آیا خالکوبی یا تاتو بی خطر است؟

آیا خالکوبی یا تاتو بی خطر است؟

در این مقاله از بخش بهداشت و آرایش مجله اینترنتی وبگردون به بررسی عوارض تاتو یا خالکوبی می پردازیم. آنچه باید در مورد خطرات سلامتی خالکوبی، پیدا کردن یک سالن خالکوبی امن و حذف تاتو بدانید.

 

 

خالکوبی: بدون مقررات ایمنی

آیا خالکوبی ایمن است؟ FDA جوهرهای خالکوبی را تنظیم می کند، اما عمل واقعی خالکوبی توسط حوزه های قضایی محلی مانند شهرها و شهرستانها تنظیم می شود. این بدان معناست که هیچ گواهینامه استانداردی برای کسانی که خالکوبی می کنند یا یک نهاد حاکمیت کلی که بر سلامت و ایمنی سالن های خالکوبی نظارت می کند وجود ندارد.

الیزابت تانزی، مدیرعامل موسسه جراحی لیزر پوستی واشنگتن در واشنگتن دی سی و استادیار متخصص پوست در دانشگاه جان هاپکینز می گوید: “هنگامی که شما ماده ای را به پوست تزریق می کنید، خطر عفونت وجود دارد.” اگرچه کوچک است، اما خطرات شامل هپاتی، استاف، یا زگیل است. ”

 

سایر خطرات خالکوبی

خطرات احتمالی دیگری نیز برای سلامتی وجود دارد: یک اسلحه مجهز به سوزن لایه فوقانی پوست را سوراخ می کند تا جوهر را در درم، لایه عمیق پوست قرار دهد. ابزارهای غیر استریل شده مانند سوزن یا تفنگ و جوهر آلوده می توانند منجر به عفونت شوند. با التیام سطح پوست، رنگدانه در زیر آن به دام می افتد.

درد همیشه یک عامل است. بسته به قسمتی از بدن که روی آن خالکوبی می کنید، این تجربه می تواند مانند خراشیدن سنجاق یا شبیه کنده شدن توسط ناخن ها به نظر برسد. و به دلیل سوراخ شدن پوست، خونریزی نیز دخیل است که می تواند شما را در معرض بیماری های منتقله از راه خون مانند هپاتیت B قرار دهد.

 

تانزی هشدار می دهد که مواد موجود در جوهر نیز می توانند مشکلی ایجاد کنند ، به شکل واکنش آلرژیک . او می گوید: ” حساسیت به جوهر غیر معمول نیست، اما می تواند منجر به التهاب و زخم شود.” بپرسید که آیا جوهرها حاوی نیکل یا جیوه – به احتمال زیاد آلرژن هستند – هستند، بنابراین می توانید از آنها اجتناب کنید. مواد تشکیل دهنده جوهر خالکوبی بسته به رنگ می تواند متفاوت باشد ، اما اغلب حاوی فلزات و سایر ترکیبات آلی در یک پایه مایع مانند آب تصفیه شده است.

حساسیت احتمالی برای هرکسی که تاتو می کند پشیمانی است. تانزی می گوید: “حذف تاتو بسیار مشکل است.” “شما می توانید آنها را روشن کنید، اما حذف کامل آن یک چالش است. شما باید این واقعیت را بپذیرید که پوست هرگز یکسان به نظر نمی رسد.”

حسرت چیزی است که بشنن را از علاقه دخترش به جوهر نگران می کند. او می گوید: “من خودم را یک نوجوان می دانم و می دانم که از هیچ تصمیم دائمی که در آن زمان گرفتم خوشحال نخواهم شد.” “من فقط امیدوارم این واقعیت که من یک خالکوبی دارم باعث شود که وقتی او بزرگتر می شود کمتر جالب به نظر برسد.”

 

مطمئن شوید که سالن خالکوبی شما بهداشتی است!

خالکوبی می خواهید؟ این بررسی های ایمنی Tanzi را دنبال کنید.

  • با یک خالکوبی مانند هر عمل پزشکی دیگری رفتار کنید. تانزی می گوید: “شما می خواهید یک سالن تاتو حداقل به اندازه مطب دندانپزشک یا متخصص پوست تمیز باشد.”
  • درخواست کنید ابزارهایی را که هنرمند از آنها استفاده می کند ببینید. سوزن ها باید جدید ، استریل و پیچیده شوند – بدون استثنا. جوهر باید در گلدان های کوچک برای یکبار مصرف باشد و هر چیزی که به پوست شما برخورد می کند نباید دوباره استفاده شود. و هنرمند باید دستکش بپوشد.
  • اطمینان حاصل کنید که محل کار عاری از هرگونه آلودگی احتمالی از طریق وسایل مانند کیف و تلفن همراه باشد.

پاک کردن تاتو

پاک کردن تاتو

ممکن است فکر کنید که اگر از خالکوبی خود خسته شده اید، می توانید آن را بردارید ، اما روند حذف تاتو در واقع گران، زمان بر و دردناک است. بسته به اندازه خالکوبی و عوامل دیگر، ممکن است برای برداشتن رضایت بخش از پنج تا 20 جلسه نیاز داشته باشید – و هر جلسه صدها دلار هزینه دارد.

فرآیند حذف تاتو شامل لیزری است که رنگدانه را هدف قرار داده و آن را حل می کند تا بدن بتواند آن را جذب کند. برخی از خالکوبی ها هرگز به طور کامل حذف نمی شوند زیرا جوهر بیش از حد عمیق در پوست قرار گرفته است و درمان لیزری به آن نمی رسد. عوارض دیگر شامل هیپوپیگمانتاسیون (لکه های سفید رنگ محل خالکوبی) و فیبروز (ضخیم شدن پوست در محل تاتو) است. به دلیل خطرات (سوختگی و زخم) و مهارت مورد نیاز، برای انجام کار باید به متخصص پوست یا سایر متخصصان پزشکی مراجعه کنید.

 

مشکی ساده ترین رنگ برای حذف است، در حالی که سبز، آبی، زرد و بنفش می توانند سرسخت ترین باشند. خالکوبی های قدیمی راحت تر از تاتوهای جدید محو می شوند. و هرچه رنگدانه پوست شما تیره تر باشد، پاک کردن جوهر شما دشوارتر خواهد بود. جایی که هنر روی بدن شما است نیز می تواند بر حذف تأثیر بگذارد: هرچه خالکوبی از قلب شما دورتر باشد، درمان آن دشوارتر است.

جوهر جدیدی به نام Freedom2Ink اخیراً مورد تأیید FDA قرار گرفته است و ممکن است خالکوبی ها را دائمی کند. جوهر به صورت میکرو کپسوله شده است به طوری که وقتی انرژی لیزر به رنگدانه برخورد می کند، به سرعت از بین می رود. حذف با این نوع جوهر به بازدیدهای کمتری احتیاج دارد، احتمالاً فقط یک یا دو مورد، که پاک شدن آنها را آسان تر می کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *