آنچه باید درباره حذف تاتو با لیز بدانید!
داروهای افسردگی (داروهای ضدافسردگی)
داروهای افسردگی (داروهای ضدافسردگی)
۱۴۰۰-۰۵-۲۷
سیر تا پیاز پیرسینگ دهان,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون
سیر تا پیاز پیرسینگ دهان
۱۴۰۰-۰۵-۲۷

آنچه باید درباره حذف تاتو با لیز بدانید!

نزدیک به 30 درصد از مردم ایالات متحده حداقل یک خالکوبی دارند. تقریباً نیمی از همه هزاره ها یکی دارند. اما همه آنها از تصمیم خود خوشحال نیستند. حدود 25 درصد از افرادی که خالکوبی دارند می گویند از انجام آن پشیمان هستند.

اگر شما در آن 25 درصد هستید، خبرهای خوبی وجود دارد. تکنیک های حذف تاتو با لیزر می تواند ظاهر خالکوبی ناخواسته شما را با حداقل عوارض جانبی کاهش دهد. در این مقاله از بخش بهداشت و آرایش مجله اینترنتی وبگردون به بررسی حذف تاتو با لیزر می پردازیم.

 

لیزر ریموور تاتو چگونه کار می کند؟

لیزرها با شکستن رنگدانه ها با پرتو نور شدید، خالکوبی ها را از بین می برند. رنگدانه تاتو مشکی تمام طول موج های لیزر را جذب می کند و برای درمان آسان ترین رنگ است. رنگهای دیگر فقط با لیزرهای انتخاب شده بر اساس رنگدانه قابل درمان هستند.

ابتدا باید با یک متخصص آموزش دیده که می تواند خالکوبی شما را ارزیابی کرده و در مورد این روند به شما مشاوره دهد، مشورت کنید. تعداد درمانهای مورد نیاز شما بستگی به سن، اندازه و رنگ (های) خالکوبی شما دارد. رنگ پوست شما و همچنین عمق رنگدانه خالکوبی نیز بر تکنیک حذف تاثیر می گذارد.

 

به طور کلی، این چیزی است که شما باید در طول جلسه حذف تاتو با لیزر انتظار داشته باشید:

  1. به شما یک جفت سپر محافظ چشم داده می شود.
  2. تکنسین واکنش پوست شما را به لیزر آزمایش می کند تا موثرترین انرژی را برای درمان تعیین کند.
  3. تکنسین از لیزر برای عبور پالس های نور شدید از لایه های بالای پوست شما استفاده می کند که فقط توسط رنگدانه خالکوبی جذب می شود.

خالکوبی های کوچکتر به نبض های کمتری نیاز دارند در حالی که تاتوهای بزرگتر به حذف بیشتر نیاز دارند. در هر صورت، برای از بین بردن کامل خالکوبی، چندین درمان نیاز است. بعد از هر ملاقات، خالکوبی شما باید به تدریج سبک تر شود. حذف تاتو با لیزر ناراحت کننده است، اما اکثر بیماران نیازی به بیهوشی ندارند. بسته به محل تاتو، ممکن است بخواهید از قبل یک کرم بی حسی موضعی استفاده کنید.

بلافاصله پس از درمان، از کیسه یخ برای تسکین ناحیه تحت درمان استفاده کنید. و از کرم یا پماد آنتی بیوتیک و بانداژ برای محافظت از آن استفاده کنید. همچنین باید مطمئن باشید که وقتی بیرون هستید با کرم ضد آفتاب پوشانده شده است.

آنچه باید درباره حذف تاتو با لیز بدانید!

 

اثرات جانبی

درمان با لیزر اغلب ایمن تر از بسیاری از روش های دیگر حذف تاتو است، مانند برداشتن، درم ابریژن یا سالابراسیون، زیرا لیزر درمانی به طور انتخابی رنگدانه موجود در خالکوبی را درمان می کند. و عوارض جانبی بسیار کمی دارد. با این حال، شما باید این عوامل را در تصمیم خود در نظر بگیرید:

  • محل برداشتن خالکوبی شما در خطر عفونت است. و احتمال کمی وجود دارد که اسکار دائمی داشته باشید.
  • بعید است که خالکوبی شما به طور کامل حذف شود. در بسیاری از موارد، برخی از رنگها ممکن است موثرتر از سایرین حذف شوند. به عنوان مثال خالکوبی های آبی و مشکی به لیزر درمانی به خوبی پاسخ می دهند.
  • ممکن است در نهایت دچار هیپوپیگمانتاسیون شوید، بدین معنا که پوستی که درمان می شود رنگ پریده تر از پوست اطراف آن است. شما همچنین می توانید هیپرپیگمانتاسیون داشته باشید، که باعث می شود پوست آسیب دیده تیره تر از بقیه پوست شما شود.
  • خالکوبی های زیبایی مانند خط چشم، خط چشم و ابروها ممکن است بعد از درمان تیره تر شوند. آنها به مرور زمان محو می شوند. 

 

یک پزشک معتبر پیدا کنید

برای اطمینان از دریافت درمان و مراقبت مناسب، یک متخصص پوست معتبر یا مرکز جراحی زیبایی پیدا کنید. در صورت امکان، توصیه ای از پزشک مراقبت های اولیه خود برای متخصص پوست یا مرکز جراحی پوست که در حذف تاتو تخصص دارد، دریافت کنید.

از آنجایی که در اغلب موارد حذف تاتو یک گزینه شخصی است، اکثر شرکت های بیمه این روند را پوشش نمی دهند مگر اینکه از نظر پزشکی ضروری باشد. پزشکان یا مراکز جراحی که در حال برداشتن خالکوبی هستند نیز ممکن است در روز عمل به طور کامل نیاز به پرداخت داشته باشند. اگر قصد حذف خالکوبی را دارید، حتماً هزینه های مربوطه را از قبل مورد بحث قرار دهید و قبل از انجام هرگونه درمان، کلیه هزینه ها را به صورت کتبی دریافت کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *