چگونه گذشته را پشت سر بگذاریم؟

چگونه گذشته را پشت سر بگذاریم؟

خاطرات تلخ گذشته باعث می شود زندگی در زمان حال سخت شود. اگر به سختی می توانید از اتفاقی که برای شما افتاده است بگذرید ، می توانید با پذیرفتن این که گذشته شما را به شخصیت امروز تبدیل کرده است ، شروع به بهبود کنید.

قسمت 1

کنار آمدن با تأثیرات تجربیات گذشته

چگونه گذشته را پشت سر بگذاریم؟

1 چالش های گذشته را بپذیرید. تجربیات گذشته حل نشده گاهی اوقات می تواند اثرات روانی و فیزیولوژیکی پایداری ایجاد کند. در چنین مواردی ، مهم است که با نحوه تأثیر گذشته شما بر چشم انداز یا عادات فعلی خود آشنا شوید. 

  • اولین قدم مهم این است که تلاش نکنید وانمود کنید تحت تأثیر رویدادهای گذشته نیستید. تا زمانی که گذشته را نپذیری نمی‌توانی از آن عبور کنی. اگر اتفاقی افتاد که شما را به یاد یک رویداد آسیب زا می اندازد یا باعث واکنش عاطفی شدید می شود، سعی کنید با آرامش به خودتان اذعان کنید که چنین است. به خودتان اجازه دهید آنچه را که در مورد گذشته احساس می کنید، احساس کنید. مراحل بعدی این مقاله چند استراتژی خاص برای کمک به این امر ارائه می دهد.
  • به عنوان مثال، اگر در موقعیت اجتماعی هستید که احساسات قدرتمندی را در مورد گذشته ایجاد می کند، سعی نکنید آنها را از خود دور کنید. در عوض، لحظه ای خود را معذور کرده و از گروه فاصله بگیرید. سپس، قبل از پیوستن مجدد به گروه، لحظه ای به گذشته و تأثیر آن بر شما فکر کنید.
  • اگر یک شبکه حمایت اجتماعی قوی نداشته باشید، تأثیر آسیب های گذشته می تواند به ویژه قوی باشد.
  • گاهی اوقات، آسیب ناشی از تجربیات گذشته می‌تواند آنقدر شدید باشد که بر افرادی که به آنها اهمیت می‌دهید تأثیر بگذارد.  تجربه حل نشده گذشته می تواند شما را از ایجاد روابط قوی با عزیزانتان باز دارد. آنها همچنین می توانند شما را مشغول رویاهایی کنند که هرگز محقق نشدند. این، به نوبه خود، می تواند بر دیدگاه و عادات فعلی شما تأثیر بگذارد، به گونه ای که کنار آمدن با موانع زندگی شما را دشوار می کند.

 

 

 

چگونه گذشته را پشت سر بگذاریم؟

2 درک کنید که تجربیات ناراحت کننده چگونه بر مغز تأثیر می گذارد. تجربیات آسیب زا یا شدید می تواند بر شیمی عصبی ما تأثیر بگذارد. گاهی اوقات، این حتی می تواند بر ساختار مغز ما تأثیر بگذارد.

  • اگر احساس می‌کنید که باید «بر آن غلبه کنید»، به خود یادآوری کنید که واقعیت پیچیده‌تر از این است. رویدادهای آسیب زا در واقع می توانند نحوه عملکرد مغز شما را تغییر دهند. غلبه بر این ممکن است زمان زیادی طول بکشد، بنابراین کمی سست شوید و سعی کنید صبور باشید.
  • تحقیقات نوظهور در علوم اعصاب نشان می‌دهد که مغزها دارای “انطباق پذیری” خاصی هستند. استعدادهای ژنتیکی ما را می توان پس از تجربیات قدرتمند دستکاری کرد و به روش های غیرقابل پیش بینی بیان کرد. به عبارت دیگر، مغز شما می تواند تغییر کند. این محصول هم ژن ها و هم تجربیات شماست.
  • غلبه بر تأثیرات فیزیولوژیکی و روانی تجربیات گذشته ممکن است دشوار به نظر برسد. اما، مهم است که به خاطر داشته باشید بدن و مغز شما دائماً خود را بر اساس تجربیات جدید سازماندهی می کنند. مغز و بدن شما قبلاً تغییر کرده است و دوباره تغییر خواهد کرد. شما می توانید این تغییر را به یک چیز مثبت تبدیل کنید.

 

 

 

 

چگونه گذشته را پشت سر بگذاریم؟

3 بپذیرید که شما نمی توانید آنچه را که اتفاق افتاده است تغییر دهید، فقط نحوه مشاهده آن را تغییر دهید. شما نمی توانید گذشته را دوباره مرور کنید، اما می توانید از این به بعد نحوه درک و مدیریت آن را تغییر دهید. اگر این کار را نکنید، خود آسیب دیده شما این درد عاطفی را به تجربیات و روابط جدید دیگر منتقل می کند.

  • تلاش شما در اینجا باید به سمت پذیرش گذشته و بخشش کسانی باشد که ممکن است به شما ظلم کرده باشند. به خود اجازه دهید هر احساسی را که در مورد گذشته خود دارید احساس کنید. سپس، سعی کنید این احساسات را رها کنید.
  • وقتی عصبانیت یا غم گذشته را تجربه می کنید، سعی کنید به خود یادآوری کنید که ماندن در این احساسات منفی فقط در نهایت به شما آسیب می رساند. هیچ مقدار عصبانیت چیزی را که اتفاق افتاده خنثی نمی کند. احساسات خود را تصدیق کنید. سپس به دنبال شفقت برای بخشیدن کسانی که به شما آسیب رساندند و قدرت رها کردن خود را بگرد.
  • این فرآیند زمان بر است و برای هر فرد متفاوت خواهد بود. مراحل دیگر این مقاله برای کمک به این فرآیند طراحی شده است.
  • سکونت در گذشته می تواند بدون هیچ تمایل آگاهانه ای از جانب شما باعث ایجاد مشکلاتی شود.

 

 

 

چگونه گذشته را پشت سر بگذاریم؟

4 مدیتیشن یا یوگا را امتحان کنید. چندین فعالیت به نام تمرین های جسمانی تجسم یافته وجود دارد که می تواند به شما در ایجاد صلح با گذشته کمک کند. به عنوان مثال، مدیتیشن و یوگا می توانند به شما در توسعه تکنیک های مقابله شخصی کمک کنند. این فعالیت‌ها به شما کمک می‌کنند نسبت به روش‌هایی که احساسات‌تان بر قسمت‌های مختلف بدنتان تأثیر می‌گذارند، حساس‌تر شوید. 

  • یوگا را بهتر است با راهنمایی یک مربی حرفه ای یاد بگیرید. اگر قبلاً هرگز آن را امتحان نکرده اید، به صورت آنلاین بررسی کنید تا ببینید آیا کلاس های مقدماتی رایگان یا کم هزینه در جامعه شما ارائه می شود یا خیر. بسیاری از مکان ها گزینه های مقرون به صرفه ای دارند که می توانید از آنها برای امتحان یوگا استفاده کنید و ببینید که آیا برای شما مناسب است یا خیر.
  • مدیتیشن کاری است که می توانید به راحتی در خانه خود به تنهایی انجام دهید. یک مکان راحت برای نشستن با پاهای روی هم قرار دهید و دستان خود را در دامان خود قرار دهید. چشمان خود را ببندید و به آرامی نفس عمیق بکشید. اگر ذهنتان سرگردان است، به آرامی تمرکز خود را به تنفس خود بازگردانید. یک سی دی یا یک MP3 دانلود شده را امتحان کنید تا به شما در مدیتیشن کمک کند.
  • این تمرین‌ها به شما زمان و فضای روان‌شناختی می‌دهد تا احساسات خاص مرتبط با تجربیات گذشته را شناسایی کنید. با انجام این کار، آنها می توانند به شما اجازه دهند تا تأثیراتی را که بر روی رفتار و فرآیندهای فکری شما گذاشته اند، متوجه شوید و روی آنها کار کنید.

 

 

 

 

چگونه گذشته را پشت سر بگذاریم؟

5 نگه داشتن یک مجله. در مورد وقایع زندگی روزمره خود یا در مورد گذشته بنویسید. اینها راههای عالی برای مقابله با احساسات دشوار هستند.

  • یک شب را با فهرست کردن رویدادهایی که در طول روز تجربه کرده اید شروع کنید. حتی لازم نیست آنها را مجبور به هر نوع روایتی کنید. سعی کنید زیاد در مورد آن فکر نکنید. ذهن خود را باز نگه دارید و هر چیزی که طبیعی است را بنویسید. این کار باعث می شود تا شما با روند ژورنال نویسی راحت باشید.
  • این باید با تبدیل شدن به یک عادت با هر روز آسان تر شود. در این مرحله می توانید شروع به نوشتن در مورد تجربیات گذشته ای کنید که در طول جلسات نوشتن به ذهن شما خطور می کند.
  • روی افکار و احساسات خود تمرکز کنید. مهم این است که خودتان را بیان کنید، نه اینکه یک داستان زیبا بگویید. 
  • روزنامه نگاری در مورد رویدادهای ناراحت کننده گذشته خود می تواند به شما کمک کند با آنها کنار بیایید و آنها را در زندگی روزمره خود کمتر مداخله کنید. نوشتن رسا فواید سلامت روانی و جسمی دارد. می تواند به شما در پردازش احساسات کمک کند و همچنین می تواند به بازیابی الگوهای خواب آشفته کمک کند.
  • این نوع کار احساسی ممکن است کمی زمان ببرد و درون نگری داشته باشد، اما اگر اجازه دهید فرآیند به خودی خود پیش برود، می تواند بسیار سازنده باشد.

 

 

 

چگونه گذشته را پشت سر بگذاریم؟

6 وقت خود را با افراد دیگر بگذرانید. تجارب حل نشده گذشته گاهی اوقات باعث می شود اعتماد به افراد جدید در زندگی شما غیرممکن باشد. این می تواند ایجاد روابط سالم را دشوار کند. با این حال، سیستم های حمایت اجتماعی قوی می تواند مهم ترین عامل در التیام اثرات تجارب مخرب باشد.

  • مهم است که در اطراف افراد دیگر احساس حمایت کنید نه ترس، بنابراین در ابتدا آهسته حرکت کنید. شاید فقط با یک فرد جدید برای قهوه آشنا شوید.
  • داوطلب شدن همچنین می تواند راهی عالی برای شما باشد تا در تعامل مجدد با افراد دیگر راحت تر شوید. این حتی می‌تواند به شما کمک کند تا با آسیب‌پذیری‌های خود راحت‌تر شوید، زیرا دیگران آسیب‌پذیری‌های خود را تحمل می‌کنند.

 

 

 

چگونه گذشته را پشت سر بگذاریم؟

7 به دنبال کمک حرفه ای باشید. اگر تا به حال احساس می کنید که خسته شده اید یا کاملاً درمانده هستید، از یک متخصص پشتیبانی بگیرید. [17] اگر چیزی که با آن سر و کار دارید از بین نمی رود یا با مراحل بالا بهبود نمی یابد با یک مشاور یا درمانگر صحبت کنید.

  • مواقعی وجود دارد که تجربیات گذشته آنقدر ناتوان کننده است که لازم است از کسی کمک بگیرید که قبلاً در چنین مسائلی به افراد کمک کرده است. این چیزی است که مشاوران و درمانگران برای آن هستند.
  • اگر نمی دانید چگونه یکی را پیدا کنید، می توانید با پزشک مراقبت های اولیه خود صحبت کنید که احتمالاً می تواند شما را معرفی کند.
  • بیمه نامه شما ممکن است تعداد معینی از مراجعه به یک متخصص سلامت روان را پوشش دهد. جزئیات خط مشی خود را بررسی کنید تا متوجه شوید.

 

 

قسمت 2

شکل گیری عادات جدید

چگونه گذشته را پشت سر بگذاریم؟

1 حلقه اجتماعی خود را ارزیابی کنید. در نظر داشته باشید دوستانی را پشت سر بگذارید که شما را روی گذشته متمرکز می کنند. محیط اجتماعی که ما زندگی می کنیم، بخش مهمی از چیزی است که هر دوی ما را تعریف می کند. همچنین بر نحوه ادغام تجربیات حل نشده گذشته در زندگی خود تأثیر می گذارد.

  • مدتی را به فکر کردن (یا شاید نوشتن در دفتر خاطرات خود) در مورد افرادی که با آنها وقت می گذرانید و احساسی که در شما ایجاد می کنند اختصاص دهید. اگر افرادی در زندگی شما هستند که باعث می شوند احساس بدی داشته باشید یا عادات منفی را تقویت می کنند، زمان کمتری را با آنها بگذرانید.
  • برای مثال، افرادی که دائماً شما را تحقیر می کنند، ممکن است در زندگی شما خوب نباشند. دوستانی که انجام کارهایی را که باید انجام دهید تا تجربیات دشوار گذشته را انجام دهید نیز می توانند مشکل ساز باشند. دوستان جدیدی پیدا کنید یا حداقل شروع به تغییر منظره کنید.
  • این همیشه آسان نیست، اما می تواند یک راه عالی برای مجبور کردن شما به خارج شدن از منطقه راحتی و رشد به عنوان یک فرد باشد.
  • این ایده خوبی است که سرگرمی های جدید را با همراهان جدید خود امتحان کنید . هنگامی که آماده شدید، با پیوستن به یک تیم ورزشی محلی یا کلاس هنری، شروع به جابجایی مرزهای منطقه راحتی خود کنید. مسیرهای جدیدی برای زندگی شما به تدریج ظاهر می شود که در غیر این صورت ممکن به نظر نمی رسید.

 

 

چگونه گذشته را پشت سر بگذاریم؟

2 قدردان دوستانی باشید که از شما حمایت می کنند. با فکر کردن به افرادی که به شما احترام نمی گذارند و قدر شما را نمی دانند، خود را ناراحت نکنید. در عوض، روی کسانی تمرکز کنید که در کنار شما هستند. بگذارید بدانند که از کمک آنها قدردانی می کنید. 

  • ممکن است سخت باشد که روی منفی نگری تمرکز نکنید. اما، دوستان حامی شما کسانی هستند که شایسته توجه شما هستند.
  • در این مدت دوستان خوب را در کنار خود نگه دارید. داشتن یک جامعه حامی افراد در اطراف شما به شما کمک می کند قوی بمانید. این به شما این امکان را می دهد که به اندازه کافی اعتماد به نفس داشته باشید تا با تجربیات حل نشده گذشته یا احساسات دشوار بدون احساس تنهایی درگیر شوید.
  • زمانی که احساس می کنید در حال لغزش هستید، سعی کنید مدتی را در کنار شخصی که به او اعتماد دارید بگذرانید که می تواند شما را در مسیر درست نگه دارد. 
  • اگر احساس می کنید که دوباره به عادت بدی می روید یا در آستانه ناامیدی هستید، با یک دوست مورد اعتماد تماس بگیرید و از او بپرسید که آیا او می تواند شما را برای قهوه یا تاب خوردن در کنار خانه تان ملاقات کند. داشتن یک نفر در اطراف می تواند به شما کمک کند احساس حمایت کنید. این می تواند به شما کمک کند تا در دوران سخت گذر کنید.

 

 

چگونه گذشته را پشت سر بگذاریم؟

3 حساسیت زدایی سیستماتیک را امتحان کنید. حساسیت زدایی سیستماتیک فرآیند آسان کردن تدریجی افراد در موقعیت های بالقوه ناراحت کننده در حین استفاده از تکنیک های آرام سازی است. هدف این است که در طول زمان احساس راحتی بیشتری در تجربه کردن این موقعیت ها به تنهایی داشته باشید.

  • این رویکردی است که می‌توانید برای شروع راحت‌تر شدن با موقعیت‌هایی که باعث ایجاد اضطراب زیادی در شما می‌شوند، استفاده کنید.
  • با یادگیری تکنیک های اصلی آرامش، مانند تمرینات تنفس عمیق یا مدیتیشن شروع کنید. سپس، خود را در معرض موقعیت‌هایی قرار دهید که به شما یادآوری می‌کنند که احساس ناراحتی می‌کنید. از تکنیک های تمدد اعصابی که آموخته اید استفاده کنید تا آرام بمانید.
  • با قرار گرفتن کوتاه مدت در موقعیت های استرس زا شروع کنید. نکته کلیدی در اینجا این است که با سرعت خود حرکت کنید و از فشار دادن بیش از حد خود محافظت کنید. در نهایت، باید بتوانید به راحتی در موقعیت هایی که در حال حاضر باعث ناراحتی شما می شوند، شرکت کنید.
  • به عنوان مثال، تصور کنید که توسط یک سگ شرور مورد حمله قرار گرفته اید و به شدت آسیب دیده اید. ممکن است شروع به اجتناب از همه سگ ها کنید. برای حرکت فراتر از این، می توانید سعی کنید از یک دوست قابل اعتماد که سگی دارد که می دانید دوست است دیدن کنید. قبل و در حین بازدید کوتاه از خانه دوست خود از تکنیک های آرام سازی استفاده کنید. سعی کنید اغلب بازدید کنید و هر بار کمی بیشتر بمانید. این ممکن است در ابتدا دشوار باشد، اما گذراندن زمان کمی با یک سگ غیر تهدید کننده می تواند به شما کمک کند بر احساسات خود در مورد حمله غلبه کنید.

 

 

چگونه گذشته را پشت سر بگذاریم؟

4 با ترس های خود درگیر شوید و عادات خود را تغییر دهید. گاهی اوقات ما عادت هایی در خود ایجاد می کنیم که ما را از رویارویی و حرکت فراتر از تجربیات حل نشده باز می دارد. آنها می توانند ما را از گنجاندن اثرات آنها در تصمیمات خود در زمان حال باز دارند. بخشی از ترکیب این اثرات، شکستن این عادات برای مقابله با احساسات است. 

  • بیایید به مثال ترس از سگ بمانیم. اگر سگی به شما حمله کرد، ممکن است با دیدن شخصی که سگی را راه می‌رود، عادت کنید از خیابان عبور کنید. ممکن است به جایی برسید که این کار را بدون فکر کردن انجام دهید. در کوتاه مدت، این ممکن است اضطراب شما را کاهش دهد. اما در دراز مدت، ممکن است مانع از غلبه بر ترس شما شود. اگر هیچ چیز دیگری، این یک ناراحتی است. در این شرایط می توانید برای ترک این عادت تلاش کنید. نیازی نیست به دنبال سگ بگردید، اما سعی کنید وقتی سگی را دیدید از خیابان عبور نکنید. بعد از اینکه با آن راحت شدید، حتی ممکن است از آن غریبه بپرسید که آیا می توانید سگش را نوازش کنید. به تدریج، این به شما کمک می کند تا رویداد آسیب زا را رها کنید.
  • حساسیت زدایی سیستماتیک می تواند در تلاش برای تغییر عادات معکوس مفید باشد.
  • گاهی اوقات متوجه نمی شویم که چگونه تجربیات حل نشده ما را تغییر داده است. تلاش ما برای اجتناب از آنها در عادات روزمره ما گنجانده می شود. یکی از راه‌های آگاه‌تر شدن از تغییرات رفتاری این است که از کسی که به او اعتماد دارید بپرسید آیا متوجه چیز عجیبی در رفتار شما شده است. افراد دیگر اغلب می توانند چیزهایی را انتخاب کنند که ما در خودمان نمی توانیم متوجه آن شویم.
  • به عنوان مثال، پس از جدایی، می توانید از بهترین دوست خود بپرسید: “آیا از زمانی که من و دوست دخترم از هم جدا شده ایم، رفتار عجیبی داشته ام؟”

 

 

 

چگونه گذشته را پشت سر بگذاریم؟

5 فهرستی برای پیگیری رفتار خود تهیه کنید. بنشینید فهرستی از تمام زمان هایی که از انجام کاری اجتناب کرده اید، زیرا می ترسید یا نمی خواستید احساس ناراحتی کنید. حتی لازم نیست بدانید چرا در آن زمان می ترسیدید. گاهی اوقات فقط نوشتن در مورد احساسات خود در مورد تجربیات گذشته می تواند راهی عالی برای جریان بازتر آنها باشد.

  • اگر دوست خوبی در اطراف نداشته باشید که در مورد رفتار شما بپرسد، این می تواند بسیار ارزشمند باشد.
  • همانطور که ایده ها شروع به جریان می کنند، به راه های جدیدی فکر کنید که می توانید در آینده به این موقعیت ها نزدیک شوید.
  • به عنوان مثال، تصور کنید فهرست شما به وضوح نشان می دهد که برای بیرون رفتن با دوستان خود مردد هستید. با دعوت از آنها به خانه خود شروع کنید تا کمی کنترل بیشتری بر اوضاع داشته باشید. شاید در ابتدا کسانی را که به آنها نزدیک هستید دعوت کنید و بعد از چند بازدید از آنها بخواهید افرادی را که به خوبی نمی شناسید بیاورند.
  • آهسته حرکت کنید و از درخواست کمک از افرادی که به آنها اعتماد دارید نترسید. یک پیشرفت تدریجی می تواند به شما کمک کند تا تأثیرات بسیاری از تجربیات منفی گذشته را که نتوانسته اید حل کنید، در خود بگنجانید.
  • با فشار آهسته خود به روش هایی که ممکن است قبلاً باعث ناراحتی شما شده باشد، عادت های ناکارآمد شروع به محو شدن خواهند کرد. سپس می توانید برای ایجاد عادات جدید و کاربردی تر در زندگی روزمره خود کار کنید.

 

 

 

قسمت 3

گذر از دوران سخت

چگونه گذشته را پشت سر بگذاریم؟

1 اشیاء مزاحم را کنار بگذارید. برای مدتی، قرار دادن چیزهایی که شما را به یاد تجربه حل نشده گذشته می اندازد در یک جعبه می تواند مفید باشد. یک جعبه بزرگ بگیرید و هر چیزی را که شما را به یاد یک رابطه شکست خورده گذشته می اندازد، در آن بیندازید، شغلی که باعث ناراحتی شما شده است. هر چیز فیزیکی که شما را به یاد تجربیات دردسر می اندازد باید در جعبه باشد.

  • پس از گذشت مدتی تصمیم بگیرید که آیا این جعبه باید پرتاب شود یا ذخیره شود. در هر صورت، در مورد محتوای آن به این نتیجه می‌رسید که دیگر نمی‌توانند روی شما تأثیر بگذارند.

 

 

 

چگونه گذشته را پشت سر بگذاریم؟

2 احساسات خود را بنویسید یا با صدای بلند بگویید. قرار دادن کلمات و اسامی روی احساسات و تجربیات حل نشده می تواند آنها را ملموس تر کند. این می تواند به شما کمک کند تا احساسات خود را بهتر مدیریت کنید.

  • به عنوان مثال، می‌توانید به شخص یا افرادی که در گذشته به شما آسیب رسانده‌اند یا یک رویداد دشوار را با شما تجربه کرده‌اند ، نامه بنویسید . توانایی برقراری ارتباط با چنین افرادی از گذشته خود می تواند بسیار مفید باشد، حتی اگر آنها واقعاً برای گفتگو با شما حاضر نباشند.
  • شما می توانید شعر یا نثر بنویسید یا صحبت کنید. هر چیزی که به شما اجازه می دهد احساساتی را که از گذشته در دل خود نگه داشته اید را بیرون دهید، خوب است. مهم نیست که کلماتی که به ذهنتان می رسد چقدر وحشتناک هستند، آنها را رها کنید.

 

 

چگونه گذشته را پشت سر بگذاریم؟

3 تصمیمات متفکرانه بگیرید. در حالی که در حال گذراندن مراحل بهبودی هستید ، سعی کنید از محرک هایی که می توانند شما را به عادات گذشته بازگردانند آگاه باشید. این می تواند شامل تجربیاتی مانند تماس با فردی باشد که به شما صدمه زده است. گاهی اوقات حتی تماشای فیلمی که شما را به یاد یک تجربه حل نشده می اندازد می تواند محرک باشد.

  • هنگامی که در معرض چنین موقعیتی قرار می گیرید، از تکنیک هایی که در بالا توضیح داده شد استفاده کنید. فعالانه هدف خود را کنترل کنید تا واکنش‌های معمولی را کنترل کنید و خود را به چالش بکشید تا کارها را متفاوت انجام دهید.
  • این همچنین به معنای اجتناب از تصمیم گیری عجولانه است که ممکن است بعداً پشیمان شوید. به عنوان مثال، قبل از قطع رابطه با یکی از اعضای خانواده خود یا ارسال یادداشت های پر از خشم برای کسی، خوب فکر کنید. قبل از ترک کاری که مدت‌هاست انجام می‌دهید، مانند یک شغل، این را با دقت بررسی کنید. برخی از این انتخاب‌ها ممکن است راهی باشد که بعد از فکر کردن به آن می‌روید. اگرچه در ابتدا، این تمرین در مورد تقویت خود برای تصمیم گیری آرام و روشنگرانه است.
  • مراجعه به یک درمانگر یا مشاور سلامت روان به ویژه می تواند مفید باشد. او اغلب پیشنهاداتی برای کمک به شما برای کنار آمدن با تجربیاتی که باعث ایجاد احساسات منفی می شود، خواهد داشت.
  • در مواقع سخت به یاد داشته باشید که به فردا اهمیت می دهید. هدف شما ساختن آینده ای مسئولانه، متفکر و روشن است که عاری از کنترل عادات گذشته باشد.

4 آن را به آرامی اما مطمئن بگیرید. انتظار تحول یک شبه را نداشته باشید. شما تنها با دادن زمان و مکان به خود بهترین نتایج را خواهید داشت تا اثرات گذشته را در زندگی خود بگنجانید.

  • هر فرد با سرعت متفاوتی بهبود می یابد. اگر شروع به فکر کردن کردید: “تا الان باید از این موضوع گذشته باشم”، سعی کنید این فکر را جایگزین کنید: “من پیشرفت کرده ام و به این کار ادامه خواهم داد.”

 

 

نکات

  • برخی از ضررها برای همیشه نیستند. بسیاری از لذت‌هایی که ممکن است در کودکی از شما دریغ کرده‌اید، هنوز در دسترس بزرگسالان هستند. ادامه دهید و شروع به جمع‌آوری کتاب‌های کمیک کنید، حتی اگر بزرگ شده‌اید، یا عروسک‌ها، یا هر چیز مهم دیگری که از دست داده‌اید. شما می توانید آنقدر رشد کنید که یک شگفتی کودکانه باقی بماند، حتی اگر آن دوران کودکی را که می خواستید نداشته باشید.
  • همیشه به خودت باور داشته باش. هرگز به حرف‌های قرار دادن گوش نکنید یا آنها را شخصی نگیرید.
  • سعی کنید مثبت اندیش باشید و به جای شکست های گذشته، روی پیشرفتی که دارید تمرکز کنید.
  • هر روز یک موهبت است، پس زمانی که حال برای آینده به شما نیاز دارد در گذشته زندگی نکنید، به سختی کار کنید و زمانی که زمین خوردید به سرعت برگردید. به یاد داشته باشید که ما انسان هستیم و همه ما اشتباه می کنیم، پس خود را به خاطر این موضوع مورد ضرب و شتم قرار ندهید. فقط عشق را زندگی کن و کمی بیشتر لبخند بزن.

 

 

هشدارها

  • از استفاده از گذشته به عنوان بهانه ای برای عدم بهبود حال خودداری کنید. وقتی همه چیز در زندگی شما آنطور که می خواهید پیش نمی رود، به جای یادآوری اینکه چقدر چیزها قبلاً بهتر بوده اند، آنها را مرتب کنید. شما انسانی نوآور، خلاق و سازگار هستید که قادر به انتخاب بهتر زندگی هستید. اما، تلاش برای مقایسه وضعیت فعلی خود با گذشته می تواند شما را عقب نگه دارد.
  • کودکی ناخوشایند منحصر به فرد نیست. استفاده از آن به عنوان بهانه ای همیشگی برای بهبود نیافتن وضعیت شما فقط ضرر خواهد داشت. این می تواند توانایی شما را برای ترکیب اثرات تجارب حل نشده مانع شود. بپذیرید که اتفاقات دوران کودکی ناخوشایند درست یا خوب نبوده است، اما به خودتان اجازه دهید که شفا پیدا کنید. در صورت لزوم برای آن درمان کنید، اما اجازه ندهید که شانس فعلی شما برای داشتن یک زندگی کامل را از بین ببرد. اگر این کار را انجام دهید، شیاطین گذشته شما پیروز خواهند شد.

 

 

 

One thought on “چگونه گذشته را پشت سر بگذاریم؟

  • بازپینگ: زهرا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *