پیدا کردن شغل مناسب
نکاتی برای شبکه شغلی,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون
نکاتی برای شبکه شغلی
۱۴۰۰-۰۳-۰۴
نکات و تکنیک های مصاحبه کاری,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون
نکات و تکنیک های مصاحبه کاری
۱۴۰۰-۰۳-۰۴

پیدا کردن شغل مناسب

تجدید نظر در کار خود یا گرفتار در شغلی که از آن متنفرید؟ در اینجا نحوه انتخاب یا تغییر مسیرهای شغلی و یافتن رضایت و معنی بیشتر در کار شما آمده است. در این مقاله از بخش سلامت مجله اینترنتی وبگردون به بررسی نحوه پیداکردن شغل مناسب می پردازیم.

چرا کار معنادار مهم است؟

از آنجا که بسیاری از وقت ما یا در محل کار، مسافرت به محل کار و یا فکر کردن در مورد کار صرف می شود، ناگزیر نقش بزرگی در زندگی ما بازی می کند. اگر از نحوه گذراندن قسمتهای زیادی از روز احساس کسالت یا نارضایتی می کنید، این می تواند آسیب جدی به سلامت جسمی و روانی شما وارد کند. شما ممکن است احساس سوزش و ناامیدی، اضطراب، افسردگی کرده و یا نتوانید از وقت در خانه لذت ببرید، زیرا می دانید روز کاری دیگری در پیش است.

تمرکز طولانی مدت روی کارهایی که به نظر شما پیش پا افتاده، تکراری یا ناخوشایند است، می تواند باعث استرس بالایی شود. علاوه بر این، اگر کار خود را معنادار و با ارزش نمی دانید، ایجاد تلاش و اشتیاق لازم برای پیشرفت در شغل یا حرفه خود دشوار است. علاوه بر احساس خوشبختی و رضایت، احتمال موفقیت شما در مشاغلی که احساس اشتیاق نسبت به آن دارید بسیار بیشتر است.
بنابراین چگونه می توانید رضایت و معنی خود را از کار خود کسب کنید؟

در نهایت، وقتی نوبت به جلب رضایت در کار می رسد، شما دو گزینه دارید:

1. می توانید شغل خود را انتخاب کنید یا کاری را تغییر دهید که عاشق آن باشید و علاقه مند به آن باشید.

یا:

2. می توانید هدف و شادی را در شغلی پیدا کنید که دوستش ندارید.

چه در حال ترک تحصیل هستید، یا یافتن فرصت های محدود در موقعیت فعلی خود و یا مانند بسیاری از این اقتصاد با بیکاری روبرو هستید، ممکن است زمان آن باشد که در حرفه انتخابی خود تجدید نظر کنید.

بیشتر بخوانید: از دست دادن شغل و استرس بیکاری

با یادگیری نحوه تحقیق در مورد گزینه ها، پی بردن به نقاط قوت خود و کسب مهارت های جدید و همچنین جسارت ایجاد یک تغییر، می توانید مسیر شغلی مناسب شما را کشف کنید. حتی اگر در موقعیتی که دوستش ندارید گرفتار شده اید، بدون هیچ فرصتی واقع گرایانه برای تغییر، باز هم روش هایی برای یافتن شادی و رضایت بیشتر از نحوه تأمین هزینه های زندگی وجود دارد.

 

تغییر شغل گزینه واقعی نیست

برای بسیاری از ما، رویاهای شغلی همین هستند: رویاها. واقعیت های عملی پرداخت قبوض و گذاشتن غذا روی میز و بچه ها از طریق مدرسه به این معنی است که شما باید هر هفته 40 ساعت را صرف انجام کاری کنید که از آن لذت نمی برید. یا شاید فقط برای گذراندن اقتصاد امروز مجبور باشید چندین شغل و همچنین تعهدات مدرسه یا خانواده را دستکاری کنید. ایده ایجاد یک تغییر شغلی ممکن است به اندازه انتخاب برای تبدیل شدن به یک ورزشکار حرفه ای یا یک فضانورد واقع بینانه به نظر برسد.

هنوز هم، هر روز صبح بیدار شدن از اینکه بخواهید سر کار بروید،نگران میشوید و سپس  تمام روز خیره شوید به ساعت. این نگرش می تواند آسیب جدی به سلامتی شما وارد کند. این می تواند احساس آشفتگی، تحریک پذیری، ناامیدی، درماندگی و کاملا فرسوده شدن را برای شما ایجاد کند – حتی وقتی در محل کار خود نیستید. در واقع، داشتن یک کار یکنواخت یا عدم تحقق می تواند شما را به همان اندازه آسیب پذیری در برابر استرس و فرسودگی شغلی که شما را از پا باز می دارد، آسیب برساند و می تواند به اندازه بیکاری برای سلامت کلی روان شما مضر باشد.

سعی کنید در نقش خود مقداری ارزش پیدا کنید. حتی در برخی از مشاغل پیش پا افتاده، شما اغلب می توانید بر این نکته تمرکز کنید که موقعیت شما به دیگران کمک می کند، به عنوان مثال، یا یک محصول یا خدمات بسیار مورد نیاز را فراهم می کند. روی جنبه های شغلی که از آنها لذت می برید تمرکز کنید – حتی اگر فقط در وعده ناهار با همکارانتان گپ بزنید. تغییر نگرش نسبت به شغل می تواند به شما کمک کند تا حس هدف و کنترل را بدست آورید.

تعادل را در زندگی خود پیدا کنید. اگر شغل یا شغل شما آن چیزی نیست که می خواهید، معنای دیگری را کسب کنید و رضایت خود را در جای دیگر پیدا کنید: به عنوان مثال در خانواده، سرگرمی ها یا علاقه مندی های کاری خود. سعی کنید از داشتن کاری که قبض ها را پرداخت می کند سپاسگزار باشید و بر قسمت هایی از زندگی خود تمرکز کنید که باعث شادی شما می شوند. داشتن تعطیلات یا فعالیتهای سرگرم کننده آخر هفته که می توانید منتظر آن باشید، می تواند تفاوت واقعی در روز کاری شما ایجاد کند.

داوطلب شوید – در محل کار و خارج از کار. هر رئیس از کارمندی که داوطلب یک پروژه جدید است قدردانی می کند. انجام کارهای جدید و یادگیری مهارت های جدید در محل کار می تواند از خستگی جلوگیری کرده و رزومه شما را بهبود بخشد. داوطلب شدن در خارج از کار می تواند اعتماد به نفس شما را بهبود بخشد، افسردگی را برطرف کند و حتی تجربه کار و ارتباط ارزشمندی را در زمینه مورد علاقه شما فراهم کند.

در محل کار دوست شوید. داشتن روابط قوی در محل کار می تواند به کاهش یکنواختی و جلوگیری از فرسودگی شغلی کمک کند. داشتن دوستان برای گپ زدن و شوخی در طول روز می تواند به شما در کاهش استرس ناشی از یک شغل ناقص کمک کند، عملکرد شغلی شما را بهبود بخشد یا به راحتی یک روز سخت را پشت سر بگذارد.

در مورد برنامه ریزی تغییر شغل مراحل زیر را در این مقاله در نظر بگیرید. حتی اگر رویایی باشد که در حال حاضر قادر به انجام آن نیستید، داشتن برنامه ای برای روزی در آینده (وقتی اقتصاد بالا می رود، بچه ها بزرگ می شوند یا مثلاً بازنشسته می شوید) می تواند به شما کمک کند احساس انرژی و امید داشته باشید و بهتر بتوانید از پس مشکلات فعلی برآیید. ارسال ساده رزومه و شبکه می تواند احساس قدرت کند. همچنین، ایجاد یک تغییر شغلی به مراتب بیشتر به نظر می رسد.

کشف امکانات جدید

چه در خارج از مدرسه اولین کار خود را شروع کنید و چه بخواهید تغییر شغلی ایجاد کنید، اولین قدم این است که خوب فکر کنید که چه چیزی واقعاً شما را تحریک می کند. شاید برای شما دشوار باشد که گذشته در مورد “چه چیزی بیشترین هزینه را پرداخت می کند” یا “چه چیزی از امنیت بیشتری برخوردار است” فکر کنید، به ویژه در اقتصاد امروز.

بیشتر بخوانید: چطور با استرس مسائل مالی کنار بیاییم؟

اما حقیقت این است که اکثر کارمندان در اطمینان از احساس شادی در محل کار، رضایت شغلی را بالاتر از حقوق می گیرند. بنابراین، مگر اینکه در شرایطی باشید که برای تأمین هزینه های زندگی خود مجبور شوید اولین کار موجود را انجام دهید، مهم است که بر علایق و علاقه های اصلی خود تمرکز کنید. این می تواند درهایی را برای مشاغلی باز کند که ممکن است فکر نکرده باشید. هنگامی که این پایه را ایجاد کردید، می توانید جستجوی خود را برای حرفه ای مناسب تنظیم کنید. شاید تعجب کنید که چگونه می توانید احساسات خود را در یک حرفه جدید جای دهید.

 


بررسی فرصت های شغلی خود

  • روی کارهایی که دوست دارید انجام دهید تمرکز کنید. در گذشته آرزوی انجام چه کاری را داشتید؟ به طور طبیعی از انجام چه کاری لذت می برید؟ آنچه را که به ذهنتان خطور می کند یادداشت کنید، هر چقدر هم غیر ممکن به نظر برسد.
  • همه جا به دنبال سرنخ باشید. پروژه ها یا موضوعاتی را که دلسوزی شما را برانگیخته یا تخیل شما را تحریک می کنند، یادداشت کنید. در مورد داستان های افرادی که تحسینشان می کنید، تأمل کنید. از خود بپرسید که چرا برخی فعالیت ها شما را خوشحال می کنند و به زمانهایی توجه کنید که واقعاً از خود لذت می برید.
  • صبور باشید. به یاد داشته باشید که ممکن است جستجوی شما مدتی طول بکشد و ممکن است مجبور شوید قبل از پیدا کردن مسیر شغلی مناسب، چند جاده مختلف را طی کنید. زمان و درون نگری به شما کمک می کند فعالیتهایی را که بیشتر از آنها لذت می برید شناسایی کنید و رضایت واقعی شما را به همراه داشته باشد.

 

غلبه بر موانع تحقق شغل

همیشه در نظر گرفتن یک تغییر بزرگ در زندگی شما چالش برانگیز است، و ممکن است دلایل زیادی وجود داشته باشد که فکر می کنید تغییر شغل غیرممکن است. در اینجا برخی از موانع معمول با نکاتی در مورد چگونگی غلبه بر آنها وجود دارد:

کار بیش از حد برای تغییر شغل است. من از کجا شروع می کنم؟ تغییر شغل به سرمایه گذاری زمان قابل توجهی نیاز دارد. با این حال، به یاد داشته باشید که یک باره این اتفاق نمی افتد. اگر بنشینید و یک نقشه خشن از حمله را ترسیم کنید، و کارهای بزرگتر را به کارهای کوچکتر تقسیم کنید، بسیار بیشتر از تصور شما قابل کنترل است. و اگر بازده شغلی شادتر و موفق تر باشد، ارزش آن را دارد.

من برای تغییر شغل خیلی پیر هستم من باید در همان جایی که هستم بمانم. اگر چندین سال کار کرده باشید، ممکن است احساس کنید که برای تغییر کار در جریان کاری خود وقت و تلاش زیادی کرده اید. یا ممکن است نگران بازنشستگی و مزایای سلامتی باشید. با این حال، هرچه بیشتر کار کرده باشید ، به احتمال زیاد مهارت هایی دارید که می توانند به یک حرفه جدید منتقل شوند. حتی اگر به دریافت حقوق بازنشستگی یا سایر مزایا نزدیک هستید، می توانید از هم اکنون برای انتقال شغل خود پس از بازنشستگی برنامه ریزی کنید.

من مهارت کافی برای در نظر گرفتن شغل جدید ندارم. ممکن است از مهارت هایی که دارید بی اطلاع باشید و یا عزت نفس پایین باعث می شود که قابلیت بازاریابی خود را دست کم بگیرید. در هر صورت، شما احتمالاً مهارت های بیشتری از آنچه فکر می کنید دارید. مهارت هایی را در نظر بگیرید که نه تنها از شغل خود بلکه از سرگرمی ها، داوطلبانه یا سایر تجارب زندگی آموخته اید. و کسب مهارت یک پیشنهاد همه یا هیچ چیز نیست. می توانید هفته ای یک بار داوطلب شوید یا یک کلاس شبانه را طی کنید تا مثلاً بدون ترک شغل فعلی خود به جلو حرکت کنید.

در این اقتصاد، من خوش شانس هستم که یک شغل دارم. نمی خواهم قایق را تکان دهم. در شرایط آب و هوایی امروز، ممکن است فکر کردن در مورد تغییر شغل بیش از حد خطرناک باشد. با این حال، اگر از شغل فعلی خود ناراضی هستید، تحقیق در مورد گزینه های دیگر تنها در طولانی مدت به نفع شماست. به عنوان مثال، ممکن است شغلی با چشم انداز طولانی مدت و با ثبات تر نسبت به شغل فعلی خود کشف کنید. و تا زمانی که از مسیر شغلی جدید خود اطمینان نداشته باشید، مجبور به ترک شغل فعلی خود نیستید.
اگر من در حال حاضر کار خود را از دست داده ام چه؟

بیکار یا کم کار بودن می تواند فوق العاده استرس زا باشد. این می تواند فشار تأمین وام های رهنی، اجاره و سایر تعهدات مالی را افزایش دهد. ممکن است از کار نکردن احساس شرمساری کنید، یا احساس کنید که از دست دادن شغل، هویت شما را از خانه گرفته و از کار سلب کرده است. این امر به خصوص اگر در مدت زمان بسیار طولانی در یک زمینه کار کرده باشید بسیار صادق است.

با این حال، بیکاری همچنین می تواند جنبه روشنی داشته باشد. این فرصت را به شما می دهد تا در مسیر شغلی خود تأمل کنید. اگر رشته جدیدی را در نظر داشته اید، اکنون زمان آن است که در مورد گزینه ها تحقیق کنید و ببینید چه چیزی مناسب شماست. در نهایت ممکن است موقعیتی بسیار قویتر از آنچه در ابتدا شغل خود را حفظ کرده اید، داشته باشید.

1: مشاغلی را که با علایق شما مطابقت دارد شناسایی کنید

بنابراین چگونه می توانید علایق خود را به یک حرفه جدید تبدیل کنید؟ با کمی تحقیق، ممکن است از مشاغلی که مربوط به بسیاری از چیزهایی است که دوست دارید متعجب شوید.

تست های شغلی

ابزارهای مختلف آنلاین می توانند شما را در روند کشف خود راهنمایی کنند. سوالات، سوالات سنجش شخصیت نمی تواند به شما بگوید که در چه شغلی کامل هستید

ممکن است وجود داشته باشد، اما آنها می توانند به شما کمک کنند آنچه را که در زندگی حرفه ای برای شما مهم است، کاری را که از انجام آن لذت می برید و جایی که در آن برتر هستید، تشخیص دهید. یک مثال، که اغلب توسط دانشگاه ها و دولت ایالات متحده استفاده می شود، مقیاس علاقه RIASEC / Holland است. شش نوع شخصیت متداول مانند تحقیق، اجتماعی یا هنری را به طور خلاصه بیان می کند و به شما امکان می دهد بر اساس نوع شخصیتی که بیشترین شناسایی را دارید، نمونه کارهای حرفه ای خود را مرور کنید.

تحقیق در مورد مشاغل خاص

اگر بعضی از مشاغل یا مشاغل خاص را محدود کرده اید، می توانید به صورت آنلاین، از شرح موقعیت ها گرفته تا متوسط ​​حقوق و رشد اقتصادی برآورد شده، اطلاعات زیادی پیدا کنید. این امر همچنین به شما کمک می کند تا اولویت های عملی را دریابید: رشته مورد نظر شما چقدر پایدار است؟ آیا با میزان خطر راحت هستید؟ آیا محدوده حقوق برای شما قابل قبول است؟ مسافت رفت و آمد چطور؟ آیا برای آموزش یا شغل جدید مجبور به جابجایی خواهید شد؟ آیا شغل جدید خانواده شما را تحت تأثیر قرار خواهد داد؟
از دیگران پشتیبانی و اطلاعات بگیرید

اگرچه می توانید اطلاعات زیادی را از تحقیقات و آزمونها بدست آورید، اما هیچ کس نمی تواند اطلاعات شخصی را که در حال حاضر در شغل انتخابی شما کار می کند، جایگزین کند. صحبت با شخصی در این زمینه به شما درک واقعی نوع کار شما را می دهد و اگر انتظارات شما را برآورده می کند. علاوه بر این، شما در زمینه شغلی جدید خود شروع به ایجاد ارتباط می کنید، و به شما کمک می کند در آینده شغلی پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: نکاتی برای شبکه شغلی

آیا اینگونه مراجعه به دیگران ترسناک به نظر می رسد؟ لازم نیست باشد. شبکه سازی و مصاحبه اطلاعاتی مهارت مهمی هستند که می توانند حرفه شما را بسیار پیشرفت کنند.

شما همچنین می توانید مشاوره شغلی یا مربی شغلی را در نظر بگیرید، به خصوص اگر قصد تغییر عمده شغل را دارید. گاهی اوقات مشاوره بی طرف دیگران می تواند امکاناتی را پیش بینی کند که فکر نکرده اید.

 

نکته 2: نقاط قوت و مهارت خود را ارزیابی کنید

وقتی یک ایده کلی از مسیر شغلی خود پیدا کردید، کمی وقت بگذارید تا بفهمید چه مهارت هایی دارید و به چه مهارت هایی نیاز دارید. به یاد داشته باشید ، شما کاملاً از ابتدا شروع نمی کنید – در حال حاضر مهارت هایی برای شروع دارید. این مهارت ها مهارت های قابل انتقال نامیده می شوند و تقریباً در هر زمینه ای قابل استفاده هستند. برخی از نمونه ها عبارتند از:

  • تجربه مدیریت و رهبری
  • ارتباطات (کتبی و شفاهی)
  • تحقیق و برنامه ریزی برنامه
  • سخنرانی عمومی
  • حل تعارض و میانجیگری
  • مدیریت زمان خود به طور موثر
  • سواد کامپیوتر
  • تسلط به زبان خارجی

مهارت های شغلی قابل انتقال من چیست؟

برای کشف مهارت های شغلی قابل انتقال خود، موارد زیر را در نظر بگیرید:

1- خود را فقط به تجربیات خود در کار محدود نکنید. هنگامی که به مهارت های خود فکر می کنید، انواع فعالیت ها از جمله داوطلبانه، سرگرمی ها و تجارب زندگی را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، حتی اگر شما به طور رسمی تجربه رهبری و برنامه ریزی ندارید، تاسیس یک باشگاه کتاب یا سازماندهی یک اسباب بازی رانندگی از راه های استفاده عملی از این مهارت ها است.

2- دستاوردهای خود را که ممکن است مناسب باشد، فهرست کنید. در این مرحله نگران قالب بندی این مهارت ها برای رزومه نباشید. شما فقط می خواهید در مورد مهارت هایی که دارید فکر کنید. تحقق بخشیدن به همه استعدادهایی که پرورش داده اید، می تواند تقویت کننده اعتماد به نفس فوق العاده ای باشد.

3- با دوستان، همکاران یا مربیان معتمد ایده پردازی کنید. آنها ممکن است بتوانند مهارت های قابل انتقال شما را نادیده بگیرند یا در آینده به شما در بیان بهتر این مهارت ها کمک کنند.

بیشتر بخوانید: پیشگیری و درمان فرسودگی شغلی

 

نکته 3: مهارت و تجربه خود را توسعه دهید!

اگر شغل انتخابی شما به مهارت یا تجربه کمبودی نیاز دارد، ناامید نشوید. روش های زیادی برای کسب مهارت های مورد نیاز وجود دارد. ضمن یادگیری، شما همچنین فرصتی خواهید داشت که دریابید آیا واقعاً از حرفه انتخابی خود لذت می برید یا نه و همچنین ارتباطاتی برقرار می کنید که می تواند منجر به شغل رویایی شما شود.
چگونه می توانم مهارت های شغلی جدیدی کسب کنم؟

از موقعیت فعلی خود استفاده کنید. به دنبال آموزش های محل کار یا فرصت های کار در پروژه هایی باشید که مهارت های جدیدی را ایجاد می کنند. ببینید آیا کارفرمای شما بخشی از هزینه های شهریه شما را پرداخت می کند یا خیر.

منابع موجود در جامعه را شناسایی کنید. درباره برنامه های موجود در انجمن خود اطلاعات کسب کنید. کالج ها یا کتابخانه های جامعه معمولاً فرصت های کم هزینه ای را برای تقویت مهارت هایی مانند محاسبات ، حسابداری پایه یا توسعه کسب و کار ارائه می دهند. اتاق های بازرگانی محلی، اداره های مشاغل کوچک یا برنامه های توسعه شغل ایالتی نیز منابع بسیار خوبی هستند.

به کلاس رفتن. بعضی از رشته ها به تحصیلات یا مهارت های خاصی نیاز دارند ، مانند یک مدرک اضافی یا آموزش خاص. به طور خودکار آموزش بیشتر را غیرممکن نکنید. اگر قبلاً تحصیل کرده اید، در بسیاری از رشته ها برنامه های تسریع شده ای وجود دارد یا ممکن است بتوانید در کلاس های شبانه شرکت کنید یا تحصیلات نیمه وقت را به پایان برسانید تا بتوانید به کار خود ادامه دهید. برخی از شرکت ها حتی اگر پس از پایان تحصیل در شرکت بمانید، بازپرداخت شهریه را نیز ارائه می دهند.

داوطلب شوید یا به عنوان کارآموز کار کنید. برخی از مهارت های شغلی را می توان با داوطلب شدن یا گذراندن دوره کارآموزی کسب کرد. این مزیت افزوده شدن تماس شما با افراد در زمینه انتخابی شما است.

بیشتر بخوانید: کار داوطلبانه و مزایای شگفت آور آن

 

نکته 4: شروع کار شخصی خود را در نظر بگیرید!

اگر نگران هستید اگر با یک رفت و آمد طولانی یا یک رئیس دشوار روبرو شوید، فکر اینکه برای خودتان کار کنید می تواند بسیار جذاب باشد. و حتی در یک اقتصاد کندتر، هنوز هم می توانید جایگاه کامل خود را پیدا کنید. بسته به تخصص، برخی از شرکت ها ترجیح می دهند رتبه خود را ساده کنند و با فروشندگان خارج از کشور کار کنند. با این حال، انجام تکالیف و درک واقعیات مالکیت کسب و کار قبل از شروع کار بسیار مهم است.

اطمینان حاصل کنید که به ایده تجاری خود متعهد و علاقه مند هستید. شما ساعتهای زیادی را برای شروع کار صرف خواهید کرد و ممکن است مدتی طول بکشد تا کسب و کار شما نتیجه بدهد.

تحقیقات حیاتی است. کمی وقت بگذارید و منطقه مورد علاقه خود را تجزیه و تحلیل کنید. آیا یک نیاز برآورده نشده را پر می کنید؟ به خصوص اگر شما در نظر دارید یک تجارت آنلاین داشته باشید، چقدر احتمال دارد که منطقه شما به خارج از کشور واگذار شود؟ برنامه تجاری شما چیست و سرمایه گذاران بالقوه شما چه کسانی هستند؟

انتظار می رود درآمد محدود یا بدون درآمد شروع شود. به خصوص در چند ماه اول ، شما در حال ساخت پایه خود هستید و ممکن است هزینه های راه اندازی داشته باشید که سود اولیه را جبران کند. اطمینان حاصل کنید که در این دوره برنامه ای برای چگونگی کنار آمدن با برنامه دارید.

 

نکته 5: انتقال شغلی خود را مدیریت کنید!

سرعت خود را حفظ کنید و به یک باره زیاد را قبول نکنید. تغییر شغل یک شبه اتفاق نمی افتد و به راحتی می توان با تمام مراحل برای موفقیت در ایجاد موفقیت غرق شد. با این حال، با تعهد و انگیزه به آنجا خواهید رسید. اهداف بزرگ را به اهداف کوچک تر تقسیم کنید و سعی کنید حداقل روزی یک کار کوچک انجام دهید تا شتاب را ادامه دهید.

به آرامی وارد کار جدید خود شوید. قبل از تعهد کامل، وقت خود را برای شبکه سازی، داوطلب کردن و حتی کار نیمه وقت در زمینه جدید خود اختصاص دهید. این کار نه تنها انتقال آسان تری را ایجاد می کند، بلکه شما وقت خواهید داشت قبل از اینکه تمام وقت در زمینه جدید خود کار کنید، اطمینان حاصل کنید که در مسیر درست قرار گرفته اید و هرگونه تغییر لازم را انجام می دهید.

مراقب خودت باش. ممکن است چنان احساس شلوغی در کار شغلی داشته باشید که به سختی وقت خواب و غذا خوردن داشته باشید. با این حال، مدیریت استرس، غذا خوردن صحیح، و وقت گذاشتن برای خواب، ورزش و عزیزان اطمینان شما را از ایجاد قدرت برای تغییرات بزرگ در آینده تضمین خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: معرفی روشهای آرام سازی برای کاهش استرس

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *