آیا گرم کردن شیر مادر بی خطر است؟

آیا گرم کردن شیر مادر بی خطر است؟

در این مقاله از بخش نوزاد مجله اینترنتی وبگردون به این سوال پاسخ میدهیم که آیا گرم کردن شیر مادر بی خطر است؟

نحوه نگهداری و نگهداری شیر مادر

برای مادرانی که به سر کار باز می گردند یا فقط برای انجام انعطاف پذیری در برنامه شیردهی خود آماده هستند، درک نحوه ذخیره و گرم کردن ایمن شیر مادر پمپ شده بسیار مهم است.

با تمام کارهایی که برای ساخت انبار شیر مادر انجام می شود، باید مطمئن شوید که تمام این مواد مغذی و خواص تقویت کننده ایمنی به درستی حفظ شده اند. شما می توانید با پیروی از بهترین روش ها برای ذخیره و گرم کردن شیر مادر ، این کار را انجام دهید.

بیشتر بخوانید: آیا میتوان شیر مادر و شیر خشک را مخلوط کرد؟

گرم کردن مجدد شیر مادر

قدیمی ترین شیر را برای ذوب شدن انتخاب کنید. شیر منجمد باید یک شب در یخچال ذوب شود. همچنین می توانید آن را زیر یک جریان آرام و مداوم از آب سرد خنک قرار دهید. برای گرم کردن شیر، دمای آب جاری را به آرامی افزایش دهید تا به دمای تغذیه برسد.

اگر شیری را که در یخچال نگهداری می کنید دوباره گرم می کنید، از آب گرم جاری برای رفع سرما استفاده کنید. همچنین می توانید یک قابلمه آب را روی اجاق گاز گرم کنید و بطری یا کیسه را داخل آب قرار دهید.

شیر مادر را مستقیماً روی اجاق گاز گرم نکنید و هرگز شیر مادر را آنقدر داغ نکنید که بجوشد. اگر از شیر یخچال استفاده می کنید، ممکن است قبل از گرم کردن آن را به کودک خود پیشنهاد دهید. برخی از نوزادان با شیر خنک خوب هستند.

هرگز از مایکروویو برای گرم کردن شیر مادر استفاده نکنید. برخی تحقیقات نشان می دهد که شیر مادر در مایکروویو ممکن است مقداری از محتوای تغذیه ای آن را کاهش دهد.

 

همچنین خطر سوختگی وجود دارد زیرا مایکروویو مایعات را به طور ناهموار گرم می کند، که می تواند باعث ایجاد نقاط داغ در ظرف شود. این نقاط داغ می تواند کودک شما را در حال تغذیه او بسوزاند.

توجه داشته باشید که شیر مادر در یخچال ممکن است جدا به نظر برسد، با یک لایه کرم نازک در بالا و یک لایه شیر آبدار در زیر. این بدان معنا نیست که شیر خراب شده یا خراب شده است. فقط کافی است ظرف را بچرخانید یا کیسه را ماساژ دهید تا قبل از تغذیه نوزاد ، کرم دوباره توزیع شود.

شیر ذوب شده ممکن است گاهی بو یا طعم صابون داشته باشد ، که در اثر تجزیه چربی های شیر ایجاد می شود. این شیر هنوز برای تغذیه کودک شما بی خطر است، اگرچه احتمال عدم خوردن آن وجود دارد. اگر چنین است، سعی کنید مدت زمان ذخیره شیر خشک خود را کاهش دهید.

بیشتر بخوانید: پوکی استخوان: آیا شما در خطر هستید؟

ذخیره شیر مادر

طبق قوانین La Leche ، شیر مادر پمپ شده باید بلافاصله پس از شیر دادن منجمد یا در یخچال قرار گیرد. شیر مادر خود را در مقادیر 2 تا 4 اونس در کیسه های نگهداری شیر یا ظروف شیشه ای یا پلاستیکی سفت با روکش هایی محکم قرار دهید.

توجه داشته باشید که کیسه های نگهداری شیر مخصوص شیر مادر شیرخشک طراحی شده اند. کیسه های استاندارد آشپزخانه یا روکش بطری یکبار مصرف را جایگزین نکنید. این کیسه ها نه تنها دوام کمتری ندارند و مستعد نشت هستند ، بلکه خطر آلودگی نیز بیشتر است.

برخی از انواع پلاستیک ها می توانند مواد مغذی موجود در شیر مادر را نیز از بین ببرند. قبل از آب بندی، هوای کیسه را خارج کنید. در صورت استفاده از بطری های پلاستیکی، از ظروف دارای BPA (بیسفنول A) خودداری کنید. این ظروف را می توان با 3 یا 7 در نماد بازیافت شناسایی کرد.

در عوض ، مواردی را که با پلی پروپیلن ساخته شده اند، که دارای 5 در نماد بازیافت هستند، یا حروف PP انتخاب کنید. اگر نگران احتمال شستشو مواد شیمیایی از هر ظرف پلاستیکی هستید، شیشه را انتخاب کنید.

قبل از قرار دادن شیر مادر در هر ظرف، مطمئن شوید که آن را با آب گرم و صابون بشویید. قبل از استفاده، آن را خوب بشویید و بگذارید خشک شود. یا از ماشین ظرفشویی استفاده کنید. قبل از افزودن شیر، چند لحظه به بررسی ظروف خود بپردازید.

هرگز از بطری که به نظر می رسد آسیب دیده است استفاده نکنید و شیر را که در ظرف آسیب دیده ذخیره شده است دور بریزید. همچنین اطمینان حاصل کنید که همیشه دستان خود را قبل از شیر دادن یا استفاده از شیر مادر بشویید.

هنگام پر کردن ظروف، فضا را در قسمت بالا بگذارید. شیر مادر با یخ زدن منبسط می شود ، بنابراین گذاشتن حدود یک اینچ در بالای آن این امکان را می دهد.

کیسه ها یا ظروف خود را با تاریخ بیان شده و مقدار شیر برچسب گذاری کنید. اگر ممکن است نام فرزند خود را به ارائه دهنده مراقبت از کودک بدهید ، نام فرزند خود را نیز بنویسید. کیسه ها یا ظروف خود را با شیر مادر در پشت یخچال یا فریزر نگهداری کنید. آنجاست که هوا به طور مداوم خنک خواهد ماند. اگر از کیسه ها استفاده می کنید، آنها را در یک ظرف در بسته دیگر برای ذخیره سازی قرار دهید.

اگر شیر را ذوب کرده اید که کودک شما آماده خوردن آن نیست، نیازی به دور ریختن آن نیست. شیر منجمد که ذوب شده است را می توان با خیال راحت تا 24 ساعت در یخچال نگهداری کرد. با این حال، به طور کلی توصیه می شود که شیر ذوب شده را دوباره فریز نکنید.

دستورالعمل های زیر را برای چه مدت به حفظ شیردهی پیشنهاد میشود:

  • شیر مادر تازه تازه می تواند تا شش ساعت در دمای اتاق نگه داشته شود، اگرچه استفاده از آن یا نگهداری مناسب آن در مدت چهار ساعت بهینه تلقی می شود. توجه داشته باشید که اگر اتاقی فوق العاده گرم است، چهار ساعت باید حد مجاز باشد.
  • شیر مادر که به تازگی بیان شده است را می توان در کولر عایق با کیسه های یخ تا 24 ساعت نگهداری کرد.
  • شیر مادر تازه تازه را می توان در پشت یخچال تا پنج روز نگهداری کرد. با این حال، استفاده یا یخ زدن مناسب در عرض سه روز بهینه تلقی می شود.
  • شیر مادر که تازه بیان شده است را می توان در فریزر عمیق تا یک سال نگهداری کرد. استفاده در مدت شش ماه مطلوب تلقی می شود (می توانید شیر مادر را در فریزر معمولی به مدت سه تا شش ماه ذخیره کنید).

جمع بندی

هنگام نگهداری شیر مادر باید به چند نکته توجه کرد. اول، هر چه مدت زمان نگهداری آن در یخچال یا فریزر بیشتر باشد، ویتامین C بیشتری از شیر از بین می رود. ثانیاً، شیر مادر که هنگام تولد نوزاد خود بیان می کردید، حتی در چند ماه بزرگتر نیز نیازهای آنها را برآورده نمی کند. با این حال، شیر مادر که به درستی ذخیره می شود همیشه یک انتخاب سالم برای کودک شما است.

توجه داشته باشید که در صورت داشتن نوزاد نارس، بیمار یا در بیمارستان، دستورالعمل های نگهداری و گرمایش مجدد شیر مادر متفاوت است. در این موارد، با یک مشاور شیردهی و پزشک خود صحبت کنید.

بیشتر بخوانید:بهترین تمرینات یوگا برای بعد از زایمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *