آیا میتوان شیر مادر و شیر خشک را مخلوط کرد؟
8 نکته برای افزایش شیر مادر,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون,webgardoon
8 نکته برای افزایش شیر مادر
۱۴۰۰-۰۷-۰۸
بازدید از کولوسئوم
بازدید از کولوسئوم
۱۴۰۰-۰۷-۰۹

آیا میتوان شیر مادر و شیر خشک را مخلوط کرد؟

پستان برنامه گذاشته از مادران و بررسی سوالات بارها به چپ چپ – بنابراین اگر شما مجموعه ای را به طور انحصاری شیر، احساس گناه نکنید اگر شما از خواب بیدار یک روز صبح (یا در ساعت 3 صبح)، و تصمیم بگیرید شما نیاز به تنظیم مجدد استانداردهای خود را.

تغذیه با شیر مادر می تواند بسیار مفید و فوق العاده چالش برانگیز باشد. این می تواند منبع شادی بزرگ و عامل درد واقعی باشد.

همه ما بهترین ها را برای نوزادان خود می خواهیم و در حالی که بارها و بارها به ما یادآوری شده است که سینه بهترین است، شیر خشک می تواند نعمت و تغییر بازی باشد.

خبر خوب برای والدین خسته این است که می توانید آن را به دو صورت داشته باشید. این امکان وجود دارد که با موفقیت به نوزاد خود شیر مادر و شیر خشک بدهید.

شما می توانید سازش پیدا کنید، تغذیه مورد نیاز کودک خود را تأمین کنید، و شاید حتی استراحت کنید. در اینجا چیزی است که باید بدانید.

نمی توان انکار کرد که مزایای شیر مادر فراوان است. شیر مادر برای رفع نیازهای تغذیه ای متغیر کودک تکامل می یابد، آنتی بادی هایی را در برابر عفونت محافظت می کند و حتی ممکن است خطر سندرم مرگ ناگهانی نوزاد را کاهش دهد.

علاوه بر این، شیردهی برای والدین جدید نیز مفید است. این می تواند روند بهبود را تسریع کند، به مبارزه با افسردگی پس از زایمان کمک کند و خطر ابتلا به برخی سرطان ها را کاهش دهد.

در حالی که آکادمی اطفال آمریکا و سازمان بهداشت جهانیمنبع معتبر هر دو شیردهی را در 6 ماه اول زندگی کودک منحصراً توصیه می کنند ، والدین می دانند که این همیشه ممکن یا عملی نیست.

این انتظارات سازش ناپذیر می تواند در نهایت منجر به فرسودگی شیر مادر شود و مادران را وادار به ترک زودرس کند.

در حقیقت ، یک مطالعه کوچک نشان داده است که استفاده از شیر خشک اولیه در ترکیب با تغذیه با شیر مادر برای نوزادانی که در حال کاهش وزن در حالی که هنوز در بیمارستان بودند هیچ تاثیر منفی بر تغذیه با شیر مادر و در واقع کاهش نرخ بستری مجدد در بیمارستان نداشت.

بنابراین، بله، شیردهی منحصر به فرد ایده آل است – اما اگر واقعیت خود را نشان می دهد که آن را ممکن است، فرمول دارای ویتامین ها، مواد معدنی، کربوهیدرات ها، چربی ها، پروتئین و نوزاد نیاز به زنده ماندن و رشد.

فرمول می تواند گزینه ای را ارائه دهد که نیازهای تغذیه ای را برآورده می کند و در عین حال به والدین شیرده اجازه می دهد تا نیازهای خود را برطرف کرده و با آنها سازگار شوند.

وقتی صحبت از تغذیه با شیر مادر به میان می آید، لزوماً نباید یک تجربه همه چیز یا هیچ باشد.

اگر احساس می کنید بیش از حد احساس ناراحتی می کنید، بیش از حد مورد استفاده قرار می گیرید یا به سادگی از آن استفاده می کنید ، برای ادامه سفر به دوران شیردهی خود، مکمل شیر خشک را در نظر بگیرید.

در حالی که شیردهی قطعاً تا آنجا که ممکن است تشویق می شود، به یاد داشته باشید که برخی از تغذیه با شیر مادر بهتر از هیچ است ، و شما می توانید راه میانی پیدا کنید که برای شما و خانواده شما مفید باشد.

تغذیه ترکیبی استفاده از شیر مادر برای برخی از خوراک ها و شیر خشک برای برخی دیگر است. هنوز هم مزایای شگفت انگیز تغذیه با شیر مادر را برای شما و نوزادتان به ارمغان می آورد، اما زمانی که شرایط پزشکی یا زندگی باعث می شود شیردهی انحصاری ممکن نباشد، جایگزینی را ارائه می دهد.

ایده خوبی است که قبل از شروع به افزودن شیر خشک به رژیم غذایی خود، با یک ارائه دهنده پزشکی یا مشاور شیردهی تحقیق کرده یا کار کنید. آنها می توانند به شما در تعیین میزان مصرف شیر خشک در هر وعده غذایی یا در یک دوره 24 ساعته کمک کنند.

فرمول برای هضم شکم های کوچک به کار و زمان بیشتری نیاز دارد، بنابراین آنها اغلب به کمتر از آنچه انتظار دارید نیاز دارند.

تنظیم تدریجی جلسات شیردهی با شروع افزودن شیر خشک به برنامه های تغذیه، به شما و کوچکتان کمک می کند تا از تغذیه انحصاری با شیر مادر به تغذیه ترکیبی راحت تر منتقل شوید.

دلایل زیر ممکن است رخ دهد:

شما به اندازه کافی شیر تولید نمی کنید!

اگر برای تولید شیر کافی برای سیر کردن نوزاد شیرین و گرسنه خود تلاش می کنید ، ممکن است بتوانید با آبرسانی ، تغذیه مناسب و پمپاژ منظم ، میزان تأمین خود را افزایش دهید.

با این حال ، گاهی اوقات – علیرغم تلاش مادری – تولید او نمی تواند با خواسته های نوزادش مطابقت داشته باشد. تغییرات هورمونی ، جراحی سینه قبلی، برخی از داروها و حتی سن می تواند به مشکلات عرضه کمک کند.

 

شما مادر چندقلوها هستید؟

کمبود شیر نیز می تواند مادران دوقلو یا چندقلو را تحت تأثیر قرار دهد. رعایت خواسته های دو یا چند نوزاد می تواند باعث شود احساس خستگی و مکیدن خشک شود – حتی اگر بچه های کوچک شما کثیف باشند.

تغذیه ترکیبی ممکن است راه حلی باشد که به دنبال آن هستید. هر روال عادی را که ایجاد می کنید، به آن زمان بدهید – شما و دوقلوهایتان با آن سازگار می شوید.

 

شما به خواب بیشتر (و استراحت) نیاز دارید؟

والدین جدید قهرمان هستند. اما می دانید قهرمانی دیگر چیست؟ درخواست کمک. داشتن یک شریک به نوزاد خود یک بطری شیر خشک می تواند بخش بزرگی از Zzz را که به شدت به آن نیاز دارید به شما ارائه دهد.

اگر در ساعات شب قادر به دریافت کمک نیستید، به کودک مقدار کمی شیر خشک قبل از خواب بدهید – ممکن است شکم او را برای مدت بیشتری راضی نگه دارد.

 

برمی گردی سر کار

اگر نمی توانید یا نمی خواهید شغل و قطعات پمپ خود را دستکاری کنید، تغذیه ترکیبی را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، می توانید صبح و عصرها به نوزاد خود شیر دهید و در ساعات بین راه، یک مراقب از شیر خشک استفاده کنید.

طول می کشد تا منبع شما با این تغییر سازگار شود، بنابراین در طول روز از بوقلمون سرد روی پمپ سینه خود استفاده نکنید. همچنین، توجه داشته باشید که ممکن است نوزاد شما چرخه معکوس را تجربه کند و بخواهد وقتی در خانه هستید بیشتر از او پرستاری کند.

 

میتوان شیر مادرو شیرخشک را ترکیب کرد؟

اگر می پرسید آیا می توانید شیر مادر و شیر خشک را در یک بطری مخلوط کنید ، پاسخ مثبت است!

هنگام انجام این کار، رعایت برخی نکات ایمنی بسیار مهم است.

 

ابتدا فرمول خود را آماده کنید!

اگر از فرمول پودر شده یا غلیظ استفاده می کنید، ابتدا باید آن را طبق دستورالعمل تهیه کنید، مطمئن شوید که مقدار صحیح آب آشامیدنی مقطر یا سالم را اضافه کنید.

هنگامی که شیر خشک و آب را به درستی مخلوط کردید، می توانید شیر مادر خود را اضافه کنید.

توجه داشته باشید که در هنگام آماده سازی شیر خشک هرگز نباید از شیر مادر به جای آب استفاده کنید. حفظ نسبت مناسب آب به شیر خشک و افزودن شیر مادر به طور جداگانه باعث می شود که محتوای تغذیه ای شیر خشک را تغییر ندهید.

افزودن آب زیاد به شیر خشک می تواند مواد مغذی را رقیق کند، در حالی که افزودن آب ناکافی می تواند بر کلیه ها و دستگاه گوارش نوزاد فشار وارد کند و باعث کم آبی بدن شود. در موارد شدید، این نیز می تواند منجر به مشکلات عصبی شود. اگر از فرمول مایع آماده نوشیدن استفاده می کنید، قبل از ترکیب آن با شیر مادر نیازی به اقدامات اضافی نیست.

 

از نگهداری و دفع ایمن شیر مادر و شیر خشک اطمینان حاصل کنید!

قوانین مختلفی برای نگهداری ، استفاده و دفع شیر مادر و شیر خشک وجود دارد.

شیر مادر را می توان به مدت 6 ماه در ظرف پلاستیکی درجه غذایی منجمد کرد. پس از ذوب شدن ، می تواند 24 ساعت در یخچال بماند.

شیر تازه پمپ شده را می توان در پشت یخچال تا 5 روز یا در کولر عایق شده تا 24 ساعت نگهداری کرد.

ظرف باز شده با فرمول مایع باید در یخچال نگهداری شود و ظرف 48 ساعت استفاده شود. اگر بطری های فرمول پیش ساخته دارید ، باید ظرف 1 روز استفاده شود. به همین ترتیب ، یک بطری شیرخشک با شیر مادر مخلوط شده باید ظرف 24 ساعت استفاده شود یا دور ریخته شود.

در حالی که یک بطری شیر مادر در دمای اتاق تا 5 ساعت خوب است، یک بطری شیر خشک یا شیر مادر با شیر خشک باید بعد از 1 ساعت از شروع استفاده دور ریخته شود.

باکتری ها در هر چیزی که بر پایه شیر گاو باشد به سرعت تکثیر می شوند، بنابراین سعی نکنید یک شیر خشک یا شیر خشک شیرخشک را که تا حدی استفاده می شود ، در یخچال فراتر از این مرز 60 دقیقه ذخیره کنید.

 

مزایا و خطرات

چه مزایایی دارد؟

مخلوط کردن شیر مادر و شیر خشک در یک بطری می تواند زمان تغذیه را راحت تر کند.

مزایای دیگری نیز برای این روش تغذیه ترکیبی وجود دارد:

  • کودک ممکن است سریعتر با طعم خود سازگار شود. اگر عشق کوچک شما به شیر مادر شما عادت کرده باشد، ممکن است در ابتدا بینی نوجوانی خود را با طعم شیر خشک بالا بیاورد. مخلوط کردن این دو با هم ممکن است آنها را با این طعم ناآشنا راحت تر عادت دهد.
  • نوزاد ممکن است برای مدت طولانی تری بخوابد. زمان بیشتری طول می کشد تا بدن کودک شیر خشک را پردازش کند، بنابراین اگر از شیر مادر و شیر خشک با هم استفاده می کنید، ممکن است بتوانند فاصله بیشتری بین تغذیه داشته باشند.

 

خطرات آن چیست؟

مخلوط کردن شیر مادر و شیر خشک در یک بطری برخی از معایب احتمالی وجود دارد – و حتی برخی خطرات – از عواقب آن آگاه باشید تا بتوانید تصمیمی آگاهانه بگیرید.

ممکن است شیر ​​مادر را هدر دهید

بسیاری ممکن است از ایده مخلوط کردن شیر مادر و شیر خشک در یک بطری ناراحت شوند ، نگران این هستند که برخی از آن “طلای مایع” گرانبها که به سختی به دست می آید، هدر برود.

هیچ مادری نمی خواهد ببیند که ثمرات کار پمپاژ او رو به زوال است – بنابراین اگر بچه شما بطری خود را به طور کلی تمام نمی کند، ابتدا شیر مادر را به او بدهید و سپس اگر هنوز گرسنه به نظر می رسید ، یک بطری شیر خشک جداگانه بدهید.

 

ممکن است عرضه شما کاهش یابد

افزودن شیر خشک به روال عادی – چه با شیر خشک و یا شیر خشک و شیر مادر را در یک بطری مخلوط کنید – می تواند باعث کاهش میزان شیر شما شود.

مکمل تدریجی می تواند به شما در حفظ منبع کافی کمک کند.

 

خطرات احتمالی سلامتی

همانطور که قبلا ذکر شد، مهم است که فرمول خود را مطابق دستورالعمل تهیه کنید.

هنگام تهیه بطری با فرمول پودر شده یا غلیظ ، نباید از شیر مادر به عنوان جایگزین آب استفاده شود. بی توجهی به استفاده از مقدار مناسب آب می تواند برای سلامتی نوزاد شما مضر باشد.

علاوه بر این ، شیر مادر مخلوط شده با شیر خشک ماندگاری قابل ملاحظه ای نسبت به شیر مادر به تنهایی دارد. بطری حاوی هر دو با هم باید ظرف یک ساعت پس از استفاده اولیه دور ریخته شود.

 

جمع بندی

شیر مادر و شیر خشک نباید متقابلاً منفرد باشند. نوزادان می توانند با شیر مادر، شیر خشک یا ترکیبی از هر دو رشد کنند. آنها را جدا نگه دارید، آنها را با هم مخلوط کنید ، چک کنید، پمپ کنید و آنچه را که برای شما و نوزاد شما مفید است پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *