آیا سرکه سیب برای مو مفید است؟
بطری آب,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون
کم آبی بدن، دلایل و خطرات
۱۴۰۰-۰۴-۲۶
عوامل ایجاد سرگیجه و راه درمان آن,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون
هر آنچه در مورد سردرد باید بدانید!
۱۴۰۰-۰۴-۲۶
تاثیر بیوتن بر مو,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون

تاثیر بیوتن بر مو

آیا سرکه سیب برای مو مفید است؟

در این مقاله از بخش سلامت مجله اینترنتی وبگردون به بررسی پاسخ این سوال می پردازیم که آیا سرکه سیب برای مو مفید است؟

استفاده از سرکه سیب برای مو

سرکه سیب (ACV) یک چاشنی محبوب و غذای سالم است. این از سیب با استفاده از یک فرآیند تخمیر غنی سازی آن با فرهنگ زنده، مواد معدنی و اسید ساخته شده است.

سرکه سیب به عنوان یک درمان خانگی کاربردهای زیادی دارد. یکی از این موارد به عنوان شستشوی مو برای بهبود سلامت پوست سر، تقویت مو و تقویت درخشش است.

علی رغم اینکه در مورد کمبود تحقیق ، به عنوان یک “دارو” یا “درمان کننده” برای مشکلات سلامتی در خانه خوانده می شود، اما در مورد مراقبت از مو، مزایا و دانش آن در مورد سرکه سیب بسیار مفید است.

برای کسانی که با مشکلات مو مانند خارش پوست سر یا شکستن مو سر و کار دارند، سرکه سیب می تواند یک درمان طبیعی عالی برای کشف باشد.

 

چرا از سرکه سیب برای مراقبت از مو استفاده می شود؟

بحث های زیادی وجود دارد که چرا این چاشنی سلامت مفصل ران برای موهای شما عالی است.

اسیدیته و pH

از طرف دیگر، سرکه سیب – فراتر از داشتن برخی از خواص سلامتی کاملاً تحقیق شده – یک ماده اسیدی است. حاوی مقادیر خوبی اسید استیک است.

موهایی که حالت کدر، شکننده یا وز دار به نظر می رسند ، در مقیاس pH بیشتر قلیایی یا بیشتر هستند. ایده این است که یک ماده اسیدی، مانند سرکه سیب، به کاهش pH کمک می کند و سلامت مو را به تعادل می رساند.

خواص ضد میکروبی

سرکه سیب همچنین یک ضد عفونی کننده خانگی محبوب است. این ممکن است به کنترل باکتری ها یا قارچ هایی که می توانند منجر به مشکلات پوست سر و مو مانند عفونت های جزئی یا خارش شوند ، کمک کند.

خواص دیگر

سرکه سیب به دلیل غنی بودن از ویتامین ها و مواد معدنی مفید برای مو مانند ویتامین C و B مورد ستایش قرار می گیرد. برخی همچنین ادعا می کنند حاوی آلفا هیدروکسی اسید است که به لایه برداری پوست سر کمک می کند و ضد التهاب است که می تواند به شوره سر کمک کند.

 

چگونه می توانم از سرکه سیب برای مراقبت از مو استفاده کنم؟

شستشوی سرکه سیبرا می توان خیلی ساده انجام داد.

  • چند قاشق غذاخوری سرکه سیب را با آب مخلوط کنید.
  • پس از شستشو و شستشو، مخلوط را به طور یکنواخت روی موهای خود بریزید و در پوست سر خود کار کنید.
  • بگذارید چند دقیقه بماند.
  • آن را بشویید.

سعی کنید دو بار در هفته مواد شوینده را در رژیم مراقبت از موهای خود قرار دهید. همچنین در صورت تمایل مقدار سرکه سیب مصرفی خود را در هر شستشو یا شستشو افزایش دهید. به طور کلی، نگه داشتن آن در حدود 5 قاشق غذاخوری یا کمتر توصیه می شود.

 

موارد احتیاط

استفاده از سرکه سیب تماماً به معنای بازگرداندن مو به تعادل است. اگر مراقب نباشید، می توان بیش از حد از آن استفاده کرد. اگر به جای آن مشکلات مو یا پوست سر شما بدتر شد، استفاده از سرکه سیب را قطع کنید. یا سعی کنید میزان شستشو یا دفعات استفاده از آن را کاهش دهید.

سرکه سیب حاوی اسیدهای استیک است که به عنوان سوزش آور شناخته می شوند. این بدان معناست که ممکن است باعث تحریک یا سوختن پوست شوند.

همیشه قبل از استفاده مستقیم از سرکه سیب روی پوست، آن را با آب رقیق کنید. اگر شستشوی شما خیلی قوی است، سعی کنید آن را بیشتر رقیق کنید – اگرچه اگر تحریک اتفاق بیفتد، تقریباً طی دو روز برطرف می شود. همچنین از تماس با چشم خودداری کنید. در صورت تماس، سریع با آب بشویید. از دستورالعمل های بالا پیروی کنید و استفاده از سرکه سیب کاملاً ایمن تلقی می شود.

 

آیا علم خواص سرکه سیب برای مو را ثابت کرده؟

هنوز هیچ تحقیقی درباره آزمایش فواید سرکه سیب برای مراقبت از مو انجام نشده است. با این وجود، برای برخی ادعاهای سرکه سیب، دانش و تحقیقات خوبی برای تضمین اثرات سالم مو وجود دارد. برای سایر ادعاها، تحقیقات بیشتری هنوز لازم است، یا علم نتوانسته است از صحت آنها پشتیبانی کند.

قدرت بالقوه سرکه سیب در کاهش pH برای تقویت سلامت مو شایسته است. یک مطالعه 2014 منبع معتبر در مورد pH شامپو نشان داد که قلیایی بودن بالا می تواند به اصطکاک، شکستگی و خشکی مو کمک کند.

این مطالعه استدلال می کند که اکثر محصولات مراقبت از مو، PH مو را در مواقع ضروری برطرف نمی کنند و بیشتر شامپوها قلیایی هستند. سرکه سیببه عنوان یک ماده بسیار اسیدی می تواند به تعادل pH کمک کند. با افزایش اسیدیته و کاهش pH ممکن است از صافی، قدرت و درخشندگی پشتیبانی کند.

تحقیقات از قدرت ضد میکروبی سرکه سیب نیز پشتیبانی می کنند. این می تواند مشکلات پوست سر مربوط به قارچ یا باکتری را از بین ببرد و از این طریق از خارش پوست سر جلوگیری کند. با این وجود هیچ تحقیق و علمی در مورد حمایت از پوست خشک یا حمایت از شوره وجود ندارد.

همچنین هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد سرکه سیبحاوی ویتامین ها است – یعنی هر مقدار قابل تشخیص برای تأثیر بر سلامت مو. این ماده حاوی مواد معدنی مانند منگنز، کلسیم، پتاسیم و آهن است.

همچنین هیچ تحقیقاتی ثابت نکرده است که سرکه سیب حاوی آلفا هیدروکسی اسید است، اگرچه سیب حاوی آن است. سیب همچنین به عنوان ویتامین C شناخته شده است و با این وجود ویتامین در سرکه قابل شناسایی نیست.

همچنین هیچ داده ای مبنی بر ضد التهاب بودن سرکه وجود ندارد. در واقع، چاشنی حاوی اسیدهای سوزاننده بسیار سوزاننده است که در صورت سو استفاده، ممکن است باعث التهاب شود نه اینکه آن را معکوس کند.

 

جمع بندی

از استفاده از سرکه سیب به عنوان شستشوی مو پشتیبانی می کند. این می تواند با کاهش pH مو و تقویت پوست به تقویت مو و بهبود درخشندگی کمک کند.

همچنین ممکن است عفونت های پوستی مزاحم و خارش را از بین ببرد. با این حال، برای کاهش التهاب یا حل بیماری ها یا مشکلات پوست سر، مانند شوره سر، نباید به آن اعتماد کرد.

به علت تفاوت موی افراد، شستشوی سرکه سیب ممکن است برای همه مفید نباشد. بهترین راه برای اینکه بدانید برای شما مفید است این است که آن را در برنامه مراقبت از مو قرار دهید و ببینید آیا شخصاً برای شما مفید است یا خیر.

 منبع

1 Comment

  1. شهین گفت:

    عالیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *