چرا حمام نمک اپسوم بگیریم؟
آزمایش هماتوکریت یا Hct خون چیست؟
۱۴۰۰-۰۴-۱۸
پسوریازیس,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون
پسوریازیس چیست؟
۱۴۰۰-۰۴-۱۹

چرا حمام نمک اپسوم بگیریم؟

شما در ورزشگاه وزنه برداری از عضله را کشیدید. پوست شما جلوی خارش را نخواهد گرفت. یا شاید آرتروز شما در حال افزایش است. آیا علاوه بر صبر کردن، چه کاری می توانید انجام دهید؟ در این مقاله از بخش بهداشت و آرایش مجله اینترنتی وبگردون به بررسی فواید حمام با نمک اپسوم می پردازیم.

مادربزرگ شما می تواند جواب بدهد. نمکهای Epsom صدها سال است که برای تسکین انواع دردها ، دردها و مشکلات پوستی مورد استفاده قرار می گیرند. یک خیساندن ساده در وان ممکن است به شما کمک کند تا احساس بهتری داشته باشید.

نمک اپسوم چیست؟

علیرغم نام ، نمکهای اپسوم مانند چیزهایی نیستند که روی سیب زمینی سرخ کرده خود قرار دهید. به دلیل ساختار شیمیایی آنها نمک نامیده می شوند. قسمت “اپسوم” مکانی در انگلستان است که در چشمه های طبیعی یافت می شود.

می توانید آنها را در بیشتر داروخانه ها، معمولاً در اطراف آسپرین و ملین ها پیدا کنید. بسیاری از فروشگاه های مواد غذایی و مواد غذایی طبیعی نیز آنها را حمل می کنند. یک جعبه بزرگ فقط چند دلار قیمت دارد.

آنها نمکهای دریای مرده نیستند، ترکیبی از مواد معدنی که فقط در دریای مرده در خاورمیانه یافت می شود. ظاهراً آب و نور در بیماری های پوستی، آرتروز و سایر مشکلات سلامتی کمک می کند.

نمکهای اپسوم نیز با کریستالهای حمام فانتزی متفاوت هستند. ممکن است از مواد شیمیایی مشابه ساخته نشوند. به علاوه آنها اغلب دارای روغن، رنگ و عطرهایی برای آرامش بخشیدن و لطافت پوست شما هستند.

 

حمام نک اپسوم چطورکار می کنند؟

در آب ، آنها به منیزیم و سولفات تجزیه می شوند. تئوری این است که وقتی در حمام نمک Epsom غوطه ور می شوید ، این مواد از طریق پوست وارد بدن شما می شوند. این ثابت نشده است ، اما فقط خیساندن در آب گرم می تواند به شل شدن عضلات و سستی مفاصل کمک کند.

مردم از حمامهای نمکی اپسوم به عنوان درمان خانگی برای:

  • درد و تورم آرتروز
  • کوفتگی و پیچ خوردگی
  • فیبرومیالژیا ، وضعیتی که باعث آسیب عضلات، رباط ها و تاندون ها می شود و باعث ایجاد نقاط حساس در بدن می شود
  • ناخن های انگشت پا
  • بیخوابی
  • پسوریازیس ، بیماری که باعث ایجاد قرمزی، خارش و پوسته پوستی می شود
  • عضلات درد پس از تمرین
  • درد ناشی از اسهال در طی شیمی درمانی
  • درد و قرمزی آفتاب سوختگی
  • پاهای خسته و متورم

در حالی که ادعاهای درمانی عامیانه زیادی وجود دارد ، اما مطالعات زیادی در مورد تأیید آنها انجام نشده است. مصرف این نوع حمام احتمالاً آسیبی به شما نخواهد رساند ، اما اگر نگران سلامتی هستید ، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

 

چطور نمک اپسوم  بگیریم؟

آب باید بسیار گرم باشد – گرم نیست ، اما در هنگام لمس راحت است. نمکهای اپسوم را در حالی که آب در حال دویدن است برای کمک به حل شدن آنها اضافه کنید.

برای یک وان با اندازه استاندارد، از مقدار پیشنهادی روی بسته ، معمولاً از 1 تا 2 فنجان ، یا از مقدار توصیه شده توسط پزشک استفاده کنید. از نمکهای اپسوم در وان آبگرم، جکوزی یا وان دیگری با جت استفاده نکنید، مگر اینکه تولید کننده بگوید اشکالی ندارد.

قسمتی از بدن را که درد می کند حداقل 12 دقیقه در آب نگه دارید. و ریلکس کنید.

در مورد اینکه چه مدت و چند بار باید خیس بخورید با پزشک خود مشورت کنید. ممکن است لازم باشد فقط یکبار برای ناخن پا وارد شده یا هر روز اگر درد آرتروز دارید این کار را انجام دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *