گیاه رازک و خواص بی نظیر آن
پنیرک و خواص درمانی آن
۱۴۰۰-۰۱-۲۹
خواص شگفت انگیز کتیرا را بشناسید!
۱۴۰۰-۰۱-۲۹

گیاه رازک و خواص بی نظیر آن

این گیاه به عنوان ماده طعم دهنده در ماءالشعیر مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای هر کسی که ماءالشعیر درست می‌کند، انتخابی برای ایجاد بهترین طعم و مزه در آن است. اما این تنها خاصیت این گیاه بی نظیر نیست!

 

نام علمی
Humulus lupulus
نام عمومی
رازک
گونه گیاه
رازک از راستهٔ گل سرخ (Rosales) و تیرهٔ شاهدانگان (Cannabaceae)، جنس رازک‌ها (Humulus) است.
طبع
گرم
قسمت های قابل مصرف
گل و برگ
طریقه مصرف
بیشتر به صورت دمنوش مصرف می شود
مزایا درمان بی خوابی. آرام‌کننده تمایلات جنسی. اشتها آور. تقویت معده. مسهل، ضد عفونی‌کننده می‌باشد
معایب
؟؟؟

پوستتان را با رازک جوان کنید!

 

رازک منبع خوبی از آنتی اکسیدان است، به این معنا که به بدن در جهت مقابله با رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند و به پوست درخشندگی و جوانی می‌بخشد.

 

التهابات پوست را  با رازک درمان کنید!

این ماده ممکن است ماده اصلی موجود در ماء‌الشعیر باشد، اما در محصولات آرایشی مختلفی نیز برای درمان‌های پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. روغن‌ و مواد معدنی موجود در گیاه رازک خاصیت ضدالتهابی به پوست می‌دهد و از آن برای کاهش سطح رگ‌های خونی استفاده می‌شود.

 

رازک داروی جزام

از خواص رازک می‌توان به ضدالتهاب بودن آن و استفاده از آن در درمان بیماری جذام اشاره کرد. اگرچه هنوز مشخص نیست که این گیاه دقیقا چطور به درمان این بیماری کمک می‌کند، اما این که خواص آن باعث شده تا یک منبع درمانی ارزشمند باشد، کاملا مشخص است.

 

افراد عصبانی را با رازک آرام کنید!

از رازک برای درمان بی‌خوابی استفاده می‌شود. از آنجایی که این گیاه از خانواده حشیش می‌باشد، از آن‌ به عنوان دارویی برای آرامش عضلات و معالجه افراد مبتلا به اضطراب استفاده می‌شود.

 

آرام کردن درد عضلات با رازک

رازک آرام‌بخش و تسکین‌دهنده خوبی برای ماهیچه‌ها و عضلات است و درد بدن را کاهش می‌دهد. از آن برای ساخت بسیاری از مسکن‌ها استفاده می شود.

 

رازک زخمهایتان را درمان میکند!

خاصیت دیگر این گیه خودرو شگفت انگیز این است که در معالجه انواع مختلف زخم‌ها استفاده می‌شود. ثابت شده است که مصرف دوز مشخصی از رازک مخلوط با سایر گیاهان در درمان زخم‌های مختلف که باکتری‌ها عامل ایجاد آن‌ها هستنید، کمک شایانی می‌کند.

رازک سیستم گوارش را بهبود میدهد!

رازک با بهبود سیستم گوارش، سوخت و ساز بدن را نیز تقویت می‌کند. افرادی که از اختلالات مختلف گوارشی رنج می برند، می‌توانند از این داروی گیاهی استفاده کنند.

 

تسکین دهنده دردهای دندان است

خاصیت ضد التهابی رازک باعث تسکین درد دندان و سایر بیماری‎های دهان می‎شود.

این‌ها فقط بخش کوچکی از خواص درمانی رازک هستند. می‌توان از رازک به روش های مختلفی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده کرد. خواص رازک فقط به ماء‌الشعیر آن محدود نمی‌شود. همچنین از این ماده به عنوان یک ماده فعال در طعم دهنده‌های مخمر استفاده می‌شود، که بیشتر در داروهای مختلف و پخت محصولاتی چون نان و کیک استفاده می‌شود.

 

 

درد قاعدگی را با رازک آرام کنید!

خاصیت تسکین دهنده اسانس رازک و اثر آرام بخشی آن، باعث تسکین گرفتگی و درد قاعدگی می‌شود. به شل شدن عضلات و کاهش این درد کمک می‌کند و باعث می‌شود بر درد و ناراحتی قاعدگی غلبه کنید. رازک یک ضد درد است که خواص آرام بخش زیادی دارد. رازک در بین نسل‌های قبل به عنوان یک درمان مطمئن برای درد مزمن،  از محبوبیت زیادی برخوردار بود.

 

کاهش سرفه با رازک

معمولاً التهاب و سوزش علت بیشتر اختلالات شایع تنفسی است. استفاده از آروماتراپی با اسانس رازک به کاهش التهاب و تسکین بخش‌های تحریک شده دستگاه تنفسی شما کمک می‌کند. بنابراین، به طور موثری سرفه و احتقان را نیز کاهش می‌دهد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *