چطور با یک فرد بد اخلاق خوب رفتار کنیم؟
چای بابونه با عسل
چای بابونه با عسل
۱۴۰۱-۰۹-۰۴
چطور از حواس پرتی زمان مطالعه جلوگیری کنیم؟
چطور از حواس پرتی زمان مطالعه جلوگیری کنیم؟
۱۴۰۱-۰۹-۰۴

چطور با یک فرد بد اخلاق خوب رفتار کنیم؟

اگر صادق باشیم، آخرین چیزی که احتمالاً می خواهید به یک فرد بدرفتار داشته باشید، مهربانی شما است. وقتی کسی بی ادبانه  به شما نظر می دهد یا به شیوه های آزاردهنده رفتار می کند، می تواند وسوسه کننده باشد که مثل خودشان رفتار کنید. با این حال ، هیچ رضایتمندی مانند رضایت از بزرگتر و با شعور بودن وجود ندارد. شما هیچ کنترلی بر سخنان و اعمال دیگران ندارید، اما بر خود کنترل دارید. با رفتار خوب با افراد بدخواه ، تبدیل به فردی با صداقت، شفقت، خویشتن داری و مهربانی می شوید.

قسمت 1

درون خود را آرام کنید

چطور با یک فرد بد اخلاق خوب رفتار کنیم؟

چند نفس عمیق و آرامش بخش بکشید. اگر آن شخص به تازگی چیز بدی برای شما گفته یا انجام داده است، مهم است که قبل از واکنش خود را آرام کنید.  در گرمای لحظه، به راحتی می توان کلمات تند را به زبان آورد و از روی عصبانیت واکنش نشان داد. اگر از شما انتظار می رود که فوراً پاسخ دهید، کلمات خود را با دقت انتخاب کنید. با وجود احساسی که ممکن است دارید، آهسته و آرام صحبت کنید. می‌توانید بعداً احساسات خود را باز کنید، اما قبل از اینکه زمان کافی برای بررسی کامل موقعیت داشته باشید، صحنه نسازید.

چطور با یک فرد بد اخلاق خوب رفتار کنیم؟

به وضعیت عینی نگاه کنید. گفتن این کار در ابتدا آسان تر از انجام آن است، اما ممکن است! اگر غریبه ای با شما بی ادبی کرد، فقط به یاد داشته باشید که آنها فقط همین هستند – یک غریبه. گفتار و اعمال آنها هیچ تاثیری در زندگی شما ندارد. با واکنش خوشایند و مهربانانه، از تبدیل وضعیت بزرگتر از آنچه لازم است جلوگیری می کنید. اگر دوستی بدجنس بود، اجازه نده آن لحظه ناگوار پایه دوستی را خراب کند. مهم است که فرد را از رفتارش جدا کنید و به یاد داشته باشید که گفتار یا رفتار بی ادبانه او چیزی نیست که هست.  

    • با جدا کردن کلمات و رفتارها از شخص، ندانم چیزی به عنوان یک حمله شخصی به شما نیز آسان تر می شود.
    • اگر کسی که نمی‌شناسید با من بد رفتار می‌کند، مخصوصاً اگر آنلاین است، آن را نادیده بگیرید. ارزش ندارد از کسی که نمیشناسید ناراحت شوید.

 

از موقعیت فاصله بگیرید اگر برای کناره‌گیری وقت نگذارید و راه‌های مختلف ممکن را در نظر نگیرید، ممکن است طوری رفتار کنید که بعداً پشیمان شوید. در صورت لزوم، بهانه‌ای خنثی برای کناره‌گیری به فرد بدهید. به آنها بگویید که یک تماس تلفنی برنامه ریزی شده، یک قرار ملاقات یا یک مأموریت برای اجرا دارید. حتی می توانید بگویید که کار دارید و برای تمرکز نیاز به زمان دارید. به آنها نگویید که به زمان دوری از آنها نیاز دارید، زیرا این کار باعث می شود که بلافاصله در حالت دفاعی باشند. سپس، برو کاری را انجام بده که همیشه خوشحالت کند، هر چه که باشد. اگر واقعاً احساس خوشبختی می کنید، بسیار سخت است که نسبت به کسی بد باشید.

  • ورزش کنید، با یک دوست خوب صحبت کنید، چیزهای خنده‌داری را در تلویزیون تماشا کنید، مدیتیشن کنید یا هر کار دیگری انجام دهید تا ذهن خود را از فرد بدجنس دور کنید و خود را شاد کنید. به “جایگاه شاد” خود برسید.
  • تا زمانی که فقط نیت خوبی نداشته باشید به شرایط پرتنش برنگردید. به عبارت دیگر صبر کنید تا کاملاً آرام و آماده باشید تا مهربان باشید.

قسمت 2

با آنها با مهربانی رفتار کنید

 

با آن شخص طوری صحبت کنید که گویی مادربزرگتان دارد گوش می دهد. این ممکن است احمقانه به نظر برسد، اما زمانی که سعی می کنید با مهربانی صحبت کنید و به آداب خود اهمیت دهید، در واقع یک قانون بزرگ است. شما احتمالاً جلوی مادربزرگتان به کسی فحش نمی دهید، حتی اگر واقعاً بخواهید. این عالی است زمانی که شما کاملاً باید با کسی مهربان باشید اما حتی نمی دانید چگونه شروع کنید.

    • اگر دوستی با آنها بد بود، با آرامش توضیح دهید که چه احساسی در شما ایجاد کرده است. ممکن است بگویید: “آنچه گفتی واقعاً مرا ناراحت کرد، اما من برای دوستی خود ارزش قائلم. آیا می‌توانیم در مورد این صحبت کنیم که مطمئن شویم این اتفاق دیگر تکرار نمی‌شود؟” 

چطور با یک فرد بد اخلاق خوب رفتار کنیم؟

 

به حرف فرد گوش دهید. چه با آنها موافق باشید یا نه، آنها باید احساس کنند که شنیده می شوند. مردم اغلب به دیگران سرزنش می کنند زیرا احساس می کنند این تنها راهی است که شنیده می شوند یا جدی گرفته می شوند. ارتباط چشمی خود را حفظ کنید و با سر تکان دهید تا بیان کنید که حرف آنها را می پذیرید.  

    • جملاتی از این قبیل بگویید: “من می فهمم چه می گویید.” این بدان معنا نیست که شما با آن موافق هستید، بلکه به این معناست که شما همه چیز را قبول دارید.
    • قطع نکنید. در مورد آنها صحبت نکنید. فقط به آنها اجازه دهید آنچه را که باید بگویند.
چطور با یک فرد بد اخلاق خوب رفتار کنیم؟

چطور با یک فرد بد اخلاق خوب رفتار کنیم؟

 

از آنها سؤالات خاص بپرسید. به آنها بگویید که می بینید عصبانی یا ناراحت هستند و به سادگی بپرسید که برای کاهش استرس آنها چه کاری می توانید انجام دهید. فقط ارائه این می تواند به وضعیت فوق العاده کمک کند.  

    • اگر نمی توانید آنچه را که از شما می خواهند انجام دهید، سعی کنید یک مصالحه پیدا کنید. برای پایان دادن به شرایط پرتنش با کمک کردن تلاش کنید.
    • با پرسیدن آنچه نیاز دارند، ممکن است متوجه شوند که هیچ کاری نمی توانید انجام دهید. این ممکن است به آنها کمک کند تا متوجه شوند که خشم خود را روی شخص اشتباهی بیرون می آورند

 

اعمال محبت آمیز محسوس برای افراد پست انجام دهید. حفظ آرامش و صحبت با مهربانی با آنها بسیار خوب است، اما می توانید برای کاهش تنش یا اصطکاک که ممکن است در رابطه وجود داشته باشد، یک قدم جلوتر بروید. مهمترین چیز این است که اصیل و مهربان باشید، و یک عمل محبت آمیز تصادفی یا یک لطف خود به خودی می تواند راه درازی داشته باشد.  

      • اگر با یک همکار بدخلق سر و کار دارید، صبح یک قهوه اضافی برای او انتخاب کنید. آنها نه تنها از این حرکت قدردانی می کنند، بلکه کافئین ممکن است خلق و خوی آنها را نیز بهبود بخشد!
      • به یک همسایه بی احساس هدیه یا گل بدهید. این یک لطف دوست داشتنی است که خارج از منطقه راحتی شما است و به آنها نشان می دهد که خواهان یک رابطه دوستانه هستید.
      • یک یادداشت دست نویس به آنها بدهید. به آنها بگویید که از چه چیزهایی در مورد آنها قدردانی می کنید یا به سادگی برای آنها یک روز عالی آرزو کنید. یادداشت‌های دست‌نویس امروزه کمتر رایج شده‌اند و به فرد نشان می‌دهند که برای روشن کردن روزش وقت و تلاش کرده‌اید.

چطور با یک فرد بد اخلاق خوب رفتار کنیم؟

 

 

اصیل باش ساده ترین راه برای واقعی بودن این است که با طرف مقابل خود شفاف باشید. اگر به آنها لطف می کنید یا به آنها هدیه می دهید زیرا می خواهید رابطه خود را بهبود بخشید، فقط این را بگویید! روشن کنید که مهربانی شما از صمیم قلب خالصانه است و هرگونه سوء ظن به طعنه یا انگیزه باطنی را از بین ببرید.

قسمت 3

تغییر دیدگاه شما

به سخنان آنها فکر کنید. آیا آنها سعی داشتند به شما توصیه هایی بکنند که به سادگی بیان شده بود؟ آیا به خاطر عدم امنیت خودشان به شما توهین می کردند؟ تا جایی که می توانید سعی کنید خود را جای آنها بگذارید. ببینید آیا می توانید دلیل واقعی صحبت یا رفتار بد آنها با شما را بفهمید.

  • تغییر نحوه قالب بندی کلمات آنها می تواند کمک کننده باشد. به عنوان مثال، یک تعمیم گسترده در مورد شخص انجام ندهید. به جای اینکه فکر کنید «این شخص با من بد بود چون آدم فاسدی است»، سعی کنید فکر کنید: «این شخص با من بد بود زیرا باید با چیزی دست و پنجه نرم می کرد.»

چطور با یک فرد بد اخلاق خوب رفتار کنیم؟

 

زمانی را به یاد بیاورید که به کسی انتقاد کردید. به دلایل خود برای انجام این کار فکر کنید. آیا روز بدی را سپری می کردید و آیا آنها در پایان ناامیدی شما بودند؟ آیا احساس ناامنی، حسادت یا طرد شدن می کردید؟ قضاوت دیگران بدون قضاوت در مورد اعمال خود آسان است، اما سعی کنید به یاد داشته باشید که همه روزهای بدی دارند و بد رفتار می کنند.

    • همیشه به خود یادآوری کنید که “آزار دادن به مردم باعث آزار مردم می شود.” پست بودن سرگرم کننده یا لذت بخش نیست و افراد واقعاً شاد بد اخلاق نیستند. آنها ممکن است نسبت به شما ظالمانه گفته باشند یا رفتاری ظالمانه داشته باشند، اما به احتمال زیاد این فقط نشانه یک مشکل داخلی است که آنها دارند.

چطور با یک فرد بد اخلاق خوب رفتار کنیم؟

  1. چرخه را بشکنید. افراد بدجنس نسبت به دیگران بد رفتار می کنند که در عوض آنها بد رفتار می کنند. اگر محبتی را به آنها ارائه دهید که اغلب به آنها نمی رسد، می توانید این زنجیره را برای آنها قطع کنید. شما می توانید در نحوه رفتار آنها با مردم بعداً تفاوت ایجاد کنید
  2. چیزهای مشترکی با آنها پیدا کنید. هر چیزی. شاید شما به همان مدرسه رفته اید، دوستان مشترک دارید یا در همان قسمت شهر زندگی می کنید. سعی کنید یک موضوع مشترک پیدا کنید که بتواند به شما یادآوری کند که آنها انسانی هستند که تفاوت چندانی با شما ندارند. آنها بد عمل کردند، اما هنوز هم مستحق شفقت شما هستند.

قسمت 4

انجام آن برای خودتان

چطور با یک فرد بد اخلاق خوب رفتار کنیم؟

به یاد داشته باشید که می خواهید چگونه به نظر برسید. گاهی اوقات، مهم نیست که چقدر بالغ و مهربان باشید، با یک فرد کاملاً بدرفتار یا پست روبرو می شوید و نمی توانید دلیلی بیابید که او سزاوار مهربانی شما باشد. این زمانی است که شما فقط به دلایل خودخواهانه خود باید این کار را انجام دهید. آیا می خواهید شبیه یک فرد بزرگمنش به نظر برسید؟ آیا می خواهید مردم شما را فردی بی ادب و بی ثبات ببینند؟ حتی اگر هر دلیلی در دنیا داشته باشید که بخشی از ذهن خود را به آنها بدهید، داستان همیشه دو طرف خواهد داشت. در نسخه آنها از رویدادها، شما همیشه شرور خواهید بود. فقط زبانت را گاز بگیر، به آنها مهربانی نشان بده، و بدان که شبیه آدم بهتری هستی.
چطور با یک فرد بد اخلاق خوب رفتار کنیم؟

برای سلامتی خود انجام دهید. یک فرد خرچنگ و بی ادب بودن به سلامتی شما آسیب وارد می کند. اجازه نده که آدم پست این قدرت را داشته باشد! خشم می تواند خطر حملات قلبی و سایر مشکلات قلبی عروقی را افزایش دهد. از سوی دیگر، حالات شادی با هورمون های استرس کمتر و عملکرد بهتر سیستم ایمنی مرتبط است. مهربانی همچنین ما را شادتر می کند. خوب بودن با شخص دیگری می تواند باعث افزایش دوپامین در مغز شود و به ما چیزی را بدهد که برخی افراد آن را “Helper’s High” می نامند. 

چطور با یک فرد بد اخلاق خوب رفتار کنیم؟

چطور با یک فرد بد اخلاق خوب رفتار کنیم؟

پل ها را حفظ کنید زندگی غیر قابل پیش بینی است و شما نمی دانید که ممکن است دوباره با چه کسی برخورد کنید. هرچه در طول زندگی با افراد کمتری سر و کار داشته باشید، بعداً ارتباطات بالقوه بیشتری خواهید داشت. هر کسی را که ملاقات می کنید به طور بالقوه می تواند چیزی را به شما پیشنهاد دهد، بنابراین حداقل باید به دلایل خودخواهانه صمیمی باشید!

    • آیا می توانید تصور کنید که بنشینید تا موهایتان را کوتاه کنید و آرایشگرتان فردی باشد که در مترو به او نفرین کرده اید؟ اگر فردی که در دانشگاه با او دعوا کرده اید، ده سال دیگر برای شغل رویایی شما با شما مصاحبه کند، چه؟ ریسک نکن!

نکات

  • مهم است که نبردهای خود را انتخاب کنید. حتی اگر کسی با شما بد رفتار می کند و شما می دانید که این کار ناعادلانه و اشتباه است، گاهی اوقات لازم است که آن را کنار بگذارید و پیش بروید. لازم نیست با هر کسی که با شما بد رفتار می کند وارد بحث و جنگ شوید، زیرا در طول زندگی خود را فرسوده خواهید کرد.

  • درست بودن همیشه مهم ترین چیز نیست. گاهی اوقات فقط باید شکست را بپذیرید و اجازه دهید آن شخص باور کند که حق با اوست، و با حفظ خونسردی خود به برتری خواهید رسید.

  • گاهی دور شدن می‌تواند مهربان‌ترین کاری باشد که می‌توانید برای یک آدم بدجنس انجام دهید. اگر با رفتن از خود دفاع کنید، می توانید به آنها کمک کنید تا اشتباه راه خود را درک کنند.

 

هشدارها

  • بین مهربان بودن و حصیر خانه بودن فرق است. اگر کسی مدام نسبت به شما بد است، آن را تحمل نکنید. سالم نیست که در رابطه ای باشید که به طور مداوم آسیب دیده و تحقیر می شوید. از قطع ارتباط با مردم نترسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *