن خود را آرام کنیم؟

 

 

5. می‌توانید چیزی را که می‌توانید به دنیا بیاورید از دست بدهید

هیچ کس در دنیا نیست که دقیقاً شبیه شما باشد.  اگر مشغول مقایسه هستید و سعی می‌کنید مثل بقیه باشید. در این صورت، دیدگاه و ایده های منحصر به فرد خود را به دنیا نخواهید آورد. مردم فرصتی برای شناخت شما واقعی نخواهند داشت ! و چیزهایی وجود دارد که می‌توانید در محل کار و خانه، برای دیگران و خودتان کمک کنید، که اگر به فکر نداشتن چیز دیگری هستید، ممکن است از دست بدهید.

به جای اینکه در فکر کردن در مورد اینکه چگونه اندازه می‌گیرید گیر کنید، از شخصیتی که هستید لذت ببرید. به این فکر کنید که چه کاری می‌توانید برای دیگران انجام دهید و چه نوع فردی می‌خواهید باشید. به جای کاری که دیگران انجام می‌دهند، روی آن تمرکز کنید. اگر همه ما به این فکر کنیم که چگونه می‌توانیم به دیگران کمک کنیم و بهترین خودمان باشیم، جهان می‌تواند خیلی سریع خیلی بهتر شود.

 

6. مقایسه می‌تواند باعث شود که چیزهای خوب زندگی خود را نبینید

مقایسه زندگی خود با دیگران، دیدن چیزهای خوبی را که در حال حاضر داریم چالش برانگیز می‌کند. اگر روی عالی بودن زندگی دیگران تمرکز کنید، ممکن است نتوانید به اطراف نگاه کنید و ببینید که دوستان خوبی دارید، خانواده ای دوست داشتنی، شغلی که دوست دارید، استعدادی در پیانو دارید، یا هر چیز دیگری که شما را منحصر به فرد می‌کند.

به عنوان تمرینی برای کمک به این امر، سعی کنید روز خود را ادامه دهید و به هر چیز خوب در زندگی خود توجه کنید. به عنوان مثال، زندگی در خانه ای که دوست دارید، لذت بردن از یک رفت و آمد کوتاه به محل کار، یا قدردانی از اینکه تعطیلات آخر هفته دارید. اینها همه چیزهای خوبی هستند که نمی خواهید از دست بدهید یا آنها را بدیهی بدانید.

بیشتر بخوانید: 12 قانون برای شاد بودن در زندگی

 

 

به جای مقایسه خود با دیگران چه کنیم؟

بنابراین، اگر دیگر نمی خواهید وقت خود را برای مقایسه یا حسادت دیگران تلف کنید، در عوض چه کاری می‌توانید انجام دهید؟ راه های زیادی وجود دارد که هرگز خود را با دیگران مقایسه نکنید و به زندگی خود خوش بین بمانید.

قدردان آنچه دارید باشید

اگر برای چیزهایی که دارید احساس شکرگزاری کنید، زمان زیادی برای مقایسه نخواهید داشت. شکرگزاری یک عادت است و ممکن است مدتی طول بکشد تا بخشی از زندگی شما شود. هر زمان که وسوسه شدید مقایسه کنید، با فکر کردن به آنچه دارید شروع کنید.

به عنوان مثال، “خب، فلانی ممکن است یک کمد لباس کاملاً جدید داشته باشد، اما حتی اگر آن را نداشته باشم، از داشتن خانه و خانواده ای که دوستش دارم سپاسگزارم.” با گذشت زمان، یادآوری شکرگزاری بخشی از زندگی روزمره شما خواهد شد و طرز فکر شما را تغییر خواهد داد.

 بیشتر بخوانید: چطور در زندگی قدردان باشیم؟ – بدون در نظر گرفتن وضعیت مالی

 

در مورد زندگی خود هیجان زده باشید

سخت است که در مورد زندگی خود هیجان زده باشید وقتی که همیشه به زندگی دیگران نگاه می‌کنید. بهتر است خودتان را با دیگران مقایسه نکنید و در عوض از زندگی خود هیجان زده باشید. به خودتان اجازه دهید از کارهایی که باید انجام دهید و تجربیاتی که دارید خوشحال باشید. در مورد ماشین دست دومی که به تازگی خریداری کرده اید، خرید اولین خانه خود، برگزاری جشن تولد برای یک دوست یا ثبت نام در ماراتن مشتاق باشید. هرچه بیشتر به دنبال دلایلی برای خوشحالی از زندگی خود باشید، چیزهای بیشتری متوجه خواهید شد که شما را شاد می‌کند.

دفعه بعد که در مورد تعطیلات عجیب و غریب کسی به یک جزیره گرمسیری یا شغل خارق العاده او می‌شنوید، این را امتحان کنید: به خود بگویید: “برای او خوب است. اما برای من، من در مورد آن هیجان زده هستم (در یک رویداد آینده، یک سرگرمی جدید ، یا چیز دیگری که مشتاقانه منتظر آن هستید اضافه کنید).

 

فرار از رسانه های اجتماعی

در حالی که رسانه های اجتماعی دارای چند مزیت هستند، به نظر می‌رسد بیشتر مقایسه ها در اینجاست. استراحت می‌تواند بسیار مفید باشد و به تغییر چشم انداز شما کمک کند. یکی از بهترین راه‌ها برای مقایسه نکردن خود با دیگران این است که ندانید دیگران در هر دقیقه از روز چه می‌کنند.

در ابتدا چیزی کوچک را امتحان کنید، مانند یک روز بدون رسانه های اجتماعی. اگر خوب پیش رفت، دوره طولانی‌تری مانند یک هفته را امتحان کنید. پست ما را در مورد نحوه انجام سم زدایی در شبکه های اجتماعی بررسی کنید!

بیشتر بخوانید: 13 عادت ذهنی سالم برای بهبود زندگی

 

قدر معمولی را بدانیم

قدردانی از چیزهای ساده در زندگی دست کم گرفته شده است. اولین فنجان قهوه در صبح، پیاده روی در بیرون، یک شب بیرون از خانه با دوستان – اینها همه چیزهای معمولی هستند. با این حال، اگر برای لذت بردن از آنها وقت بگذارید، ممکن است متوجه شوید که مقایسه ناپدید می‌شود.

مهم نیست که روز شما چگونه است، وقت خود را به دنبال چیزهای کوچک و معمولی بگذرانید که شما را خوشحال می‌کند و باعث می‌شود از زندگی خود لذت بیشتری ببرید. شما می‌توانید این کار را به روش های زیادی انجام دهید، و هر چه بیشتر قدردانی کنید، کمتر مقایسه می‌کنید.

 

برای خود برنامه ریزی مالی داشته باشید

این یک راه سرگرم کننده برای حرکت فراتر از مقایسه است زیرا عملی است. به جای اینکه به ثروت دیگران یا چیزهایی که آنها دارند فکر کنید، برای خودتان برنامه ریزی مالی داشته باشید.

مقایسه زمانی متوقف می‌شود که بر آنچه می‌توانید انجام دهید تمرکز کنید و نه بر آنچه که دیگران انجام می‌دهند. در اینجا چند نمونه از برنامه های مالی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید:

 

یک هدف مالی بزرگ برای سال تعیین کنید

یکی از راه‌های انجام این کار، تصمیم‌گیری در مورد یک هدف مالی بزرگ برای سال است – چیزی قابل دستیابی اما به اندازه‌ای بزرگ که وقتی آن را کامل می‌کنید احساس شگفت‌انگیزی داشته باشید. ممکن است تصمیم بگیرید که یک صندوق اضطراری بزرگ پس انداز کنید، یک خانه را پیش پرداخت کنید ، بدون هیچ بدهی به تعطیلات بروید، یا هر چیز دیگری که برایتان انگیزه دارد. هدف یکساله خود را به چند ماه تقسیم کنید تا دستیابی به آن ساده شود.

بیشتر بخوانید: چرا امور مالی شخصی مهم است؟

 

از زیر قرض بیرون بیا

چیز دیگری که می‌تواند بسیار مفید باشد پرداخت بدهی است . با خود متعهد شوید که در یک بازه زمانی مشخص، مانند دو یا سه سال، بدون بدهی خواهید بود. سپس سخت تلاش کنید تا با بودجه بندی، صرفه جویی زیاد یا ساعات کاری اضافی، این اتفاق بیفتد.

 

برنامه های مالی بلندمدت ایجاد کنید

همچنین ممکن است تصمیم بگیرید که برای سال آینده، پنج سال یا حتی دهه آینده یک برنامه مالی برای خود تهیه کنید. اگر تصمیم به ایجاد یک برنامه بلندمدت دارید، می‌تواند به شما کمک کند متمرکز بمانید و مطمئن شوید که پولتان عمدا خرج می‌شود.

این برنامه های مالی می‌تواند به شما کمک کند تا فردی باشید که می‌خواهید باشید، با اهدافی که برای شما مناسب است. هرگز با فکر کردن به امور مالی خود و نه دیگران، خود را با دیگران مقایسه نکنید.

به هر حال، شما مسیر خود را در زندگی دارید، و به هر حال احتمالاً چیزهای مشابه دیگری را نمی خواهید. هر فردی ایده هایی دارد که با پول و پس انداز خود چه کاری انجام دهد، اما همه ما در آنچه می‌خواهیم منحصر به فرد هستیم.

بیشتر بخوانید: 10 گام برای ایجاد یک برنامه مالی قوی برای خود

 

برای خود اهداف تعیین کنید

اهداف روشی عالی برای شاد بودن از خود و زندگی خود هستند. اهداف بسیار متفاوتی وجود دارد که می‌توانید تعیین کنید. ممکن است سعی کنید در یک زمان روی یک بخش از زندگی خود تمرکز کنید، یا شاید چندین هدف را همزمان داشته باشید. در اادامه چند مورد رایج وجود دارد، اما می‌توانید روی هر چیزی که می‌خواهید تمرکز کنید.

 

 

مزایای ورزش در خانه
مزایای ورزش در خانه

اهداف تناسب اندام

اهداف تناسب اندام بسیار محبوب هستند و سالم هستند! ممکن است هدفتان این باشد که 10000 قدم در روز راه بروید، به طور مداوم به کلاس اسپین بروید یا در یک ماراتن بدوید. یک هدف تناسب اندام را انتخاب کنید که سرگرم کننده باشد و به شما کمک کند سالم باشید.

 

اهداف سفر

اهداف سفر جالب هستند و راهی مهیج برای رهایی از کارهای روزمره هستند. هدف خود را برای بازدید از پنج شهر مختلف در سال آینده قرار دهید. یا، اگر می‌خواهید محلی بمانید، برنامه‌ای برای تجربه هر چه بیشتر در ایالت خود داشته باشید. سفر سرگرم کننده است و ذهن شما را در زمان حال نگه می‌دارد، که برای اجتناب از مقایسه عالی است.

اهداف یادگیری

برای یادگیری چیزی هدف تعیین کنید . چه این یک زبان جدید باشد، یک سرگرمی جدید، یا گذراندن دوره ای در موضوعی که به آن علاقه دارید، به خودتان کاری بدهید که روی آن کار کنید. به این ترتیب، هر زمان که وسوسه مقایسه کردید، می‌توانید به جای آن به اهداف یادگیری خود فکر کنید.

 

برای دیگران شاد باشید

چگونه شادتر باشیم؟ 7 راه برای بهبود روحیه

مقایسه باعث حسادت، ناراحتی و گاهی اوقات احساسات ناخوشاینددر ما می‌شود. به جای اینکه بخواهید چیز دیگری را داشته باشید، چرا برای او خوشحال نباشید؟ اگر کسی که می‌شناسید ترفیع گرفت، ازدواج کرد یا ماشین جدیدی خرید، از شادی که برای او به ارمغان می‌آورد خوشحال باشید. تمرکز بر مهربان بودن یک راه عالی برای توقف بازی مقایسه است، ناگفته نماند که باعث می‌شود احساس بسیار بهتری نسبت به زندگی داشته باشید! دفعه بعد که به شخص دیگری حسادت می‌کنید ، آن را امتحان کنید و ببینید که چگونه نگرش شما تغییر می‌کند. بنابراین وقتی به نظر می‌رسد کسی همه چیز را دارد، آن را به عنوان یک شکست از جانب خود تلقی نکنید. به این فکر کنید که چگونه آن شخص برای چیزهایی که دارد واقعاً سخت کار کرده است و موفقیت برای او خوب است.

سپس به یاد داشته باشید که شما نیز در شغل، خانواده و زندگی خود کار بزرگی انجام می‌دهید. و اینکه شخص دیگری چیز خوبی داشته باشد به این معنی نیست که آنچه شما دارید نیز خوب نیست.

 

 

چیزهایی که در مورد شما منحصر به فرد هستند را کشف کنید و روی آن تمرکز کنید

هر کس شخص خودش است، پس به این فکر کنید که چه چیزی شما را منحصر به فرد می‌کند. آیا شما هنرمند بزرگی هستید؟ یک متصدی کمد لباس با استعداد؟ یک فوتبالیست خوب؟ به دنبال بهبود مهارت های خود باشید و در مورد کارهایی که می‌توانید به خوبی انجام دهید فکر کنید. چیزهایی وجود دارد که شما می‌توانید به گونه ای به جهان کمک کنید که هیچ کس دیگری نمی تواند، و مهم است که این را درک کنید.

اگر زمانی را صرف یادگیری آنچه در آن عالی هستید یا از چه چیزهایی لذت می‌برید صرف کنید، بسیار شادتر خواهید بود. و وقتی خوشحال هستید، به احتمال زیاد دیگران را تشویق می‌کنید که بهترین خودشان باشند.

بیشتر بخوانید: یاد بگیرید چطور خود را دوست بدارید!

 

 

هرگز خود را با دیگران مقایسه نکنید و زندگی شادتری داشته باشید

خیلی ساده است. زمانی که یاد بگیرید هرگز خود را با دیگران مقایسه نکنید، زندگی شما تغییر خواهد کرد. ممکن است احساس کنید که وزن از روی شما برداشته شده است و می‌توانید بسیار خوشحال تر و سپاسگزارتر باشید. همه ما منحصر به فرد هستیم و بدترین راه برای تلاش برای موفقیت این است که دیگران را پایین بیاوریم یا فکر کنیم که به اندازه کافی خوب نیستیم. در طرف مقابل، یک راه عالی برای داشتن شادی و آرامش بیشتر تشویق دیگران و تمرکز بر اهداف خود است. به این ترتیب همه برنده می‌شوند.

بدون مقایسه = فرصتی برای شما (و دیگران) برای کمک به یکدیگر و لذت بردن از شادی بیشتر در زندگی. بنابراین آن را امتحان کنید. خودت را با دیگران مقایسه نکن و ببین چقدر زندگی بهتر می‌شود. پیشنهاد میکنم اگر نوشته رودیارد کیپلینگ: نصیحت های یک پدر به فرزندش را بخوانید.

 

One thought on “6 دلیل که هرگز خود را با دیگران مقایسه نکنید!

  • بازپینگ: هما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *