آشنایی با پارک ملی بوهم سوئیس
براونی کره بادام زمینی
براونی کره بادام زمینی
۱۴۰۰-۰۶-۲۲
بهترین دریاچه های اروپارا بشناسید!
۱۴۰۰-۰۶-۲۳

آشنایی با پارک ملی بوهم سوئیس

پارک ملی بوهم سوئیس (در چک به نام Ceské švýcarsko شناخته می شود) در طرف چک کوه های ماسه سنگ Elbe قرار دارد. از سوی دیگر، پارک ملی ساکسون سوییس منطقه حفاظت شده را در خاک آلمان ادامه می دهد. در حالی که سوئیس بوهم یک چشم انداز نرم و نورد از جنگل ها و صخره های ماسه سنگی است، سوئیس ساکسون دارای چشم انداز صخره ای دره است. از آنجا که مرزها در اتحادیه اروپا تنظیم نمی شوند، کوهنوردان بلندپرواز می توانند سفر خود را در یک کشور شروع کرده و در کشور دیگر به پایان برسانند.

با لیست بهترین پیاده روی ها و جاذبه های ما در پارک ملی بوهم سوئیس، بهترین کارها را در اینجا انجام دهید.

 

جاذبه ها و چیزهای دیدنی

1. سازندهای سنگی و کوههای ماسه سنگی

 

آشنایی با پارک ملی بوهم سوئیس

چشم انداز ماری در پارک ملی بوهم سوئیس

 

کوههای ماسه سنگی Elbe در سراسر پارک ملی بوهم سوییس در یک آرایه خیره کننده متقاطع هستند. مهم نیست که هنگام پیاده روی چقدر پیاده روی می کنید یا مسیرهایی را که طی می کنید – سازه های ماسه سنگی عسلی در همه جا وجود دارد.

تراس Belvedér که مشرف به دره Elbe است و ویرانه های قرن 15 میلادی آسیاب Dolsky Mlyn دو مورد از محبوب ترین مقاصد کوهستانی هستند. کوهنوردان همچنین می توانند به Tiské Skály (صخره های Tisa) بروند، پیچ و خمی از دیوارهای سنگی ماسه سنگی به ارتفاع 30 متر که به نظر می رسد خارج از یک افسانه است. تعدادی نردبان فلزی بسیار شیب دار و پله های سنگی روح افراد ماجراجو را به ویرانه های قلعه شوناتین می رسانند، قلعه ای سنگی متعلق به قرن 14 با چشم اندازی بر کوه های سنگ معدن ، که مرز بین جمهوری چک و آلمان را مشخص می کند.

2. ساحل رودخانه کامنیس و دره ها

 

آشنایی با پارک ملی بوهم سوئیس

دره کامنیز

 

ساحل رودخانه Kamenice و دره Kamnitz یکی از محبوب ترین جاذبه های پارک است. به عنوان یک دره صخره ای که بین شهرهای Hrensko و Srbská Kamenice پیش از تخلیه در رودخانه Elbe جریان دارد، دره های Kamenice فرصتی منحصر به فرد برای دیدن دره ها و کوههای ماسه سنگی از آب است. از ماه آوریل تا نوامبر می توانید بین دو شهر قایق سواری کنید، با طبیعت بکر و بوی جنگل های وحشی احاطه شده است.

مسیرها و مسیرهای پیاده روی در امتداد دیوارهای شیب دار و صخره ای برای بخش هایی از رودخانه Kamenice قرار دارد و راه خوبی برای کاوش آرام در تنهایی است.

3. Pravcická Brána

 

آشنایی با پارک ملی بوهم سوئیس

طاق ماسه سنگی Pravcická Brána

 

بزرگترین طاق ماسه سنگی اروپا ، Pravcická Brána (که به معنی “دروازه Prebisch” است) یک سازه سنگ طبیعی است که بیش از 26 متر در بالای تپه قرار دارد. اگر طاق آشنا به نظر می رسد، به این دلیل است که برای چندین صحنه کلیدی در فیلم The Chronicles of Narnia: The Lion، the Witch and the Wardrobe استفاده شده است.

برای رسیدن به آن ، باید بین یک تا دو ساعت سربالایی (بسته به مسیری که طی می کنید) در کنار صخره ها و مسیرهای سایه دار جنگلی پیاده روی کنید. اگرچه یک بار امکان صعود به بالای طاق وجود داشت، اما از سال 1982 ممنوع شده است تا از آسیب بیشتر به سنگ جلوگیری شود. شما هنوز هم می توانید از پله ها بالا رفته و در چندین نقطه تماشا ایستاده و چشم اندازهای خیره کننده ای از پارک داشته باشید.

قلعه لانه شاهین (Sokolí hnízdo) در زیر دروازه زمانی متعلق به شاهزاده ادموند کلاری آلدرینگن بود و امروزه رستوران و گالری عکس است.

4. پل باشتی

 

آشنایی با پارک ملی بوهم سوئیس

پل باشتی

 

پل Bastei از نظر فنی در سمت آلمان پارک است ، اما از طریق یک خط اتوبوس یا قطار مرزی به راحتی از پارک یا نزدیک شهر Decín به آن می رسید. پس از رسیدن ، هنوز یک پیاده روی آسان یک ساعته در پیش دارید تا به پل واقعی برسید. پل Bastei ساخته شده از ماسه سنگ در ارتفاع 305 متری در آسمان و بین تعدادی از سنگ های مختلف ، یکی از خیره کننده ترین چشم اندازهایی را که بر فراز کوههای البه مشاهده خواهید کرد، ارائه می دهد.

یک رستوران با نمای پانوراما و یک سکوی دید بزرگ در بالای پل اجازه می دهد تا مناظر خیره کننده ای را به ویژه در هنگام غروب آفتاب مشاهده کنید. و در حالی که بازدید از تابستان بسیار محبوب است ، پل در تمام طول سال باز است و پارک در زمستان بسیار خیره کننده است ، زیرا برف و یخ درختان و صخره های زیرین را پوشانده است.

 

5. رودخانه البا

 

آشنایی با پارک ملی بوهم سوئیس

نمایی از رودخانه البا

 

رودخانه البه قلب سوئیس بوهمی است – این پارک را قطع می کند ، نهرها و دره ها را تغذیه می کند و سپس به آلمان ادامه می دهد. مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری در امتداد رودخانه امتداد یافته و با سنگ های ماسه سنگی و جنگل های همیشه سبز پوشیده شده است. بازدیدکنندگان همچنین می توانند با قایق سواری یا قایق سواری به سمت پایین رودخانه حرکت کنند.

دره رودخانه البه به عنوان بزرگترین دره ماسه سنگی در اروپا ، بهشت ​​کوهنوردان است. جمهوری چک دارای سیستم علامت گذاری مسیرهای عالی است که باعث می شود روزها بدون گم شدن پیاده روی کنید.

6. Ruzovský Vrch

 

آشنایی با پارک ملی بوهم سوئیس

نمای Ruzovsky Vrch در غروب آفتاب

 

Ruzovský Vrch معروف ترین کوه بوهمی سوئیس است. Ruzovský Vrch با ارتفاع 619 متر (که آزادانه به “تپه گل سرخ” ترجمه می شود زیرا اغلب در طلوع آفتاب صورتی به نظر می رسد) ممکن است کوه قدرتمندی نباشد، اما همچنان بلندترین کوه در پارک است و به دلیل مخروطی مدور، به راحتی قابل تشخیص است. قله شکل

سه مسیر پیاده روی وجود دارد که به قله می رسند و طول آنها از 3.3 کیلومتر تا 4.5 کیلومتر است. صعود آسان است، در زمینهای نورد نرم با چشم اندازهای زیبا در طول مسیر و فرصتی برای برخورد با بیش از 400 گونه مختلف پروانه. سمندر آتش در خطر انقراض؛ و تعدادی از پستانداران از جمله گراز وحشی و گوزن قرمز. در بالای تپه، بازدیدکنندگان بقایای یک برج دیده بانی و یک رستوران را می بینند که هر دوی آنها بر اثر آتش سوزی تخریب شده و دهه ها پیش رها شده اند. امروزه تپه بخشی از منطقه حفاظت شده است و نمی توان ساختمان جدیدی به آن اضافه کرد.

 

7. کمپینگ در نزدیکی پارک

 

آشنایی با پارک ملی بوهم سوئیس

ساختمان سنتی در نزدیکی پارک ملی بوهم سوئیس

 

کمپ زدن فقط در محدوده پارک در مناطق خاص و تحت قوانین سخت مجاز است. کمپ های وحشی، جایی که چادر خود را در هر کجا که می خواهید برپا می کنید، یک گزینه نیست ، زیرا کل پارک یک منطقه حفاظت شده است.

کمپ مزنی لوکا نزدیک ترین اردوگاه به مسیرها است ، تنها چند دقیقه با مسیری که به دروازه پراوچیکا منتهی می شود فاصله دارد. Ceská brána یک اردوگاه بزرگتر (کمی دورتر) است که فضاهای علفی برای چادر زدن، مناطق برای کاروانها و کابینهای اساسی اما زیبا برای اجاره ارائه می دهد که در ماههای سردتر عالی هستند. اردوگاه های چک معمولاً دارای رستوران در محل، حمام و آشپزخانه و فضاهای مخصوص آتش سوزی هستند.

 

پیاده روی های برتر: کوتاه و طولانی آن

 

آشنایی با پارک ملی بوهم سوئیس

کوهنورد در پارک ملی بوهم سوئیس از منظره لذت می برد

 

تابستان شلوغ ترین فصل پیاده روی در پارک است. اگر می خواهید آرامش و سکوت داشته باشید و مسیرها را برای خود داشته باشید، سفر خود را در اوایل بهار یا اواخر پاییز برنامه ریزی کنید.

به خاطر داشته باشید که حتی پیاده روی های آسان در زمستان زمانی که مسیرها یخ زده هستند یا در هنگام بارندگی های شدید، سخت تر می شوند، که می تواند سنگ ها را بسیار لغزنده کند. اگر در حال برنامه ریزی برای کاوش در پارک در شرایط آب و هوایی شدید هستید، مطمئن شوید که کفش مناسب را انتخاب کرده و اقدامات احتیاطی را انجام دهید.

آسان تا متوسط پیاده روی: ساعت IKE تا Pravcicka Brana است که شاید بهترین و شناخته شده دنباله دار در پارک. برای پیاده روی آسان، مسیرهای ساحلی رودخانه را از شهر هرنسکو تا تنگه ادموند دنبال کنید ، یک پیاده روی سریع دو کیلومتری ، مناسب خانواده ها. با قایق سواری به سمت تنگه ادموند، سپس مسیر شش کیلومتری گابریلا را که در بالای تپه در دروازه معروف پراوچیکا به پایان می رسد، می توانید این پیاده روی را سخت تر کنید.

پیاده روی نسبتاً آسان اما طولانی دیگر آن است که شما را به دیدن آبشارهای یخ زده در برتنکی می رساند و سپس توقفی را در غار پری ها در دره کیوف انجام می دهید. این پیاده روی یکطرفه 14 کیلومتری عمدتا یک مسیر سبز برای نیمه اول است ، سپس یک مسیر قرمز برای بقیه راه، اما مناظر در طول مسیر و جادوی غاری پر از استالاکتیت های یخی بسیار ارزشمند است. تلاش.

پیاده روی پیشرفته: پیاده روی خود را در هرنسکو برای پیاده روی طولانی تر شروع کنید و چیزهای بیشتری برای دیدن داشته باشید. مسیرهای مشخص شده را برای یک حلقه 20 کیلومتری دنبال کنید که ابتدا شما را به رودخانه Kamenice ، سپس به دروازه Pravcická می رساند. شما پیاده روی را در شهر ، جایی که شروع کرده اید، پایان می دهید.

این پارک همچنین دارای مسیرهای خارج از مسیر است، مانند پیاده روی نسبتاً آسان به طول 11 کیلومتر تا شوناتین (همچنین به عنوان “قلعه دزد” شناخته می شود)، که شامل بالا رفتن از تعدادی نردبان فلزی عمودی، یا بیشتر شدید Mariina SKALA افزایش ، که شما طول می کشد تا به یک کلبه پناه چوبی در بالای یک تپه 428 متر ارتفاع.

 

نکاتی برای پیاده روی در پارک

 

آشنایی با پارک ملی بوهم سوئیس

پیاده روی روی پله های شیب دار در پارک ملی بوهم سوئیس

  • پیاده روی در طول سال در پارک امکان پذیر است ، اما زمین بسیار متفاوت است، و برخی از مسیرها ممکن است پس از یک طوفان برفی شدید به طور موقت غیرقابل دسترسی باشند. در طول زمستان، برخی از پیاده روی های طولانی مدت ممکن است بهترین ایده نباشند، زیرا روزها کوتاه هستند ، و شما نمی خواهید هنگامی که هوا تاریک می شود ، در ارتفاعات بالا گرفتار شوید. اگر می خواهید سرزمین نارنیا را در تمام شکوه خود تجربه کنید، زمستان زمان بازدید از پارک است و Pravcická brána وقتی پوشیده از برف است جادویی است.
  • اگر به سمت تنگه کامنیس حرکت می کنید، تابستان بهترین فصل برای بازدید است. این تنگه در اعماق جنگل و صخره ها احاطه شده است که آب و هوای خنک خنکی را ایجاد می کند. در حالی که امکان بازدید در بهار و اوایل سپتامبر وجود دارد، در واقع ممکن است در آن ماه ها احساس سرما کنید ، به ویژه در آب.
  • اگر بهار می آیید لباس و کفش ضد آب/باد را برای پیاده روی انتخاب کنید، زیرا احتمال بارندگی بیشتر است.
  • پیاده روی های آسان، متوسط ​​و چالش برانگیز در داخل پارک وجود دارد، بنابراین مطمئن شوید که تکالیف خود را انجام می دهید تا یکی را انتخاب کنید که با سطح تناسب اندام شما بیشترین تناسب را داشته باشد و چقدر زمان می خواهید در مسیرهای پیاده روی صرف کنید.
  • جمهوری چک دارای یک سیستم علامت گذاری مناسب برای پیاده روی است که از سال 1888 مورد استفاده قرار می گیرد. این ترکیبی از ترکیبی از علائم چوبی است که به مسیرهای مختلف اشاره می کند و همچنین نشانگرهایی که روی درختان یا صخره ها نقاشی شده اند تا جهت یک مسیر مشخص را نشان دهند. به نشانگرهای رنگ شده شامل یک خط قرمز، آبی، یا زرد/سبز در بین دو خط سفید است (برای دیده شدن اضافه شده است). قرمز مسیرهای دشوار را نشان می دهد ، آبی برای سطح متوسط ​​و زرد/سبز برای پیاده روی های آسان یا نشان دهنده نقطه تلاقی دو مسیر است.
  • از سگ ها در همه پارک های ملی جمهوری چک و آلمان استقبال می شود، اما برای جلوگیری از تعقیب یا آسیب احتمالی حیات وحش محلی باید در بند بمانند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *