کار داوطلبانه و مزایای شگفت آور آن
استرس کاری، علائم و درمان آن,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون
استرس کاری، علائم و درمان آن
۱۴۰۰-۰۲-۳۰
تعامل با تنهایی و خجالتی بودن,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون
تعامل با تنهایی و خجالتی بودن
۱۴۰۰-۰۲-۳۰
کار داوطلبانه و مزایای شگفت آور آن,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون

کار داوطلبانه و مزایای شگفت آور آن

کار داوطلبانه و مزایای شگفت آور آن

داوطلبانه می تواند به شما در یافتن دوست، یادگیری مهارت های جدید، پیشرفت شغلی و حتی احساس شادی و سلامتی بیشتر کمک کند. بیاموزید که چگونه فرصت داوطلبانه مناسبی را برای خود بیابید. در این مقاله از بخش سلامت مجله اینترنتی وبگردون به بررسی کار داوطلبانه و مزایای شگفت آور آن میپردازیم.


چرا داوطلب شوید؟

با زندگی پرمشغله، یافتن وقت برای داوطلب کردن کار دشواری است. با این حال، مزایای داوطلبانه می تواند بسیار زیاد باشد. کار داوطلبانه کمک های حیاتی به افراد نیازمند، اهداف ارزشمند و جامعه ارائه می دهد، اما مزایای آن حتی می تواند برای شما داوطلب بیشتر باشد. تطابق مناسب می تواند به شما در یافتن دوست، برقراری ارتباط با جامعه، یادگیری مهارت های جدید و حتی پیشرفت شغلی شما کمک کند.

هدیه دادن به دیگران همچنین می تواند از سلامت روحی و جسمی شما محافظت کند. این می تواند استرس را کاهش دهد، با افسردگی مقابله کند، تحریک ذهنی شما را حفظ کند و حس هدف را فراهم کند. گرچه درست است که هرچه داوطلب شوید، مزایای بیشتری را نیز تجربه خواهید کرد، داوطلبانه نیازی به یک تعهد طولانی مدت ندارد یا مقدار زیادی از وقت خود را از روز شلوغ خود صرف می کند. حتی دادن راه های ساده می تواند به افراد نیازمند کمک کرده و سلامتی و خوشبختی شما را بهبود بخشد.

 

فواید داوطلبانه: 4 راه برای داشتن سلامتی و شادی بیشتر

  • داوطلبانه شما را به دیگران متصل می کند.
  • داوطلبانه برای ذهن و بدن شما مفید است.
  • داوطلب شدن می تواند حرفه شما را پیش ببرد.
  • داوطلبانه زندگی و سرگرمی شما را به ارمغان می آورد.

 

مزیت 1: داوطلبانه شما را به دیگران متصل می کند

یکی از مزایای معروف داوطلبانه تأثیر در جامعه است. داوطلبانه به شما امکان می دهد تا به انجمن خود متصل شوید و آن را به مکانی بهتر تبدیل کنید. حتی کمک به انجام کوچکترین کارها نیز می تواند تغییری واقعی در زندگی افراد، حیوانات و سازمانهای نیازمند ایجاد کند. و داوطلب شدن یک خیابان دو طرفه است: به همان میزانی که برای کمک به آن انتخاب می کنید می تواند برای شما و خانواده تان سودمند باشد. اختصاص دادن وقت خود به عنوان داوطلب به شما کمک می کند دوستان جدید پیدا کنید، شبکه خود را گسترش دهید و مهارت های اجتماعی خود را تقویت کنید.

 

دوستان و تماس های جدید پیدا کنید!

یکی از بهترین راه ها برای یافتن دوستان جدید و تقویت روابط موجود تعهد به یک فعالیت مشترک با هم است. داوطلبانه راهی عالی برای آشنایی با افراد جدید است، به خصوص اگر در منطقه ای تازه وارد هستید. این روابط شما را با جامعه تقویت می کند و شبکه پشتیبانی شما را گسترش می دهد، و شما را در معرض افرادی قرار می دهد که دارای علایق مشترک، منابع محله و فعالیتهای سرگرم کننده و تحقق بخش هستند.

 

مهارت های اجتماعی و ارتباطی خود را افزایش دهید!

در حالی که برخی از افراد به طور طبیعی خروجی دارند، دیگران خجالتی هستند و به سختی با افراد جدید ملاقات می کنند. از آنجا که به طور منظم با گروهی از افراد با علایق مشترک ملاقات می کنید، داوطلب شدن به شما امکان می دهد مهارت های اجتماعی خود را تمرین کرده و رشد دهید. وقتی شتاب پیدا کردید، منشعب شدن و ایجاد دوستان و ارتباط بیشتر آسان تر است.

 

داوطلبانه به عنوان یک خانواده

کودکان همه کارهای شما را تماشا می کنند. با بازگشت به جامعه ، شما از نزدیک به آنها نشان خواهید داد که چگونه داوطلب شدن تفاوت ایجاد می کند و احساس کمک به دیگران و حیوانات دیگر و ایجاد تغییرات خوب است. همچنین این یک روش ارزشمند برای شماست که می توانید سازمان های جامعه را بشناسید و منابع و فعالیت هایی را برای فرزندان و خانواده خود پیدا کنید.

 

مزیت 2: داوطلبانه برای ذهن و بدن شما مفید است

داوطلبانه کار کردن مزایای زیادی هم برای سلامت روحی و هم برای جسمی فراهم می کند.

  • داوطلبانه کار کردن کمک می کند تا اثرات استرس، عصبانیت و اضطراب خنثی شود. جنبه ارتباط اجتماعی کمک و کار با دیگران می تواند تأثیر به سزایی در بهزیستی کلی روانشناختی شما بگذارد. هیچ چیز بهتر از ارتباط معنادار با شخص دیگر، استرس را تسکین نمی دهد. ثابت شده است که کار با حیوانات خانگی و حیوانات دیگر باعث بهبود خلق و خو و کاهش استرس و اضطراب می شود.
  • داوطلب شدن با افسردگی مقابله می کند. داوطلبانه شما را در تماس منظم با دیگران قرار داده و به شما کمک می کند تا یک سیستم حمایتی محکم ایجاد کنید، که به نوبه خود شما را در برابر افسردگی محافظت می کند.
  • داوطلبانه شما را خوشحال می کند. با اندازه گیری هورمون ها و فعالیت مغز، محققان دریافته اند که مفید بودن برای دیگران لذت فوق العاده ای را به همراه دارد. انسانها سخت می توانند به دیگران بدهند. هرچه بیشتر بدهیم، احساس شادی بیشتری خواهیم داشت.
  • داوطلب شدن اعتماد به نفس را افزایش می دهد. شما در حال انجام کارهای خوب برای دیگران و جامعه هستید، که این یک احساس موفقیت طبیعی است. نقش شما به عنوان یک داوطلب همچنین می تواند به شما احساس غرور و هویت دهد. و هرچه احساس بهتری نسبت به خود داشته باشید، به احتمال زیاد دید مثبتی به زندگی و اهداف آینده خود خواهید داشت.
  • داوطلبانه حس هدف را فراهم می کند. افراد مسن، به ویژه کسانی که همسر خود را بازنشسته یا از دست داده اند، می توانند با کمک به دیگران معنی و مسیر جدیدی در زندگی خود پیدا کنند. سن و موقعیت زندگی شما هر چه باشد، داوطلبانه می تواند ذهن شما را از نگرانی های شما دور کند، تحریک ذهنی شما را حفظ کرده و ذوق بیشتری به زندگی شما اضافه کند.
  • داوطلبانه به شما کمک می کند از نظر جسمی سالم باشید. مطالعات نشان داده است که میزان مرگ و میر در افرادی که داوطلب می شوند کمتر است. داوطلبان مسن تر بیشتر راه می روند، آسان می یابند.

 

برای کنار آمدن با کارهای روزمره، کمتر دچار فشار خون می شوند و مهارت های تفکر بهتری دارند. داوطلب شدن همچنین می تواند علائم درد مزمن را کاهش دهد و خطر بیماری های قلبی را کاهش دهد.

 

من تحرک محدودی دارم – آیا هنوز هم می توانم داوطلب شوم؟

افراد دارای معلولیت یا شرایط مزمن سلامتی هنوز هم می توانند از داوطلبانه بسیار سود ببرند. در حقیقت، تحقیقات نشان داده است که بزرگسالان دارای معلولیت یا شرایط سلامتی از کم شنوایی و بینایی گرفته تا بیماری های قلبی، دیابت یا اختلالات گوارشی ، همه پس از داوطلب شدن بهبود یافته اند.

خواه به دلیل ناتوانی، کمبود حمل و نقل یا محدودیت زمانی ، بسیاری از افراد داوطلبانه وقت خود را از طریق تلفن یا رایانه انتخاب می کنند. در عصر دیجیتال امروز، بسیاری از سازمان ها در زمینه نوشتن ، طراحی گرافیک، ایمیل و سایر کارهای مبتنی بر وب به کمک نیاز دارند. برخی از سازمان ها ممکن است از شما بخواهند که در یک جلسه آموزش اولیه یا جلسات دوره ای شرکت کنید در حالی که برخی دیگر می توانند از راه دور انجام شوند. در هر شرایط داوطلبانه ، اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی ارتباط اجتماعی برقرار می کنید و در صورت داشتن سوال، سازمان برای حمایت از شما در دسترس است.

 

مزیت 3: داوطلب شدن می تواند حرفه شما را پیشرفت دهد

اگر قصد شغل جدیدی دارید ، داوطلبانه می تواند به شما کمک کند تا در زمینه مورد علاقه خود تجربه کسب کنید و با افراد در این زمینه ملاقات کنید. حتی اگر قصد تغییر شغل را ندارید، داوطلب کردن به شما این فرصت را می دهد تا مهارت های مهمی را که در محیط کار استفاده می شود مانند کار گروهی، ارتباطات، حل مشکلات، برنامه ریزی پروژه ، مدیریت وظایف و سازمان را تمرین کنید. به محض اینکه ابتدا این مهارت ها را در موقعیت داوطلبانه بهبود بخشید، ممکن است راحت تر در هنگام کشش بال خود احساس راحتی کنید.

 

آموزش مهارتهای شغلی ارزشمند به شما

صرف پرداخت نکردن کار داوطلبانه به معنای اساسی بودن مهارتهایی نیست که یاد می گیرید. بسیاری از فرصت های داوطلبانه آموزش گسترده ای را ارائه می دهند. به عنوان مثال، شما می توانید در حالی که وقت خود را به عنوان دکتر موزه می دهید ، داوطلب یک پناهگاه زنان یا یک مورخ هنر آگاه شوید، یک مشاور باتجربه بحران شوید.

بیشتر بخوانید: با این رژیم غذایی حافظه و عملکرد مغزتان را بهتر کنید!

داوطلب شدن همچنین می تواند به شما کمک کند تا مهارت هایی را که در حال حاضر دارید ایجاد کنید و از آنها برای سود بیشتر جامعه استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر موقعیت فروش موفقیت آمیزی دارید، می توانید به عنوان یک مدافع داوطلب، آگاهی را در مورد علت مورد علاقه خود افزایش دهید، در حالی که مهارت های سخنرانی، ارتباطات و بازاریابی خود را بیشتر توسعه داده و ارتقا دهید.

 

کسب تجربه شغلی

داوطلبانه به شما این فرصت را می دهد تا بدون تعهد طولانی مدت شغل جدیدی را امتحان کنید. همچنین یک روش عالی برای کسب تجربه در یک زمینه جدید است. در برخی زمینه ها ، می توانید به طور مستقیم در سازمانی که نوع کار مورد علاقه شما را انجام می دهد داوطلب شوید. به عنوان مثال ، اگر به پرستاری علاقه دارید ، می توانید در بیمارستان یا خانه سالمندان داوطلب شوید.

کار داوطلبانه شما همچنین ممکن است شما را در معرض سازمان های حرفه ای یا دوره های کارآموزی قرار دهد که می تواند به سود حرفه شما باشد.
وقتی صحبت از داوطلب شدن می شود ، اشتیاق و مثبت نگری تنها نیاز است

گرچه یادگیری مهارت های جدید می تواند برای بسیاری مفید باشد، اما نیازی به تجربه داوطلب نیست. به خاطر داشته باشید که ارزشمندترین سرمایه ای که می توانید برای هر تلاش داوطلبانه به ارمغان بیاورید، دلسوزی ، ذهن باز ، تمایل به حضور در هر کجا که نیاز باشد و نگرش مثبت است.

 

مزیت 4: داوطلبانه زندگی و سرگرمی را به ارمغان می آورد!

داوطلب کردن راهی آسان و سرگرم کننده برای کشف علایق و علاقه های شماست. انجام کارهای داوطلبانه که شما را معنادار و جالب می داند می تواند یک فرار آرامش بخش ، انرژی زا از کارهای روزمره کار ، مدرسه یا خانواده شما باشد. داوطلبانه همچنین خلاقیت ، انگیزه و بینایی تازه را برای شما فراهم می کند که می تواند در زندگی شخصی و شغلی شما نیز انتقال یابد.

بیشتر بخوانید: فواید نور خورشید برای سلامت روانی

بسیاری از افراد داوطلب می شوند تا در خارج از کار خود نیز برای سرگرمی وقت بگذارند. به عنوان مثال ، اگر شما یک میز تحریر دارید و می خواهید در خارج از خانه وقت خود را بگذرانید، ممکن است داوطلبانه در نظر بگیرید تا به کاشت یک باغ در جامعه ، راه رفتن سگ برای پناهگاه حیوانات یا کمک به اردوگاه کودکان کمک کنید.

 

چگونه فرصت داوطلبانه مناسبی پیدا کنیم؟

فرصت های داوطلبانه بی شماری در دسترس است. نکته اصلی یافتن موقعیتی است که از آن لذت ببرید و قادر به انجام آن باشید. همچنین اطمینان حاصل کنید که تعهد شما با نیازهای سازمان مطابقت دارد. موارد زیر را از خود بپرسید:

  • آیا دوست دارید با بزرگسالان ، کودکان ، حیوانات یا از راه دور از خانه کار کنید؟
  • آیا ترجیح می دهید به تنهایی کار کنید یا به عنوان بخشی از تیم؟
  • در پشت صحنه بهتر هستید یا ترجیح می دهید نقشی برجسته تر بازی کنید؟
  • چقدر حاضرید متعهد شوید؟
  • چه مهارت هایی را می توانید برای یک کار داوطلب بیاورید؟
  • چه عللی برای شما مهم است؟

اهداف و علایق خود را در نظر بگیرید!

اگر ابتدا کمی برای شناسایی اهداف و علایق خود وقت بگذارید ، یک تجربه داوطلبانه غنی تر و لذت بخش تر خواهید داشت. به این فکر کنید که چرا می خواهید داوطلب شوید. از انجام چه کاری لذت می برید؟ فرصت هایی که هم با اهداف شما همخوانی دارد

منافع به احتمال زیاد سرگرم کننده و برآورده کننده است.

 

اهداف داوطلبانه شما چیست؟

برای یافتن موقعیتی داوطلبانه که مناسب شما باشد، به دنبال چیزی باشید که با شخصیت ، مهارت ها و علایق شما مطابقت داشته باشد. از خود بپرسید آیا کار خاصی وجود دارد که می خواهید به عنوان یک داوطلب انجام دهید یا به آن دست پیدا کنید.

به عنوان مثال، ممکن است بخواهید:

  • محله خود را بهبود ببخشید.
  • با افراد جدید با چشم اندازها یا تجارب مختلف آشنا شوید.
  • با اوقات فراغت خود کاری ارزشمند انجام دهید.
  • مکان های جدید را ببینید یا شیوه دیگری از زندگی را تجربه کنید.
  • نوع جدیدی را امتحان کنید که ممکن است بخواهید به عنوان یک کار تمام وقت دنبال کنید.
  • علایق و سرگرمی های خود را گسترش دهید.

چندین فرصت داوطلبانه را در نظر بگیرید

خود را فقط به یک سازمان یا یک نوع کار خاص محدود نکنید. گاهی اوقات یک فرصت روی کاغذ عالی به نظر می رسد ، اما واقعیت کاملاً متفاوت است. اگر با سایر کارکنان و داوطلبان کلیک می کنید ، سعی کنید از سازمانهای مختلف بازدید کنید و احساس آنها را دریابید.
از کجا فرصت های داوطلبانه پیدا کنید

  • تئاترهای اجتماعی ، موزه ها و بناهای تاریخی.
  • کتابخانه ها یا مراکز سالمندان.
  • سازمان های خدماتی مانند Lions Club ها یا Rotary Clubs.
  • پناهگاه های محلی حیوانات ، سازمان های نجات یا مراکز حیات وحش.
  • سازمان های جوانان، تیم های ورزشی و برنامه های بعد از مدرسه.
  • مرمت های تاریخی، پارک های ملی و سازمان های حفاظت.
  • مکانهای عبادی مانند کلیساها یا کنیسه ها.
  • دایرکتوری های آنلاین و سایر منابع (به زیر مراجعه کنید).

 

چه مدت باید داوطلب شوید؟

داوطلبانه لازم نیست زندگی شما را تحقق بخشد تا سودمند باشد. در حقیقت، تحقیقات نشان می دهد که فقط دو یا سه ساعت در هفته یا حدود 100 ساعت در سال می تواند بیشترین فواید را به شما – و هم به دلیل انتخابی شما داشته باشد. نکته مهم این است که فقط زمانی را که برای شما راحت است داوطلب کنید. داوطلب شدن باید به عنوان یک سرگرمی سرگرم کننده و پاداش آور احساس شود، نه یک کار سخت دیگر در لیست کارهای شما.

 

بیشترین بهره را از کار داوطلبانه ببرید!

شما وقت ارزشمند خود را اهدا می کنید ، بنابراین مهم است که از کار داوطلبانه خود لذت ببرید و از آن بهره مند شوید. برای اطمینان از اینکه موقعیت داوطلبانه شما مناسب است:

سوال بپرس. شما می خواهید مطمئن شوید که این تجربه برای مهارت های شما، اهداف شما و زمانی که می خواهید صرف کنید مناسب است. نمونه سوالات مربوط به هماهنگ کننده داوطلب شما ممکن است تعهد زمانی شما را برطرف کند ، در صورت وجود آموزش، با چه کسی کار خواهید کرد و اگر سوالی در طول تجربه خود دارید چه کاری انجام دهید.

اطمینان حاصل کنید که می دانید چه چیزی انتظار می رود. شما باید با سازمان راحت باشید و تعهد زمانی را درک کنید. شروع را کوچک در نظر بگیرید تا در ابتدا خود را متعهد نکنید. به خود مقداری انعطاف دهید تا در صورت لزوم تمرکز خود را تغییر دهید.

از ایجاد تغییر نترسید خود را مجبور به تناسب بد نکنید و یا مجبور شوید که به نقشی داوطلبانه که دوست ندارید پایبند باشید. در مورد تغییر تمرکز با سازمان صحبت کنید یا به دنبال سازمانی متفاوت باشید که مناسب تر باشد.

اگر داوطلب در خارج از کشور هستید، با دقت انتخاب کنید. برخی از برنامه های داوطلب در خارج از کشور اگر کارهایی را که با پرداخت هزینه های بسیار زیادی از کارگران محلی انجام می دهند، بیشتر از ضرر آنها آسیب برساند. با سازمان های معتبر به دنبال فرصت های داوطلبانه باشید.

از خود لذت ببرید بهترین تجارب داوطلب هم به نفع داوطلب است و هم به سازمان. اگر لذت نمی برید، از خود بپرسید چرا؟ آیا وظایفی است که شما انجام می دهید؟ افرادی که با آنها کار می کنید؟ یا فقط به دلیل جدید و ناآشنا بودن اوضاع ناراحت هستید؟ تعیین دقیق اینکه چه چیزی شما را آزار می دهد می تواند به شما کمک کند تا تصمیم بگیرید چگونه ادامه دهید.

بیشتر بخوانید: 10 راهکار برای ترک سیگار!

 

 

1 Comment

  1. شانای گفت:

    تو ایران بیشتر دنبال سواستفاده هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *