آیا روغن بچه برای مو مفید است؟
12 تمرین برای زیبا و سفت نگه داشتن ران پا و باسن
12 تمرین برای زیبا و سفت نگه داشتن ران پا و باسن
۱۴۰۰-۰۱-۱۳
مجله اینترنتی وبگردون
آیا گاباپنتین باعث ریزش مو می شود؟
۱۴۰۰-۰۱-۱۳
مجله اینترنتی وبگردون

مجله اینترنتی وبگردون

آیا روغن بچه برای مو مفید است؟

همه می دانند که روغن بچه چقدر ایمن است. به هر حال ، این برای نوزادان ساخته شده است. بعلاوه ، از نظر قیمت به همان اندازه ارزان است که باعث تعجب می شود: آیا روغن کودک در واقع خوب است؟ یا به طور خاص تر ، آیا روغن کودک برای موهای شما مفید است؟

پاسخ کوتاه بله است. روغن بچه ، از نظر ماهیت ملایم ، نسبت به مو و همچنین پوست بسیار لطیف است. در واقع ، مردم اعتراف کرده اند که از این روغن چند منظوره برای از بین بردن آرایش و حتی درمان سرمازدگی در زمستان ها استفاده کرده اند! واضح است که این روغن با توجه به کاربردها و کاربردهای گسترده آن ، یک مشت ایجاد می کند.

در این مقاله از بخش بهداشت و آرایش مجله اینترنتی وبگردون فواید استفاده از این معجون همه کاره از افزودن درخشش براق تا ترمیم آسیب و تقویت رشد مورد بررسی قرار خواهد گرفت. بیایید درست بپریم!

آیا می توانید روغن بچه را در موهای خود قرار دهید؟

روغن بچه فقط یک روغن معدنی است که مقداری عطر و مواد دیگر به آن اضافه می شود. پوست شما را سالم نگه می دارد و اغلب در پاک کننده های آرایش و همچنین کرم های مو استفاده می شود. با این حال ، خواص فیزیکی روغن استفاده از آن را بر روی موهای شما نیز مناسب می کند.

در حالی که تحقیقات زیادی برای اثبات مفید بودن روغن کودک برای موهای شما انجام نشده است ، مردم در سراسر جهان ادعا می کنند که استفاده از آن بی خطر است. کافیست چند قطره بر روی موها و پوست سر خود بمالید و با حرکت آرام و مدور ماساژ دهید.

مالش ملایم روغن به داخل می تواند در کاهش موخوره و حفظ نرمی مو موثر باشد. با این حال ، استفاده بیش از حد از روغن کودک می تواند موهای شما را چرب کند. به همین ترتیب ، ممکن است فقط در هر جلسه مقدار کمی استفاده شود.

احتیاط: در حالی که روغن کودک به خوبی تحمل می شود ، اما می تواند باعث واکنش پوستی آلرژیک در افرادی شود که پوست حساس دارند. بنابراین ، قبل از تمام کردن ، حتماً یک تست پچ روی پوست خود انجام دهید.

برای آزمایش روغن بچه قبل از استفاده ، این مراحل را دنبال کنید:

  1. مقدار کمی روغن بچه برداشته و به آرنج خود بمالید.
  2. بگذارید حدود 24 ساعت روی آن بماند.
  3. در صورت مشاهده قرمزی ، خارش یا تحریک ، فوراً مصرف آن را قطع کنید.

همچنین ، لطفا توجه داشته باشید که این روغن ممکن است باعث سوزش چشم شود. بنابراین در حالی که برای ریختن موهای شما بی خطر است ، از استفاده از آن روی ابروها و مژه های خود خودداری کنید.

حال ، به ما بگویید که روغن بچه چگونه کار می کند و چگونه می تواند به رشد سریع و طولانی موهای شما کمک کند.

علمی که در مورد چگونگی کمک روغن کودک به رشد سریع مو وجود دارد

I. ترکیبات رایج روغن بچه

روغن کودک اساساً دارای پایه معدنی یا روغن نباتی است. همانطور که گفته شد ، برخی از تغییرات ممکن است حاوی مواد افزودنی مانند روغن ویتامین E ، ژل آلوئه ورا ، روغن جوجوبا ، روغن بادام ، روغن آووکادو یا یک عطر اضافه شده برای جذابیت بیشتر باشد.

انتخاب مواد در نهایت به مارک تجاری شما بستگی دارد ، اما همه آنها ممکن است برای موهای شما مناسب نباشد. بنابراین ، عاقلانه انتخاب کنید!
دوم روغن کودک چگونه کار می کند: روغن کودک با موهای شما چه می کند؟

این امر رایج است که موهای ما از یک ماده پروتئینی غنی به نام کراتین ساخته شده است. به طور معمول ، بیشتر افراد رشد مو را با سرعت نیم اینچ در ماه تجربه می کنند.

اما ، اگر موهای خشک و آسیب دیده دارید ، تارهای موی شما ممکن است به دلیل مرده شدن رشد نکنند. این جایی است که استفاده از روغن بچه با کیفیت خوب واقعا می درخشد.

اگرچه به خوبی تحقیق نشده است ، گفته می شود که روغن بچه می تواند برای تقسیم بندها به خوبی کار کند. به راحتی می توانید از قسمت انتهایی قفل های خود مقداری روغن بچه استفاده کنید و آنها را آبرسانی کرده و بدون هیچ مشکلی به رشد آنها کمک کند.

خواص غیر نفوذی روغن های معدنی همچنین باعث می شود که ماندگاری آنها در سطح موهای خشک و موخوره بیشتر شود. بنابراین ، روغن های معدنی مانند روغن بچه به درزهای شما براقیت می بخشد.

یک مطالعه نشان داد که روغن نارگیل ، زیتون و آفتابگردان می تواند به ساقه مو نفوذ کند و بنابراین از سطح مو محو شود. با این حال ، روغن معدنی به شافت نفوذ نمی کند و مدت بیشتری روی سطح می ماند.

علاوه بر این ، با مرطوب سازی ساقه مو از خشک ، شکننده و ضعیف شدن موهای شما جلوگیری می کند.

در اینجا یک آیین مراقبت از موی روغن بچه برای افرادی که موهایشان خشک و نرم است:

  • 5-4 قطره روغن کودک بر روی کف دست خود بریزید.
  • آن را به آرامی در سراسر موهای خود پخش کنید و به مدت 5-10 دقیقه ماساژ دهید.
  • بعد از چند ساعت بشویید.

متناوباً ، می توانید با استفاده از مقدار کمی از آن به انتهای موهای خود (و نه پوست سر) و پوست خود پس از استحمام ، از این روغن بهترین استفاده را ببرید. این اقدام اضافی پوست و موهای شما را مرطوب و مرطوب نگه می دارد.

 

III استفاده از روغن بچه به عنوان روغن ماساژ پوست سر

مانند مو ، پوست سر شما نیز هر از گاهی به ماساژ ملایم نیاز دارد زیرا می تواند گردش خون را افزایش دهد. این چگونه کمک می کند؟

اساساً ، اگر خون غنی از مواد مغذی به فولیکول ها جریان داشته باشید ، موهای شما سریعتر و ضخیم تر می شوند (2). به علاوه ، صرف ماساژ باعث تحریک تولید روغن های طبیعی می شود که می تواند رطوبت موهای خشک را حفظ کند.

علاوه بر این ، اطمینان حاصل می کند که انتهای موهای شما به خوبی با این روغن مغذی و مرطوب پوشانده شده است. شواهد حکایتی ادعا می کند که این امر باعث جلوگیری از شکاف و از بین رفتن هرگونه شکستگی غیر ضروری می شود.

مزایای گسترده روغن کودک هنوز از نظر پزشکی اثبات نشده است. با این حال ، حساب های شخصی نشان می دهد که قرار دادن روغن کودک در موهای شما خوب است. بنابراین ، اگر در مورد مزایای پیشنهادی آن تعجب می کنید ، بخش بعدی را بررسی کنید.

6مزیت برتر روغن در روغن برای مو
1. موهای شما را آبرسانی و مرطوب می کند

در حالی که تحقیقات کمی برای حمایت از این ادعا وجود دارد ، شواهد حکایتی حاکی از آن است که روغن کودک می تواند در رطوبت مهر و موم شده و پوست را چرب کند. روغن تبخیر نمی شود و به عنوان مانعی برای جلوگیری از از بین رفتن رطوبت پوست شما عمل می کند.

در همین راستا ، روغن بچه با آب بندی هر کوتیکول ، پوست سر را مرطوب نگه می دارد. این مزایای مو در صورتی مفید است که شما شخصی هستید که بیش از حد به سشوار کشیدن و حالت دادن به گرما کمک می کند.
2. خشکی پوست سر ، موهای خشک شده و سایر موارد مرتبط با پوست را برطرف می کند

پوست سر سالم منجر به سلامت مو می شود. به هر حال ، پوست سر پایه ای است که موهای شما روی آن رشد می کند.

از طرف دیگر ، پوست خشک و پوسته پوسته باعث نگرانی می شود و اساساً راه را برای بروز شوره سر و سایر مشکلات مراقبت از مو هموار می کند. علاوه بر این ، پوست خشک پوست می تواند رشد مو را کند کرده و به ریشه مو آسیب برساند.

یکی از کاربردهای روغن بچه برای مو ، روانکاری پوست سر است. قبل از شستن موها کافی است پوست سر خود را با چند قطره روغن مرطوب کننده کودک ماساژ دهید. این می تواند بسیاری از خشکی و پوسته پوسته شدن را از بین ببرد.

منطقه دیگری که می توانید از روغن بچه استفاده کنید این است که کودک شما از درپوش گهواره رنج می برد. درپوش گهواره موضوعی است که باعث می شود پوست سر بچه فلس های سفید یا زرد پوسته ای ایجاد کند و تحریکاتی مانند شوره سر ایجاد کند. یک مطالعه نشان می دهد که روغن بچه می تواند جایگزین بهتری برای داروهای طبیعی مبتنی بر روغن برای درپوش گهواره در نوزادان باشد ، به ویژه هنگامی که توسط مخمر مالاسزیا ایجاد شود. برای ماساژ پوست سر و از بین بردن پوست خشک و پوسته پوسته می توانید از روغن کودک استفاده کنید.

علاوه بر این ، یافته های شخصی نشان می دهد که قرار دادن چند قطره روغن منظم بچه ، پوست سر را تغذیه می کند و خطر ریزش مو را کاهش می دهد.

3. موهای شما قویتر می شود!

سوراخ های کوچکی در ساقه موی شما می تواند از رشد آن جلوگیری کرده و احتمال شکستگی آن را افزایش دهد. این ویژگی موهای شما را متخلخل می کند و منجر به جذب مقدار زیادی آب می شود.

به طور طبیعی ، آب زیاد باعث متورم شدن رشته های شما می شود ، باعث شکننده ، ضعیف و آسیب دیده می شود. کشیدن بیش از حد مو (به خصوص اگر موهای خود را خیس می کنید) و درمان های شیمیایی سخت به ترکیب اضافه کنید و ما یک مشکل واقعی داریم.

بنابراین ، در اینجا راه حل وجود دارد – چرا قبل از استفاده از شامپو از روغن بچه به عنوان یک مراسم پیش از درمان استفاده نکنید؟

رفتار روغن بچه متفاوت از روغن های دیگر است. روغن های معدنی مانند روغن بچه نمی توانند به ساقه مو نفوذ کنند و در حفظ پروتئین در مو کمتر موثر هستند. با این حال ، از آنجا که جذب زیادی ندارد ، قرار دادن روغن کودک در موها می تواند آب را از آن دور کند.

خاصیت روانکاری روغن کودک همچنین می تواند از شکستگی جلوگیری کند ، موها را به طور طبیعی از بین ببرد و موخوره را کاهش دهد.

 

4. موهایتان را صاف و لخت کنید!

همانطور که قبلا ذکر شد ، روغن بچه می تواند به مهر و موم شدن کوتیکول مو کمک کند. افزودن 2-3 قطره روغن بچه به موهای تازه شسته شده می تواند موهای شما را نرمتر کند. این ، به نوبه خود ، به قفل های شما محافظت طبیعی در برابر سشوار کشیدن یا سایر روش های مضر با حالت دادن به حرارت می دهد.

در حقیقت ، به جای استفاده از سرم موی شیمیایی ، می توانید روغن بچه را به عنوان سرم موی بعد از دوش گرفتن انتخاب کنید. اگرچه اطلاعات کافی برای تأیید این ادعا وجود ندارد ، اما به طور گسترده ادعا می شود که روغن بچه ظاهری بدون وز ، سالم و درخشان به فرهای شما اضافه می کند.

 

5- به عنوان محافظ مو عمل می کند

اگر موهای شما به طور منظم در معرض آفتاب ، آلودگی یا مواد شیمیایی استخر شنا قرار دارند ، روغن بچه می تواند به عنوان یک محافظ عالی برای مو عمل کند. بسیاری از مردم ادعا می کنند که روغن کودک با افزودن یک لایه محافظ به آن از آسیب رساندن آلاینده های مضر به موهای شما جلوگیری می کند. اما توجه داشته باشید که این ادعا از نظر علمی اثبات نشده است. بنابراین در حالی که می توانید روغن را قبل از اینکه در معرض آفتاب قرار بگیرید یا برای شنا بروید ، استفاده کنید ، اما اثبات کمی در مورد صدمه طولانی مدت آن است.

6. به شما کمک میکند تا از شپش خلاص شوید!

روغن بچه یک روش درمانی خانگی محبوب برای از بین بردن شپش سر و تخم مرغ شپش در بزرگسالان و کودکان است. این ممکن است به شل شدن دسته آنها بر روی تارهای مو کمک کرده و با شانه کردن آنها برداشته شدن آن آسان شود.

در اینجا نحوه استفاده از روغن بچه روی پوست سر برای از بین بردن شپش آمده است:

به سادگی روغن بچه را به پوست سر و موهای خود بمالید و از ریشه به سمت نوک آن حرکت کنید.
قبل از آبکشی بگذارید یک شب بماند.
اگر از یک حمله شپش نسبتاً تهاجمی رنج می برید ، این روغن را با داروهای شیمیایی مورد تأیید پزشک جفت کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

در حالی که هیچ مدرک علمی مشخصی برای خود روغن بچه وجود ندارد ، یک مطالعه نشان می دهد که شامپوهای مبتنی بر روغن معدنی ممکن است به طور موثری با شپش مبارزه کنند

اکنون که دانستید روغن بچه چگونه می تواند برای موهای شما مفید باشد ، اجازه دهید برخی از عوامل خطر را که باید قبل از شروع استفاده در ذهن داشته باشید ، بررسی کنیم.
عوامل خطر و اشاره گرهای مهمی که باید هنگام استفاده از روغن کودک روی مو به خاطر بسپارید

  • در صورت استفاده زیاد ، روغن بچه می تواند منافذ پوستی شما را مسدود کرده و پوست شما را تحریک کند.
  • اگر روغن بیش از حد در نواحی گفته شده پایین بیاید ، می تواند اوضاع را برای پوست مستعد آکنه بدتر کند و باعث شکستگی در خطوط مو و پیشانی شود.
  • استفاده بیش از حد از این روغن می تواند مو و پوست شما را چرب نشان دهد.
  • اگر موهای چربی دارید ، روغن را فقط در انتهای آن بمالید تا از شکستن آنها جلوگیری کند. به این ترتیب دیگر موهایتان را سنگین نمی کنید و آنها را بسیار چرب نشان می دهید.
  • روغن بچه می تواند لکه هایی روی سطوحی که لمس می کند ایجاد کند ، بنابراین اگر می خواهید یک شب آن را بگذارید ، حوله را روی بالش خود قرار دهید.
  • بزرگترین عیب روغن بچه عدم مطالعات علمی برای تهیه نسخه پشتیبان از آن به عنوان یک محصول مراقبت از مو موثر است. اثرات آن بر اساس نحوه واکنش موهای شما به روغن به طور کلی متفاوت است.

حکم نهایی: آیا روغن بچه برای موهای شما مفید است؟

روغن بچه یک روغن معدنی است که باعث درخشش و لطافت مو می شود. علاوه بر این ، به طور معمول استفاده از آن بی خطر تلقی می شود.

علی رغم اینکه هیچ دلیل محکمی در مورد فواید آن وجود ندارد ، شما می توانید از روغن بچه روی موهای خود استفاده کنید تا موها را تقویت و مرطوب کرده و دوباره زنده کند.

نکات و هک های ذکر شده در بالا را بپذیرید و با کسری از هزینه و تلاش برای موهای شاد “سلام” بگویید!
پاسخ های متخصص برای سوالات خوانندگان

آیا روغن بچه Johnson’s برای مو مفید است؟

طبق وب سایت جانسون و جانسون ، روغن بچه در صورت مرطوب بودن پوست می تواند تا 10 برابر رطوبت بیشتری را قفل کند. اگر به طور مداوم روی موهای شما استفاده شود ، این روغن کودک می تواند به طور موثری کوتیکول های مو را مهر و موم کند.

در اصل رطوبت طبیعی را قفل می کند و به آن ظاهری سالم ، براق و مرطوب می بخشد. بنابراین ، بله ، روغن بچه Johnson’s یک روغن ملایم موثر است که می تواند روی موهای شما و همچنین پوست شما استفاده شود.

چطور می توانم روغن کودک را از موهایم خارج کنم؟

روغن کودک یک روغن معمولاً سنگین است که بدون شستشوی کامل از بین نمی رود. بنابراین ، توصیه می شود که از آب ولرم و مقدار مناسبی شامپو برای از بین بردن موهای خود استفاده کنید.

این راهنمای گام به گام را برای شستشوی روغن بچه امتحان کنید:

  1. با ماساژ پوست سر و موهای خود با حرکات دایره ای آرام با آب شروع کنید.
  2. سپس آن را با یک شامپوی ملایم بشویید.
  3. به یاد داشته باشید که اگر موهای شما از قبل به طور طبیعی چرب است ، ممکن است لازم باشد دو بار شامپو بزنید.

چه مدت باید روغن بچه را در موهای خود بگذارم؟

برای استفاده بیشتر از روغن بچه ، آن را حدود 8 ساعت بگذارید تا روشن بماند. روشن نگه داشتن روغن باعث می شود تا حداکثر ممکن در موهای شما جذب شود.

اگر روغن بچه خیلی آسیب دیده و خشک است می توانید روی آن استفاده کنید. در اینجا مراحلی را که برای دنبال کردن ماسک موی روغن داغ بچه دنبال می کنید ، آورده اید:

2 تا 4 قاشق غذاخوری روغن بچه را در یک کاسه قابل تغییر در مایکروفر اضافه کنید.
روغن را برای حدود 10 تا 15 ثانیه گرم کنید.
با انگشتان خود روغن را به آرامی در پوست سر خود ماساژ دهید. می توانید با خط مو شروع کرده و به سمت پشت سر خود حرکت کنید.
انتهای موهای خود را با بقیه روغن بمالید تا با تقسیم شدن موها مقابله کند.
برای پوشاندن سر خود از کلاه دوش استفاده کنید تا روغن کاملاً جذب شود.
می توانید این ماسک را یک شبه بگذارید.
روز بعد ، موهای خود را با یک شامپوی ملایم بشویید.
ممکن است با یک نرم کننده پیگیری کنید.

توجه داشته باشید که روشن نگه داشتن روغن بچه می تواند منافذ پوستی شما را مسدود کند.

آیا روغن بچه می تواند موهای من را فر کند؟

نه ، قرار دادن روغن بچه در موها باعث فر شدن مو نمی شود. برعکس ، به حفظ رطوبت کمک می کند ، وز شدن مو را کاهش می دهد و فرهای شما را صاف می کند.

آیا می توانید از روغن کودک روی موهای خود استفاده کنید؟

بله ، روغن بچه برای انواع موها به شرط استفاده در حد مجاز توصیه می شود. روغن بچه ممکن است مواد اضافی داشته باشد که می تواند باعث واکنش آلرژیک شود ، بنابراین قبل از استفاده از آن تست پچ را انجام دهید. این کمک می کند تا موهای شما مرطوب شود ، به آن براقیت دهید ، آن را از بین ببرید و موخوره را از بین ببرید. در کل ، استفاده از آن روی موهای شما بی خطر است.

 

منبع

Comments are closed.