چرا مد آهسته مهم و ارزشمند است؟!

چرا مد آهسته مهم و ارزشمند است؟!

تفاوت بین مد آهسته و مد سریع چیست و آیا این مهم است؟ ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که می‌توانید لباس‌های شیک و مد روز را در یک سلبریتی ببینید و بلافاصله یک کپی از کل لباس‌های او را با کسری از قیمت خریداری کنید. کمد لباس‌های ما مملو از تکه‌های ارزان قیمتی است که یکی دو بار می‌پوشیم و دور می‌ریزیم. در حالی که در دسترس بودن لباس های ارزان قیمت برای شیک پوشان بیرونی عالی است، اثرات منفی مصرف بیش از حد آن بسیار بیشتر از مزایای آن است.

اگرچه جایگزینی برای این نوع مصرف گرایی وجود دارد. به آن مد آهسته می‌گویند و هم شرکت ها و هم افراد می‌توانند در تولید و خرید اقلام پایدارتر نقش داشته باشند. اگر به جنبش مد آهسته علاقه دارید، در اینجا نحوه کمک به ایفای نقش خود در کاهش تأثیر مضر مد سریع بر دنیای ما آمده است.

آهسته مد دقیقا چیست؟

مد آهسته که توسط کیت فلچر از مرکز مد پایدار ابداع شده است، نقطه مقابل مد سریع است. این بر مواد با کیفیت، تولید محلی و تولید پایدارتر تمرکز دارد. مصرف کنندگانی که به جنبش مد آهسته می‌پیوندند در مصرف افراطی یا مصرف گرایی شرکت نمی کنند. در عوض، این جنبش بر روی مینیمالیسم، خرید اقلام پایدار و تنها خرید آنچه شما نیاز دارید تمرکز می‌کند. در اصل، به معنای خرید آهسته است.

مد آهسته در مقابل مد سریع: تفاوت ها

در ادامه برخی از تفاوت های کلیدی بین مد آهسته و مد سریع آورده شده است. مد سریع در مقابل مد آهسته به طور کلی می‌تواند به شرح زیر تقسیم شود:

مواد

برندهای فست مد بر مواد مصنوعی و مبتنی بر نفت متکی هستند که برای محیط زیست مضر هستند. این شرکت ها از پارچه های ارزان قیمت ساخته شده از سوخت های فسیلی غیر قابل تجدید استفاده می‌کنند. از سوی دیگر، مد آهسته شامل اقلام محلی، ارگانیک، طبیعی، بازیافتی و تغییر کاربری می‌شود.

کیفیت

فست مد به گونه ای طراحی شده است که برای چند بار یا حداکثر یک یا دو فصل دوام می‌آورد. این امر شرکت ها را تشویق می‌کند تا لباس های بیشتری را در سریع ترین زمان ممکن تولید کنند و کیفیت از بین می‌رود. مد آهسته چرخه بسیار آهسته تری دارد و در عوض بر کیفیت لباس هایش تمرکز دارد که قرار است سال ها یا حتی یک عمر دوام بیاورند.

تولید

تولید مد سریع تأثیرات منفی زیست محیطی از جمله آلودگی و زباله های بیش از حد دارد . مد آهسته از روش‌های تولید سازگار با محیط زیست استفاده می‌کند و زمانی که مصرف‌کننده آماده دور انداختن لباس است، معمولاً قابل بازیافت است.

کار یدی

فست مد به کارگران دستمزد کم می‌دهد و شرایط کاری بسیار بدی را فراهم می‌کند. اکثر شرکت ها تولید را به کشورهای در حال توسعه برون سپاری می‌کنند که قوانین کار برای شرکت ها مطلوب است اما برای کارگران نامطلوب است. کارگران آهسته مد دستمزد بالاتر و شرایط کاری بهتری دریافت می‌کنند.

قیمت

فست مد از چنین مواد ارزان قیمتی استفاده می‌کند و دستمزدهای پایینی را به کارگران خود می‌پردازد که به نوبه خود به آنها اجازه می‌دهد تا قیمت های بسیار پایینی را برای اقلام خود دریافت کنند. بدیهی است که معاوضه، کیفیت است. مد آهسته به دلیل استفاده از مواد با کیفیت بالاتر، فرآیندهای تولید پایدارتر و کار اخلاقی بیشتر گرانتر است.

چرا مد آهسته مهم و ارزشمند است؟!

چرا باید به مد آهسته در مقابل مد سریع ترجیح دهید؟

پس چرا باید به مد آهسته در مقابل مد سریع ترجیح دهید؟ خوب، انتخاب‌هایی که در لباس‌هایتان انجام می‌دهید، تأثیر زیادی بر جایگاه اجتماعی و همچنین کیف پول شما دارد. تأثیرات منفی فست مد گسترده است و شامل موارد زیر است:

1. تاثیر بر محیط زیست

ظهور فست مد تأثیر مخربی بر محیط زیست گذاشته است. همانطور که قیمت ها کاهش می‌یابد و مصرف کنندگان بیشتر تحت تأثیر مواردی مانند ویدیوهای حمل و نقل لباس قرار می‌گیرند، مصرف لباس به شدت افزایش یافته است. اثرات زیست محیطی مد سریع شامل استفاده بیش از حد از آب، افزایش انتشار گازهای گلخانه ای و تخلیه مواد سمی به اقیانوس است.

 

2. نقض حقوق بشر

کشورهای در حال توسعه بیشتر مدهای سریع دنیا را تولید می‌کنند و آنها مکان هایی هستند که تأثیرات منفی آن را شخصاً بیشتر احساس می‌کنند. دنیای مد سریع مدتهاست به نقض حقوق بشر متهم شده است. کارگران کارخانه های پوشاک با سو استفاده از جمله دریافت دستمزد غیرقابل زندگی، آزار و اذیت و شرایط بد کاری مواجه هستند. برخی از این شرایط باعث آتش سوزی و حوادث مرگبار شده است.

3. اثرات بر کیف پول شما

در نهایت، مد سریع عواقب شخصی نیز دارد. حتی اگر هر یک از کالاها ارزان باشد، خرید بیش از حد و مصرف بیش از حد می‌تواند هزینه های قابل توجهی را به همراه داشته باشد. وقتی یک کمد لباس سریع می‌سازید، باید دائماً آن را تعویض کنید، زیرا هیچ چیز کیفیت خوبی ندارد. اگر دلیل دیگری ندارید، اگر می‌خواهید پولی که به سختی به دست آورده اید را پس انداز کنید، باید از فست مد اجتناب کنید.

4 روش برای شرکت در مد آهسته در مقابل مد سریع

بنابراین همه دلایل عدم شرکت در فست مد را شنیده اید. اما چگونه می‌توانید به آنچه می‌خرید بیشتر توجه کنید و در جنبش آهسته مد شرکت کنید؟ در اینجا چند راه آسان وجود دارد:

1. کمد لباس کپسولی را در نظر بگیرید

یکی از بهترین راه‌ها برای پیوستن به جنبش آهسته مد، ساختن یک کمد لباس کپسولی کوچک اما خوب است . طبق تعریف، کمدهای کپسولی اقلام کمتری در خود دارند. به جای تکیه بر لباس‌های مد سریع که بعد از یک فصل دور می‌اندازید، کمدهای کپسولی از قطعاتی تشکیل شده‌اند که سال‌ها دوام می‌آورند.

2. رویکردی تدریجی برای تغییر کمد لباس خود داشته باشید

لازم نیست کاملاً سریع مد در مقابل مد آهسته باشد یا برعکس. در عوض، رویکردی تدریجی برای تحول در نظر بگیرید. اگر مدت زیادی است که به مد سریع متکی هستید، ممکن است ترک این عادت زمان بر باشد. قسم بخورید که خرید از خرده‌فروشی‌های خاصی را متوقف کنید یا خرید خود را کاهش دهید، در حالی که به آرامی لباس‌های خود را با انتخاب‌های پایدارتر و جاودانه‌تر جایگزین می‌کنید. برای ایجاد تفاوت لازم نیست رویکرد همه یا هیچ را در پیش بگیرید.

3. لباس های قدیمی خود را بفروشید، اهدا کنید و بازیافت کنید

در هنگام پاکسازی در برابر تمایل به انداختن لباس های کهنه در زباله ها مقاومت کنید . بسته به وضعیت لباس‌هایتان، زمان بیشتری را برای چرخیدن، فروش، اهدا یا بازیافت اقلام قدیمی خود اختصاص دهید ، زیرا این امر می‌تواند به جلوگیری از ماندن لباس‌های قدیمی شما در محل دفن زباله و آلودگی بیشتر زمین کمک کند.

4. تکالیف خود را انجام دهید و از برندهای پایدار خرید کنید

هنگام خرید لباس جدید، ابتدا تکالیف خود را انجام دهید و مطمئن شوید که از برندهای پایدار خرید کنید. یکی از بهترین راه‌ها برای بررسی پایداری یک برند این است که آیا یک شرکت معتبر B است یا خیر. اینها شرکت هایی هستند که بالاترین استانداردهای جامعیت و پایداری را برآورده کرده اند. برندهای مد محبوبی که به جایگاه B Corp دست یافته اند عبارتند از Athleta و Patagonia.

چرا مد آهسته مهم و ارزشمند است؟!

 

از وبلاگ های مد آهسته و کانال های یوتیوب الهام بگیرید

علاقه مند به پیوستن به جنبش آهسته مد هستید؟ هر نوع تغییر سبک زندگی می‌تواند سخت باشد. اگر سال‌هاست که از مکان‌هایی که لباس‌های ارزان می‌خرید، دور شدن از مد سریع می‌تواند دشوار باشد. یکی از بهترین راه‌ها برای پیوستن به دنیای مد آهسته، دنبال کردن وبلاگ‌ها و کانال‌های یوتیوب برای الهام گرفتن است.

این وبلاگ‌ها و کانال‌ها توصیه‌هایی در مورد مارک‌های پایدار، محل پیدا کردن لباس‌های قدیمی و حتی دست دوم، و نحوه دور ریختن اقلام قدیمی مد سریع، از جمله نکات دیگر، ارائه می‌دهند. نه تنها این، این وبلاگ نویسان برخی از شیک ترین افراد در اطراف هستند، و ثابت می‌کنند که برای جذاب به نظر رسیدن نیازی به مد سریع ندارید !

امروز مد آهسته را در مقابل مد سریع امتحان کنید!

به نظر نمی رسد مد سریع و اثرات منفی آن به این زودی ها کند شود. اما، شما می‌توانید سهم خود را برای کاهش تاثیر آن با پیوستن به جنبش آهسته مد انجام دهید. امیدواریم که از وبلاگ نویسان و یوتیوبر ها الهام گرفته باشید که نشان می‌دهند مد آهسته چقدر می‌تواند مد روز باشد و مزایای فراوان آن برای شما و سایر نقاط جهان. همچنین می‌توانید برای انگیزه بیشتر ، نقل قول های مورد علاقه ما در مورد زندگی پایدار را بررسی کنید !

بنابراین از دانش خود در مورد فست مد در مقابل مد آهسته استفاده کنید تا تأثیر بهتری بر محیط و کیف پول خود داشته باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *