چطور با شوره سر مبارزه کنیم؟

چطور با شوره سر مبارزه کنیم؟

به نظر می رسد برف روی شانه های شما افتاده است. اگر فقط مثل برف هم ذوب می شد! اما نگران نباشید وقتی پوست سر شما سلولهای مرده پوست را می ریزد، معمولاً به دلیل مشکلی که می توانید درمان کنید ایجاد می شود. این مقاله از بخش بهداشت و آرایش مجله اینترنتی وبگردون را بخوانید تا با روشهای رفع شوره سر بیشتر آشنا شوید.

 

چرا شوره سر ظاهر می شود؟

بیشتر اوقات، ریزش پوست بدون اطلاع قبلی اتفاق می افتد. شوره سر – یا درماتیت سبورئیک – هنگامی اتفاق می افتد که سلول های مرده پوست با سرعت بیش از حد طبیعی ریخته شوند. آنها تمایل به سفید یا زرد روشن دارند و به راحتی روی سر شما مالیده می شوند.

علت ایجاد شوره سر مشخص نیست. هورمون ها مشکوک هستند، زیرا شوره سر در سال های نوجوانی به اوج خود می رسد. یا ممکن است نوعی مخمر که بیش از حد روی پوست سر شما رشد می کند، نقش داشته باشد. اما هیچ ارتباطی با بهداشت نامناسب ندارد.

پوسته در خانواده ها اجرا می شود. اگر پسر باشید، اضافه وزن داشته باشید یا پوستی چرب داشته باشید به احتمال زیاد به آنها مبتلا خواهید شد. برخی از بیماری ها مانند بیماری پارکینسون نیز می توانند باعث ایجاد شوره سر شوند.

موارد دیگر می توانند باعث پوسته پوسته شدن و افتادن پوست سر شما شوند:

  • شستن موها را خیلی مرتب یا خیلی کم انجام دهید
  • شامپو را خوب بشویید
  • هوای سرد
  • فشار
  • واکنش بد به محصولات مو
  • یک مشکل پوستی به نام پسوریازیس پوست سر
  • یک بیماری پوستی مانند اگزما

 

6 نکته برای مبارزه با پوسته پوسته

لازم نیست برای همیشه از لباس های تیره پرهیز کنید. در عوض این نکات را امتحان کنید:

  • مرتباً موهای خود را بشویید. این به شما کمک می کند تا پوسته پوسته ها از سر شما خارج شوند. بعضی از افراد باید روزانه شامپو بزنند. دیگران، کمتر اگر شوره سر ملایم دارید می توانید از شامپوی معمولی استفاده کنید.
  • اگر مقدار زیادی شستشو با یک شامپوی معمولی جواب نمی دهد، شامپوی شوره سر را امتحان کنید. با استفاده روزانه از آن شروع کنید. با فرار پوسته ها، هر بار دیگر که موها را می شوید، به استفاده از آن بپردازید. در این بین از شامپوی معمولی استفاده کنید. مارک های مختلف شامپو شوره سر حاوی مواد مختلفی هستند، بنابراین ممکن است مجبور شوید چند مورد را امتحان کنید تا یکی از موارد مناسب شما پیدا شود. به دنبال شامپوهای سلنیوم سولفید، پایه تار ، روی پیریتیون یا اسید سالیسیلیک باشید.
  • هنگام استفاده از شامپو شوره سر، دو بار کف آن را کف کنید و اجازه دهید تا کف آن به مدت 5 دقیقه بماند. این کمک می کند تا شامپو بهتر کار کند.
  • بعد از شامپوی شوره از نرم کننده استفاده کنید. این از موهای شما در برابر خشکی محافظت می کند.

در صورت خارش پوسته ها سعی نکنید خراشیده شوید. پوسته پوسته شدن را پایان نخواهید داد و ممکن است باعث خونریزی یا ریزش مو شود و مشکل را بدتر کند.

 

چه موقع به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر هیچ یک از این نکات کمکی نکرد، به پزشک پوست مراجعه کنید. پزشک ممکن است یک شامپوی قوی تر برای شوره سر تجویز کند که حاوی کتوکونازول ضد قارچ باشد.

پوسته پوسته شدن یا شوره همچنین می تواند ناشی از بیماری مانند پسوریازیس پوست سر باشد. در این صورت، پزشک شما سایر روش های درمانی را توصیه می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *