چرا زنان باردار هوس ترشی میکنند؟

چرا زنان باردار هوس ترشی میکنند؟

اگر باردار هستید، احتمالاً ده ها جوک سبک در مورد هوس بارداری شنیده اید و به دلایلی خوب – تخمین زده می شود که 50 تا 90 درصد از زنان ایالات متحده در دوران بارداری میل به غذا را تجربه می کنند. یکی از رایج ترین هوس ها ترشیجات هستند، زیرا طعم شور و بافت ترد آنها برای بسیاری از مادران آینده جذاب است. این مقاله از بخش بارداری مجله اینترنتی وبگردون  به این موضوع می پردازد که چرا ممکن است در دوران بارداری میل به ترشی داشته باشید.

علم در مورد میل به ترشی در دوران بارداری چه می گوید؟

داستانهای هوس شدید در بین مادران در حال انتظار به نسل ها منتقل شده است. شاید شنیده باشید که مادر شما می گوید: “وقتی من باردار بودم ، هر شب ساعت 11 شب به خیارشور فکر می کردم، انگار ساعت کار بود!” – و در حال حاضر شما نیز ممکن است همان را تجربه کنید.

هوس بارداری یک تجربه جهانی است، بخشی کوچک و پیش پا افتاده از زندگی روزمره که افراد را نیز به هم پیوند می دهد. با این حال ، برخلاف آنچه مادربزرگ شما گفته است، هوس خوردن یک غذای خاص جنسیت نوزاد شما را نشان نمی دهد . هیچ شواهد علمی برای اثبات این امر وجود ندارد، بنابراین هنوز به دنبال خرید لباس نباشید.

در عوض ، تحقیقات چندین علت بالقوه دیگر را برای هوس بارداری نشان می دهد.

هورمون ها

تغییر سریع هورمون ها در دوران بارداری ممکن است اشتها را توضیح دهد ، اگرچه تحقیقات هنوز در این زمینه پراکنده است. با این وجود، شناخته شده است که افزایش شدید استروژن و پروژسترون در سه ماهه اول رخ می دهد ، که بیماری و استفراغ صبحگاهی شایع را توضیح می دهد.

در سه ماهه دوم بارداری ، بیشتر افراد باردار با کاهش هورمون صبحگاهی و اوج هوس با این هورمون های بالا سازگار می شوند . یک نظریه می گوید هوس ها یک واکنش طبیعی برای بهبود بدن شما از اشتهای ضعیف و تهوع صبحگاهی هستند.

بارداری همچنین ممکن است درک حسی ، از جمله طعم و بو را به طور قابل توجهی تغییر دهد. اگر غذاهای راحت معمولی خود را عصبانی می دانید یا اگر غذاهای مورد نفرت شما تبدیل به غذاهای اصلی انبار می شوند ، کاملاً طبیعی است.

یک مطالعه گزارش داد که 76 درصد از زنان باردار حس بویایی و چشایی غیرطبیعی دارند و 26 درصد از آنها حساسیت به نمک را کاهش داده اند.

حدس زده می شود که این تغییرات حسی برای محافظت از شما در برابر غذاهای بالقوه سمی رخ می دهد.

اگرچه هیچ شواهدی نشان نمی دهد که کاهش حساسیت به نمک بر هورمون هایی که میل به نمک را افزایش می دهند ، تأثیر می گذارد ، اما این هوس ها ممکن است در سطح رفتاری معنا پیدا کنند – زیرا غذاهای شور ممکن است چیزی باشد که شما به راحتی می توانید بچشید.

کمبودهای احتمالی مواد مغذی

شما همچنین ممکن است یک توضیح “علمی” بیشتر شنیده باشید که میل به ترشی به این معناست که کمبود سدیم دارید. این افسانه وجود دارد که نیاز به سدیم در کنار حجم خون در دوران بارداری افزایش می یابد ، و میل شدید به ترشی به این معنی است که این ماده معدنی کم است.

با این حال ، مانند نخ های قدیمی مادربزرگ شما ، هیچ مدرکی در پشت این افسانه وجود ندارد. درست است که برخی مواد مغذی مورد نیاز در دوران بارداری تغییر می کند. به عنوان مثال، نیاز آهن به 27 میلی گرم در روز برای حمایت از رشد جنین افزایش می یابد، در حالی که در زنان بزرگسال 18 میلی گرم است. نیازهای روی، اسید فولیک، ید و پروتئین نیز افزایش می یابد.

این باعث شده است که برخی از مردم این فرض را مطرح کنند که میل به غذا پاسخ بدن شما به کمبود این مواد مغذی کلیدی است. با این حال، غذاهای حاوی این مواد مغذی مانند تخم مرغ ، گوشت و لبنیات به عنوان بیزاری های رایج بارداری گزارش می شوند.

در مقابل، غذاهای کم مغذی، نمک زیاد و غذاهای پرچرب مانند ترشی، بستنی، شکلات و پیتزا به عنوان شایع ترین هوس ها گزارش شده است.

به این ترتیب ، بعید است که هوس ترشی با کمبود مواد مغذی مرتبط باشد.

 

درک فرهنگی از هوس ها

یکی دیگر از عوامل در هوس بارداری ممکن است نحوه برخورد و درک فرهنگهای مختلف از غذا باشد. این به این دلیل است که فرهنگ نقش مهمی در عادات غذایی ما دارد. در حالی که ترشی در آمریکای شمالی میل شدید به بارداری دارد ، برنج رایج ترین وعده غذایی برای افراد باردار در ژاپن است.

این احتمال وجود دارد که شنیده ها در مورد میل به ترشی شما را مستعد کرده است که همانطور که انتظارش را دارید هوسهای مشابهی داشته باشید.

خلاصه: هوس ترشی در دوران بارداری از نظر علمی چندان شناخته نشده است ، اگرچه فرهنگ شما و تغییرات در طعم و مزه غذا می تواند نقش داشته باشد. توضیحات مربوط به کمبود مواد مغذی با شواهد تأیید نمی شود.

اثرات خوردن ترشی در دوران بارداری بر سلامتی

خوردن ترشی در دوران بارداری ممکن است انواع مختلفی از آثار مثبت و منفی را برای سلامتی داشته باشد. گرچه برطرف کردن ولع شما کاملاً خوب است ، اما نباید ترشی را به عنوان یک غذای سالم در نظر بگیرید.

محتوای سدیم بالا

ترشیجات به دلیل طعم شور و تند آن تا حد زیادی جذاب هستند. آنها سرشار از سدیم هستند ، یک ماده معدنی ضروری برای تعادل مایعات. با این حال ، اکثر مردم آمریکای شمالی پیشتر از توصیه سازمان بهداشت جهانی (WHO) از 2000 میلی گرم در روز – شامل افراد باردار. این امر بسیار بعید می کند که شما به سدیم ترشی نیاز داشته باشید. در واقع ، سدیم اضافی ممکن است باعث احتباس آب شود و خطر ابتلا به فشار خون بالا در دوران بارداری را افزایش دهد.

خوب است که میل به ترشی خود را برطرف کنید ، اما این کار را در حد اعتدال انجام دهید و مراقب خوردن بیش از حد سدیم باشید.

محتوای ویتامین

ترشی ها حاوی مقدار زیادی ویتامین هستند ، فقط یک ترشی شوید 15 از توصیه روزانه ویتامین K برای زنان باردار را شامل می شود. این ویتامین به لخته شدن خون شما کمک می کند و استخوان های شما را قوی نگه می دارد.

علاوه بر این ، آب ترشی مقدار مناسبی از ویتامین C را ارائه می دهد که به رشد بافت نوزاد و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

در عین حال ، میزان زیاد سدیم ترشی به این معنی است که نباید در این میان وعده زیاده روی کنید. این به این دلیل است که یک ترشی متوسط ​​دارای 325 میلی گرم سدیم است که 16 از حداکثر میزان توصیه شده است.

خلاصهترشی ها مقدار مناسبی از ویتامین K را که در دوران بارداری ضروری است ، تامین می کنند و آب آنها دارای ویتامین C است. با این حال ، شما همچنان باید مصرف خود را به دلیل داشتن نمک زیاد محدود کنید.

 

خوردن ترشی در دوران بارداری بیشتر بی خطر است!

خوردن بیشتر انواع ترشی، در حد اعتدال ، در دوران بارداری کاملاً بی خطر است. با این وجود ، شما باید از ترشی های خانگی خودداری کنید، زیرا آنها بیشتر در معرض رشد باکتری های مضر مانند لیستریا هستند ، که ممکن است عوارض جدی بارداری را ایجاد کند.

با توجه به مراکز برای و کنترل بیماری و پیشگیری (CDC)، زنان باردار هستند 10 برابر احتمال به دست آوردن یک لیستریا عفونت نسبت به جمعیت در بزرگ است. بنابراین، بهتر است از تمام ترشی های خانگی با جدیت اجتناب کنید.

در عوض ، ترشی های خریداری شده از فروشگاه را انتخاب کنید ، که مصرف آنها در دوران بارداری بی خطر است.

نکاتی برای مصرف بی خطر ترشیجات

اگر می خواهید از ترشی در دوران بارداری لذت ببرید، این نکات را در نظر داشته باشید:

  • برای به حداقل رساندن میزان مصرف نمک خود بر روی برچسب های حاوی سدیم کم روی بسته بندی بگردید.
  • با انتخاب مارک هایی با سدیم و شکر کمتر، پانل حقایق تغذیه را در محصولات مقایسه کنید. به خاطر داشته باشید که ترشی های شیرین با شکر درست می شوند ، در حالی که ترشی شوید اینطور نیست.
  • اگر وسوسه خوردن زیاد غذا در یک زمان هستید، چند روش تغذیه آگاهانه را امتحان کنید. وقتی راضی هستید متوقف شوید.
  • علاوه بر این، ترشی های خریداری شده از فروشگاه را که با سرکه تهیه می شوند، خریداری کنید که معمولاً در دمای اتاق در قفسه ها یافت می شوند. اینها برای از بین بردن همه باکتری ها پاستوریزه شده اند.
  • دستورالعمل های ذخیره سازی روی برچسب را دنبال کنید. بسته به روش تولید، ترشی ها ممکن است پس از باز شدن در یخچال نگهداری شوند تا از فساد جلوگیری شود. صرف نظر از این، همیشه شیشه ترشی خود را محکم ببندید.
  • همیشه از ظرفی برای برداشتن ترشی از شیشه – به جای انگشتان دست خود – استفاده کنید تا احتمال ورود باکتری های مضر را به حداقل برسانید.

خلاصهبرای به حداقل رساندن خطر ابتلا به لیستریوز، از ترشی های خانگی در دوران بارداری خودداری کنید. در عوض، به دنبال انواع مغازه هایی باشید که دارای سدیم و قند کمی هستند و مطمئن باشید که بهداشت غذایی مناسب را رعایت می کنید.

نتیجه نهایی

اگر باردار هستید و هوس خوردن ترشی می کنید ، از تنهایی دور هستید – اما دلایل و دلایل چنین هوس هایی هنوز یک راز علمی است.تغییر در طعم و بو ممکن است تا حدی در هوس ترشی و همچنین نشانه های فرهنگی مقصر باشد. هوس ها جزء طبیعی بارداری هستند. اگرچه تمایل شما به ترشیجات جنسیت نوزاد شما را مشخص نمی کند و احتمالاً نشان دهنده کمبود مواد مغذی نیست، اما این غذا همچنان می تواند به عنوان یک میان وعده خوشمزه و ترد عمل کند.

فقط مطمئن شوید که ترشیجات را در حد متعادل بخورید تا میزان مصرف سدیم کم باشد و آنها را با یک رژیم متعادل ترکیب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *