چگونه زندگی بهتری داشته باشیم؟
چگونه در یک سال زندگی خود را غنی کنیم؟
چگونه در یک سال زندگی خود را غنی کنیم؟
۱۴۰۰-۰۸-۳۰
نحوه افزایش هوشیاری
نحوه افزایش هوشیاری
۱۴۰۰-۰۹-۰۳

چگونه زندگی بهتری داشته باشیم؟

زندگی می تواند به سمت بهتر تغییر کند. این فکر خوبی است. اگر کار را انجام دهید نیز صادق است. اگرچه ممکن است هر روز یا هر بار که سعی در تغییر دارید ، تغییرات مثبتی مشاهده نکنید ، اما به مرور و به طور متوسط ​​، کار کردن برای ایجاد تغییرات مثبت در زندگی شما نتیجه خواهد داد.

روش 1

تعریف زندگی بهتر برای خود

چگونه زندگی بهتری داشته باشیم؟

1ارزش های خود را تعیین کنید. به این فکر کنید که چه می خواهید. برای چه چیزی ارزش قائل هستید؟ چه راه هایی را می خواهید بهبود دهید تا زندگی بهتری داشته باشید؟ شاید شما می خواهید پول بیشتری بدست آورید یا می خواهید والدین بهتری باشید یا معنای بیشتری از شغل خود استخراج کنید. در هر صورت ، عمیقاً در مورد آن فکر کنید و به احساسات خود گوش دهید.

  • سعی کنید خود و زندگی ایده آل خود را روی یک تکه کاغذ توصیف کنید. شما می‌توانید ستون‌های مختلفی بسازید، مانند یکی برای روابط، یکی برای امور مالی، یکی برای طرز فکر ایده‌آل خود (یعنی طرز فکر شما یا آنچه می‌خواهید نگرش کلی شما باشد).

چگونه زندگی بهتری داشته باشیم؟

2مایل به انطباق باشید. گاهی اوقات مهم نیست که چقدر ممکن است چیزی را بخواهید، دست نیافتنی است. اگر ارزش‌های خود را به گونه‌ای تعریف کنید که مایل به انطباق یا سازش باشید، احتمالاً شادتر خواهید بود و در نهایت در درازمدت زندگی بهتری خواهید داشت، زیرا اغلب احساس ناامیدی نمی‌کنید.

  • گفته می شود، به راحتی تسلیم شرایط زندگی نشوید. بهبود زندگی برای بهتر شدن احتمالاً کار آسانی نخواهد بود.

چگونه زندگی بهتری داشته باشیم؟

3 پاسخ های خود را برای جستجوی الگوها تجزیه و تحلیل کنید. پس از اینکه فهرستی از مقادیر خود را تهیه کردید، به دنبال الگوهایی باشید که ممکن است نکاتی را در مورد زمینه هایی که باید روی بهبود آنها تمرکز کنید به شما ارائه دهد.

  • به عنوان مثال، شاید شما اشاره کردید که هم معنی و هم پول بیشتری از کار خود می خواستید و چیز زیادی در مورد بهبود روابط در لیست خود نداشتید.

چگونه زندگی بهتری داشته باشیم؟

4 برای تغییر گام های عملی بردارید. اگر متوجه شدید که، برای مثال، بهبود زندگی کاری برای شما مهم است، می توانید اقداماتی را برای بهبود آن جنبه از زندگی خود انجام دهید.

  • به عنوان مثال، ممکن است تصمیم بگیرید که کلاس های شبانه را شروع کنید تا وکیل یا فیزیوتراپ شوید.

چگونه زندگی بهتری داشته باشیم؟

5 اهداف واقع بینانه تعیین کنید . یک هدف غیرواقعی چیزی شبیه به تبدیل شدن شما به بهترین وکیل در جهان و کسب درآمد پنج میلیون دلاری در سال برای اولین سال تحصیل در رشته حقوق خواهد بود. از انجام این کار خودداری کنید و در عوض، اهدافی مشخص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان تعیین کنید (SMART).

  • اهداف مشخص مشخص هستند. به جای اینکه بگویید «یک روز وکیل می شوم» که مشخص نیست، ممکن است بگویید «۴ سال دیگر وکیل می شوم» که مشخص است.
  • هدف قابل اندازه گیری هدفی است که در آن بتوانید پیشرفت خود را در طول زمان پیگیری کنید. شما می توانید پیشرفت خود را در دانشکده حقوق با شمارش تعداد کلاس هایی که برای فارغ التحصیلی باید بگذرانید اندازه گیری کنید و هر کلاسی را که می گذرانید بررسی کنید.
  • هدف دست یافتنی یک هدف واقع بینانه است. این نیست که بهترین وکیل دنیا باشید. چیزی که دست یافتنی‌تر است این است: تحصیل حقوق را تمام کنید و شغلی پیدا کنید که میانگین حقوق یک وکیل یا کمی بالاتر را بپردازد.
  • هدف مرتبط چیزی است که با ارزش هایی که شما تعیین کرده اید مطابقت داشته باشد و منجر به زندگی بهتر شود. اگر برای یافتن معنا (مثلاً از طریق کمک به افراد در قانون) و افزایش درآمد خود ارزش زیادی قائل هستید، وکیل شدن یک هدف مرتبط است.
  • یک هدف محدود به زمان، یک هدف با ضرب الاجل است. همچنین می‌تواند شامل ضرب‌الاجل‌هایی برای اهداف فرعی، مانند تاریخ مشخصی برای شرکت در LSAT (آزمون مورد نیاز برای ورود به دانشکده حقوق) باشد.

چگونه زندگی بهتری داشته باشیم؟

 

6 به بررسی ارزش های خود ادامه دهید. حتماً هر از گاهی در مورد ارزشی که برای هر جنبه از زندگی خود قائل هستید از خود بپرسید. ممکن است متوجه شوید که ارزش‌های شما در طول زمان تغییر می‌کنند، زیرا تجربیات بیشتری از زندگی دارید.

  • به خاطر داشته باشید که تغییر جهت اشکالی ندارد. این بدان معنا نیست که شما در انحراف انرژی خود به سایر جنبه های زندگی خود شکست خورده اید، فقط به این معنی است که اولویت ها و ارزش های خود را تغییر داده اید.

روش 2

فعالانه به دنبال زندگی بهتر است!

 

چگونه زندگی بهتری داشته باشیم؟

 

1 همین الان زندگی کن اگرچه مطمئناً به نوعی مهم است که برای آینده زندگی کنید (با انجام کارهایی مانند برنامه ریزی، پس انداز و غیره)، اما لذت بردن از زندگی در لحظه برای رفاه شما نیز بسیار مهم است.

  • در طول روز، چند لحظه مکث کنید. 5 نفس عمیق به داخل و خارج بکشید و به تمام احساسات خود توجه کنید. سعی کنید احساسات خود را قضاوت نکنید، بلکه آنها را آزادانه تجربه کنید.

 

 

2 فعالیت های جدید را امتحان کنید. سرگرمی ها به ما کمک می کنند رشد کنیم و باتری هایمان را دوباره شارژ کنیم. آنها ذهن و بدن ما را تحریک می کنند و به خلاقیت اجازه می دهند. همه این موارد می تواند به ما کمک کند تا احساس کنیم زندگی خوبی داریم.

  • اگر در یافتن فعالیت هایی که باید در آن شرکت کنید گیر کرده اید، وب سایت را امتحان کنید: http://www.meetup.com/

 

 

3 درآمد خود را افزایش دهید. مطالعات نشان می‌دهد که پول واقعاً خوشبختی را می‌خرد، اما فقط تا حدود 75000 دلار، و سپس رابطه بین پول و شادی (یعنی زندگی بهتر) بسیار ضعیف‌تر می‌شود.

  • گفته می‌شود، بسته به اینکه «زندگی بهتر» را چگونه تعریف کنید، درآمد ممکن است همچنان با رضایت بیشتری از زندگی همراه باشد، هرچه مردم پول بیشتری کسب کنند، حتی بالاتر از 75000 دلار. مهم است که در مورد شرایط خاص خود و تعریف زندگی بهتر فکر کنید و تصمیم بگیرید که چقدر پول برای شما مهم است.

 

چگونه زندگی بهتری داشته باشیم؟

 

4 یادت باشه بخندی کودکان بسیار بیشتر از بزرگسالان می خندند. آنها آزاد و شاد هستند و زندگی آنها عالی و بی دغدغه است.  بزرگسال بودن به این معنی نیست که زندگی جدی و کسل کننده است. سعی کنید هر روز بخندید و شوخی کنید تا همه چیز سبک و سرگرم کننده باشد.

  • اگر خودتان تمایلی به تولید طنز ندارید، سعی کنید استندآپ کمدی یا یک برنامه تلویزیونی خنده دار را تماشا کنید.

 

 

5 افراد منفی را از زندگی خود حذف کنید. اگر کسی که می‌شناسید مدام شما را پایین می‌کشد یا باعث می‌شود نسبت به خودتان احساس بدی داشته باشید، از معاشرت با این شخص دست بردارید. اگرچه ممکن است در ابتدا احساس گناه کنید، اما با گذشت زمان بدون تأثیر منفی او در زندگی شما، احتمالاً احساس بهتری خواهید داشت.

  • اگر دوست است، به او اجازه دهید با پاسخ دادن به پیام‌هایش کمتر و کمتر و با تأخیرهای طولانی‌تر، راهنمایی را دریافت کند یا فقط فوراً تمام تماس‌ها را متوقف کند.
  • اگر یکی از اعضای خانواده یا شخصی است که با او زندگی می کنید، سعی کنید با بیرون رفتن از خانه در زمانی که او در اطراف است، یا با ماندن در اتاق خود زمانی که در اتاق نشیمن بیرون است، از او دوری کنید.

روش 3

بهبود سلامت جسمی و روانی

 

 

1 ورزش. ورزش منظم می تواند اثرات ضد افسردگی جزئی داشته باشد. ورزش همچنین می تواند استرس را از بین ببرد، که اجزای کلیدی برای داشتن زندگی بهتر است. ورزش تا حدی این فواید را دارد زیرا اندورفین را آزاد می کند، یکی از هورمون های “احساس خوب” مغز.

  • هنگامی که ورزش می کنید، آهنگ هایی را بپوشید که به شما انگیزه می دهد تا سخت تر تمرین کنید. این گفته، حتما به بدن خود گوش دهید و زیاده روی نکنید!

 

 

2 غذاهای سالم بخورید. وقتی ناسالم غذا می خورید می تواند احساس منفی در شما ایجاد کند. بنابراین، اگر می خواهید زندگی خود را بهبود ببخشید، مهم است که غذاهای سالم بخورید.

  • برای بهترین اثر، چیزهایی مانند گوشت بدون چربی، آجیل، میوه ها و سبزیجات بخورید و به یاد داشته باشید که یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید (یعنی همه چیز در حد اعتدال).

 

 

3 به میزان مناسب بخوابید. کمبود خواب می تواند با ایجاد احساس خستگی، غم و اندوه، به کاهش رفاه کمک کند.

  • اگر در به خواب رفتن مشکل دارید، سعی کنید اتاق خود را تاریک تر کنید. همچنین سعی کنید از شر منابع سر و صدا خلاص شوید و/یا از گوش گیر استفاده کنید. تمام تلاش خود را بکنید تا هر شب به یک روال خواب پایبند باشید. توجه داشته باشید که به چند ساعت خواب در شبانه روز نیاز دارید تا پس از بیداری احساس آرامش کنید. سعی کنید هر شب این چند ساعت را داشته باشید.

 

 

4 از مصرف بیش از حد کافئین خودداری کنید. کافئین می تواند شما را مضطرب کند، که می تواند به احساس استرس و اضطراب کمک کند. اگر تعریف شما از زندگی بهتر به معنای استرس و اضطراب کمتر است، سعی کنید کافئین را کاهش دهید.

  • معاوضه ها را در نظر داشته باشید. اگر متوجه شدید که در مصرف مقدار معینی کافئین بهره وری بیشتری دارید و برای بهره وری خود بیشتر از برخی احساس اضطراب ارزش قائل هستید، شاید کاهش مصرف کافئین بهترین گزینه برای شما نباشد. مقادیر مختلف را آزمایش کنید و متوجه شوید که چگونه انجام این کار باعث تغییر احساس خوشحالی شما در مورد زندگی می شود.

 

5 روان درمانی را امتحان کنید. مشاوره یا روان درمانی می تواند به افراد کمک کند نه تنها با مشکلات کنار بیایند، بلکه به شکوفایی و داشتن زندگی بهتر نیز کمک کنند.

  • برای یافتن یک روان درمانگر یا مشاور، به آدرس زیر مراجعه کنید: http://locator.apa.org/

 

 

6 از منطقه امن ات فاصله بگیر. از انجام همان عادات و روال های قبلی خود دست بردارید. در عوض، به دنبال منطقه ای از “اضطراب مطلوب” باشید. مطالعات نشان داده اند که داشتن مقداری اضطراب/انگیختگی در واقع عملکرد و عملکرد مغز را در کارهای مختلف تسهیل می کند.

  • راه‌هایی برای خارج شدن از منطقه آسایش شامل تلاش برای سرگرمی جدید، پیدا کردن دوستان جدید، یا قرار دادن کمی سخت‌تر برای دستیابی به اهداف نسبت به حالت عادی است.
  • در اینجا ارزش ها و شخصیت خود را در نظر داشته باشید. اگر تعریف شما از یک زندگی بهتر در درجه اول شامل وقت گذاشتن برای خود برای بازاندیشی است و خود را کاملاً درونگرا می بینید، پس شاید خارج شدن از منطقه راحتی برای شما چندان مهم نباشد.
  • گفته شد، ممکن است تا زمانی که آن را امتحان نکنید، ندانید!

 

 

7 داوطلب شوید. مقداری از زمان خود را برای کمک به دیگران اختصاص دهید و ممکن است متوجه شوید که سلامت جسمی و روانی شما افزایش می یابد. راه های مختلفی وجود دارد که می توانید به صورت داوطلبانه وقت خود را اختصاص دهید. برای مثال می توانید:

  • داوطلبانه در یک آشپزخانه غذا برای بی خانمان ها.
  • با هر دلیلی که برایتان مهم است تماس بگیرید و از آنها بپرسید که آیا می توانید داوطلبانه وقت خود را برای کمک اختصاص دهید.
  • با کتابخانه محلی خود تماس بگیرید و بپرسید که آیا آنها به معلمان در زمینه ای که شما در آن مهارت دارید نیاز دارند یا خیر.
  • با نماینده سیاسی محلی خود تماس بگیرید و در مورد کمک به کار کمپین برای اهدافی که به آنها اهمیت می دهید بپرسید.

روش 4

بهبود روابط شما

 

چگونه زندگی بهتری داشته باشیم؟

 

1 قبل از قضاوت دیگران، عیب های خود را در ذهن داشته باشید. اگر یک انسان هستید، به احتمال زیاد روز بدی را سپری کرده اید و روحیه بدی داشته اید، اعصاب خود را از دست داده اید، به تنهایی نیاز داشته اید، دروغ گفته اید و خودخواه بوده اید. سعی کنید به خاطر داشته باشید که مردم همیشه به ایده آل های خود عمل نمی کنند. بنابراین، همانطور که ممکن است وقتی اشتباه می کنید کمی سست شوید، سعی کنید کسانی را که می شناسید نیز کمی سست کنید.

  • به‌جای قضاوت‌های سخت‌گیرانه بر اساس نمونه‌های رفتاری، در عوض به دنبال الگوهایی باشید که ممکن است بهتر نشان‌دهنده نوع شخصیت فرد باشد.

 

 

2 کارهای محبت آمیز تصادفی برای کسانی که می شناسید انجام دهید. تا به حال از کسی کارت تشکر دریافت کرده اید؟ بنا به دلایلی خیلی بهتر از این است که شخص فقط شخصاً از شما تشکر کند. این نشان می‌دهد که وقتی دیگران تلاش بیشتری می‌کنند، از این تلاش‌ها قدردانی می‌شود و باعث می‌شود گیرنده احساس قدردانی و خوشحالی کند.

  • وقتی با یک دوست خوب رفتار کنید، احتمال اینکه او لطف کند بیشتر خواهد شد. این به شکوفایی رابطه کمک می کند و به شما کمک می کند تا زندگی بهتری داشته باشید.

 

 

3 واضح تر ارتباط برقرار کنید. برقراری ارتباط دشوار است، زیرا مستلزم آن است که احساسات و افکار خود را به قالبی تبدیل کنید که فکر می کنید شنونده دقیقاً همان طور که می خواهد متوجه شود. اما چگونه می توانید مطمئن شوید که کلمات شما به معنای تلقی شده اند؟

  • یکی از راه‌های افزایش تغییرات این است که قبل از صحبت کردن، زمان بیشتری را صرف کنید تا ارتباط مؤثرتری برقرار کنید. اگر افکار شما هنوز به نتیجه نرسیده اند، قبل از اینکه با صدای بلند بگویید آنها را در ذهن خود مرتب کنید.

 

 

4 شنونده بهتری باشید روی فردی که صحبت می کند تمرکز کنید. برای کلمات او ارزش قائل شوید حتی اگر با دیدگاه یا نظر او مخالف هستید.

  • تمام تلاش خود را بکنید تا حواس‌پرتی‌ها را از ذهنتان پاک کنید. می توانید این کار را تا حدی با تماشای دهان گوینده انجام دهید. مطالعات نشان می دهد که اطلاعات بصری از لب ها پردازش زبان را تسهیل می کند.

 

 

5 دیدگاه گوینده را در نظر بگیرید. تمام تلاش خود را بکنید تا دیدگاه او را در نظر بگیرید. قبل از اینکه او را ارزیابی کنید خود را جای او بگذارید. آیا به نظر می رسد که او با شما کوتاه است؟ چرا ممکن است؟ به جای اینکه فرض کنید او فردی بد یا بد است، به این فکر کنید که شاید روز کاری سختی را پشت سر گذاشته است یا افراد دیگر قبلاً با او بی ادبانه رفتار می کردند.

 

 

6 به غریبه ها بدهید. مطالعات نشان می دهد که خرج کردن پول برای دیگران ما را شادتر می کند، حتی بیشتر از خرج کردن پول برای خودمان. این ایده «پرداخت به جلو» است – انجام کارهای محبت آمیز برای دیگرانی که (در تئوری) بیرون می روند و هنوز برای دیگران کارهای محبت آمیز انجام می دهند.

  • نمونه هایی از اعمال محبت آمیز تصادفی شامل پرداخت هزینه برای افرادی که پشت سر شما در صف سینما هستند، خرید یک غذای گرم یا پتو برای یک فرد بی خانمان، یا تمیز کردن خانه والدینتان است.

نکات

  • سعی کنید هر هفته یک کار جدید انجام دهید.

  • برای هر روز دوره‌های فعالیت بدنی را برنامه‌ریزی کنید، زیرا ورزش و بدن سالم سنگ بنای یک ذهن راضی هستند.

  • به کاوش در چیزهای جدید مانند موج سواری، چتربازی، هر چیزی که به آن علاقه دارید ادامه دهید. کاوش در سرمایه گذاری های جدید به شما اعتماد به نفس بیشتری می دهد!

  • فهرستی تهیه کنید یا با تمام خاطرات خود عکس بگیرید و چاپ کنید تا بتوانید با دیدن آن لبخند بزنید و لحظات خوبی را به یاد آورید.

هشدارها

  • حتی اگر یکی از اعضای خانواده باشد، مهم نیست که در چه موردی باشد – هر کسی که از نظر عاطفی به شما صدمه بزند، دائماً شما را پایین می‌کشد و هرگز به شما اجازه رشد نمی‌دهد.

  • از افرادی که می گویند «نمی توانی» یا به شما توهین می کنند دوری کنید.

  • همچنین از “جمعیت اشتباه” دوری کنید، آنها شما را برای انجام کارهایی که نمی خواهید انجام دهید تحت فشار قرار می دهند و از آن پشیمان خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *