چطور 48 ساعته شیراز را بگردیم؟
زیباترین کلیساهای رم
زیباترین کلیساهای رم
۱۴۰۰-۰۵-۱۳
بهترین و زیباترین اشعار باباطاهر,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون
بهترین و زیباترین اشعار باباطاهر
۱۴۰۰-۰۵-۱۵
بهترین نقاط کوله‌گردی در ایران,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون

بهترین نقاط کوله‌گردی در ایران,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون

چطور 48 ساعته شیراز را بگردیم؟

شیراز زادگاه تمدن کهن ایرانی است. این شهر که دارای آب و هوای معتدل و مردم ساده لوح است، همچنین شهر شاعران، ادبیات و باغهای ایرانی است. به امپراتوری ایران بازگردید و دوز خاصی از شعرهای جدی را بیاموزید تا نحوه گذراندن 48 ساعت در شیراز را در این مقاله از بخش گردشگری مجله اینترنتی وبگردون بررسی کنیم.

 

روز 1

با وجود بسیاری از مکان های تاریخی و فرهنگی در شیراز، چیزهای زیادی برای بسته بندی در 48 ساعت وجود دارد. اولین روز را در خارج از شهر، غرق در تاریخ، در حالی که بقایای امپراتوری باستان ایران را کاوش می کنید، سپری کنید. از آنجا که امروز زیر نور خورشید در منظره ای خشک سپری می شود، حتماً عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب، کلاه و البته مقدار زیادی آب و میان وعده بسته بندی کنید.

پایتخت ایران در زمان هخامنشیان (حدود 550–330 پیش از میلاد)، پاسارگاد جایی است که مقبره کوروش، پادشاه ایران، و بقایای ارگ تل تخت، کاخ ها و زندان را در آن خواهید یافت. از سلیمان پاسارگاد با وجود انزوا و محیطی نسبتاً غیر مهمان نواز، توقفی ارزشمند و ضروری در سفر به ایران باستان است.

پاسارگاد

پاسارگاد، استان فارس

در حدود 50 کیلومتری جنوب پاسارگاد تخت جمشید، پایتخت شاهنشاهی هخامنشی قرار دارد. به محض ورود به دروازه باشکوه همه ملت ها، روی تخیل خود ضربه بزنید تا به عقب برگردید، زمانی که هیئت های کشورهای خارجی هدایایی را برای پادشاه آوردند. نقش برجسته های باشکوه در راه پله ها و کاخ ها همه چیز را از چهره های نیم انسان/نیمه گاو نر و گریفین گرفته تا سربازان ایرانی و گل نیلوفر آبی به تصویر می کشد.

 

 

تخت جمشید، استان فارس

بهترین شهرهای گردشگری ایران,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون

سفر خود را به گذشته در نقش رستم ادامه دهید، شهرکی از چهار مقبره عظیم برای پادشاهان هخامنشی، از جمله داریوش بزرگ، که بر روی صخره حک شده است. مکعب زرتشت، که تصور می شد آتشکده ای باشد، در مقابل این مقبره نشسته است. نقش برجسته دیگر در این منطقه شامل پیروزی های پادشاهان عصر ساسانی است، از جمله مشهورترین آنها که پیروزی شاپور اول بر امپراتوران روم را به تصویر می کشد. نقش رجب که تنها چند دقیقه با آن فاصله دارد، نقش برجسته های مشابه دیگری دارد.

 

 

 

روز 2

صبح

اکنون که درس تاریخ فارسی خود را گذرانده اید، وقت آن رسیده است که کمی از فرهنگ ایرانی را فرا بگیرید. همه از زیبایی طلوع آفتاب لذت می برند، اما چند مکان بهتر وجود ندارد که بتوانید زودتر از مسجد نصیرالملک، ملقب به مسجد صورتی، نفس خود را از بین ببرید. نور خورشید از طریق پنجره های شیشه ای رنگ آمیزی می شود و فرش های ایرانی را منعکس می کند و مسجد را به یک کلیدوسکوپ پیاده روی تبدیل می کند. هر گوشه بیشتر از گذشته فتوژنیک است. شما نه تنها دوست دارید این شاهکار را بگیرید، بلکه بخشی از آن خواهید شد.

شگفتی های معماری شیراز: از مسجد صورتی تا باغ بهشت,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون

شگفتی های معماری شیراز: از مسجد صورتی تا باغ بهشت,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون

مسجد نصیرالملک ، خیابان لطف علی خان زند ، استان فارس ، شیراز

 

هنگامی که توانستید خود را از این مسجد عالی بیرون بیاورید، در شمال غربی در امتداد خیابان لطف علی خان زند به بازار وکیل قدم بزنید، جایی که می توانید در پیچ و خم کوچه ها پیچ و خم کنید. شما توسط مغازه های فرش و جواهرات خیره می شوید و بوی ادویه جات شما را به غرفه ها نزدیک می کند. مسجد وکیل کم رنگ و در عین حال دلپذیر را با موزاییک های رنگارنگ در پس زمینه خنثی کاوش کنید. سرانجام، از حمام وکیل، حمامی در قرن 18 با اتاقهای طاقدار، ستونهای پیچ خورده و صحنه های نقاشی شده از اساطیر ایرانی دیدن کنید.

در این مرحله، یک استراحت ناهار در بازار سرای مهر آماده است. کباب مرغ یا دیزی معروف، خورشت سنتی گوسفند ، سیب زمینی و حبوبات را که در یک گلدان سفالی پخته شده امتحان کنید. هنگام استراحت و خرید از بازار خود در این رستوران جذاب و سنتی ، همه چیز را با یک لیوان چای داغ بشویید.

بازار وکیل ، سرای مشیر ، شیراز

 

 

بعد از ظهر

موتور خود را دوباره در ارگ کریم خان، ارگ قرن هجدهم که توسط بنیانگذار سلسله زند ساخته شده و نامگذاری شده است، روشن کنید. با حیاطی زیبا و مملو از درختان مرکبات و استخر مرکزی، تصور اینکه چهار برج اطراف این قلعه زمانی زندان بوده اند، سخت است. کاشی کاری را که صحنه هایی از شعر حماسی فردوی، شاهنامه را نشان می دهد، از دست ندهید.

نمای داخلی ارگ کریم خان

از اینجا ، به یکی از سایتهایی که شامل فهرست جمعی یونسکو از «باغهای ایرانی» است، که به درستی باغ ارم (به فارسی بهشت) نامگذاری شده است، مراجعه کنید. این باغ گیاه شناسی در اطراف یک غرفه سه طبقه دیدنی با موزاییک های رنگارنگ، مملو از سروهای بلند و درختان نخل، گل رز قرمز و آب جاری است.
باغ ارم نمونه بارزی از باغ های ایرانی است.

ارگ کریم خان، شیراز

 

عصر

اقامت خود در شیراز را با یک شب دو نفره به پایان برسانید. دوست داشتنی ترین شاعران ایران، حافظ و سعدی. عاشقان بزرگ شعر، ایرانیان از هر قشری می توانند اشعار این شاعران را از حافظه بخوانند. آرامگاه حافظ در باغی زیبا قرار دارد و مملو از گردشگران و مردم محلی است که برای ادای احترام به آنجا می آیند. یک فال حافظ را بردارید و بازی کلمات را در نظر بگیرید تا ببینید چه ثروتی برای شاعر بزرگ برای شما در نظر گرفته است.

 

آرامگاه حافظ

11 دلیل برای اینکه عاشق ایرانی ها شوید!,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون

11 دلیل برای اینکه عاشق ایرانی ها شوید!,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون

آرامگاه سعدی، که روی اسکناس 100000 ریالی ایران نشان داده شده است، شام کمتری دارد و تجربه شخصی بیشتری را امکان پذیر می کند. اشعار ساده و در عین حال عمیق او اثبات میراث او را ارائه می دهد، و مشهورترین آثار او، گلستان و بوستان، بر وحدت در نوع بشر تأکید می کند. منطقی است که شعر بنی آدم، فرزندان آدم در ورودی سازمان ملل متحد در نیویورک ثبت شده است.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *