آیا عسل در درمان آکنه موثر است؟
12 فرمول آلوئه ورا برای انواع پوست صورت
12 فرمول آلوئه ورا برای انواع پوست صورت
۱۳۹۹-۰۹-۱۶
7 روش ساده استفاده از پراکسید هیدروژن برای درمان آکنه
7 روش ساده استفاده از پراکسید هیدروژن برای درمان آکنه
۱۳۹۹-۰۹-۱۸
آیا عسل در درمان آکنه موثر است؟

آیا عسل در درمان آکنه موثر است؟

آیا عسل در درمان آکنه موثر است؟

درمان آکنه فقط مصرف دارو نیست. این در مورد مراقبت کامل از پوست است تا بتواند سریعتر بهبود یابد. غالباً ، ما از داروهای خانگی برای آرام نگه داشتن پوست و کاهش التهاب استفاده می کنیم. عسل یکی از محبوب ترین موادی است که به طور گسترده در درمان های خانگی برای مشکلات پوستی از جمله آکنه استفاده می شود.

این دارو برای استفاده موضعی ایمن در نظر گرفته می شود (مگر اینکه به آن حساسیت داشته باشید) و به نظر نمی رسد با داروهای دیگر تداخل داشته باشد. با این حال ، بهتر است قبل از استفاده از آن بر روی پوست ، با پزشک مشورت کنید. در این مقاله ، ما مزایای عسل و راه های استفاده از آن برای مدیریت آکنه را بررسی کرده ایم.

آیا عسل در درمان آکنه موثر است؟

آیا عسل در درمان آکنه موثر است؟

عسل کاملاً یک محلول طبیعی و فاقد مواد شیمیایی است که به طور گسترده به عنوان داروی خانگی برای مدیریت آکنه استفاده می شود. اگرچه محققان عسل را به دلیل مزایای پوستی و درمانی آن مورد مطالعه قرار داده اند ، اما هیچ یک از مطالعات جامع نیستند و نیاز به ارزیابی بیشتری دارند. علاوه بر این ، به نظر می رسد که فقط عسل خام و بدون تقلب روی پوست کار می کند. اگر از عسل فرآوری شده موجود در بازار تجاری استفاده می کنید ، ممکن است نتایج مطلوبی کسب نکنید.

محققان پوست با تحقیقات بسیار در یافته اند که عسل مانع رشد پروپیونی باکتریوم آکنه و S. Aureus می شود. همچنین برای سم زدایی از بدن بسیار عالی است و در صورت مصرف اثرات ضد باکتری دارد.

چه از خارج استفاده شود و چه با نوشیدنی مصرف شود ، عسل می تواند مفید باشد. انواع مختلفی از عسل موجود است که برای پوست و سلامتی شما مفید است. آن ها هستند:

عکس

عسل خام

عسل خام (یا هر عسل طبیعی) شهد گل است و پس از جمع آوری شهد از گل توسط زنبورهای عسل تولید می شود. عسل خام حاوی بره موم است ، ماده ای که زنبورها از آن برای مهر و موم کندوی خود استفاده می کنند که دارای خواص ضد میکروبی است. مطالعات نشان داده است که عسل دارای کاربرد دارویی است و بر روی میکروب های مربوط به پوست موثر است. با این حال ، هیچ یک از مطالعات قطعی نیست و نیاز به تحقیقات بیشتری دارد.

عسل سرشار از آنتی اکسیدان (فلاونوئیدها) ، ویتامین ها ، مواد معدنی ، اسیدهای آمینه و آنزیم های خاص است. خاصیت ضد میکروبی ، ضد التهابی ، آنتی اکسیدانی ، بهبودی و پاک کنندگی آن را در مدیریت آکنه مفید می کند.

عسل مانوکا

عسل مانوکا توسط زنبورهایی تهیه می شود که فقط از درختان مانوکا که در استرالیا و نیوزیلند یافت می شوند گرده جمع می کنند. این یک نوع عسل غیرپراکسید است ، به این معنی که آنزیم های موجود در آن هنگام استفاده بر روی پوست ، پراکسید هیدروژن تولید نمی کنند.

عسل مانوکا دارای خواص ضد میکروبی است. این فعالیت را می توان به دلیل سطح پایین pH و مقدار قند زیاد آن دانست. جدا از این تفاوت ، عسل مانوکا از دیگر خصوصیات عسل خام نیز برخوردار است. همچنین به بهبود عفونت و زخم کمک می کند. محتوای آنتی اکسیدان آن نیز مشابه عسل خام است.

طبق یک مطالعه ، عسل طبیعی تیره حاوی آنتی اکسیدان بیشتری است. اکنون می دانید که کدام عسل را برای پوست خود بخرید. در بخش بعدی ، ما در مورد راه های استفاده از عسل برای مدیریت آکنه در خانه بحث کرده ایم.

آیا عسل در درمان آکنه موثر است؟

آیا عسل در درمان آکنه موثر است؟

نحوه استفاده از عسل برای آکنه

قبل از ادامه ، به خاطر داشته باشید که فقط طبیعی بودن درمان به معنای بی خطر بودن آن نیست. ممکن است به بسیاری از مواد طبیعی حساسیت داشته باشید. در حالی که ممکن است یک یا دو مورد از درمان های طبیعی برای شما مفید باشد و حتی ممکن است برخی از آنها از تحقیقات پشتیبانی کنند ، اما با استفاده از داروها برای آکنه آزمایش نکنید. اولین نقطه تماس شما باید پزشک باشد.

1. زردچوبه و عسل

قرن هاست که از زردچوبه به دلیل خاصیت ضد عفونی کنندگی و درمانی در آیورودا و طب چینی استفاده می شود. این مزایای درمانی دارد و می تواند شرایط پوستی ، از جمله آکنه را بهبود بخشد. با این حال ، برای ارزیابی بهتر کارایی آن ، مطالعات بیشتری لازم است .

در ترکیب با عسل ، ترکیبی قوی برای مقابله با آکنه تشکیل می دهد. برای استفاده از این ، یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه را با عسل مخلوط کنید و آن را روی صورت خود بمالید. بعد از 20 دقیقه آن را بشویید.

2. ماسک صورت عسل و دارچین

دارچین دارای خواص ضد التهابی است. مطالعه ای که روی 20 بیمار مبتلا به آکنه خفیف تا متوسط ​​انجام شد نشان داد که ژل دارچین به کاهش ضایعات آکنه کمک می کند. همراه با عسل ، می تواند به آرام شدن آکنه کمک کند.

می توانید یک قاشق چای خوری پودر دارچین را با عسل مخلوط کرده و از آن به عنوان درمان لکه دار استفاده کنید.

احتیاط: دارچین ممکن است باعث تحریک پوست شود. در حالی که تحریک جزئی شایع است ، قبل از استفاده یک تست پچ انجام دهید.

3. سرکه سیب و عسل برای آکنه

مردم نمی توانند از تأثیر ACV بر روی پوست و آکنه خود رها شوند. احتمالاً با تغییر سطح PH پوست که در نهایت باعث از بین رفتن باکتریها می شود ، عمل می کند. با این حال ، هیچ تحقیق و پشتیبانی از این واقعیت وجود ندارد.

ممکن است یک قاشق چای خوری ACV را با یک قاشق چای خوری آب رقیق کرده و با عسل مخلوط کنید. این مخلوط را به صورت خود بمالید و بعداً آن را بشویید.

4. بلغور جو دوسر و عسل برای آکنه

بلغور جو دوسر کلوئیدی (جو دو سر آب پز) دارای خاصیت پاک کنندگی است زیرا حاوی ساپونین است که به از بین بردن تمام ناخالصی های پوست کمک می کند. باعث تسکین پوست و کاهش التهاب می شود.

می توانید بلغور جو دوسر را بجوشانید ، آن را با عسل مخلوط کنید و به عنوان ماسک صورت استفاده کنید. حداقل 15 دقیقه آن را روشن نگه دارید و سپس بشویید.

5. اسکراب عسل و شکر برای آکنه

شکر آسیاب شده یک گزینه عالی برای یک اسکراب طبیعی است (به دلیل بافت درشت آن). می توانید آن را با عسل مخلوط کرده و روی پوست خود استفاده کنید. با لایه برداری ملایم به تمیز کردن سلولهای مرده پوست کمک می کند. با این حال ، مطمئن شوید که آن را به آرامی روی صورت خود بمالید. لایه برداری و مالش شدید می تواند باعث تحریک پوست و تشدید آکنه شود.

6. عسل و جوز هندی

جوز هندی یکی دیگر از مواد محبوب است که در ماسک ها و اسکراب های خانگی استفاده می شود. این ممکن است کمی اثر لایه برداری داشته باشد.

ممکن است استفاده از آن را با عسل امتحان کنید ، که باعث رطوبت و تعادل اثر لایه بردار آن می شود. یک قاشق چای خوری پودر جوز هندی را با عسل مخلوط کرده و از آن به عنوان درمان لکه یا ماسک صورت استفاده کنید.

7. نمک دریایی و عسل برای آکنه

نمک دریا به بهبود عملکرد ترمیم موانع پوستی کمک می کند. همراه با عسل ، نمک دریا ممکن است به تسکین پوست کمک کرده و از التهاب و آکنه جلوگیری کند.

یک قاشق چای خوری عسل را با نمک دریا مخلوط کنید. ممکن است نمک را در آب داغ حل کرده و سپس عسل به آن اضافه کنید. مخلوط را به صورت خود بمالید و بگذارید خشک شود.

8. روغن نارگیل و عسل برای آکنه

استفاده از روغن نارگیل (روغن نارگیل بسیار بکر) می تواند مشکل باشد زیرا برای همه انواع پوست ، به ویژه انواع پوست چرب مناسب نیست و ممکن است باعث تشدید آکنه شود. با این حال ، این یک اثر ضد التهابی است. برای شرایط التهابی مانند پسوریازیس و درماتیت آتوپیک مفید است .

یک قاشق چایخوری روغن نارگیل بسیار بکر یا فشرده سرد را با عسل مخلوط کرده و روی صورت خود را ماساژ دهید. بعداً آن را بشویید.

9. روغن درخت چای و عسل برای آکنه

طبق یک مطالعه ، 5٪ روغن درخت چای می تواند به کاهش آکنه خفیف تا متوسط ​​کمک کند. با این حال مطمئن شوید که به آن حساسیت ندارید. همچنین ، قبل از استفاده روی پوست، آن را با مقداری روغن حامل رقیق کنید.

می توانید 2-3 قطره روغن درخت چای رقیق شده را با عسل مخلوط کرده و روی پوست خود ماساژ دهید. بعد از مدتی آن را بشویید.

10. چای سبز و عسل برای آکنه

چای سبز هنگام مصرف ممکن است فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد. با این حال ، فواید موضعی آن به خوبی مطالعه نشده است. مردم بیشتر از آن برای اثرات تسکین دهنده پوست استفاده می کنند.

می توانید چای سبز تازه دم کرده را با عسل مخلوط کرده و سپس آن را روی پوست خود بمالید.

11. ماسک عسل و لیمو

اسید سیتریک AHA اولیه است که به طور طبیعی در لیمو یافت می شود. این AHA به بهبود میزان تجدید پوست کمک می کند. با این حال ، مردم اغلب از لیمو برای اثر قابض روی پوست استفاده می کنند.

چند قطره آب لیمو را با عسل مخلوط کرده و به صورت خود بمالید. بعد از مدتی آن را بشویید. هنگام استفاده از لیمو محتاط باشید. از آنجا که سرشار از ویتامین C است ، ممکن است پوست شما را به نور حساس کند. بعد از استفاده از لیمو هنگام خاموش شدن از ضد آفتاب استفاده کنید.

12. گوجه فرنگی و عسل برای آکنه

گفته می شود که گوجه فرنگی اثر مقوی بر روی پوست دارد. این ماده حاوی لیکوپن است که از پوست در برابر آسیب فتو محافظت می کند.

می توانید یک گوجه فرنگی کوچک را پوره کرده ، با عسل مخلوط کرده و روی پوست خود بمالید. قبل از شستن آن را به مدت 15 دقیقه بگذارید تا روشن بماند.

13. چریش و عسل برای آکنه

چریش در سنین مختلف در داروهای آیورودا و داروهای خانگی مورد استفاده قرار گرفته است. عصاره های این درخت دارویی خاصیت ضد میکروبی دارند و در برابر باکتری S. Aureus (باعث جوش و جوش) موثر هستند.

می توانید خمیر برگ چریش را با عسل مخلوط کرده و به صورت خود بمالید. بعد از خشک شدن آن را بشویید.

14. چوب صندل قرمز و عسل

در آیورودا ، از چوب صندل قرمز یا راکتا چاندان برای درمان التهاب و تقویت ترمیم زخم استفاده می شود. مردم اغلب به دلیل اثر درمانی آن را در داروهای خانگی استفاده می کردند.

اگر می خواهید از چوب صندل قرمز برای آکنه استفاده کنید ، یک قاشق چای خوری پودر چوب صندل قرمز را با یک قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید و آن را به منطقه آسیب دیده بمالید. بعد از 15-20 دقیقه آن را بشویید. به یاد داشته باشید که یک تست پچ انجام دهید تا بررسی کنید که آیا به آن حساسیت دارید یا خیر.

15. ماسک صورت عسل و روغن زیتون

در مطالعات موش و موش ، استفاده موضعی روغن زیتون باعث بهبودی زخم ، کاهش آسیب اکسیداتیو و تقویت بازسازی پوست می شود. در یک آزمایش کنترل شده ، مخلوطی از روغن زیتون ، عسل و روغن کنجد برای جلوگیری از عفونت در زخم های سوختگی پیدا شد. با این حال ، روغن زیتون همچنین می تواند عملکرد مانع پوستی را هنگام آزمایش روی انسان و موش نیز مختل کند (16).

اگر می خواهید از روغن زیتون استفاده کنید ، ممکن است آن را با عسل مخلوط کرده و سپس روی ناحیه آسیب دیده ماساژ دهید. بگذارید مدتی بماند و سپس بشویید.

16. ماسک عسل و شیر

از قدیم الایام برای پاکسازی پوست از شیر استفاده می شده است. این ماده حاوی اسید لاکتیک است و تصور می شود که اثر تمیز کنندگی و لایه برداری ملایمی بر روی پوست دارد.

می توانید شیر و عسل را مخلوط کنید و سپس با پد پنبه ای روی پوست خود بمالید.

17. آلوئه ورا و عسل برای آکنه

آلوئه ورا اثر ضد آکنه دارد. همچنین باعث تحریک فیبروبلاستهای پوست شما می شود که کلاژن و الاستین تولید می کنند. این کیفیت و سلامت پوست را بهبود می بخشد.

می توانید عصاره آلوئه ورا تازه و عسل را مخلوط کرده و به عنوان ماسک صورت استفاده کنید. مدتی آن را روی پوست نگه دارید و سپس آن را بشویید.

اینها برخی از داروهای خانگی آسان بود که می توانید در صورت آکنه در خانه امتحان کنید. با این حال ، هنگام استفاده از درمان های طبیعی باید مراقب باشید. اطمینان حاصل کنید که عسلی که استفاده می کنید خام یا بدون تقلب باشد. حتی می توانید از مانوکا ، عسل استفاده کنید.

همچنین ، درمان های طبیعی ممکن است عوارض جانبی ، به ویژه واکنش های آلرژیک ایجاد کنند. از این رو ، قبل از استفاده از هر ماده ای باید تست پچ را انجام دهید.

مدیریت آکنه به معنای حفظ یک روال مراقبت از پوست سالم است ، چه در خارج و چه در داخل. در حالی که از داروهای جوش استفاده می کنید و این روش ها را برای مراقبت مناسب از بیرون از پوست خود امتحان می کنید ، همچنین از سالم بودن غذا اطمینان حاصل کنید. یک رویکرد جامع همان چیزی است که شما برای مدیریت موثر آکنه به آن نیاز دارید.

 

Comments are closed.