چگونه در مسیر اهداف بمانیم؟
چگونه میتوان از نو شروع کرد؟
چگونه میتوان از نو شروع کرد؟
۱۴۰۰-۰۸-۲۳
چگونه مهربان باشیم؟
چگونه مهربان باشیم؟
۱۴۰۰-۰۸-۲۹

چگونه در مسیر اهداف بمانیم؟

این یک سناریوی رایج است. شما هدفی را تعیین می کنید و برای رسیدن به آن واقعاً آماده می شوید. اما، جایی پایین خط، زندگی اتفاق می افتد و شما از مسیر خارج می شوید. اگر این اتفاق برای شما افتاده نگران نباشید. شما می توانید با روشن ساختن اهداف خود، یافتن راه هایی برای پاسخگویی و انگیزه نگه داشتن خود، در مسیر حرکت باشید.

 

 

روش 1

اهداف خود را مجدداً تأیید کنید!

 

چگونه در مسیر اهداف بمانیم؟

1 اولویت های خود را مرور کنید. برای اینکه مطمئن شوید که در مسیر دستیابی به هدف قرار دارید ، باید تأیید کنید که اهداف شما با دید کلی شما همخوانی دارد. می توانید با روشن ساختن ارزش های شخصی خود و مقایسه آنها با اهدافی که تعیین کرده اید ، این کار را انجام دهید.

  • به عنوان مثال، ممکن است متوجه شوید که مهمترین ارزش های شما خانواده، خیریه و خلاقیت است. اگر هدف خود را تعیین کنید که در مدت شش ماه در شغل خود ارتقا پیدا کنید، این هدف ممکن است با ارزش های خانواده و خلاقیت شما در تضاد باشد.
  • به اهداف خود نگاهی بیندازید و ببینید آیا آنها در حال حاضر با ارزش های شخصی شما همسو هستند یا خیر. اهداف اصلی شما باید در ارتباط با این ارزش ها باشد نه در رقابت.
  • به خود اهداف نیز دقت کنید. آیا آنها اصیل هستند؟ آیا آنها بر اساس آرزوها و خواسته های شما هستند یا شاید بر اساس آنچه فکر می کنید دیگران یا جامعه انتظار دارند؟ استدلال خود را مجدداً بررسی کنید و بدانید که چرا برای رسیدن به اهداف خود تلاش می کنید.

 

 

 

چگونه در مسیر اهداف بمانیم؟

2 هر بار روی یک هدف تمرکز کنید. اگر برای رسیدن به چندین هدف رقابتی تلاش می کنید، به راحتی از مسیر خود منفجر می شوید. تمرکز خود را محدود کنید و با تلاش برای رسیدن به یک هدف اصلی در یک زمان، شانس موفقیت خود را افزایش دهید. سپس، این هدف را به بخش‌های کوچک‌تر و قابل مدیریت‌تر تقسیم کنید که می‌توانید به‌طور پیوسته برای رسیدن به آن تلاش کنید.

  • به عنوان مثال، اگر می‌خواهید در هزینه خود صرفه‌جویی کنید، اما هدفی هم برای سفر دارید، ممکن است انجام این اهداف به طور همزمان دشوار باشد. ممکن است مجبور شوید انتخاب کنید که در حال حاضر کدام یک برای شما مهمتر است.
  • اگر به طور همزمان چندین هدف را دنبال می کنید، می توانید از یک برنامه ردیابی دیجیتال استفاده کنید. به عنوان مثال، اپلیکیشنی مانند LifeTick از شما می‌خواهد که اهداف مشخص، قابل اندازه‌گیری و مختص زمان تعیین کنید و سپس مراحل مورد نیاز برای رسیدن به آن اهداف را ایجاد کنید. این به شما امکان می‌دهد متمرکز بمانید و پیگیری کنید که چقدر پیش آمده‌اید – و چقدر راه باقی مانده است.

 

 

 

چگونه در مسیر اهداف بمانیم؟

3 پیشرفت خود را پیگیری کنید. اهداف قابل دستیابی همه یک چیز مشترک دارند: شما می توانید پیشرفت خود را اندازه گیری کنید. اگر پیشرفت خود را به سمت هدف نهایی دنبال نکرده اید، چگونه می توانید بدانید که چه زمانی به آن هدف می رسید؟ شما نمی توانید. به همین دلیل است که باید اقدامات روشنی را در اهداف خود ایجاد کنید.

  • به عنوان مثال، اگر هدف خود را “صرفه جویی در پول بیشتر” تعیین کنید، هیچ شاخص روشنی از معنای آن یا زمانی که به آن می رسید وجود ندارد. «صرفه جویی در پول بیشتر» می تواند به 5 یا 5000 دلار ترجمه شود. اهدافی را تعیین کنید که بتوانید به راحتی آنها را دنبال کنید، مانند “5000 دلار صرفه جویی کنید تا ساعت 18:00 روز 27 اکتبر”.
  • باز هم، برنامه های ردیابی دیجیتال ممکن است به شما در نظارت بر پیشرفت خود کمک کنند. برخی از برنامه‌ها مانند LifeTick به شما امکان می‌دهند اهدافی را تعیین کنید و گام‌های خود را به سمت هر هدفی دنبال کنید، در حالی که برخی دیگر می‌توانند روی اهداف خاصی تمرکز کنند. برای مثال اپلیکیشن Quitnow در کمک به افراد برای ترک سیگار تخصص دارد.

 

 

 

چگونه در مسیر اهداف بمانیم؟

4 از شکست ها درس بگیرید همه در تلاش برای رسیدن به اهداف خود با موانعی روبرو می شوند. اما، اگر آنها را پیش بینی کنید، می توانید با سرعت بیشتری از این موانع عبور کنید. ترفند این است که روی مشکل تمرکز نکنید، بلکه فوراً روی یک راه حل قابل اجرا تمرکز کنید.

  • هنگامی که با شکست مواجه می شوید، موقعیت را مرور کنید تا مشخص کنید چه چیزی اشتباه بوده است. به دنبال بازخورد دیگران باشید. با توجه به اطلاعات جدیدی که اکنون دارید، برنامه خود را اصلاح کنید. سپس، تعهد خود را به هدف تجدید کنید و ادامه دهید.
  • به عنوان مثال، علیرغم رژیم غذایی جدید، ناسالم غذا خورده اید. اگر این اتفاق افتاد، بلافاصله به برنامه بازگردید. شاید به این دلیل اتفاق افتاده است که شما وعده های غذایی خود را آماده نکرده اید، بنابراین می توانید با برنامه ریزی وعده های غذایی از قبل از تکرار آن جلوگیری کنید.
  • نکته کلیدی این است که اجازه ندهید عقب‌نشینی‌ها باعث شود که احساس شکست کنید و به طور کلی تسلیم شوید. در عوض از آنها برای یادگیری و ایجاد انگیزه در خود استفاده کنید.

 

 

 

روش 2

خود را مسئول دانستن

 

چگونه در مسیر اهداف بمانیم؟

1 آن را برنامه ریزی کنید. هدف شما هر چه باشد، نمی توانید انتظار داشته باشید که زندگی دور آن کار کند. خواه در تلاش برای پس انداز پول، شروع یک حرفه جدید یا کاهش وزن هستید، باید هدف خود را با اختصاص دادن زمان برای آن هر روز در اولویت قرار دهید. اگر هدف شما یک تعهد ثابت در برنامه شما باشد، به احتمال زیاد در مسیر خود باقی خواهید ماند.

  • به عنوان مثال، اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید، ممکن است یک پنجره 30 دقیقه ای برای ورزش در تقویم روزانه خود قرار دهید.

 

 

 

چگونه در مسیر اهداف بمانیم؟

2 اهداف خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. یک منبع طبیعی پاسخگویی برای تکمیل هدف، حلقه اجتماعی شماست. تعیین نیت شخصی فقط تا آنجا پیش می رود. علاوه بر این، به یکی از اعضای شبکه خود در مورد اهداف خود بگویید. دوستان و خانواده می توانند به شما یادآوری کنند که به اهداف خود پایبند باشید. آنها همچنین ممکن است در هنگام سخت شدن شرایط را تشویق کنند.

 

 

چگونه در مسیر اهداف بمانیم؟

3 عوامل حواس پرتی را کاهش دهید. اگر تدابیری برای کنترل حواس‌پرتی‌ها ندارید، اهدافتان در اختیار محیطتان است. رسانه‌های اجتماعی، تماس‌های تلفنی و بازدیدهای غیرمنتظره و اعلان‌های گوشی هوشمند برای جلب توجه شما رقابت می‌کنند و معمولاً برنده می‌شوند.

  • در محیطی کار کنید که از بهره وری پشتیبانی می کند.شلوغی اطراف میز خود را کاهش دهید. برنامه‌هایی را نصب کنید که نیاز دارند قبل از استفاده از وب‌سایت‌های غیرهدف‌گرا، مقدار مشخصی کار را انجام دهید. گوشی خود را در حالت بی صدا قرار دهید. علامت «مزاحم نشوید» را آویزان کنید.

 

 

 

روش 3

حفظ اشتیاق

 

 

چگونه در مسیر اهداف بمانیم؟

 

1 موفقیت های کوچک را جشن بگیرید. اگر هدف بزرگی را دنبال می کنید، ممکن است با گذشت زمان شروع به از دست دادن روحیه خود کنید. قبل از اینکه متوجه شوید، کاملاً از مسیر خارج شده اید. با تعیین نقاط عطف طبیعی در اهداف خود و جشن گرفتن هنگام عبور از آنها در مسیر خود بمانید.

  • برای مثال، اگر می خواهید رمان بنویسید، ممکن است برای ده هزار کلمه، بیست و پنج هزار کلمه و غیره نقاط عطف تعیین کنید. وقتی به هر نقطه عطفی رسیدید، به خودتان پاداش دهید.

 

 

چگونه در مسیر اهداف بمانیم؟

 

2 اطراف خود را با افراد مناسب احاطه کنید. افرادی که بیشترین زمان را با آنها می گذرانید تأثیر قابل توجهی در مسیر موفقیت شما دارند. اگر در اطراف افراد نامناسبی باشید، ممکن است حواس شما را پرت کنند، در معرض وسوسه قرار دهند یا به طور کلی اهداف شما را ناامید کنند. با این حال، افراد مناسب شما را تشویق می کنند تا بهترین خود باشید.

  • این افراد را با عضویت در باشگاه ها و سازمان هایی که به اهداف خود اختصاص داده اند پیدا کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید وزن کم کنید، ممکن است در یک گروه پشتیبانی محلی Weight Watchers شرکت کنید یا به انجمن آنلاین MyFitnessPal بپیوندید.

 

 

چگونه در مسیر اهداف بمانیم؟

 

3 استرس خود را کنترل کنید. اگر به طور فعال استرس را در زندگی خود مدیریت نکنید، خود را برای شکست آماده کرده اید. استرس بیش از حد می تواند بر سلامتی شما تأثیر بگذارد و شما را به سمت رفتارهای خود خرابکارانه سوق دهد. هنگامی که یک برنامه مدیریت استرس دارید، می توانید استرس را کنترل کنید تا در مسیر اهداف خود بمانید. این را امتحان کنید:

  • هر شب حداقل ۷ تا ۹ ساعت بخوابید.
  • هر روز حداقل 30 دقیقه ورزش کنید.
  • غذاهای واقعی و فرآوری نشده بخورید.
  • سرگرمی را پیدا کنید که از آن لذت می برید.
  • تمرینات تمدد اعصاب مانند تنفس عمیق یا مدیتیشن را تمرین کنید.

 

 

 

4 از زندگی لذت ببر. اگر نتوانید از سفر لذت ببرید، اهداف چه فایده ای دارند؟ داشتن اهداف و ساختار برای رشد شخصی و حرفه ای مهم است، اما هدف گرا بودن در صورت افراط می تواند ناسالم باشد. مطمئن شوید که برای تفریح ​​و دیگران، مانند دوستان و خانواده، وقت بگذارید.

  • برای دیگران وقت بگذارید. فراموش نکنید که با عزیزانتان – دوستان و خانواده خود – ارتباط برقرار کنید و این روابط مهم را تقویت کنید. به پدر و مادرت زنگ بزن با دوستانت برو قهوه با جمعی از عزیزان فیلم ببینید.
  • هر از چند گاهی اوقات خوش بگذرانید. کاری را فقط برای سرگرمی و لذت خالص از آن انجام دهید. استراحت کردن به شما کمک می کند تا دوباره شارژ شوید و تمرکز و آمادگی بیشتری برای پیگیری اهداف خود داشته باشید.

 

1 Comment

  1. کارآفرین آینده گفت:

    تو ی جمله باید گفت خواستن توانستن است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *