چگونه ولخرجی را مهار کنیم؟
توصیه هایی به کسانی که تازه مادر شدند
توصیه هایی به کسانی که تازه مادر شدند
۱۴۰۱-۱۲-۰۴
27 شغل عالی برای مادران خانه‌دار
27 شغل عالی برای مادران خانه‌دار
۱۴۰۱-۱۲-۰۶

چگونه ولخرجی را مهار کنیم؟

فهرست عناوین

خرج کردن پول هرگز قدیمی نمی شود، اینطور است؟ اگر مرورگر خود را باز کنید، با تبلیغات بسیاری مواجه می شوید که محصولاتی را ارائه می دهند که متناسب با مجموعه ای از علایق منحصر به فرد شما هستند. ممکن است ماه به ماه غار غار کنید و چیزهایی را بخرید که به آنها نیاز ندارید. و اکنون، شما آماده‌اید تا آن خریدهای نامعقول را متوقف کنید. در ادامه، چند نکته کلیدی در مورد چگونگی جلوگیری از خرج کردن پولی که ندارید، مورد بحث قرار خواهیم داد.

چگونه ولخرجی را متوقف کنیم: 5 حوزه اصلی تمرکز

وقتی صحبت از خرج کردن بیش از حد و راه های جلوگیری از خرج کردن پول می شود، تمرکز بر این 5 زمینه می تواند تفاوت را ایجاد کند. آن ها هستند:

  1. غذای بیرون نخورید
  2. پوشاک و لوازم جانبی
  3. قهوه گران قیمت
  4. چیزهای غیر ضروری
  5. کارت های اعتباری

بیایید در زیر به هر یک از این مشکلات خرج کردن پول با جزئیات بیشتری بپردازیم. من همچنین در مورد اقدامات خاصی که می توانید برای جلوگیری از هزینه های اضافی در هر یک از این زمینه ها و جلوگیری از اشتباهات بزرگ بیش از حد انجام دهید بحث خواهم کرد.

چگونه ولخرجی را مهار کنیم؟

1. کنترل هزینه های غذای خود را به دست بگیرید: غذا خوردن در بیرون از خانه/غذاهای نخورده

یک هفته طولانی می گذرد و آخرین کاری که می خواهید انجام دهید این است که جلوی اجاق گاز بایستید و غذا بپزید. پس چیکار میکنی؟ در یک سفارش آنلاین مشت بزنید، پاهای خود را روی مبل بیندازید و برنامه نتفلیکس مورد علاقه خود را روشن کنید.

در حالی که این یک شب شگفت انگیز به نظر می رسد، اما می تواند شما را در مسیری لغزنده به سمت یک زندگی کم یا بدون صرفه جویی قرار دهد. هزینه غذاهای حاضری و رستوران بسیار بالاست و اگر تعداد زیادی در ماه سفارش داشته باشید واقعا هزینه سنگینی روی دستتان میگذارید.

همچنین سناریوی دیگری وجود دارد. اتفاقاً از کنار خواربار فروشی محلی خود عبور می کنید و ناگهان به یاد می آورید که ذخایر غذایی شما رو به اتمام است. همانطور که در راهروها راه می روید، حدس های دقیقی درباره چیزهایی که گم شده است می کنید، زیرا حافظه شما هنوز قوی است، درست است؟

اشتباه. وقتی به خانه می‌رسید، می‌فهمید، هنوز تخم‌مرغ داشتید، میوه‌ای است که فراموشش کرده بودید و نانی در گوشه‌ای جمع شده بود. با این حال، همه این چیزها را دوباره خریدید. حالا شما نسخه های تکراری دارید و می دانید که برخی از آنها به هدر می روند. در این شرایط چه کاری می توانید انجام دهید تا از خرج کردن بیش از حد غذا جلوگیری کنید؟ چگونه می توانید برنامه شلوغ خود را با نیاز به غذا خوردن سریع، راحت و مقرون به صرفه متعادل کنید؟

یک لیست خرید تهیه کنید

اگر لیست ندارید، از فروشگاه دوری کنید. یک لیست تضمین می کند که فقط به آنچه نیاز دارید پایبند باشید و هر گونه حدس و گمان را در این فرآیند حذف کنید.

یاد بگیرید که در مواقع لزوم «نه» بگویید

اگر هر ماه در وضعیت قرمز هستید، اما همچنان می‌بینید که هر ماه برای خوردن غذا بیرون می‌روید، باید عادات خرج کردن خود را دوباره ارزیابی کنید. متوجه باشید که به دوستی ها نه نمی گویید ، بلکه به سبک زندگی ای نه می گویید که بودجه شما را از بین می برد.

برای روزهایی که وقت ندارید دستور العمل های سریع و ساده داشته باشید

اتفاق می افتد. زندگی شلوغ می شود و وسوسه این است که به سادگی غذا را به صورت آنلاین سفارش دهید و آن را روز بنامید. کار عاقلانه‌تر این است که مجموعه‌ای از دستور العمل‌های خود را ذخیره کنید که برای شب‌هایی که وقت ندارید واقعاً سریع و آسان هستند. پینترست تعداد زیادی برنامه غذایی عالی و سریع و آسان دارد. بسیاری از آنها با لیست خرید مواد غذایی نیز همراه هستند!

2. از خرید لباس هایی که نمی پوشید خودداری کنید

آیا تا به حال آن روزها را داشته اید که آنقدر زیبا به نظر می رسیدید که با اعتماد به نفس سر و صدا می کردید و درباره لباس خود تعریف های زیادی دریافت می کردید؟

اگر به آن فکر می‌کنید، خیلی وقت‌ها، دلیلش این نیست که چیز جدیدی می‌پوشیدید. بلکه به این دلیل است که شما در لباسی که می پوشیدید خوب به نظر می رسیدید. رنگ باعث درخشش پوست شما شد یا تناسب آن بر روی شما عالی بود.

لباس های جدید همیشه آن رضایتی را که می خواهیم به ما نمی دهند. در واقع، گاهی اوقات می‌توانند در کمد لباس‌های ما نپوشند، زیرا متوجه می‌شویم که چیزی که از طریق نور اتاق تزیین فانتزی ایده‌ای عالی به نظر می‌رسید، پس از رسیدن به خانه چندان هیجان‌انگیز نبود. بنابراین ما فقط آنها را فراموش می کنیم در حالی که آنها گرد و غبار را در کمد جمع می کنند.

باید راه بهتری وجود داشته باشد در اینجا به این صورت است:

یک کمد لباس کپسولی ایجاد کنید

این شامل تعداد محدودی از اقلام اصلی با کیفیت است که می توانید در طول سال با هم ترکیب کنید. شما می توانید یاد بگیرید که چگونه یکی بسازید و یک کمد لباس زیبا بسازید در حالی که در آن هستید.

مراقب لباس خود باشید

مراقبت از لباس هایی که از قبل دارید کمک می کند تا نیازی به تعویض مداوم آنها نداشته باشید. این به نوبه خود به معنای هزینه کمتر است. به یاد داشته باشید که پوشیدن لباس های تمیز و خوب شسته شده ، در افزایش اعتماد به نفس شما بسیار بیشتر از خرج کردن پول برای وسایل جدید است.

یاد بگیرید که از لوازم جانبی برای اصلاح یک لباس قدیمی استفاده کنید

یک لباس فراتر از یک تکه لباس است. بلکه یک ظاهر جامع است که از مو، کفش و لوازم جانبی تشکیل شده است. یک ظاهر قدیمی می تواند با هر آیتمی کاملاً جدید به نظر برسد.

3. چگونه از خرج کردن پول برای قهوه گران قیمت خودداری کنیم

ما آن را دریافت می کنیم. نوشیدن قهوه برای برخی افراد مانند تنفس هوا است. واقعاً می تواند روز شما را بسازد یا خراب کند. اما این بدان معنا نیست که باید بانک را شکست دهید تا از مزایای آن بهره مند شوید.

اگر از علاقه مندان به نوشیدن قهوه هستید، گزینه های زیادی برای کمک به کاهش هزینه ها دارید. برای مثال:

  • قهوه خود را در خانه دم کنید . با انجام این کار می توانید به راحتی 20 دلار در هفته پس انداز کنید.
  • گزینه های جایگزین مانند یک چای خوب که اغلب حاوی دوزهای خوبی از آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی است را آزمایش کنید
  • از کاهش مصرف قهوه به عنوان بهانه ای برای افزایش مصرف آب آشامیدنی یا جایگزین های سالم دیگر مانند آب نارگیل استفاده کنید.

4. از خرج کردن پول برای چیزهای غیر ضروری که به آنها نیاز ندارید دست بردارید

خرید هرگز آسان تر نبوده است. با کلیک یک دکمه، می توانید دقیقاً آنچه را که می خواهید با سرعت رعد و برق داشته باشید. با تشکر، آمازون.

به همان اندازه که هیجان انگیز است، اگر طعمه سندرم شی براق شوید، می تواند معکوس باشد. ممکن است تعجب کنید که این چیست.

به عبارت ساده، اگر در حال حاضر به راحتی به خرید اقلام تمایل پیدا کنید، قربانی سندرم شی براق هستید. شما بیشتر بر اساس خواسته‌هایتان در مقابل نیازهایتان هدایت می‌شوید و خیلی سریع تصمیم به خرید می‌گیرید.

برای توقف این امر، می توانید چند تاکتیک را به کار بگیرید:

به پول نقد بچسبید

استفاده از پول نقد به طور خودکار از خرید آنلاین اقلام برنامه ریزی نشده جلوگیری می کند. همچنین هزینه‌های داخل فروشگاه را محدود می‌کند و شما را مجبور می‌کند به پول نقدی که در دست دارید بچسبید.

هزینه های خود را پیگیری کنید

در بیشتر مواقع، زمانی که کاملاً از میزان هزینه‌های خود بی‌اطلاعیم، احتمالاً تصور می‌کنیم که این مبلغ از کجا آمده است. در همین حال، حساب های بانکی ما داستان دیگری را برای ما بازگو خواهد کرد.

5 دقیقه در روز را صرف بررسی موجودی بانک خود کنید

در رابطه با موارد فوق، اگر از موجودی بانک خود اطلاعی نداشته باشید، مقدار موجود در حساب خود را بیش از حد برآورد خواهید کرد.

 بدانید چه چیزی باعث خرج کردن شما می شود

آیا وقتی با دوستان هستید بیشتر خرج می کنید؟ گشت و گذار آنلاین؟ قدم زدن در مرکز خرید؟ یکی از کلیدهای محدود کردن هزینه‌های غیرضروری این است که خودتان را بشناسید و زمانی که بیشتر خرج می‌کنید هماهنگ باشید.

چند روزی به خود فرصت دهید تا فکر کنید

گاهی اوقات، زمانی که واقعاً فکر کنید که آیا کالایی را که قصد خرید آن را دارید، می خواهید یا نیاز به داشتن آن دارید، می تواند به شما کمک کند تا در مورد اینکه آیا برای آن کالا پول خرج کنید یا نه، شفافیت پیدا کنید.

 

بیشتر بخوانید: سود مرکب چگونه برای شما کار می کند؟

5. از خرج کردن پول برای کارت اعتباری خود دست بردارید

کارت های اعتباری می توانند به راحتی شما را در مسیر سریع بدهی قرار دهند. اگر برای رعایت نظم و انضباط با آنها مشکل دارید، ممکن است بهتر باشد به طور کامل استفاده از آنها را متوقف کنید. در ایالات متحده بدهی کارت اعتباری خانواده ها را از سرمایه گذاری و ایجاد ثروت برای آینده خود محدود می کند.

اگر در حال حاضر برای کمک به شما در هزینه ها به کارت اعتباری خود وابسته هستید، باید یک ارزیابی صادقانه از خود داشته باشید تا مشخص کنید آیا به کارت اعتباری خود وابسته هستید یا خیر زیرا در تلاش برای ایجاد امتیاز اعتباری خود هستید . نمی‌توانید با صورت‌حساب‌های خود ادامه دهید، به دنبال کسب پاداش از استفاده از کارت یا هر دلیل دیگری هستید.

اگر باعث می شود بیشتر و بیشتر در بدهی غرق شوید، وقت آن است که اقدام کنید. در اینجا به این صورت است:

نحوه بودجه بندی را بیاموزید

در حالی که فکر بودجه ممکن است شما را به دویدن برای تپه ها وادار کند، این رشته می تواند تفاوت بین بازنشستگی شما و کار برای همیشه باشد. بودجه بندی به شما کمک می کند تا به طور کامل بدانید و درک کنید که از کجا درآمد و هزینه می کنید و به شما کمک می کند تا برنامه ریزی کنید که چگونه پس انداز کنید.

کارت ها را رها کنید و پول نقد حمل کنید

هرگز شکست نمی خورد. حمل پول نقد بسیار ساده ترین راه حل برای خلاص شدن از شر بدهی کارت اعتباری است. وقتی دیگر آنها را در همه جا با خود حمل نمی کنید، برای شما راحت تر می شود که روی آن آیتم برنامه ریزی نشده ولخرجی کنید.

کارت های اعتباری خود را قطع کنید

اگر واقعاً در تلاش برای متوقف کردن استفاده از کارت‌ها هستید، ممکن است لازم باشد اقدامات شدیدتری انجام دهید که می‌تواند آنها را در خردکن قرار دهید. توقف مخارج اعتباری ارزش زمان شما را دارد.

4 نکته برای کمک به شما در خرج کردن پول

چگونه ولخرجی را مهار کنیم؟

مرحله 1: دلیل خود را بدانید

وقتی هدف جدیدی را تعیین می کنید – به عنوان مثال، متوقف کردن خرج کردن بیش از حد – باید دلیلی داشته باشید که می خواهید تغییر کنید. به عبارت دیگر، شما باید چرایی داشته باشید. داشتن این دلیل یکی از مواردی است که انگیزه شما را برای رسیدن به اهداف مالی (علاوه بر کار روی نظم و انضباط خود و ایجاد عادات جدید) حفظ می کند.

دلیل شما می تواند فرزندان شما باشد، خرید خانه، نقل مکان به شهر دیگری. آن چیزی که آرزویش را دارید، یا می خواهید به گذشته نگاه کنید و به آن افتخار کنید، هر چه باشد.

از آن عکس بگیرید، آن را در تلفن خود ذخیره کنید، یادآوری‌های تقویم را تنظیم کنید – اساساً، می‌خواهید مطمئن شوید که چرا شما همیشه در زندگی روزمره‌تان در کانون توجه قرار دارد.

 

مرحله 2: محرک های خود را شناسایی کنید

گام بعدی اگر می‌پرسید چگونه می‌توانید از هزینه‌های بیش از حد خود جلوگیری کنید، این است که مشخص کنید چه چیزی باعث هزینه‌های بیش از حد شما می‌شود. آیا وقتی با افراد خاصی سر و کار دارید، متوجه می شوید که بیش از حد خرج می کنید؟ آیا زمانی است که می بینید افراد در اینستاگرام چه پست می کنند؟ یا وقتی در کنار مرکز خرید رانندگی می کنید؟

هنگامی که متوجه شدید محرک های خرج کردن شما چیست، وقت آن است که به آنها بپردازید. این می تواند به این معنا باشد که زمان کمتری را با افرادی سپری کنید که بیشترین پول را در اطراف خود خرج می کنید. یا شاید افراد را در اینستاگرام لغو فالو کنید یا مسیر دیگری را انتخاب کنید تا مجبور نباشید همیشه در کنار مرکز خرید رانندگی کنید.

شناسایی و رسیدگی به محرک‌هایتان، به‌ویژه در مراحل اولیه کار بر روی عادت بیش از حد خرج کردن، به شما کمک می‌کند در مسیر خود بمانید.

مرحله 3: نحوه بودجه بندی را بیاموزید و از رژیم پول نقد یا کارت نقدی استفاده کنید

داشتن یک بودجه نحوه پیگیری درآمد و هزینه های خود است. هنگامی که بتوانید درآمد و هزینه های خود را ردیابی کنید، آنگاه خواهید فهمید که چه مقدار باقی مانده برای خرج کردن/پس انداز کردن دارید. یک ایده خوب این است که هزینه های فعلی خود را به مدت 30 روز پیگیری کنید تا ببینید دقیقاً پول شما به کجا می رود و تعیین کنید که چه چیزی را باید کاهش دهید.

هنگامی که بتوانید هزینه های خود را به مدت 30 روز پیگیری کنید، به احتمال زیاد مناطقی از هزینه های غیر ضروری را خواهید یافت. غذا خوردن در بیرون از منزل، قهوه های روزانه، خرید، عضویت های بلااستفاده در باشگاه، و اشتراک مواردی هستند که می توانید آنها را کاهش دهید یا به طور کامل آنها را حذف کنید.

ممکن است متوجه شوید که بسیاری از هزینه های اضافی شما اجتناب ناپذیر است و نمی توانید فوراً آن را کاهش دهید. مواردی مانند قرارداد اجاره و پرداخت اجاره، یا قرار گرفتن در میانه دوره قرارداد که فسخ آن پرهزینه است. اگر در این شرایط هستید، راه‌هایی را برای افزایش درآمد در نظر بگیرید. شغلی با درآمد بهتر، شغلی پاره وقت یا حتی شروع یک کار جانبی برای کسب درآمد بیشتر پیدا کنید.

در مرحله بعد، کارت های اعتباری خود را کنار بگذارید. به رژیم پول نقد/کارت بدهی بروید که در آن مقدار ثابتی پول را تعیین می کنید که می توانید هر هفته یا ماه خرج کنید. وقتی تمام شد، تا یک ماه آینده خرج خود را تمام کرده اید.

مرحله 4: صورتحساب های خود را خودکار کنید

قطعه آخر پازل شامل خودکار کردن صورتحساب ها است. اتوماسیون در پایان هر ماه مقدار زیادی از کار ذهنی شما را کاهش می دهد. تصمیماتی را که باید در مورد امور مالی خود بگیرید، ساده می کند و تضمین می کند که از هیچ گونه خستگی تصمیم گیری که باعث خرابی مالی شما می شود، رنج نبرید.

اتوماسیون را می توان در قبض ها، سرمایه گذاری ها، پرداخت بدهی ها و سایر هزینه های مکرر انجام داد. هنگامی که سپرده مستقیم را نزد کارفرمای خود تنظیم کردید، می توانید بر تنظیم پرداخت خودکار صورتحساب تمرکز کنید.

از آنجایی که احتمالاً هزینه‌های متعددی دارید، می‌خواهید تاریخ‌های پرداخت صورت‌حساب را به‌گونه‌ای همگام‌سازی کنید که با واریز مستقیم شما مطابقت داشته باشند. می توانید این کار را با تماس با هر یک از شرکت های صورتحساب خود انجام دهید و از آنها بخواهید چرخه صورتحساب را مطابق با روزهای پرداخت شما تنظیم مجدد کنند.

 

بیشتر بخوانید: 10 گام برای ایجاد یک برنامه مالی قوی برای خود

من یاد گرفتم که چگونه پول خرج نکنم، حالا چی؟

اکنون که بر نحوه مدیریت مخارج خود مسلط شده اید، می توانید به این فکر کنید که با مانده وجوه خود چه کاری انجام دهید. خوشبختانه، شما چند گزینه دارید که شما را برای یک بازنشستگی پایدار و شاد آماده می کند. شما می توانید یا:

چگونه ولخرجی را مهار کنیم؟

پول بیشتری پس انداز کنید

صرفه جویی در پول به عادت ها بستگی دارد. هنگامی که توانستید عادت های منفی خرج کردن را مهار کنید، می توانید روی ایجاد عادت های پس انداز سالم تمرکز کنید. یک نظرسنجی انجام شده توسط فدرال رزرو نشان داد که 40 درصد از خانواده های آمریکایی در صورت بروز یک وضعیت اضطراری 400 دلاری در زندگی امروز خود، نمی توانند پوشش دهند. پس انداز پول به شما کمک می کند تا آن بالشتک را در صندوق های اضطراری بسازید تا هرگونه هزینه های غیرمنتظره را برآورده کنید.

بدهی را پرداخت کنید

پرداخت بدهی، چه وام های مصرفی و چه وام های آموزشی، همیشه باید در اولویت باشد زیرا عواقب عدم انجام به موقع آن می تواند پیامدهای گسترده تری برای امور مالی شما داشته باشد. یکی از راه‌های موثر برای مقابله با بدهی‌های خود، در صورتی که منابع متعددی برای آن دارید، استفاده از روش گلوله برفی بدهی است، روشی که ابتدا پرداخت کوچک‌ترین بدهی‌هایتان را در اولویت قرار می‌دهد تا به شما کمک کند به بردهای سریع برسید و از غلبه بر پرداخت بدهی‌های بزرگ جلوگیری کنید.

سرمایه گذاری

هنگامی که با بدهی خود مقابله کردید، سپس می توانید روی یک استراتژی سرمایه گذاری قوی تمرکز کنید . شما باید اطمینان حاصل کنید که یک حساب بازنشستگی راه اندازی کرده اید که در آن به طور منظم کمک مالی می کنید.

اگر کارفرمای شما یک مسابقه پیشنهاد می دهد، مطمئن شوید که برای آن ثبت نام کرده اید. با هر استراتژی سرمایه گذاری، مهم است که برای بلندمدت سرمایه گذاری کنید تا بازده خود را به حداکثر برسانید و هرگونه حرکت نوسان کوتاه مدت در بازارهای سهام را نادیده بگیرید.

توسعه شخصی

در اقتصاد امروز، هرگز مهمتر از این نبوده است که به سرعت در جهت بهبود خود و اهداف توسعه شخصی خود ادامه دهید. فناوری به سرعت در حال تغییر است و مهارت هایی که 5 سال پیش داشتید ممکن است به اندازه آن زمان مرتبط نباشد. سرمایه‌گذاری روی خودسازی دوره‌ای خود کمک زیادی به حفظ مهارت‌های شما برای بازار کار امروز می‌کند.

بیشتر بخوانید: 7 توصیه مالی برای خانم های مجرد

شروع به کار کنید که چگونه به طور تصادفی پول خرج نکنید!

محدود کردن هزینه‌های بیش از حد می‌تواند شروع یک آینده مالی متفاوت برای شما و خانواده‌تان باشد. اگرچه ممکن است دلهره آور به نظر برسد، اما باید به خاطر داشته باشید که خرج کردن بیش از حد به عادت هایی خلاصه می شود که امروز در روز خود ایجاد می کنید.

اگر واقعاً بتوانید برخی از الگوهایی را که ممکن است شما را از نظر مالی عقب نگه دارند منزوی کنید، در مسیر خوبی قرار خواهید گرفت که نه تنها هزینه های خود را کاهش دهید، بلکه آینده ای را که رویای آن را دارید تضمین کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *