آیا باید کلسیم فسفات مصرف کنید؟
نمک, وبگردون, مجله اینترنتی وبگردون
مزایا و معایب نمک خوراکی
۱۴۰۰-۰۷-۱۹
غذاهای غیر لبی غنی از کلسیم,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون,webgardoon
غذاهای غنی از کلسیم
۱۴۰۰-۰۷-۱۹

آیا باید کلسیم فسفات مصرف کنید؟

آیا باید کلسیم فسفات مصرف کنید؟ کلسیم فسفات چیست و چه کاربردی دارد؟ بدن انسان به چه میزان کلسیم نیاز دارد؟ انواع کلسیم کدامند؟ و … در این مقاله از بخش سلامت مجله اینترنتی وبگردون به این سوالها پاسخ میدهیم.

 

 در مورد کلسیم

بدن شما حدود 1.2 تا 2.5 پوند کلسیم دارد. اکثر کلسیم بدن شما، 99 درصد، در استخوان ها و دندان های شما قرار دارد. 1 درصد باقی مانده در بدن شما در سلولهای شما ، غشاهایی که سلولها، خون شما و سایر مایعات بدن را در بر می گیرد ، توزیع می شود.

اکثر ما می دانیم که استخوان ها و دندان های ما در درجه اول از کلسیم ساخته شده اند. اما این فقط کلسیم نیست. آنها از کلسیم فسفات، ترکیبی از کلسیم و فسفر ساخته شده اند. آیا این بدان معناست که مصرف مکمل های کلسیم فسفات می تواند استخوان های سالم تری برای شما ایجاد کند ؟

بیشتر بخوانید: نکاتی درباره تیروئید و یائسگی که باید بدانید!

 

 بیشتر از استخوان و دندان

کلسیم بیش از ساخت استخوان های قوی و دندان های سالم عمل می کند . این ماده معدنی قابل توجه همچنین:

  • به عروق خونی برای تنظیم جریان خون در بدن کمک می کند
  • به انقباض ماهیچه های شما کمک می کند
  • به ارتباط بین سلولهای عصبی کمک می کند
  • به لخته شدن خون کمک می کند

 

 چقدر کلسیم نیاز دارید؟

به طور کلی ، مردان و زنان روزانه به حدود 1000 میلی گرم (میلی گرم) کلسیم نیاز دارند. زنان باید در حدود 51 سالگی میزان مصرف خود را تا 1200 میلی گرم افزایش دهند. این به این دلیل است که تجزیه استخوان در زنان یائسه بیشتر از میزان تشکیل استخوان است. مردان باید در حدود 71 سالگی میزان مصرف خود را تا 1200 میلی گرم افزایش دهند. نوزادان، کودکان و زنان باردار به دلیل میزان استثنایی تشکیل و رشد استخوان ، بیشترین نیاز را به کلسیم دارند.

بر اساس موسسه ملی بهداشت (NIH)، میزان توصیه شده کلسیم روزانه باید به شرح زیر باشد:

نوزادان ، تولد تا 6 ماهگی 200 میلی گرم
نوزادان ، 7 تا 12 ماه 260 میلی گرم
کودکان 1 تا 3 ساله 700 میلی گرم
کودکان 4 تا 8 ساله 1000 میلی گرم
کودکان 9 تا 18 سال 1300 میلی گرم
مردان بالغ ، 19-70 ساله 1000 میلی گرم
مردان بالغ ، 71 سال و بالاتر 1200 میلی گرم
زنان بالغ ، 19-50 ساله 1000 میلی گرم
زنان بالغ ، 51 سال و بالاتر 1200 میلی گرم

 از کجا باید کلسیم دریافت کرد؟

آنها می گویند که شیر می تواند استخوان های قوی تری برای شما ایجاد کند و دندان های سالم تری به شما بدهد. اما بسیاری از غذاهای دیگر نیز منابع خوبی از کلسیم هستند . سعی کنید موارد بیشتری را به لیست مواد غذایی خود اضافه کنید:

  • پنیر ، ماست و سایر محصولات لبنی
  • آجیل و دانه ها
  • لوبیا
  • کلم بروکلی
  • سبزیجات مانند اسفناج ، کلم پیچ ، آروگولا و سبزیجات یقه دار
  • نخود چشم سیاه
  • انجیر
  • پرتقال ها
  • توفو
  • ماهی قزل آلا یا ساردین ، ​​کنسرو شده ، با استخوان

 

 انواع کلسیم

چیزی به نام قطعه کلسیم خالص و عنصری وجود ندارد. در طبیعت ، کلسیم با عناصر دیگر مانند کربن ، اکسیژن یا فسفر مقید است. هنگامی که یکی از این ترکیبات کلسیم هضم می شود ، به حالت اولیه باز می گردد و بدن شما از مزایای آن استفاده می کند.

کلسیم از دولومیت ، پودر استخوان یا صدف توصیه نمی شود زیرا این منابع ممکن است حاوی سرب و سموم دیگر باشند. بدن شما وقتی کلسیم را در دوزهای کوچک (500 میلی گرم یا کمتر) همراه غذا مصرف می کند ، بهتر جذب بدن می شود.

کلسیم فسفات – که به عنوان تری کلسیم فسفات در مکمل ها یافت می شود – حاوی نزدیک به 39 درصد کلسیم عنصری است. این مقدار فقط کمی کمتر از کربنات کلسیم ( 40 درصد ) ، اما بسیار بالاتر از سیترات کلسیم (21 درصد) ، لاکتات کلسیم (13 درصد) و گلوکونات کلسیم (9 درصد) است.

مصرف ویتامین D به بدن شما کمک می کند تا کلسیم را بهتر جذب کند. بسیاری از مکمل های کلسیم حاوی ویتامین D نیز هستند.

بیشتر بخوانید: آیا نور آبی می تواند سردرد ایجاد کند؟

 

 آیا کلسیم فسفات جواب می دهد؟

دکتر راجر فیپس، استادیار دانشکده داروسازی دانشگاه هوسون می گوید: “در بیشتر موارد، فسفات کلسیم هیچ برتری نسبت به کربنات کلسیم یا سیترات کلسیم ندارد.” “با این حال، فسفات کافی برای سلامت استخوان مورد نیاز است. بنابراین کلسیم فسفات ممکن است مکمل مناسب تری برای افرادی باشد که کمبود فسفات دارند. “

کمبود فسفات بیشتر در مبتلایان به بیماری سلیاک، بیماری کرون ، مشکلات کلیوی، اختلال در مصرف الکل و کسانی که مقدار زیادی آنتی اسید مصرف می کنند شایع است. با این حال، اکثر مردم در رژیم غذایی متوسط ​​آمریکایی فسفر کافی دریافت می کنند.

اکثر افرادی که به مکمل کلسیم نیاز دارند به دلیل کمبود ویتامین D به آن نیاز دارند. در واقع، فسفات اضافی مرتبط با مصرف نوشابه یا نوشابه، به علت ارتباط با پوکی استخوان و مشکلات عملکرد کلیه یک نگرانی فزاینده برای سلامتی است.

 

نتیجه گیری

در مورد کلسیم به منابع طبیعی پایبند باشید ، مگر اینکه پزشک چیز دیگری را توصیه کند. اگر دریافت مقدار کافی کلسیم برای شما نگران کننده است، احتمالاً کربنات کلسیم و سیترات کلسیم بهترین گزینه شما هستند.

بیشتر بخوانید: آنچه باید در مورد تورم غدد لنفاوی بدانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *