چگونه مهربان باشیم؟

چگونه مهربان باشیم؟

مهربان بودن یک راه مهم برای معنا بخشیدن به زندگی خودمان است. همچنین باعث شادی زندگی دیگران در اطراف ما می شود. مهربان بودن به ما امکان می دهد ارتباط بهتری برقرار کنیم، مهربان تر باشیم و همچنین نیروی مثبتی در زندگی مردم باشیم. مهربانی منبع واقعی خود را در اعماق شما دارد، و در حالی که برخی از افراد ذاتاً مهربان هستند، این چیزی است که همه می توانند با انتخاب خود یاد بگیرند.

قسمت 1

توسعه دیدگاه کودک

چگونه مهربان باشیم؟

واقعاً از دیگران مراقبت کنید. در ابتدایی ترین حالت، مهربانی این است که واقعاً از اطرافیان خود مراقبت کنید، بهترین ها را برای آنها بخواهید و همان خواسته ها، نیازها، آرزوها و حتی ترس هایی را که شما دارید در آنها تشخیص دهید. مهربانی گرم، انعطاف پذیر، صبور، قابل اعتماد، وفادار و سپاسگزار است. [1] پیرو فروچی مهربانی را به معنای “تلاش کمتر” می داند زیرا ما را از گره خوردن در نگرش ها و احساسات منفی مانند رنجش، حسادت، سوء ظن و دستکاری رها می کند. [2] در نهایت مهربانی مراقبت عمیق از همه موجودات است.

  • مهربانی و سخاوت را نسبت به دیگران تمرین کنید. دوری از تمرین، خجالتی بودن یا ندانستن نحوه ارتباط با دیگران را می توان تنها با تلاش مداوم تا زمانی که به انگیزه ای طبیعی برای مهربانی و بخشش به دیگران تبدیل شود، در انجام دادن غلبه کرد.
  • در عوض چیزی نخواهید. بزرگترین مهربانی هیچ انتظاری ندارد، بدون هیچ رشته ای به وجود می آید، و هیچ شرطی برای هر کاری که انجام شده یا گفته شده است قرار نمی دهد.

2 برای به دست آوردن آنچه می خواهید، مهربان نباشید. مراقب مهربانی فریبنده باشید. مهربانی به معنای «ادب منفعت طلبانه، سخاوت حساب شده، آداب سطحی» نیست. صرفاً خوب بودن با افراد دیگر به این دلیل که معتقدید این کار باعث می‌شود آنها آنچه را که در زندگی می‌خواهید به شما بدهند، یا به‌عنوان وسیله‌ای برای کنترل آنها، مهربانی نیست. همچنین مهربانی در مورد تظاهر به مراقبت از کسی نیست و در عین حال سرکوب خشم یا تحقیر. پنهان کردن خشم یا ناامیدی خود در پشت دلخوشی های دروغین، مهربانی نیست.

  • در نهایت، مردم پسند بودن، مهربانی نیست. این صرفاً رفتاری است که برای تسلیم شدن و تکان ندادن قایق طراحی شده است زیرا می ترسید که یک قدم به جلو کشتی را غرق کند.

3 با خودت مهربان باش. بسیاری از مردم این اشتباه را مرتکب می شوند که سعی می کنند با دیگران مهربان باشند و در عین حال بر مهربانی با خودشان تمرکز ندارند. برخی از اینها می تواند ناشی از دوست نداشتن جنبه های خود باشد، اما اغلب از ناتوانی در شناخت بهتر خود سرچشمه می گیرد. و متأسفانه، زمانی که در درون خود احساس نمی‌کنید، مهربانی شما با دیگران در خطر افتادن در انواع توهم‌آمیز مهربانی است که در مرحله قبل توضیح داده شد. یا، می تواند منجر به فرسودگی و سرخوردگی شود، زیرا شما دیگران را در اولویت قرار داده اید.

  • خودشناسی به شما این امکان را می دهد که ببینید چه چیزی باعث درد و تعارض شما می شود و شما را قادر می سازد تضادها و ناسازگاری های خود را بپذیرید. این به فضا اجازه می دهد تا روی چیزهایی درباره خودتان کار کند که از آنها راضی نیستید. به نوبه خود، خودشناسی به شما کمک می کند تا جنبه های منفی خود را به دیگران نشان ندهید و در نتیجه به شما قدرت می دهد که با دیگران با محبت و مهربانی رفتار کنی.
  • برای خودآگاهی بیشتر وقت بگذارید و از این یادگیری برای مهربانی با خودتان (به یاد داشته باشید که همه ما نقاط ضعف داریم) و با دیگران استفاده کنید. به این ترتیب، اضطراب درونی شما به جای تقویت نیاز شما به فرافکنی آسیب و درد، با آن مقابله می شود.
  • از مشاهده زمان صرف شده برای آگاهی بیشتر از نیازها و محدودیت های خود به عنوان یک عمل خودخواهی خودداری کنید. دور از آن، این یک پیش شرط حیاتی برای دسترسی به افراد دیگر با قدرت و آگاهی است.
  • از خود بپرسید به نظر شما مهربانی با خود به چه معناست. برای بسیاری از مردم، مهربانتر بودن با خود شامل نظارت بر پچ پچ در افکار شما و متوقف کردن افکار منفی شما است .

چگونه مهربان باشیم؟

4 مهربانی را از دیگران بیاموزید. به افراد واقعاً مهربان زندگی خود فکر کنید و اینکه آنها چه احساسی در شما ایجاد می کنند. آیا هر بار که به آنها فکر می کنید درخشش گرم آنها را در قلب خود حمل می کنید؟ این احتمال وجود دارد که این کار را انجام دهید زیرا مهربانی باقی می ماند و شما را گرم می کند حتی زمانی که سخت ترین چالش ها با شما روبرو می شوند. وقتی دیگران راهی پیدا می‌کنند که شما را آنطور که هستید دوست داشته باشند، غیرممکن است که چنین اعتماد و تأیید شایستگی را فراموش کنید و مهربانی آنها برای همیشه زنده است.

  • به یاد داشته باشید که چگونه مهربانی دیگران “روز شما را می سازد”. چه چیزی در مهربانی آنها وجود دارد که باعث می شود احساس کنید خاص و گرامی هستید؟ آیا کارهایی وجود دارد که آنها انجام می دهند که شما بتوانید از دل خود تکرار کنید؟

5 برای سلامتی خود مهربانی را پرورش دهید. بهبود سلامت روانی و شادی از مثبت اندیشی حاصل می شود و مهربانی یک حالت روحی مثبت است. در حالی که مهربانی به معنای بخشش و باز بودن در برابر دیگران است، مهربانی باعث می شود احساس خوبی و ارتباطی به ما برمی گردد که وضعیت روانی و سلامتی ما را بهبود می بخشد.

  • اگرچه ساده است، اما خود توانایی مهربان بودن به خودی خود یک پاداش قوی و ثابت است، تقویت کننده عزت نفس.

6 عادت کنید که روی مهربانی تمرکز کنید. لئو بابوتا می گوید که مهربانی یک عادت است و عادتی است که همه می توانند آن را پرورش دهند. او پیشنهاد می کند به مدت یک ماه هر روز روی مهربانی تمرکز کنید. در پایان این تمرکز مستقیم، از تغییرات عمیق در زندگی خود آگاه خواهید شد، احساس بهتری نسبت به خود به عنوان یک شخص خواهید داشت، و خواهید دید که مردم به طور متفاوتی نسبت به شما واکنش نشان می دهند، از جمله رفتار بهتر با شما. همانطور که او می گوید، در دراز مدت، مهربان بودن در عمل کارما است.پیشنهادهایی برای کمک به پرورش مهربانی شما عبارتند از:

  • هر روز یک کار مهربان برای کسی انجام دهید. در آغاز روز آگاهانه تصمیم بگیرید که آن عمل مهربانانه چه خواهد بود و زمانی را برای انجام آن در طول روز اختصاص دهید.
  • وقتی با کسی تعامل می کنید مهربان، دوستانه و دلسوز باشید، و حتی بیشتر از آن جایی که آن شخص معمولاً شما را عصبانی، استرس یا آزار می دهد. از مهربانی به عنوان قدرت خود استفاده کنید.
  • اعمال کوچک مهربانی خود را به کارهای بزرگ تر از شفقت تبدیل کنید. داوطلب شدن برای کسانی که نیاز دارند و ابتکار عمل برای تسکین درد و رنج، اقدامات بزرگ تر از شفقت است.
  • برای کمک به گسترش مهربانی مراقبه کنید. برای جزئیات بیشتر، مراقبه محبت آمیز مهربانی (متتا) را بخوانید.

چگونه مهربان باشیم؟

7 با همه مهربان باشید، نه فقط با افراد «نیازمند » . دایره مهربانی خود را گسترش دهید. وقتی ما ناخودآگاه همان کاری را انجام می‌دهیم که استفانی دوریک آن را «مهربانی حمایت‌کننده» می‌نامد، مهربان بودن بسیار آسان است. این به مهربانی اشاره دارد به افرادی که احساس می کنیم واقعاً به آنها نیاز دارند (بیماران، فقیرها، آسیب پذیرها و کسانی که با آرمان های خودمان همسو هستند). مهربانی با افراد نزدیکمان، از نظر عاطفی (مانند خانواده یا دوستان) یا به روش های دیگر (از یک کشور، هم رنگ، هم جنس و غیره)، آسان تر از مهربانی با کسانی است که هگل فیلسوف آن را “دیگری” می نامد. “. مهربانی با افرادی که ممکن است مانند خودمان بدانیم می تواند دشوارتر باشد، اما ارزشش را دارد.

  • مشکل محدود کردن مهربانی خود به موارد “مناسب” این است که ما نمی‌دانیم که باید با همه مهربان باشیم، مهم نیست که چه کسی هستند، سطح ثروت یا ثروت، ارزش‌ها و باورهایشان، رفتار و نگرش‌ها، محل مبدا، شباهت آنها به خود و غیره.
  • با انتخاب مهربانی فقط با کسانی که احساس می کنیم مستحق مهربانی هستند، تعصبات و قضاوت خود را آشکار می کنیم و فقط مهربانی مشروط را تمرین می کنیم. مهربانی طبیعی همه موجودات را در بر می گیرد و در حالی که چالش هایی که هنگام تلاش برای عملی کردن این مفهوم گسترده تر از مهربانی با آن مواجه خواهید شد، گاهی اوقات تلاش می کنند، شما هرگز از یادگیری در مورد اعماق توانایی خود برای مهربان بودن دست نخواهید کشید.
  • اگر از مهربانی با دیگران صرفاً به این دلیل که فکر می‌کنید بدون حمایت یا درک شما می‌توانند با آن کنار بیایند غفلت می‌کنید، در این صورت مهربانی انتخابی را تمرین می‌کنید.

چگونه مهربان باشیم؟

8 قضاوت را به حداقل برسانید. اگر واقعاً می‌خواهید مهربان باشید، پس باید قضاوت خود را تا حدی پایین بیاورید. به جای اینکه وقت خود را صرف انتقاد از دیگران کنید، روی مثبت بودن و دلسوز بودن کار کنید. اگر تمایل دارید در مورد دیگران بد فکر کنید، ای کاش دیگران می توانستند بازی خود را افزایش دهند، یا احساس می کنید که اطرافیان شما نیازمند یا بی خبر هستند، هرگز مهربانی واقعی را یاد نخواهید گرفت. از قضاوت کردن مردم دست بردارید و متوجه شوید که هرگز به طور کامل متوجه نخواهید شد که آنها از کجا آمده اند، مگر اینکه یک روز در کفش آنها راه بروید. به جای اینکه آنها را به خاطر بهتر نبودنشان قضاوت کنید، روی کمک به دیگران تمرکز کنید.

  • اگر اهل قضاوت، شایعه پراکنی هستید، یا همیشه به اطرافیان خود بدگویی می کنید، هرگز نمی توانید از محبت های خود عبور کنید تا مهربان باشید.
  • مهربان بودن یعنی به جای انتظار کمال، از شک و تردید بهره مند شوید.

قسمت 2

توسعه ویژگی های خوب

چگونه مهربان باشیم؟

1 نسبت به دیگران دلسوز باشید. مهم است که این پیام را دریافت کنید: “مهربان باشید، زیرا هرکسی که ملاقات می کنید در حال نبرد سختی است”. این ضرب المثل که به افلاطون نسبت داده می‌شود، تشخیص این است که هرکسی در زندگی خود با چالش‌هایی مواجه است و گاهی اوقات، وقتی درگیر مشکلات خود یا عصبانیت علیه آنها هستیم، فراموش کردن آن برای ما بسیار آسان است. قبل از ارتکاب عملی که ممکن است بر شخص دیگری تأثیر منفی بگذارد، یک سوال ساده از خود بپرسید: «این گونه است؟». اگر نمی توانید به این پاسخ مثبت پاسخ دهید، این یادآوری است که فوراً اقدام و رویکرد خود را تغییر دهید.

  • حتی در جایی که در بدترین حالت خود هستید، به یاد داشته باشید که دیگران نیز احساس عدم اطمینان، درد، سختی، غم، ناامیدی و از دست دادن دارند. این به هیچ وجه احساسات شما را کوچک نمی‌کند، اما به شما این امکان را می‌دهد که متوجه شوید مردم اغلب از صدمه و دردشان واکنش نشان می‌دهند و نه از کل خودشان، و مهربانی کلید دیدن گذشته از احساسات خشمگین و برقراری ارتباط با شخص واقعی درون است. .

چگونه مهربان باشیم؟

2 انتظار کمال نداشته باشید. اگر تمایل به کمال‌گرایی ، رقابت‌پذیری یا احساس اضطرار دارید، مهربانی با خود اغلب می‌تواند قربانی جاه‌طلبی و سرعت سریع شما و همچنین ترس شما از اینکه تنبل یا خودخواه دیده شوید، شود. به یاد داشته باشید زمانی که همه چیز آنطور که می خواهید پیش نمی رود، سرعت خود را کم کنید و خود را ببخشید.

  • از اشتباهات خود درس بگیرید به جای اینکه خودتان را به خاطر آنها سرکوب کنید یا خودتان را با دیگران مقایسه کنید. از طریق پاسخ‌های دلسوزانه به خود است که می‌توانید نیازهای دیگران را در نوری دلسوزانه ببینید.

چگونه مهربان باشیم؟

3 حضور داشته باشید. بزرگترین هدیه محبت به شخص دیگر این است که در لحظه در حضور او باشید، با دقت به او گوش دهید و واقعاً به آنها توجه کنید. روز خود را متفاوت برنامه ریزی کنید و دیگر به عنوان فردی که همیشه عجله می کند شناخته نشوید. حضور به معنای در دسترس بودن است; شما فقط در صورتی می توانید این کار را انجام دهید که در افراد و فعالیت ها عجله نداشته باشید یا فشاری نداشته باشید.

  • وسایل فنی برقراری ارتباط با دیگران را کاهش دهید. ارتباطات فنی غیرشخصی و شتابزده مانند متن و ایمیل جایگاه خود را در زندگی دارند، اما نه تنها وسیله ارتباطی شما. زمانی را برای ارتباط رو در رو یا از طریق تماس تلفنی بدون وقفه با افراد اختصاص دهید. به جای ایمیل، نامه ای بفرستید و کسی را با این مهربانی که وقت خود را برای نوشتن قلم از روزتان صرف کرده اید شگفت زده کنید.

چگونه مهربان باشیم؟

4 شنونده خوبی باشید . در دنیای پر سرعت ما، جایی که عجله و مشغول بودن به عنوان فضیلت تلقی می شوند، گفتن عمل گوش دادن آسان تر از انجام آن است. جایی که قطع کردن ارتباط با کسی به دلیل مشغله زیاد، یا اینکه باید با عجله به جایی برسید، یک امر عادی است. با این حال، مشغول شدن به عادت بهانه ای برای نامهربانی نیست. وقتی با کسی صحبت می کنید، یاد بگیرید که با تمام وجودتان گوش دهید و صادقانه به او توجه کنید تا زمانی که افکار و داستان خود را فاش کند.

  • واقعاً گوش دادن به سخنان یک نفر، برقراری ارتباط چشمی، دوری از هر گونه حواس پرتی، و دادن وقت روزانه به شخص یکی از بزرگترین اعمال مهربانی است. قبل از پاسخ دادن با یک پاسخ از پیش ساخته شده یا قطع کردن صحبت، وقت بگذارید تا واقعاً آنچه را که شخص می گوید جذب کنید. به فرد نشان دهید که از موقعیت منحصر به فردی که در آن قرار دارد قدردانی می کنید و برای گوش دادن به او حضور دارید.
  • شنونده خوب بودن به این معنی نیست که یک حلال عالی مشکل باشید. گاهی اوقات، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که فقط آنجا باشید تا گوش کنید، در حالی که اذعان دارید که نمی دانید آن شخص باید چه کار کند.

چگونه مهربان باشیم؟

5 خوشبین باش. شادی، شادی و قدردانی در قلب مهربانی قرار دارد، به شما اجازه می دهد تا خوبی های دیگران و جهان را ببینید، به شما امکان می دهد از چالش ها، ناامیدی، و ظلمی که شاهد و تجربه می کنید فشار بیاورید و به طور مداوم احساس ایمان به انسانیت را به شما بازگرداند. . حفظ نگرش خوش بینانه تضمین می کند که اعمال محبت آمیز با شادی و نشاط واقعی انجام می شود نه با اکراه یا از روی احساس وظیفه یا خدمت. و حفظ شوخ طبعی تضمین می کند که خودتان را خیلی جدی نگیرید و لحظات متناقض و متضاد زندگی را با حسن نیت نگیرید.

  • همیشه خوش بین بودن کار آسانی نیست، به خصوص زمانی که روز بدی را سپری کرده اید. اما با تمرین کافی، هرکسی می‌تواند با تمرکز بر نکات مثبت به جای منفی، اندیشیدن به چیزهای شاد در آینده و زندگی پر از شادی بیشتر از غم، خوش‌بینی را در خود پرورش دهد. و نگاه کردن به جنبه‌های روشن‌تر مسائل نیز یک دلار هزینه ندارد.
  • خوش بین بودن و مثبت اندیشی نه تنها شما را در طرز فکر مهربان تر قرار می دهد، بلکه باعث شادی اطرافیانتان نیز می شود. اگر بیشتر وقت خود را صرف شکایت کنید، ایجاد شادی برای افرادی که در مدار خود هستند دشوارتر خواهد بود.
  • برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه پرورش خوش بینی ، چگونه شاد باشیم ، چگونه بامزه باشیم و چگونه شکرگزار باشیم را بخوانید .

چگونه مهربان باشیم؟

6 دوستانه باشید افرادی که مهربان هستند معمولاً دوستانه نیز هستند. این بدان معنا نیست که آنها برون‌گراترین افراد در اتاق هستند، بلکه تلاش می‌کنند تا افراد جدید را بشناسند و احساس کنند که در خانه هستند. اگر فرد جدیدی در مدرسه یا محل کار شما وجود دارد، می توانید سعی کنید با آن فرد صحبت کنید، نحوه کار را توضیح دهید و حتی او را به رویدادهای اجتماعی دعوت کنید. حتی اگر اهل معاشرت نباشید، فقط لبخند زدن و صحبت‌های کوچک با مردم می‌تواند کمک زیادی به شما داشته باشد و این مهربانی بی‌توجه نخواهد بود.

  • افراد صمیمی مهربان هستند زیرا از مردم انتظار بهترین ها را دارند. آنها با افراد جدید و دوستان به طور یکسان به روشی راحت و اطمینان بخش صحبت می کنند که باعث می شود احساس کنند در خانه هستند.
  • اگر به طور طبیعی خجالتی هستید، لازم نیست شخصیت خود را به طور کامل تغییر دهید. فقط کمی بیشتر تلاش کنید تا با دیگران خوب رفتار کنید، با توجه به آنها، از آنها بپرسید که چگونه هستند و نشان دهید که به آنها علاقه دارید.

چگونه مهربان باشیم؟

7 مودب باش. اگرچه مودب بودن به خودی خود نشان دهنده مهربانی نیست، اما ادب واقعی نشان دهنده احترام شما به کسانی است که با آنها در ارتباط هستید. مودب بودن روشی برای جلب توجه مردم و بیان دیدگاهتان است. چند راه ساده برای انجام این کار عبارتند از:

  • راه هایی برای بیان مجدد درخواست ها یا پاسخ های خود به دیگران بیابید. به عنوان مثال، بگویید “ممکن است؟” به جای “آیا می توانم؟”؛ به جای “منصفانه نیست” بگویید “من شگفت زده هستم”؛ به جای گفتن «این چیزی نیست که من گفتم» بگویید «اجازه دهید به روش دیگری توضیح دهم». بازنویسی زبان خود گویای همه چیز است.
  • اخلاق عالی داشته باشید درها را به روی مردم باز نگه دارید، از ابتذال بیش از حد در حضور خود بپرهیزید و بیش از حد با افراد جدید آشنا نباشید.
  • تعریف و تمجید کنید و به آنها توجه کنید.
  • برای دریافت ایده های بیشتر، نحوه تمرین ادب و مهربانی را بخوانید .

چگونه مهربان باشیم؟

8 قدردان باشید. افرادی که واقعاً مهربان هستند به راحتی می توانند تشکر کنند. آنها هیچ چیز را بدیهی نمی دانند و همیشه از مردم برای کمک به آنها تشکر می کنند. آنها می دانند چگونه “متشکرم” را بگویند و واقعاً آن را معنی می کنند، کارت های تشکر می نویسند، و با اعتراف راحت هستند که به آنها کمک شده است. افرادی که سپاسگزار هستند به جای اینکه فقط از آنها برای انجام کارهای خاص تشکر کنند فقط به خاطر چیزهایی مانند روشن کردن روزهایشان از آنها تشکر می کنند. اگر عادت کنید بیشتر از افراد اطرافتان سپاسگزار باشید، خواهید دید که ظرفیت شما برای همنوعان افزایش می یابد.

  • اگر مراقب تمام کارهای خوبی که دیگران برای شما انجام می دهند بیشتر باشید، آمادگی بیشتری برای انجام کارهای خوب برای دیگران خواهید داشت. شما بیشتر متوجه خواهید شد که مهربانی دیگران چقدر به شما احساس خوبی می دهد و تمایل بیشتری به گسترش عشق خواهید داشت.

قسمت 3

اقدام

چگونه مهربان باشیم؟

1 حیوانات و دنیای زنده را دوست داشته باشید. دوست داشتن حیوانات و مراقبت از حیوانات خانگی مهربانی در عمل است. هیچ چیز شما را وادار نمی کند که به موجودات یک گونه دیگر اهمیت دهید، به خصوص در روزگاری که ابزار سلطه انسان بسیار قدرتمند است. و با این حال، خود عمل دوست داشتن یک حیوان و احترام گذاشتن به حیوان به خاطر ارزش خود، بیانگر مهربانی عمیق است. همچنین، مهربانی با دنیایی که ما را نگه می‌دارد و پرورش می‌دهد، معقول و مهربان است، و تضمین می‌کند که ما همان عناصری را که زندگی سالمی را به ما تضمین می‌کنند، مسموم نکنیم.

  • یک حیوان خانگی را به فرزندخواندگی یا پرورش دهید. مهربانی شما با اجازه دادن به موجود دیگری که برای شما شادی و عشق به ارمغان می آورد به زندگی شما پاداش داده می شود.
  • برای دوستی که در حال رفتن است پیشنهاد حیوان خانگی بدهید. به دوستتان این اطمینان را بدهید که شخصی که دوستش دارد و مراقب اوست، در زمانی که او دور است از او مراقبت خواهد کرد.
  • به گونه ای که از آنها مراقبت می کنید احترام بگذارید. انسان ها “مالک” حیوانات نیستند. در عوض، ما در رابطه ای قرار داریم که مسئول رفاه و مراقبت از آنها هستیم.
  • برای بازیابی بخش هایی از محیط محلی خود با جامعه محلی وقت بگذارید. با خانواده، دوستان، تنها به پیاده روی در طبیعت بروید و با دنیایی که جزئی از آن هستید ارتباط برقرار کنید. عشق خود به طبیعت را با دیگران به اشتراک بگذارید تا به آنها کمک کنید تا حس ارتباط با طبیعت را دوباره بیدار کنید.

چگونه مهربان باشیم؟

2 اشتراک گذاری. افرادی که مهربان هستند خوشحال می شوند که با دیگران به اشتراک بگذارند. می‌توانید ژاکت مورد علاقه‌تان، نیمی از انچیلادای خوشمزه‌تان یا حتی توصیه‌های شغلی را با جوان‌تر از خود به اشتراک بگذارید. نکته مهم این است که شما چیزی را به اشتراک می گذارید که واقعاً به آن اهمیت می دهید، به جای این که چیزی را که واقعاً به آن نیاز ندارید، ببخشید. این بسیار معنادارتر است که به دوستتان اجازه دهید ژاکت مورد علاقه شما را قرض بگیرد تا اینکه به او لباسی قدیمی بدهید که هرگز نپوشیدید. اشتراک گذاری با مردم شما را سخاوتمندتر و در نتیجه تمایل بیشتری به مهربانی می کند.

  • مراقب افرادی باشید که واقعاً از برخی از چیزهایی که دارید سود می برند. آنها ممکن است همیشه آنها را نخواهند، اما می توانید قبل از اینکه بپذیرند که به چیزی از شما نیاز دارند، به راحتی به آنها پیشنهاد دهید.

چگونه مهربان باشیم؟

3 بیشتر لبخند بزن. لبخند زدن یک عمل محبت آمیز ساده است که می تواند راه طولانی را طی کند. لبخند زدن به غریبه ها یا دوستان یا آشنایان خود را عادت دهید. اگرچه مجبور نیستید با لبخندی روی صورتتان راه بروید، لبخند زدن به مردم باعث می شود آنها لبخند بزنند و حتی اندکی از شادی را برای روزهایشان به ارمغان می آورد. علاوه بر این، لبخند زدن در واقع می تواند ذهن شما را فریب دهد تا احساس شادی بیشتری نسبت به قبل داشته باشد. وقتی شما لبخند بزنید همه برنده می شوند و ظرفیت شما برای مهربانی در این روند افزایش می یابد.

  • لبخند زدن به مردم همچنین باعث راحتی بیشتر آنها می شود و شما را راحت تر نشان می دهد، که راه دیگری برای مهربانی است. خوش آمد گویی به دیگران، و حتی با لبخند زدن به غریبه ها، از شک و تردید بهره مند شوید، راه دیگری برای مهربانی است.

چگونه مهربان باشیم؟

4 به مردم علاقه مند شوید. افرادی که واقعاً مهربان هستند، واقعاً به دیگران علاقه مند هستند. آنها فقط به این دلیل که می خواهند به آنچه می خواهند برسند یا به دنبال یک لطف هستند، با آنها مهربان نیستند. آنها این کار را انجام می دهند زیرا واقعاً به عملکرد مردم اهمیت می دهند و می خواهند اطرافیانشان شاد و سالم باشند. برای مهربانی بیشتر، روی ایجاد علاقه در افراد دیگر کار کنید و با دقت، پرسیدن سؤال و توجه به آنها به آنها نشان دهید که به آنها اهمیت می دهید. در اینجا چند راه برای علاقه مندی به افراد وجود دارد:

  • از مردم بپرسید که چگونه هستند و منظورشان چیست.
  • از مردم در مورد سرگرمی ها، علایق و خانواده شان بپرسید.
  • اگر کسی که به او اهمیت می‌دادید یک رویداد بزرگ در زندگی داشت، از او بپرسید که چگونه پیش رفت.
  • اگر کسی که می شناسید امتحان یا مصاحبه بزرگی در پیش دارد، برای او آرزوی موفقیت کنید.
  • وقتی با مردم صحبت می کنید، مطمئن شوید که آنها حداقل نیمی از صحبت را انجام می دهند. بر یک مکالمه تسلط ندهید و بیشتر از خودتان روی طرف مقابل تمرکز کنید.
  • وقتی با مردم صحبت می کنید، تماس چشمی برقرار کنید و تلفن همراه خود را کنار بگذارید. نشان دهید که آنها اولویت اول شما هستند.

چگونه مهربان باشیم؟

5 فقط به این دلیل با یک دوست تماس بگیرید. شما همیشه به دلیل نیاز ندارید تا یک دوست خوب را فراخوانی کنید. هدف گذاری کنید که با یک دوست در هفته تماس بگیرید، یا حتی با دو دوست در هفته، فقط به این هدف برسید و ببینید که آن شخص چگونه است. تماس نگیرید تا برنامه ریزی کنید یا از آن شخص چیز خاصی بپرسید. فقط به این دلیل که دلت برای دوستت تنگ شده و به او فکر می کنی زنگ بزن. تماس با دوستان خود باعث می شود که آنها احساس مراقبت کنند و احساس خوبی در شما ایجاد کند. این نشان دهنده مهربانی و تفکر است.

  • اگر واقعا وقتتان کم است، می توانید با ایجاد عادت تماس گرفتن با دوستانتان در روز تولدشان شروع کنید. تنبل نباشید و پیامک یا حتی یک پست فیس بوک ارسال کنید، بلکه از صمیم قلب به دوستتان زنگ بزنید.

ایده های مائو، مثلا کوره های خانگی هم میشه مطرح کرد؟

6 به امور خیریه کمک کنید. یکی دیگر از راه های مهربانی این است که بخشی از وسایل خود را به امور خیریه اهدا کنید. به جای اینکه چیزهای قدیمی خود را بیرون بیاندازید یا آنها را به قیمت 50 سنت در یک گاراژ بفروشید، چیزهایی را که نیاز ندارید به یک هدف خوب اهدا کنید. اگر لباس، کتاب یا سایر وسایل خانه دارید که در شرایط خوبی هستند، پس عادت دادن این چیزها به خیریه به جای انبار کردن یا انداختن آنها، راهی عالی برای گسترش محبت خود به دیگران است.

  • اگر لباس یا کتابی دارید که کسی که می‌شناسید آن را می‌خواهد، از اهدای آن اقلام به آن شخص خجالت نکشید. این هم راه دیگری برای مهربانی

ایده های مائو، مثلا کوره های خانگی هم میشه مطرح کرد؟

7 یک عمل مهربانانه تصادفی انجام دهید. “یک عمل محبت آمیز تصادفی، بدون انتظار پاداش انجام دهید، با این آگاهی که روزی ممکن است کسی همین کار را برای شما انجام دهد.” اینها سخنانی است که زمانی پرنسس دایانا گفته است. انجام اعمال تصادفی مهربانی زنده و همچنین تلاش آگاهانه برای گسترش مهربانی بیشتر است؛ حتی گروه هایی هستند که خود را برای انجام این وظیفه ضروری مدنی تثبیت کرده اند! اعمال مهربانانه ای که می توانید انجام دهید:

  • راهروی همسایه ها را هم بیل بزنید.
  • ماشین یکی از دوستان را بشویید.
  • پول را در یک کنتور تاریخ مصرف گذشته بریزید.
  • به کسی کمک کنید یک کیف سنگین حمل کند.
  • یک هدیه در آستان کسی بگذارید.
  • برای جزئیات بیشتر در مورد انجام کارهای تصادفی مهربانی، نحوه انجام کارهای تصادفی مهربانی را بخوانید .

ایده های مائو، مثلا کوره های خانگی هم میشه مطرح کرد؟

8 زندگی خود را با مهربانی متحول کنید. تغییر نحوه زندگی و نگاه شما به جهان ممکن است دلهره آور به نظر برسد. اما به نسخه آلدوس هاکسلی برای متحول کردن زندگی خود توجه کنید: “مردم اغلب از من می پرسند که مؤثرترین تکنیک برای تغییر زندگی آنها چیست. این کمی شرم آور است که پس از سال ها و سال ها تحقیق و آزمایش، باید بگویم که بهترین پاسخ این است – فقط کمی مهربان تر باشید.” تحقیقات چندین ساله هاکسلی را به دل بسپارید و اجازه دهید مهربانی زندگی شما را متحول کند، تا بر همه احساسات و اعمال پرخاشگری، نفرت، تحقیر، خشم، ترس و تحقیر خود غلبه کند و قدرت فرسوده شده توسط ناامیدی را بازگرداند.

  • شما از طریق مهربانی، با تأیید این موضوع که مراقبت از دیگران، محیط زیست و خودتان، راه درستی برای زندگی کردن است، موضع می گیرید. این در مورد اثربخشی فوری نیست. مهربانی یک انتخاب سبک زندگی است، یک زمزمه و ریتم مداوم همراه با تک تک چیزهایی که فکر می کنید و انجام می دهید.
  • از طریق مهربانی، بار نگرانی را رها می کنید که دیگران بیشتر از شما دارند، از شما سزاوارتر یا کمتر هستند، یا نسبت به شما در موقعیت برتری یا حقارت قرار دارند. در عوض، مهربانی فرض می‌کند که همه، از جمله شما، شایسته هستند.
  • از طریق مهربانی، متوجه می شوید که همه ما در کنار هم هستیم. وقتی به شخص دیگری آسیب می رسانید، به خودتان نیز آسیب می رسانید. کاری که برای حمایت از دیگران انجام می دهید از شما نیز حمایت می کند.

نکات

  • سلام کردن به همه کسانی که ملاقات می کنید، از فروشنده فروشگاه گرفته تا رئیستان، محیط را سبک می کند و دیگران را راحت می کند. هر روز آن را تمرین کنید.
  • شما ممکن است همه را دوست نداشته باشید و این طبیعی است. حتی خوب ترین مردم روی زمین هم اذیت می شوند. با این وجود فقط مودب بودن را ادامه دهید.
  • تمام تلاش خود را بکنید تا از نظر جسمی یا روحی به مردم آسیب نرسانید. خودکنترلی در بسیاری از موقعیت ها می تواند حیاتی باشد.

هشدارها

  • اگر واقعاً از دست کسی عصبانی و ناراحت هستید، به خاطر داشته باشید که مهربانی نسبت به یک کار نادرست غیرقابل انتقام، بدهکاری بیشتری نسبت به موجود دیگر ایجاد می کند. مردم می‌توانند انواع و اقسام توجیه‌ها را برای ارتکاب یک اشتباه ارائه کنند، اما بخشیده شدن از طریق مهربانی چیزی نیست که بتوان از آن فرار کرد.
  • نیازی به غرور از کارهای خوب خود نداشته باشید. فروتن باش. انجام یک کار خوب صرفاً برای احسان اطرافیان واقعاً مهربانی نیست. کمک به کسی که از کمک شما بی خبر است می تواند به همان اندازه احساس خوبی داشته باشد.
  • مطمئن باشید که ژست مهربانی شما خواسته شده است. گاهی اوقات عدم درخواست “کمک” می تواند نتیجه معکوس داشته باشد. “هیچ کار خیری بدون مجازات نمی ماند.” مواقعی پیش می‌آید که فکر می‌کنیم کمک می‌کنیم، اما می‌توانیم مشکلاتی ایجاد کنیم، زیرا اطلاعات کافی در مورد مشکل نداشتیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *