آشنایی با زردی نوزادان

آشنایی با زردی نوزادان

در این مقاله از بخش سلامت مجله اینترنتی وبگردون به بررسی و آشنایی با زردی نوزادان می پردازیم.

زردی نوزادان چیست؟

بسیاری از نوزادان نوزادان توسعه زردی ، یک بیماری است که در پوست و سفیدی چشم به رنگ زرد هستند، در عرض چند روز پس از تولد. در حقیقت، حدود نیمی از نوزادان تازه متولد شده در چند روز اول دچار زردی خفیف می شوند. در نوزادان نارس، زردی ممکن است زودتر شروع شود و بیشتر از نوزادان ترم طول بکشد.

اگر سطح بیلی روبین بسیار بالا رود، عوارضی مانند آسیب مغزی (کرنیکتروس)، فلج مغزی و ناشنوایی ممکن است رخ دهد.

 

علت زردی نوزادان چیست؟

زردی معمولاً به این دلیل رخ می دهد که نوزادان به طور معمول سطح بیلی روبین را افزایش می دهند که به آن “زردی فیزیولوژیکی” می گویند. بیلی روبین که زرد رنگ است، هنگام تجزیه گلبول های قرمز تولید می شود. بیلی روبین توسط کبد از جریان خون خارج می شود. در نوزادان تازه متولد شده، بدن ممکن است بیلی روبین بیشتری از آنچه کبد می تواند تولید کند تولید کند.

زردی فیزیولوژیکی معمولاً ظرف چند روز پس از تولد ظاهر می شود و ظرف دو هفته برطرف می شود. انواع دیگر از نوزاد زردی می تواند به دلیل نارس بودن، مشکلات مربوط به تغذیه با شیر مادر ، عفونت، خون نوع عدم تطابق بین مادر و نوزاد و همچنین دیگر مشکلات خون و کبد.

از آنجا که بسیاری از مادران و نوزادان بیمارستان را بلافاصله پس از زایمان ترک می کنند، تا زمانی که نوزادان در خانه نباشند ممکن است زردی ظاهر نشود. به طور معمول یک چک نوزاد برای نوزادان برای بررسی زردی در چند روز اول پس از بازگشت از بیمارستان به خانه برنامه ریزی می شود.

در صورت مشاهده علائم زردی در نوزاد بسیار مهم است که با پزشک خود تماس بگیرید. اگر به زردی مشکوک هستید ، احتمالاً همان روز باید به پزشک خود مراجعه کنید. در حالی که زردی معمولاً بسیار قابل درمان است ، در شدیدترین موارد می تواند باعث آسیب مغزی شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *